Wednesday, October 07, 2015

အေကာင္းဆံုး ႏိုင္ငံေရး လုပ္ျခင္းဟာ မိမိကုိယ္ကို မိမိ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ျခင္းပါ


ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ေဟာင္း ေဒါက္တာ ေအာင္သူသည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ပါတီစံု ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ကိုယ္စားျပဳ၍ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္အတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၆) မွ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည္ ျဖစ္သည္။ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ ၆ တြင္ လိႈင္၊ ကမာရြတ္၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္၊ အလံု၊ လမ္းမေတာ္၊ လသာ၊ ဆိပ္ကမ္း စသည့္  ၿမိဳ႕နယ္ ၇ ၿမိဳ႕နယ္ ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။

ေဒါက္တာ ေအာင္သူသည္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္အျဖစ္မွ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လမွ စကာ အနားယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေဒါက္တာ ေအာင္သူသည္ ပညာေရး ဝန္ထမ္းအျဖစ္ ၂၇ ႏွစ္ေက်ာ္ အေတြ႔အႀကံဳ ရွိခဲ့သူျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပန္လည္ျပဳျပင္သည့္ ဥပေဒ မူၾကမ္းေရးဆြဲရာတြင္ ထဲထဲဝင္ဝင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူလည္း ျဖစ္သည္။

ေဒါက္တာ ေအာင္သူ၏ ပညာေရးဝန္ထမ္း အသိုင္းအဝိုင္းမွ ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းသို႔ ဝင္ေရာက္လာခဲ့ျဖစ္ပံု၊ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏိုင္ရပါက လႊတ္ေတာ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္မည့္ ပညာေရးက႑ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား၊ မဲဆႏၵနယ္အတြင္း အာဏာရပါတီႏွင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ အေျခအေနမ်ားအေၾကာင္းကို ဧရာဝတီ သတင္းေထာက္ တင္ထက္ပိုင္က NLD ပါတီ၏ လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ မဲဆြယ္စည္း႐ုံးမႈ စတင္ျပဳလုပ္သည့္ေန႔တြင္ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းထားပါသည္။

ေမး။    ။ ပညာေရး ေလာကထဲကေန ထြက္လာၿပီး ပါတီႏိုင္ငံေရးထဲကို ဝင္လာခဲ့တယ္။ ဒီလို ဝင္လာတဲ့အေပၚ ပညာေရး အသိုင္းအဝိုင္းက ဘယ္လိုမ်ိဳးေတြ တံု႔ျပန္ပါသလဲ။

ေျဖ။    ။ ပညာေရး အသိုင္းအဝိုင္းက ဆုိတာက က်ေနာ့္ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြေပါ့။ က်ေနာ္ လုပ္ခဲ့တဲ့ တကၠသိုလ္ အသိုင္းအဝိုင္းက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြကေတာ့ အားေပးတယ္။ က်ေနာ္က အၿငိမ္းစားယူၿပီးေတာ့ အနားယူေတာ့မွာကို အနားမယူဘဲနဲ႔ ဒီအသိုင္းအဝိုင္းအတြက္ ႏိုင္ငံေရးဘက္ကေန ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ေပးမယ္ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ျဖစ္တယ္။ အမ်ားစုက၊ အမ်ားစုဆိုတာ အားလံုးေလာက္နီးနီးပါပဲ။ က်ေနာ့္ကို အားေပးၾကပါတယ္။ လုပ္လည္း လုပ္ေစခ်င္ၾကပါတယ္။

ေမး။    ။ ဒီေန႔ ေအာင္ႏိုင္ေရး စည္း႐ုံးလႈံ႕ေဆာ္ေတာ့ ေျပာသြားတာေတြထဲမွာ ဖယ္ဒရယ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥေတြနဲ႔ တျခား တိုးတက္ေရးအေၾကာင္းေတြေတာ့ ေျပာသြားတယ္။ ပညာေရးက႑နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာသြားတာ နည္းတယ္လို႔ ထင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။

