Thursday, December 17, 2015

အစုိးရသစ္ကို ေစာင့္ႀကိဳေနေသာ စိန္ေခၚမႈမ်ား


ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုေက်ာ္ အတိုက္အခံဘ၀ႏွင့္ ေက်ာ္ျဖတ္လာၿပီးေနာက္ ယခုအခါ အစုိးရသစ္ တစ္ရပ္အျဖစ္ တာ၀န္ယူေတာ့မည့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ သူ၏ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD)ကို စိန္ေခၚမႈ အမ်ားအ ျပားက ေစာင့္ႀကိဳေနသည္။ထုိစိန္ ေခၚမႈမ်ား၌ လြတ္လပ္ေရး ရခ်ိန္မွ စ၍ တုိင္းျပည္တြင္ အျမစ္တြယ္ ႀကီးထြားေနခဲ့ေသာ ပဋိပကၡမ်ား၊ ယခင္အစုိးရအဆက္ဆက္ဖန္တီး ထားရစ္ခဲ့ေသာ ျပႆနာမ်ား၊ အ ဘက္ဘက္မွ ခၽြတ္ၿခံဳက်ေနေသာႏုိင္ငံ့အေနအထား၊ ျပည္သူမ်ား၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဖိအား၊ ဒီခ်ဳပ္ကုိယ္ တုိင္၏ အားနည္းခ်က္မ်ားအစရွိ သည္တုိ႔ မ်ဳိးစုံပါ၀င္ေနသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရးျပည္ တြင္းစစ္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအစရွိသည့္ က႑ေပါင္းစုံအတြက္ သုေတသနမ်ားလုပ္ကာ က်ဳိးေၾကာင္း ခုိင္လုံသည့္အစီရင္ခံစာမ်ားထုတ္ျပန္ေပးေနေသာ အမွီအခုိကင္းအဖြဲ႕အစည္းႀကီးျဖစ္သည့္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ အက်ပ္အတည္းအဖြဲ႕(ICG)က ဒီဇင္ဘာ ၉ရက္တြင္ ‘‘ျမန္မာေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္မ်ားႏွင့္ ဂယက္႐ုိက္မႈမ်ား’’အမည္ရွိ အစီရင္ခံစာကိုထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ အစုိးရသစ္ရင္ဆုိင္ရမည့္ စိန္ေခၚခ်က္မ်ားအျဖစ္ ဒီခ်ဳပ္၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အေတြ႕အႀကံဳနည္းမႈ၊ တပ္မေတာ္ႏွင့္ဆက္ဆံေရး၊ တုိင္းရင္းသားႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ႏုိင္ငံတကာဆက္ဆံေရး၊ စီးပြားေရးအက်ပ္အတည္း၊ ဘဂၤါလီ(မူရင္းအစီရင္ခံ စာတြင္ ႐ိုဟင္ဂ်ာဟုသုံးႏႈန္း)အ ေရးအစရွိသည္တုိ႔ကို မီးေမာင္း ထုိးျပထားသည္။ မတ္လကုန္တြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာကို လႊဲ ေျပာင္းလုိက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္ နက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္ပခုံးေပၚသို႔ တစ္ႏုိင္ငံလုံး၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၀န္ထုပ္၀န္ပုိးႀကီး က်ေရာက္ လာေတာ့မည္ ျဖစ္ သည္။ ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ေဆာင္ မည္ဆုိသည့္အေျခခံ ပလက္ ေဖာင္းေပၚတြင္အစုိးရသစ္သည္ လက္ရွိအစုိးရႏွင့္ မတူေၾကာင္း သ႐ုပ္ျပရန္အလုိ႔ငွာ ၎၏ပထမ ဆုံးရက္ေပါင္းတစ္ရာအတြင္း လက္ဆုပ္လက္ကုိင္ျပႏုိင္ေသာ တုိးတက္မႈအခ်ဳိ႕ျပသရန္ ဖိအား ေပးခံရမည္ဟု ICG က သုံးသပ္ သည္။

