Friday, November 20, 2015

“က်မတို႔ကို ခိုင္းႏြားတေကာင္လို ခိုင္းပါ”


ေရြးေကာက္ပြဲ မဲဆြယ္ကာလက ကယားျပည္နယ္၊ ရွားေတာၿမိဳ႕နယ္ ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္ေတြနဲ႔ ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းက ေက်းရြာေတြမွာ ၆ လသား အရြယ္ကိုယ္ဝန္ကို လြယ္ထားၿပီး တရြာဝင္တရြာထြက္ တအိမ္တက္ဆင္း မဲဆြယ္ခဲ့တဲ့ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေလာင္းတဦးဟာ ႏိုဝင္ဘာလ ၈ ရက္ေန႔က ၿပိဳင္ဘက္ပါတီေတြအေပၚ ဆႏၵမဲအျပတ္အသတ္နဲ႔ အႏိုင္ရရွိသြားပါတယ္။
ကယားျပည္နယ္၊ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ခြဲရဲ႕ တရားဝင္ အတည္ျပဳထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ရွားေတာၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေနရာမွာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD) ပါတီကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚဝင့္ဝါထြန္းက ျပည္ေထာင္စု ႀက့ံခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီ (USDP) က ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚနန္းႏြံ႔ကို ၁၅၇၅ မဲ၊ ၇၅၄ နဲ႔ မဲအျပတ္အသတ္ အႏိုင္ရရွိခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အသက္ ၃၀ အရြယ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ အႏိုင္ရ NLD ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း ေဒၚဝင့္ဝါထြန္းကို ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ မဲဆြယ္ကာလ ႀကံဳေတြ႔ရတဲ့ အခက္အခဲတခ်ဳိ႕ကို ဧရာဝတီ သတင္းေထာက္ ေက်ာ္ခက ရွားေတာၿမိဳ႕ကို သြားေရာက္ၿပီး သီးသန္႔ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းခဲ့ ပါတယ္။

ေမး။ ။ ရွားေတာၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာ အႏိုင္ရရွိခဲ့တဲ့ ေဒၚဝင့္ဝါ ထြန္းဆိုတာ ေရြးေကာက္ပြဲ မဝင္ခင္မွာ ဘာေတြ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ လူလဲဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ။ ။ က်မကေတာ့ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း ဖယ္ခံုၿမိဳ႕ဇာတိ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္္မွာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို ဝင္ၿပီးေတာ့မွ ဖယ္ခံုၿမိဳ႕နယ္ NLD အလုပ္မႈေဆာင္အဖြဲ႔ရဲ႕ သတင္းနဲ႔ ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဖယ္ခံုၿမိဳ႕မွာပဲ လူမႈကူညီေရး အသင္းေလး ထူေထာင္ၿပီးေတာ့မွ အတြင္းေရးမႉး အေနနဲ႔ တာဝန္ထမ္း ေဆာင္ ခဲ့တယ္။ ၿပီးရင္ ကရင္နီ ျပည္လူငယ္မ်ား သမဂၢ လို႔ေခၚတဲ့ UKSY လူငယ္တေယာက္ အေနနဲ႔ ပါဝင္ၿပီးေတာ့မွ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လူမႈတရားမွ်တမႈေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရး ကိစၥရပ္ေတြကို တျခားအဖြဲ႔အစည္း ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီးေတာ့မွ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ ။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ထားရတဲ့ မိခင္ေလာင္း တေယာက္အေနနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ဝင္ေရာက္ ေရြးခ်ယ္ခံဖို႔က ဘယ္လိုမ်ဳိး ဆံုးျဖတ္ လိုက္တာလဲ။