ေျဖ။    ။ က်ေနာ္ ဒီေန႔ ပညာေရးက႑ လံုးဝ မေျပာဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေျပာရင္ ၿပီးမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ပညာေရးက႑ကို ေျပာတာ နည္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ ပါကို မပါဘူး။ က်ေနာ္လုပ္မယ့္ ပညာေရး အေၾကာင္းေျပာရင္ ဒါ့ထက္ အမ်ားႀကီး မ်ားသြားလိမ့္မယ္။ အခုဟာက ေအာင္ႏိုင္ေရး စည္း႐ုံးတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေအာင္ႏိုင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္ပါတီကို မဲေပးသင့္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းပဲ ေျပာတယ္။ ပညာေရးက႑ကို လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကေတာ့ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ အကုန္လံုးကို စိတ္ကူးထဲမွာ Main Frame အေနနဲ႔ အကုန္လံုး စုေဆာင္းၿပီးပါၿပီ။ Detailed program အေနနဲ႔ Strategic Plan ေပါ့။ ဘာၿပီးရင္ ဘာလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္ေတြကို ဆြဲဖို႔ပဲ လိုေတာ့တယ္။ ကိုယ္ေရာက္လာတဲ့ ေနရာနဲ႔ ေရာက္လာတဲ့အခါ တာဝန္ေပးခဲ့ရင္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနေအာင္ လုပ္ထားတယ္။

က်ေနာ္က ေတာက္ေလွ်ာက္ကလည္း တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ပညာေရး ဥပေဒ ေရးဆြဲေရးမွာ ပါခဲ့တာဆုိေတာ့၊ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဌာနတခုရဲ႕ အႀကီးအကဲ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုေတာ့၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ေတြထဲမွာလည္း ဝါရင့္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္တေယာက္ အေနနဲ႔ ေနခဲ့ရတဲ့အတြက္ အစည္းအေဝး ေတာ္ေတာ္မ်ားးမ်ားကို တက္ခဲ့ရတယ္။ လုပ္လည္း လုပ္ခဲ့ရတယ္။ ဒီေတာ့ အစိုးရက ေလ်ွာက္ေနတဲ့ ပညာေရးလမ္းေၾကာင္းကို ဒီ ၂ လ မတိုင္ခင္အထိက က်ေနာ္ မ်က္ေျခ မျပတ္ခဲ့ဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္က သြားေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြကိုလည္း ဘယ္ခရီးကို ေရာက္ေနၿပီ၊ ဘယ္ခရီးကို ေပါက္ေနၿပီ ဆိုတာလည္း သိတယ္။

ေမး။    ။ ဒီေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ အႏိုင္ရခဲ့ရင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ရွိတဲ့ ပညာေရး လုပ္ငန္းစဥ္ အေၾကာင္း အၾကမ္းဖ်င္းေလး ခ်ျပေပးလို႔ ရမလား။

ေျဖ။    ။ ဒါကေတာ့ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈဆိုတာထက္ ပထမဦးဆံုး ေျပာခ်င္တာက Quality Education အေၾကာင္းေပါ့။ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ဆိုတာထက္ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ ပညာေရးဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာ ေျပာဖို႔လိုတယ္။ ေျပာေတာ့မယ္ဆိုရင္ အၾကမ္းဖ်င္းေပါ့။ ပထမဦးဆံုးက ပညာေရး စနစ္ကို Quality Education ျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္ဆိုရင္ က႑ႀကီး ၄ ခုကို မ်က္ေျခမျပတ္ သတိထားဖို႔ လိုတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုရင္ ေက်ာင္းသား (Students) ရယ္၊ ၿပီးေတာ့ (Teachers) ဆရာေပါ့။ အမွန္ကေတာ့ ေက်ာင္းသားဆိုတာ တို႔အျမင္ပါ။ အမွန္က Learners သင္ယူတဲ့ လူေတြနဲ႔ သင္ၾကားေပးမယ့္ လူေတြရဲ႕ က႑ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႕ က႑ကို လုပ္တဲ့ အခ်ိန္က်ရင္ သင္ယူတဲ့သူေတြနဲ႔ သင္ၾကားတဲ့သူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ေတြကို တဦးခ်င္းစီမွာ လိုအပ္ၿပီး တို႔ႏိုင္ငံမွာ ထူးထူးျခားျခား ထင္ထင္ရွားရွား မလုပ္ေပးတာ Health ဆိုတဲ့ က်န္းမာေရးေပါ့။ က်န္းမာေရးပိုင္းေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔လိုတယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာ က်န္းမာေရးကို အေျချပဳတာေတြ လိုတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ Psychosocial development လို႔ေခၚတယ္။ လူမႈစိတ္ပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အရမ္းလိုအပ္ပါတယ္။ Health လို႔ ေျပာရင္ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာလို ကိုယ္ကာယနဲ႔ ဆုိင္တာမ်ိဳးေတြလည္း လိုတယ္။ Social Physical Elements ေတြ လိုတယ္။ ဒါေတြက က်ေနာ္တို႔ေတြ တကယ္လုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေတြ႔ေနရတာေတြ ျဖစ္တယ္။