အစုိးရသစ္တက္သည့္အခါ

အာဏာမလႊဲခင္ၾကားကာ လေလးလေက်ာ္သတ္မွတ္ထား ရာ ၾကာေညာင္းေသာ အကူးအ ေျပာင္းကာလေၾကာင့္ ဒီခ်ဳပ္အ တြက္ လႊတ္ေတာ္သစ္ေခၚယူမည့္ အခ်ိန္၊ သမၼတေရြးခ်ယ္ၿပီးေနာက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာ၀န္မ်ားခြဲေ၀မည့္ အခ်ိန္အထိ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ရေန သည္။

‘‘အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုိင္းအေတြ႕အ ႀကဳံနည္းနည္းနဲ႔ နည္းပညာပုိင္း စြမ္းရည္အတုိင္းအတာတစ္ခုထိ ပဲ ရွိတယ္ဆုိေတာ့ အစုိးရတစ္ရပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာ၀န္ယူဖုိ႔ရာမွာ ခက္ခက္ခဲခဲေလ့လာအားထုတ္ႀကိဳးပမ္းရလိမ့္မယ္။ ဒီကေန႔အထိ ပါတီဟာ မူ၀ါဒဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ နည္းနည္းပဲ လုပ္ ထားဖူးတယ္’’ဟု အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ အက်ပ္အတည္းအဖြဲ႕ (ICG)က ဆုိသည္။

ဆက္လက္၍ ICGက ‘‘အ တိုက္အခံဘ၀မွာဆုိရင္ သူပါ၀င္ ပတ္သက္မယ့္ ကိစၥရပ္ေတြနဲ႔ပတ္ သက္လုိ႔ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ အ စုိးရဘ၀မွာေတာ့ အဲဒီလုိ ဇိမ္ရွိရွိ အေနအထားမ်ဳိးရွိေတာ့မွာ မ ဟုတ္ဘူး။ အဓိကကအထူးတာ ၀န္ေတြခန္႔အပ္မယ့္ ပုဂၢဳိလ္ေတြ ကို ေစာေစာစီးစီးေရြးခ်ယ္သတ္ မွတ္ႏုိင္ေလ သူတုိ႔အတြက္ျပင္ ဆင္ဖုိ႔အခ်ိန္ပုိရေလပါပဲ’’ဟု သုံး သပ္သည္။

ခပ္ျမန္ျမန္ ခပ္လြယ္လြယ္ လုပ္ႏုိင္ေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အမ်ားအျပားကုိဦးသိန္းစိန္အစုိး ရက ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ က်န္ရွိေနသည္မ်ားမွာ ေရရွည္ ခက္ခက္ခဲခဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရမည့္္ အင္စတီက်ဴးရွင္းဆုိင္ ရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားျဖစ္ၿပီး လက္ရွိအစုိးရက ယင္းတုိ႔ကို မ လုပ္ႏုိင္ဘဲ ခ်န္ထားရစ္ခဲ့သည္။ ေခတ္မမီ ေတာ့ေသာအေလ့အထ မ်ား၊ အျမစ္တြယ္ေနေသာစိတ္ သေဘာထားမ်ားကို ေျပာင္းလဲရန္ ဒီခ်ဳပ္အစုိးရအေနျဖင့္ ႀကိဳးစား ရမည္ ျဖစ္သည္။ တရားစီရင္မႈ စနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ ျခ စားမႈ တုိက္ဖ်က္ေရးတုိ႔ကဲ့သုိ႔ ႐ုတ္တရက္ ရလဒ္ျမန္ျမန္ထြက္ လာမည့္ ပုံမေပၚသည့္ အေရးႀကီး က႑မ်ားပါ၀င္ေသာ ကာလလတ္ဦးစားေပးမႈမ်ားအျပင္ ဒီခ်ဳပ္ သည္ ၎အေနျဖင့္ေမွ်ာ္လင့္ထား သည့္အတိုင္း အမွန္တကယ္လုပ္ ႏုိင္ပါေၾကာင္းကို ျပသႏုိင္ရန္ႀကိဳးစားရမည္ ျဖစ္သည္။