ေျဖ။ ။ ဒီေမးခြန္းကို ေမးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ က်မဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အမ်ားႀကီး ခက္ခဲပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ က်မက ရွားေတာၿမိဳ႕နယ္မွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း တေယာက္အေနနဲ႔ ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီး အႏိုင္ရခဲ့တယ္။ အဲလိုအႏိုင္ရခဲ့တဲ့ အခါမွာ က်မက ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ မိခင္တေယာက္ျဖစ္တယ္။ က်မတို႔ အစိုးရသစ္တရပ္ ထြက္ေပၚလာတဲ့ အခါမွာ က်မက မီးဖြားၿပီးသြားၿပီေပါ့။ အဲဒီေတာ့ မီးဖြားၿပီးသား မိခင္တေယာက္က အနည္းဆံုး ၃ လေလာက္ ကေလးနဲ႔အတူတူ ေနရတဲ့ အခါမွာ က်မသည္ ပထမဆံုး ရွားေတာက ျပည္သူေတြအတြက္ တာဝန္မေက် ျဖစ္မယ္။ အဲဒါအတြက္ က်မ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့တယ္။

ဆိုေတာ့ အဲဒီအေနအထား တရပ္အေပၚမွာ က်မက အမ်ားႀကီး စဥ္းစား တယ္။ ငါသည္ ငါမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ျပည္သူလူထုကေန ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ၿပီးေတာ့မွ ျပည္သူလူထုအတြက္ အလုပ္အေကၽြး ျပဳရမယ့္ကာလ၊ သံုးလဆိုတဲ့ အခ်ိန္ကာလ တခု၊ ဒါမွမဟုတ္ သံုးလထက္ ပိုၿပီး ေက်ာ္လြန္သြား ႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္ကာလ တခုကို ငါသူတို႔အတြက္ အက်ဳိးမျပဳႏိုင္ဘဲနဲ႔ ကုန္ဆံုး သြားခဲ့မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒါလူထုအေပၚမွာ မတရား က်ဴးလြန္မိသလို ျဖစ္သြားမယ္ေပါ့။

အဲဒီ အေနအထားတရပ္ကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ဖို႔အတြက္ က်မထက္ တတ္သိနားလည္တဲ့ လူပုဂၢဳိလ္ေတြနဲ႔ တိုင္ပင္တယ္။ အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသမီး တေယာက္ရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႔ မိခင္ေလာင္းတေယာက္ရဲ႕ ခံစားခ်က္က ဒါကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ဖို႔အတြက္ တြန္းအားတခု ျဖစ္ေစသြားတယ္။

က်မတို႔ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ ျဖစ္လာတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ မိခင္တေယာက္ တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ရမွာပဲ။ ဒါဆို မိခင္ တေယာက္ျဖစ္ သြားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ ခ်က္ေတြမွာ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ မရွိေတာ့ဘူးလား။ ဒါသည္ မဟုတ္ ဘူး။ က်မ အဲဒါကို လက္ခံလို႔မရဘူး။ က်မသည္ မိခင္တေယာက္ျဖစ္တယ္။ မိခင္တေယာက္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ေမြးဖြားလာမယ့္ က်မရဲ႕ အနာဂတ္ မ်ဳိးဆက္သစ္အတြက္ မျဖစ္မေန ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ ရြက္မယ္။ အဲဒီလို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္တဲ့ အခါမွာလည္း ၂၀၁၅ ဆိုတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ က်မတို႔ ႏိုင္ငံအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အခြင့္အေရးလို႔ က်မျမင္တယ္။

ေနာက္တခုက က်မတို႔ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဆိုတာက ကမၻာက အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာ မွာလည္း ေနာက္ထပ္ မရႏိုင္ေတာ့တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ ျဖစ္တယ္လို႔ က်မအျပည့္ အဝယံုၾကည္တယ္။

