Friday, August 22, 2014

မိခင္ဘာသာစကားကို အေျချပဳသင္ၾကားေပးပါက တုိင္းရင္းသားကေလးငယ္ မ်ား စာပိုမိုတတ္ေျမာက္ႏိုင္


ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေျခခံပညာေရးစနစ္တြင္ တုိင္းရင္းသားကေလးငယ္မ်ားအား လက္ရွိသင္ၾကား ေနေသာ ျမန္မာ ဘာသာစကားထက္ ၄င္းတုိ႔ မိခင္ဘာသာ စကားျဖင့္သာ အေျချပဳသင္ၾကားမည္ဆိုပါက ကေလး ငယ္မ်ား ယခုထက္ ပုိမုိစာတတ္ေျမာက္လာမည္ဟု ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလည္းေရးကြန္ရက္ (NNER) ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္၌ ေဖာ္ျပထားသည္။

လက္ရွိ သင္ၾကားေရးစနစ္တြင္ ျမန္မာဘာသာစကားတစ္ခုတည္းျဖင့္သာ သင္ၾကားေနရသည့္အတြက္ တုိင္းရင္းသား ကေလးငယ္မ်ားတြင္ စာတတ္ႏုိင္ေျမာက္ေရး၌ အခက္အခဲျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ တုိင္းရင္း သား ကေလးငယ္မ်ား စာတတ္ေျမာက္မႈနည္းပါးျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းမွာ ျမန္မာဘာသာစကားျဖင့္သာ သင္ၾကားေနရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု NNER ကြန္ရက္မွ အဖြဲ႔၀င္မ်ားကဆိုသည္။

"ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဆုိလုိတာက သင္ၾကားေရးအပုိင္းမွာ တုိင္းရင္းသားဘာသာ စကားကုိထည့္ၿပီး သင္ၾကားေပး ဖုိ႔ ေျပာေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာစကားကုိ နားမလည္တဲ့တုိင္းရင္းသား ကေလးငယ္ ေတြအတြက္ သူတုိ႔နားလည္တဲ့ မိခင္ဘာသာစကားနဲ႔ သင္ၾကားေပးႏုိင္ဖုိ႔ကုိ ေျပာတာပါ ဒါမွလည္း သင္ယူတတ္ေျမာက္ မႈ လြယ္မယ္။ ဒါကုိအစုိးရပုိင္းအေနနဲ႔ အျမင္မမွားဖုိ႔ပါ" ဟု ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလည္းေရးကြန္ရက္ (NNER) ပညာေရး ဒါရိုက္တာ ဦးသိန္းလြင္က ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏွစ္စဥ္တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမးပြဲ ဝင္ေရာက္ေျဖဆိုသည့္ ေက်ာင္းသူ/ ေက်ာင္းသား ေပါင္း ေျခာက္သိန္းခန္႔ရွိၿပီး တႏိုင္ငံလုံးအတိုင္းအတာအရ ႏွစ္စဥ္ေအာင္ခ်က္ ရာႏႈန္း ၃၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရိွရသည္။

"ကြ်န္မတုိ႔ ကခ်င္ျပည္နယ္ မခ်မ္းေဘာဆုိတဲ့ ရြာေလးမွာဆယ္တန္းကုိ အေယာက္(၁၀၀)ေျဖဆုိတာ (၁) ေယာက္ပဲ ေအာင္တယ္ ဒါဟာဘာလည္းဆုိရင္ျမန္မာစကားကုိ ေကာင္းေကာင္းနားမလည္လုိ႔ပဲ ေမးခြန္းမွာ စကားလုံး တစ္လုံးကုိ ေျပာင္းလည္းလုိက္တာနဲ႔ သူတုိ႔ေတြအတြက္ အရမ္းကုိခက္ခဲသြားေစတဲ့အပုိင္းေတြ ျဖစ္ လာေစပါတယ္" ဟု မေဟာ့စုိင္းက ေျပာသည္။

ျပည္တြင္းအရွိန္ေၾကာင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း ေအာင္ခ်က္ရာႏႈန္းမ်ားက်ဆင္း ခဲ့ရျပီး ခ်င္းျပည္နယ္ သည္ ေအာက္ခ်က္ရာႏႈန္းထက္၀က္က်ဆင္းခဲ့ျပီး၂၀၁၂-၂၀၁၃ပညာသင္ႏွစ္၌လည္း တစ္ျပည္လံုးအတိုင္းအတာ အရ ေအာင္ခ်က္ အနည္းဆံုးျဖင့္ ဆက္လက္ ရပ္တည္ေနဆဲျဖစ္သည္။

အာရွႏုိင္ငံအမ်ားစုတြင္ တုိင္းရင္းသားဘာသာစကားအေပၚ အေလးထားမႈနည္း ရာ၌ ျမန္မာႏုိင္ငံလည္း ပါ၀င္ေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံသုံးဘာသာစကား (NationalLanguage) ႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာသုံး ဘာသာစကား (English Language) ႏွစ္ခုကုိသာ အဓိကသင္ၾကားေနသည့္အတြက္  တုိင္းရင္းသားမ်ားအေနျဖင့္ ေက်ာင္းသုံး ဘာ သာစကားကုိ မကြ်မ္းက်င္သည့္အတြက္ ပညာေရးတြင္ ခက္အခဲျဖစ္ေနရေၾကာင္း သိရွိရသည္။

မိခင္ဘာသာ စကားအား အေျခခံသည့္ ဘာသာစုံသင္ၾကားေရး (Mother Tongue- based (MLE) ပညာေရး ေပၚလစီကုိ ေျပာင္းလဲ က်င့္သုံးရန္ လုိအပ္ေနၿပီဟု NNER မွ ပညာေရးဒါရိုက္တာဦးသိန္းလြင္က ေထာက္ျပေျပာ ဆိုသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေပါင္း (၁၃၅)မ်ိဳးရိွၿပီး တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားမ်ိဳးကြဲေပါင္း မ်ားစြာ ရိွသည္။

အာရွႏုိင္ငံမ်ားအတြင္း အင္ဒုိနီးရွား၊ အႏၵိယ၊ တရုတ္၊ ဖိလစ္ပုိင္၊မေလးရွား၊ နီေပါ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္လည္း တိုင္းရင္းသားေပါင္းမ်ားစြာ ယွဥ္တြဲေနထိုင္ၾကသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည္။

Shwe Myitmakha Media Group

No comments:

Post a Comment

My Blog List