အက်ပ္အတည္းျဖစ္ရန္အ လားအလာရွိေနေသာ ျပႆနာ ေဟာင္းအခ်ဳိ႕ကို ေျဖရွင္းရန္ ႀကိဳး စားရင္းအစုိးရသစ္က အျပဳသ ေဘာေဆာင္ေသာ အေျပာင္းအ လဲမ်ားျဖစ္လာေရးအာ႐ုံစုုိက္ရာ တြင္ အခက္အခဲမ်ားျဖစ္လာႏုိင္စ ရာရွိေၾကာင္း ေလ့လာသူမ်ားက ေထာက္ျပသည္။

သုိ႔ေသာ္ ဒီခ်ဳပ္ထိပ္တန္း ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဦး ဉာဏ္၀င္းကမူ ပါတီအေနျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုိင္္းဆုိင္ရာစိန္ေခၚမႈအတြက္ ျပင္ဆင္ထားၿပီးသားျဖစ္ေၾကာင္း ယုံၾကည္မႈအျပည့္ျဖင့္ ေျပာသည္။

‘‘အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ Senior Retried Officerေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဘ႑ာေရးပုိင္းမွာလည္းရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္လုံေလာက္တဲ့လူအင္ အားရွိတယ္လုိ႔ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလုပ္တယ္ဆုိတာ စဥ္းစားဆင္ျခင္ ဉာဏ္ရွိဖုိ႔လုိတာ ပါ။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ စုိးရိမ္စရာ မရွိပါဘူး’’ဟု ဒီခ်ဳပ္၏ ေျပာေရး ဆုိခြင့္ရွိသူ ဦးဉာဏ္၀င္းကေျပာ သည္။

‘‘ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အ ခုထိေျပာတာေတြကို နားေထာင္ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ သူ႔ၾကည့္ရ တာ ဒီခ်ဳပ္အမတ္ေတြအေပၚ အ ေျခခံၿပီးေတာ့ အစိုးရဖဲြ႕မယ့္ပံု ေတာ့မေပၚဘူး၊ သူ႔ၾကည့္ရတာ Technocrats လုိ႔ေခၚတဲ့ ကၽြမ္း က်င္တဲ့သူေတြရယ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အေတြ႕အႀကံဳရွိတဲ့ အရင္အစိုးရ အဆက္ဆက္တုန္းကတည္းက သူႏွစ္သက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြရယ္၊ တပ္မေတာ္ထဲက တခ်ိဳ႕တစ္၀က္ ရယ္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔သူ တဲြၿပီး ေတာ့ မ်ား အစုိးရဖဲြ႕ႏုိင္သလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ခန္႔မွန္းမိပါတယ္’’ဟု ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးေလ့လာသူ၊ ႏုိင္ငံ ေရးသိပၸံပညာရွင္ ဦးမင္းဇင္က ေျပာသည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး

အစုိးရသစ္အတြက္ အဓိက အတားအဆီးမ်ားႏွင့္ စိန္ေခၚမႈ မ်ားအနက္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္း ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကုိ မည္ကဲ့သို႔ ျပန္ လည္စတင္မည္နည္းဆိုသည္က လည္း အဓိကေနရာမွရပ္တည္ေန သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေနထုိင္ ၾကေသာ တုိင္းရင္းသားအဖဲြ႕အ မ်ဳိးမ်ဳိးၾကား၌ ႏုိင္ငံေတာ္လကၡ ဏာႏွင့္ပတ္သက္၍ အေျခခံဘုံသ ေဘတူညီခ်က္တစ္ခုမရွိျခင္း သည္ ေနာက္ထပ္ေအာင္ျမင္ ေသာ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈျဖစ္ေရး ၌ အႀကီးမားဆုံးစိန္ေခၚခ်က္အ ျဖစ္ရွိေနသည္။ ျမန္မာသည္ နက္ နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္းကြဲျပားေနသည့္ လူ႔ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္သည္ဆုိေသာ အခ်က္ကလည္း အသြင္ကူး ေျပာင္းမႈ ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ အႀကီးဆုံး အဟန္႔အတားျဖစ္ေန ေစသည္။ နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္းကြဲျပား ေနေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ဒီမုိကေရစီက်င့္သုံးရန္ခက္ခဲလွေၾကာင္း အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ သမုိင္း၀င္အေတြ႕အႀကဳံမ်ားက ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပသထားသည္။ အဓိက ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ထင္ရွားေသာ ကုိယ္ပုိင္လကၡဏာဆုိင္ရာ အဖြဲ႕ မ်ား (တုိင္းရင္းသား ဆုိင္ရာ၊ ဘာသာစကားဆုိင္ရာ၊ ဘာသာေရးဆုိင္ရာအဖြဲ႕မ်ား)အၾကားႏုိင္ငံေတာ္ လကၡဏာႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏုိင္ငံေရးဘုံသေဘာတူ ညီခ်က္မရရွိဘဲႏွင့္ ဒီမုိကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းမႈမေအာင္ျမင္ႏုိင္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရႏုိင္၊ ႏုိင္ငံေရးမွ စစ္တပ္ တျဖည္းျဖည္းထြက္ခြာၿပီး အရပ္သားအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆီ ကူး ေျပာင္းမႈမရရွိႏုိင္ဟု ႏုိင္ငံေရးေလ့ လာသူအီ ေဂါဗလာဇီဗစ္က ေျပာ သည္။

ဒီခ်ဳပ္အစုိးရအေနျဖင့္ ႐ႈပ္ ေထြးလွသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ ငန္းစဥ္ဇက္ႀကိဳးကိုထိန္းရန္၊မက္ ခ႐ိုအီေကာေနာမစ္တည္ၿငိမ္ေရး ႀကိဳးပမ္းရန္၊ ရခုိင္ျပည္နယ္ရွိအ ေျခအေနကုိ ကိုင္တြယ္ရန္၊ အစုိး ရသစ္၏ ဆုံးျဖတ္မႈကိုစမ္းသပ္ႏုိင္ သည့္အင္အားႀကီးေသာဗုဒၶဘာ သာအမ်ဳိးသားေရးဆြယ္တရား ေဟာသူမ်ားကို ထိိန္းခ်ဳပ္ဟန္႔ တားရန္အစရွိသည့္ လက္ရွိ အစုိးရ လုံးပန္းေနေသာ ခက္ခဲလွ သည့္ ျပႆနာရပ္ တသီတတန္ ႀကီး ရင္ဆုိင္ရေတာ့မည္ျဖစ္ သည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ အ ေနာက္ကမၻာႏွင့္ တ႐ုတ္ ႏွစ္ဖက္ စလုံးႏွင့္ ျမန္မာအၾကား ဆက္ဆံ ေရးထိန္းညိႇရန္အတြက္ ပါးနပ္ လိမၼာေသာ သံတမန္ေရးကၽြမ္း က်င္မႈလုိအပ္မည္ဟုလည္း ICG ကဆုိသည္။

‘‘ဘက္ေပါင္းစုံ၊ ေထာင့္ ေပါင္းစုံကေနလာမယ့္ အလြန္ ႀကီးမားလွတဲ့ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ ပုံစံ မ်ဳိးလည္းရွိ၊ တစ္ခါတေလသ ေဘာထား ကြဲလဲြမႈလည္းရွိတဲ့ ေတာင္းဆုိခ်က္ေတြရဲ႕ ဖိအားကုိ အစုိးရသစ္က ဘယ္လုိစီမံကုိင္ တြယ္မလဲ၊ သူကုိယ္တုိင္ရဲ႕ စြမ္း ေဆာင္ရည္နဲ႔ အေတြ႕အႀကဳံ အားနည္းမႈကိုေကာ အစုိးရသစ္ က ဘယ္လိုစီမံကုိင္တြယ္မလဲ’’ ဟု ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးေလ့လာသံုံး သပ္သူ Center For Democarcy and Culture၏ သုေတသနပညာ ရွင္အီေဂါဗလာဇီဗစ္က ေမးခြန္း ထုတ္သည္။