အဲဒီလို အေနအထားတရပ္မ်ဳိးမွာ သူ႔ရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈေအာက္မွာ က်မ မလိုက္ဘူးဆိုရင္ က်မသည္ ေနာက္က် က်န္ခဲ့လိမ့္မယ္။ ေနာက္က် က်န္ခဲ့တာသည္ က်မတေယာက္တည္း ေနာက္က်က်န္ခဲ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ က်မ ေမြးဖြားလိုက္တဲ့ မ်ဳိးဆက္သစ္ေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္ပါ ထိခိုက္နစ္နာႏိုင္တဲ့ အရာတခု ျဖစ္တာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လိ႔ု မိခင္ေလာင္းတေယာက္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့မွ ကိုယ့္ရဲ႕ မ်ဳိးဆက္သစ္ အနာဂတ္တရပ္ အတြက္လည္း ဦးေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အခန္းက႑ တရပ္ကေန ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခ်င္တယ္။ ၿပီးရင္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း တေယာက္ေနာက္ကေနၿပီး ေနာက္လိုက္ေကာင္း တေယာက္အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအခန္းက႑ တရပ္မွာ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခ်င္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ခက္ခက္ခဲခဲ ခ်ၿပီးေတာ့မွာလာၿပီး ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ ။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ မိခင္ေလာင္း တေယာက္အေနနဲ႔ မဲဆႏၵရွင္ေတြ အတြက္ တာဝန္ေက်ပါ့မလားဆိုၿပီးေတာ့ စိုးရိမ္ခဲ့တာေပါ့။ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ျဖစ္ခဲ့ရင္ ေမြးဖြားၿပီး လပိုင္းအတြင္းမွာ လႊတ္ေတာ္ထဲ သြားရမယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီအခါမွာ ကိုယ့္ရဲ႕ ရင္ေသြးအတြက္ တာဝန္မေက် ျဖစ္မွာကိုေရာ စိုးရိမ္လား။

ေျဖ။ ။ စိုးရိမ္တာေပါ့ရွင့္။ က်မ ခုနေျပာခဲ့သလိုပဲေလ၊ က်မအၿမဲတမ္း ယံုၾကည္ထားတာ လူဆိုတာ တသက္မွာ တခါပဲ ေသရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ မေသသြားဘူး။ ဆိုေတာ့ အဲဒီႏိုင္ငံေရး မေသဆံုးသြားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်မတို႔ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ ခံစားခဲ့ရတဲ့ အစိုးရတရပ္ရဲ႕ စနစ္တခုရဲ႕လက္ေအာက္ကေနၿပီးေတာ့မွ ႐ုန္းထြက္ႏိုင္ဖို႔ အခ်ိန္ကာလနဲ႔ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တာ ဒီအခြင့္အေရး ပဲရွိတာေၾကာင့္ က်မသည္ ဒီကေလးအေပၚမွာ လပိုင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ပိုင္းေသာ္လည္းေကာင္း တာဝန္မေက်ခဲ့ဘူး ဆိုရင္ ေတာင္မွ က်န္တဲ့ အသက္ရွင္ရမယ့္ သူ႔အတြက္ေရာ၊ သူ႔ရဲ႕ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္သစ္ အတြက္ေရာ က်မသည္ တာဝန္ ေက်ေက် လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ က်မအဲဒီဟာနဲ႔ ေျဖသိမ့္လို႔ရပါတယ္။

ေမး။ ။ ဒီရွားေတာၿမိဳ႕နယ္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့ အခါမွာ အခက္အခဲေတြ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့တယ္လို႔ ၾကားသိရတယ္။ ဘယ္လို စိန္ေခၚမႈမ်ဳိးေတြ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရလဲ။

ေျဖ။ ။ က်မအတြက္ အခက္အခဲကေတာ့ USDP ကဆရာမႀကီး ေဒၚနန္းႏြံ႔ေပါ့။ ဆရာမႀကီးက လက္ရွိလည္း ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ တေယာက္ျဖစ္သလို ရွားေတာေဒသခံ ျပည္သူတေယာက္ ျဖစ္တယ္။ ဆရာမႀကီးက ဒီေနရာမွာ ၾသဇာတိကၠမ ႀကီးမားတဲ့ ပညာေရးမႉး တေယာက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒါဟာ က်မအတြက္ အဓိက စိန္ေခၚခ်က္တရပ္ေပါ့။

