Tuesday, December 15, 2015

ပညာေရးမူဝါဒပိုင္းတြင္ NLD ပါတီႏွင့္ NNER အခ်က္ေလးခ်က္အဓိက ကြဲလြဲဟု ေဒါက္တာသိန္းလြင္ေျပာၾကား


ေ႐ြးေကာက္ပြဲအႏိုင္ရ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္(NLD)ပါတီႏွင့္ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာကြန္ရက္(NNER) တို႔ၾကား ပညာေရးမူဝါဒပိုင္းတြင္ အခ်က္ေလးခ်က္အဓိကကြဲလြဲေနေၾကာင္း NNER ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္ေဒါက္တာသိန္းလြင္က The Voice သို႔ေျပာၾကားသည္။
NNER ၏မူဝါဒတစ္ခုျဖစ္ေသာ မသင္မေနရပညာေရးစနစ္ကို ၉ႏွစ္အထိ ထားရွိရန္ကိစၥကို NLD ပါတီကေလးႏွစ္ထားရွိရန္၊ တိုင္းရင္းသားဘာသာ စကားသင္ၾကားခြင့္ကို ေက်ာင္းအလိုက္စီမံခန္႔ခြဲဆုံးျဖတ္ခြင့္ကိစၥမ်ား၊ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေလွ်ာ႔ခ်ေရးႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားဖြဲ႕စည္းေရးစသည့္ ကိစၥတြင္ အဓိကကြဲလြဲေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၎ကဆိုသည္။

“ဒီအခ်က္ေလးခ်က္က မသင္မေနရအခ်က္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလးကြဲတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလးအျငင္းအခုံျဖစ္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသင္မေနရကို အနည္းဆုံးကိုးႏွစ္ျဖစ္ရမယ္။ ဥပေဒမွာလည္းျပ႒ာန္းေပးပါဆိုၿပီးေျပာတယ္။ NLD ကေလး ႏွစ္ပဲ။ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေလွ်ာ႔ခ်ေရးမွာ ကြဲလြဲတာကေတာ့ ေက်ာင္းအေျခခံတဲ့ဆုံးျဖတ္ခြင့္ေပါ့” ဟု ေဒါက္တာသိန္းလြင္ကေျပာၾကား သည္။

မိခင္ဘာသာစကားသင္ၾကားေရးဆိုင္ရာတြင္ NNER ကေဒသအလိုက္ ေက်ာင္းေကာ္မတီကိုဆုံးျဖတ္ခြင့္ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ဆရာမ်ား၏ခံစားပိုင္ခြင့္ အတြက္ေဒသႏွင့္ကိုက္ညီသည့္ဆရာမ်ားခန္႔ထားေရး၊ ထိုသို႔ေသာကိစၥ မ်ားကို ေဒသခံမ်ားကမိမိလိုအပ္ခ်က္အတိုင္း ဆုံးျဖတ္ခြင့္ကိုေပးသင့္သည္ဟု ဆိုရာတြင္ NLD ပါတီတာဝန္ရွိသူကမျဖစ္ႏိုင္ဟုေျပာၾကားေၾကာင္း ၎ကရွင္းျပသည္။

အဓိကကြဲလြဲခ်က္ေလးခ်က္သည္ NLD ပါတီႏွင့္ NNER တို႔ၾကား ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ႏွစ္တာအတြင္း ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားျဖစ္ၿပီး အစိုးရသစ္တာဝန္လႊဲေျပာင္း ၿပီးလွ်င္ ကြဲလြဲေနသည့္ပညာေရးမူဝါဒမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ယင္းပါတီႏွင့္ ထပ္မံေဆြးေႏြး သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈႏိုင္ငံ လုံးဆိုင္ရာကြန္ရက္(NNER) ထံမွသိရွိရသည္။

အဆိုပါကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္(NLD) ပါတီ ပညာေရးေကာ္မတီတာဝန္ရွိသူထံ ထိုသို႔ကြဲလြဲေနျခင္းဟုတ္၊ မဟုတ္ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားေမးျမန္းရန္ ဖုန္းဆက္သြယ္ေသာ္လည္း ဖုန္းစက္ပိတ္ထား ေသာေၾကာင့္ ေမးျမန္းခြင့္မရေပ။

ပါတီ၏ေ႐ြးေကာက္ပြဲေၾကညာစာတမ္းတြင္ ႏိုင္ငံသားတိုင္းအနည္းဆုံး မူလတန္းပညာေရးတတ္ေျမာက္ၿပီး အဆင့္ဆင့္တိုးျမႇင့္သင္ယူခြင့္မ်ား ရရွိေရး၊ ကာယ၊ ဉာဏစြမ္းရည္အားနည္းသူကေလးမ်ား၊ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ကေလးမ်ား၊ ေဝးလံေသာေဒသမ်ားတြင္ ေနထိုင္သည့္ကေလးမ်ားအတြက္ အေလးထားသည့္ပညာေရးအစီအစဥ္မ်ား၊ မိခင္စာေပဘာသာစကားကို မူလတန္းတြင္သက္ဆိုင္ရာျပည္နယ္၊ တိုင္းအစီအစဥ္ျဖင့္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ ေထာက္ပံ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္းေဖာ္ျပထားသည္။

ယင္းသို႔ကြဲလြဲခ်က္မ်ားရွိေနသည့္အေပၚ ပညာေရးအႀကံေပးပညာရွင္ ေဒါက္တာမင္းသိမ္းက “ျပင္စရာရွိတာကိုျပင္ဖို႔ေတာင္းေနရမွာပဲ။ NLD အစိုးရမို႔လို႔လည္းမဟုတ္ဘူး။ေတာင္းပုံေတာင္းနည္းေတာ့ကြဲလြဲမွာ၊ ဆက္စဥ္းစားသြားရမွာ” ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိအတည္ျပဳၿပီးအမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒတြင္လည္း တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားသင္ၾကားခြင့္ကို အခ်ိန္ျပည့္မဟုတ္ဘဲေက်ာင္းခ်ိန္ျပင္ပ သာသင္ၾကားခြင့္ျပဳျခင္းေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားေဒသကေလးငယ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔အခ်ိန္ေပးေနရေသာေၾကာင့္ဖ်က္သိမ္းသင့္ေၾကာင္း NNER အဖြဲ႕ဝင္မ်ားကေတာင္းဆိုသည္။

ယင္းအစားမူလတန္းပညာေရးကိုအထက္ဆင့္ႏွင့္ ေအာက္ဆင့္ႏွစ္ပိုင္း ခြဲျခားၿပီး ေအာက္ဆင့္တြင္သက္ဆိုင္ရာေဒသအလိုက္ မိခင္ဘာသာစကားကို ေက်ာင္းစာသင္ခ်ိန္၏၆၀ရာခိုင္ႏႈန္း သို႔မဟုတ္၈၀ရာခိုင္ႏႈန္းသင္ၾကားသင့္ၿပီး က်န္၄၀ရာခိုင္ႏႈန္းသို႔မဟုတ္၂၀ရာခိုင္ႏႈန္းကို ျမန္မာဘာသာစကားႏွင့္ အဂၤလိပ္ဘာသာစကား သင္ၾကားသင့္ေၾကာင္း၎တို႔ကဆိုသည္။

ထို႔ျပင္NNER အေနႏွင့္ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားလြတ္လပ္စြာဖြဲ႕စည္းပိုင္ခြင့္၊ လႈပ္ရွားပိုင္ခြင့္တကၠသိုလ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေကာင္စီမွာ သမဂၢရဲ႕ကိုယ္စားလွယ္ ပါဝင္ခြင့္ရရွိေရးကို ဆက္လက္ရပ္တည္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါ ကြန္ရက္ထံမွသိရွိရသည္။

The Voice Weekly

No comments:

Post a Comment

My Blog List