ဆက္လက္ၿပီး အီေဂါက‘‘ဒီ အဟန္႔အတားေတြ၊ စိန္ေခၚခ်က္ ေတြအားလုံးဟာ ထိန္းလုိ႔သိမ္းလုိ႔ ေတာ့ရႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အ စုိးရသစ္ဟာ ဘာမွမလုပ္ႏုိင္ဘဲ မ ေအာင္မျမင္ျဖစ္မယ္လုိ႔ ကၽြန္ ေတာ္ ေျပာခ်င္တာမဟုတ္ဘူး။ ဒါဟာ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ မစ္ရွင္မဟုတ္ ေပမယ့္ သိသိသာသာခက္ခဲတဲ့ မစ္ရွင္ပဲျဖစ္ပါတယ္’’ဟု ေျပာ သည္။

ၾကားကာလ

ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းရင္ဆုိင္ ရမည့္ စိန္ေခၚခ်က္ႏွင့္ ေနာက္ပုိင္း မွႀကံဳရမည့္ စိန္ေခၚခ်က္မ်ားဟူ၍ ႏွစ္ပုိင္းရွိေနေၾကာင္း ျမန္မာ့ႏုိင္ငံ ေရးေလ့လာသုံးသပ္သူအခ်ဳိ႕က ေထာက္ျပၾကသည္။ အဓိကက် သည့္ အနီးကပ္ဆုံးစိန္ေခၚခ်က္မွာ အစုိးရသစ္ ဖြဲ႕စည္းေရးပင္ျဖစ္ သည္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒပါ ပုဒ္မ ၅၉(စ)အရ သမၼတ ျဖစ္ခြင့္မရွိေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က ၎အေနျဖင့္ အစုိးရ သစ္တြင္ သမၼတ၏ အထက္၌ရပ္ တည္မည္၊ ႏုိင္ငံေရးဆုံးျဖတ္ခ်က္ အားလုံးက ၎ကသာခ်မွတ္မည္ ဟု ေရြးေကာက္ပြဲအႏုိင္ရခ်ိန္ အ ေစာပုိင္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ယင္းေနာက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္ႏွင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး(ၿငိမ္း)သန္းေရႊတုိ႔ ေတြ႕ဆုံခဲ့ကာ အာ ဏာရွင္ေဟာင္းဦးသန္းေရႊက အ တုိက္အခံေခါင္းေဆာင္ကို ‘‘အနာ ဂတ္၏ေခါင္းေဆာင္’’ဟု သုံးႏႈန္း သြားသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီး တစ္လေက်ာ္အတြင္း ဒီခ်ဳပ္ဥကၠ႒ သည္ ဦးသန္းေရႊ၊ တပ္ခ်ဳပ္ဗုိလ္ ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္လႈိင္၊လက္ ရွိသမၼတဦးသိန္းစိန္တုိ႔ႏွင့္ေတြ႕ဆုံ ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ တပ္ခ်ဳပ္ႏွင့္သမၼတ တုိ႔ကလည္း အာဏာၿငိမ္းၿငိမ္း ခ်မ္းခ်မ္းလႊဲေျပာင္းေပးမည္ဟု ကတိေပးထားၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ၎တို႔ၾကားေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးမႈ မ်ားသည္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခ ခံဥပေဒေဘာင္အတြင္း၌ အာ ဏာေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕လႊဲေျပာင္း ေရးတစ္ခုတည္းကို သဘာတူညီ ျခင္းမဟုတ္ႏုိင္ဘဲ ဖြဲ႕စည္းပုံအ ေျခခံဥပေဒျပဳ ျပင္ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ သေဘာတူညီခ်က္ အခ်ဳိ႕လည္းပါ၀င္သင့္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံေရးေလ့လာသုံးသပ္သူမ်ား ကဆုိသည္။