ဒုတိယ တခ်က္ကေတာ့ က်မတို႔ လာေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့အခါမွာ ရွားေတာဆိုတာက လူဦးေရ ၆၀၀၀ ေက်ာ္ပဲရွိတယ္။ အမ်ားစုက ဗမာစကား နားမလည္ဘူး။ အထူးသျဖင့္ ကယားနဲ႔ ရွမ္းမွာ ရွမ္းအမ်ားစုက ဗမာစကား နားလည္ေပမယ့္ ကယား ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းက ဗမာစကား နားမလည္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်မအတြက္ လူထုနဲ႔ အဓိက ဆက္သြယ္ဖို႔ ဘာသာစကား အခက္အခဲျဖစ္တယ္။

ေနာက္တခုက က်မ ဒီရွားေတာကို လာေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့ အခါမွာ က်မ မသြားလိုက္ရတဲ့ ရြာေလးသံုးရြာ ရွိတယ္။ အဲဒီေနရာေတြက လမ္းေလွ်ာက္ သြားမယ္ဆိုရင္ တေနရာနဲ႔ တေနရာ ၄ နာရီေလာက္ ၾကာတယ္။ ၄ နာရီေလာက္ၾကာတဲ့ ခရီးက ကိစၥမရွိေပမယ့္ ေတာင္အတက္က ၾကာတဲ့အခါက်ေတာ့ က်မက ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္ေလာင္း တေယာက္ျဖစ္ေနတယ္။ ကိုယ္ဝန္နဲ႔ ဆိုေတာ့ ဆိုင္ကယ္ ကလည္း စီးလို႔မရဘူး။ က်မက ေတာင္အတက္အဆင္း လမ္းကို သြားဖို႔ရာအတြက္ အခက္အခဲ ရွိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အဲဒီရြာေတြကို မေရာက္ခဲ့ဘူးေပါ့။ က်မအဲဒီေနရာေတြကို သြားဖို႔ အစီအစဥ္ရွိပါတယ္။

ေမး။ ။ ႏိုင္ငံေရးသမားတခ်ဳိ႕က ေျပာၾကတယ္။ ရွားေတာၿမိဳ႕နယ္ဟာ နဂိုကတည္းက ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီက အားေကာင္းတဲ့ ေနရာ ျဖစ္တယ္။ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲ့တဲ့ေနရာလည္း ျဖစ္တာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ျပေပၚမွာလို လြယ္ကူမွာ မဟုတ္ဘဲ ဒီမွာ ဝင္ၿပိဳင္တဲ့ NLD အမတ္ေလာင္းေတြ အတြက္ကေတာ့ သတ္ကြင္းလို ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ေတာင္ ခန္႔မွန္းခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒါကို နဂိုက ၾကားမိလား။ ဒီအတြက္ စိုးရိမ္တာမ်ဳိးေရာ ျဖစ္ခဲ့လား။

ေျဖ။ ။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရလို႔ရွိရင္ ရွားေတာဆိုတဲ့ ေနရာကို က်မကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို႔ ကယားျပည္နယ္မွာ ၿမိဳ႕နယ္ ၇ ၿမိဳ႕နယ္ရွိတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ရွားေတာဆိုတာက ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး ေနရာဌာနတခု ျဖစ္ၿပီးေတာ့မွ အဲဒီအထဲမွာ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ႀကီးတခု (KNPP) ကလည္း အခုအခ်ိန္အထိ လက္မွတ္ မထိုးရေသးတဲ့ ေနရာေဒသ တခုျဖစ္တယ္။ အဲဒါက က်မကို ရွားေတာ ေရာက္ေအာင္ အဓိက ဆြဲေဆာင္လိုက္တဲ့ အဓိက အခ်က္ျဖစ္တယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုလို႔ရွိရင္ ရွားေတာမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ျပည္သူလူထုေတြ ဆီကေန က်မကို ေရြးခ်ယ္မယ့္ မဲမရခဲ့ဘူး ဆိုရင္ေတာင္မွ ရွားေတာက ေဒသခံျပည္သူေတြကို ကိုယ့္မွာ ကိုယ္ပိုင္ အခြင့္အေရးရွိတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ အခြင့္အေရးကသာလွ်င္ က်မတို႔ တကယ္လိုခ်င္တဲ့ အစုိုုးရတရပ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ တန္ဖိုးက ဘယ္ေလာက္ႀကီးလဲဆိုတာ သိေစခ်င္တယ္။ အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ က်မ ဒီေနရာကိုေရာက္ေအာင္ လာခဲ့တာျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ခုနစိန္ေခၚခ်က္က သူ႔ဟာသူ ရွိေနတာတခ်က္၊ သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီခံယူခ်က္နဲ႔ က်မ ဒီေနရာကိုေရာက္ေအာင္ လာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ ။ အကယ္၍ လႊတ္ေတာ္ထဲ ေရာက္သြားမယ္ဆိုရင္ ရွားေတာေဒသခံေတြ အတြက္၊ ႏိုင္ငံအတြက္ ဘယ္လို အရာေတြကို လုပ္ေဆာင္သြားမယ္လို႔ ျပင္ဆင္ထားတာ ရွိလဲ။

ေျဖ။ ။ က်မတို႔ ရွားေတာမွာ လာေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့အခါမွာ ခုနေျပာခဲ့သလို တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ တဖြဲ႔က အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကို မလုပ္ရေသးဘူး။ ဒါသည္လည္း အေၾကာင္းအရင္းတရပ္ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုပဲ NCA (တႏိုင္ငံလံုး ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မႈ ရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္) ထိုးၿပီးသား အဖြဲ႔ေတြကလည္း မျဖစ္မေန ေနာက္အစိုးရတရပ္နဲ႔ Political Dialogue လို႔ေခၚတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္ရမယ္။

အဲဒီလို ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ တဘက္က အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး မယူထားေသးတဲ့ အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ က်မတို႔ အစိုးရ တရပ္က ေနၿပီးေတာ့မွ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ႀကိဳးစားၾကမယ္လို႔ က်မအေနနဲ႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်မတို႔ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ မူဝါဒလည္းျဖစ္ၿပီးေတာ့မွ ဆက္လက္ ဆြဲကိုင္ေနတာက အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရးနဲ႔ ဖက္ဒရယ္ စနစ္ကို ထူေထာင္ေရးေပါ့။ က်မတို႔ပါတီရဲ႕ မူဝါဒကို ယံုၾကည္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်မတို႔ ပါတီရဲ႕ မူဝါဒနဲ႔ ေရွ႕ဆက္ ေလွ်ာက္ရမယ့္လမ္းက ရွားေတာ ျပည္သူလူထု အတြက္ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျပဳတဲ့ ဥပေဒေတြ၊ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျပဳတဲ့ အရာေတြကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။

ေမး။ ။ လႊတ္ေတာ္ထဲကို ေရာက္သြားမယ္ဆိုရင္ အမ်ဳိးသမီး အမတ္ေလာင္း တေယာက္အေနနဲ႔ အမ်ဳိးသမီး အေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္မယ္ ဆိုတာမ်ဳိး စဥ္းစားထားတာမ်ား ရွိလား။