‘‘ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ဆုိင္ရာအေျပာင္းအလဲတခ်ဳိ႕ကို (ပုိရွင္းရွင္းေျပာခ်င္ရင္ဗ်ာ)Proxy သမၼတကတစ္ဆင့္ ဖြဲ႕စည္းပုံနဲ႔ မ ညီ အုပ္ခ်ဳပ္မယ့္အစား ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္သမၼတအျဖစ္ အစိုိးရအဖြဲ႕ကို တုိက္႐ိုက္ဖြဲ႕စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး တာ၀န္ရွင္းရွင္းလင္း လင္းထမ္းေဆာင္ခြင့္ေပးမယ့္ ဖြဲ႕ စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာ ေသြး ပူေလ့ က်င့္ခန္းတခ်ဳိ႕တေလကို တပ္မ ေတာ္က လက္ခံသင့္တယ္။ ဒီအေျပာင္းအလဲအတြက္ ျပန္အ ေပးအယူလုပ္တဲ့အေနနဲ႔ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း တပ္ မေတာ္ ရဲ႕အက်ဳိးစီးပြားတခ်ဳိ႕ နဲ႔ ကုိယ္ပုိင္အခြင့္အာဏာတခ်ဳိ႕ ကုိ လတ္တေလာမွာ ကာကြယ္ ေပးမယ္ဆုိတဲ့ အာမခံခ်က္ေတြ တပ္မေတာ္ကုိအေျခခံအားျဖင့္ ေပးႏုိင္ပါတယ္’’ဟု အီေဂါဗလာ ဇီဗစ္က ေျပာသည္။

ျပည္သူလူထု၏ တစ္ခဲနက္ ဆႏၵကို ကုိယ္စားျပဳထားသူတစ္ဦး အေနျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သည္ ၎ႏွင့္တပ္မေတာ္ၾကားေစ့ စပ္ညိႇႏႈိင္းမႈမ်ား၏ ရလဒ္မ်ားကို လက္ခံၾကရန္ ျပည္သူအမ်ားစုကို ေဖ်ာင္းဖ်တုိက္တြန္းႏုိင္စြမ္းလည္း ရွိေနသည္ဟု သုံးသပ္ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ တပ္မေတာ္အေန ျဖင့္ ႏုိင္င့ံအက်ဳိးႏွင့္ အနာဂတ္ တြင္ တပ္မေတာ္အေနအထားအ ျပဳသေဘာေဆာင္လုံၿခံဳေရးတုိ႔အ တြက္ အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ ယခုအခြင့္အေရးကို အသုံးခ်သင့္ ေၾကာင္းလည္း တုိက္တြန္းေနၾက သည္။ အစုိးရသစ္အေနျဖင့္လည္း တပ္မေတာ္၏ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္မႈမရွိလွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ရန္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို အ မွန္တကယ္ဦးေဆာင္ရန္ေသာ္ လည္းေကာင္းအလြန္ခက္ခဲမည္ ျဖစ္သည္။

‘‘လတ္တေလာမွာ ကာ ကြယ္ေရး၀န္ႀကီး၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ ႀကီးနဲ႔ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီးေတြ ကို ခန္႔အပ္ဖုိ႔တပ္မေတာ္က အာ ဏာထိန္းသိမ္းထားမယ္ဆုိရင္ ေနာင္ အနာဂတ္၀န္ႀကီးေတြက် လုိ႔ရွိရင္ေတာ့ တပ္မေတာ္နဲ႔ ေရြး ေကာက္ခံ သမၼတသစ္ႏွစ္ဖက္ စလုံးက ယုံၾကည္မႈရွိတဲ့ သေဘာ တူတဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြျဖစ္သင့္ပါ တယ္’’ဟု အီေဂါကေျပာသည္။

7Day News Journal

No comments:

Post a Comment

My Blog List