ေျဖ။ ။ က်မက အမ်ဳိးသမီးထုေတြကို အားေပးခ်င္တာက ေနရာဆိုတာက ရွိၿပီးသား၊ အဲဒီေနရာကို ေတာင္းစရာမလိုဘူး။ ကိုယ္တိုင္ ႀကိဳးစားရင္ ေရာက္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ယံုၾကည္ေစခ်င္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ က်မတို႔ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုပဲ ၾကည့္ပါ။ ေနရာဆိုတာ ရွိၿပီးသားပါ။ အဲဒီေနရာတခုကို သူ႔ရဲ႕ က်ဳိးစားအားထုတ္မႈနဲ႔၊ ေဘးက အေထာက္အပံ့နဲ႔ အားလံုးဝိုင္းဝန္းၿပီးေတာ့မွ ေရာက္လာတာျဖစ္သလို၊ က်မတို႔ အမ်ဳိးသမီးထုကလည္း ရွိၿပီးသား ေနရာတခု အေပၚမွာ ရေအာင္ က်ဳိးစားသြားႏိုင္လို႔ရွိရင္ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ က်မတို႔ အမ်ဳိးသမီးထုေတြဟာ ႏိုင္ငံေရး အခန္းက႑တရပ္မွာ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တျခား အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး ကိစၥရပ္ က႑အသီးသီးမွာ ေသာ္လည္းေကာင္း ေရာက္ႏိုင္တယ္ဆိုတာက ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ က်ဳိးစားမွ ျဖစ္သလို ေဘးကေန အေထာက္အပံ့ ျဖစ္တဲ့ ခုနေျပာသလို စနစ္တခုလည္း မျဖစ္မေနေျပာင္းလဲဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ျမင္ပါတယ္။

ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံက အမ်ဳိးသမီးထုကို ေလးစားတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္မွာ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အခြင့္အေရးကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ေတာင္းဆိုရတာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အႏွစ္သာရျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အမ်ဳိးသမီးအေရးကို လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးထုကို အရမ္းေလးစားပါတယ္။ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဆိုၿပီးေတာ့မွ ေတာင္းဆိုတာ သာမန္ကာ လွ်ံကာ ေတြးၾကည့္ရင္ က်မကိုယ္တိုင္လည္း လက္ခံႏိုင္တဲ့ အေနအထားမရွိပါဘူး။

ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်မယံုၾကည္ထားတာ ေနရာသည္ ရွိၿပီးသား ကိုယ္သာ က်ဳိးစား အားထုတ္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ရာခိုင္ႏႈန္းျပည့္ ရႏိုင္တယ္လို႔ ယံုၾကည္တဲ့ လူတေယာက္ပါ။ သို႔ေသာ္ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အႏွစ္သာရအရ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အရာတခုကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့နဲ႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ေတာင္းဆိုႏိုင္ ကတည္းကိုက က်မတို႔ အမ်ဳိးသမီးထုေတြသည္ လံုးဝမညံ့ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီးထုေတြသည္ သံုးဆယ္ ရာခိုင္ႏႈန္း ေတာင္းဆိုစရာ မလိုပါဘူး။ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို၊ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းလည္း ျဖစ္လာႏိုင္တယ္ဆိုတာကို က်မရဲရဲႀကီး အာမခံႏိုင္ပါတယ္။

ေမး။ ။ ေမးထားတဲ့အထဲကထက္ ထပ္ၿပီးျဖည့္ေျပာခ်င္တာ တခုခုရွိရင္ ေျပာပါ။

ေျဖ။ ။ က်မျဖည့္ေျပာခ်င္တာက ရွားေတာျပည္သူလူထုကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ က်မတို႔ ဒီေနရာကို လာေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့ အခါမွာ က်မတို႔ရဲ႕ မူလ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အစိုးရတရပ္ကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ပံုေဖာ္ႏိုင္တာသည္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပဲ ဆိုတာကို သိၿပီးေတာ့မွ အေျပာင္းအလဲ တခုအတြက္ ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ NLD ကို မဲေပးၿပီးေတာ့မွ က်မတို႔ကို ခိုင္းႏြားတေကာင္လို ခိုင္းပါ။ ခိုင္းတဲ့ အခါလည္း အားမနာတမ္း သူတို႔လက္ထဲကို ႏွင္တံတေခ်ာင္း ထည့္ေပးထားပါတယ္။ အဲဒီႏွင္တံကို ေကာင္းေကာင္း ကိုင္ၿပီးေတာ့မွ ကိုယ့္ကို ျပန္ခတ္မယ့္ ႏြားေတြ မျဖစ္ေအာင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပဲ ထိန္းေက်ာင္းျပဳျပင္ ေပးၾကဖို႔ ရွားေတာ ျပည္သူလူထုကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment

My Blog List