ေနာက္ Home လို႔ ေခၚတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ေနထိုင္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္။ ဆရာေတြ ဘယ္လို ေနထိုင္ေနရတယ္။ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြ ဘယ္လိုေနထိုင္ေနရတယ္။ အဲဒီ Home လို႔ ေခၚတဲ့ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ တခုလံုးကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေပးဖို႔ လိုတယ္။

ဒုတိယပိုင္း ေခါင္းစဥ္ အေနနဲ႔ကေတာ့ Environments ေပါ့။ ပတ္ဝန္းက်င္။ ပတ္ဝန္းက်င္ႀကီးကိုလည္း ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲေပးဖို႔ လိုတယ္။ သင္ၾကားမယ့္ သူေတြရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လံုၿခံဳမႈပါမယ္။ ေနာက္ၿပီး က်ား၊မ ခြဲျခားမႈ၊ ၿပီးေတာ့ Inclusive Education လို႔ေခၚတဲ့ အားလံုးအက်ံဳးဝင္ ပညာေရးလိုဟာမ်ိဳး၊ မသန္စြမ္းေတြကို ခ်န္လွပ္ထားခဲ့တဲ့ ပညာေရးမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ပါ။

ေနာက္တခု လိုတာက Service Delivery လို႔ေခၚတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ က႑ေပါ့။ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ ဝန္ေဆာင္မႈေတြက အဓိက မေပးမျဖစ္ ေပးကို ေပးရမွာပါ။ ဆိုလိုတာက ေက်ာင္းေတြမွာ ေရကအစ၊ စြန္႔ပစ္တဲ့ အမိႈက္ကအစ၊ ေက်ာင္းပတ္ဝန္းက်င္ေတြက အစ ဒါေတြကို Service Delivery ထဲမွာ ထည့္ထားတယ္။ တို႔ႏိုင္ငံထဲမွာ ဘယ္ဟာေတြက ဘယ္ေလာက္လိုတယ္ဆိုတာကို ၾကည့္ၿပီး လုပ္ေပးရမယ္။

ေနာက္တခုက ပညာသင္ၾကား သင္ယူမႈေတြ လုပ္မယ္ဆိုရင္ အေရးအႀကီးဆံုးက Material လို႔ ေခၚတဲ့ ပစၥည္းကိရိယာေပါ့။ Material ဆိုလို႔ ႐ုပ္ပစၥည္းေတြ ရွိသလို တို႔ေတြ အသံုးျပဳ သင္ၾကားေနတဲ့ Curriculum syllabus ေတြေပါ့။ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းေတြကေရာ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ရွိရဲ႕လား။ အဲဒါကို ဘာနဲ႔ ျပန္ ခ်ိန္ထိုးမလဲ၊ Standard လို႔ ေခၚတဲ့ စံနဲ႔ ျပန္ခ်ိန္ထိုးမယ္။ အဲဒီအခါမွာ မပါမျဖစ္ ပါရမယ့္အရာ၊ မလုပ္မျဖစ္ လုပ္ရမယ့္ အရာ ဒါေတြကိုလည္းပဲ ေထာင့္ေစ့ေအာင္ တခုခ်င္းစီ ေခါင္းစဥ္တခုခ်င္းစီ ေအာက္မွာ အေသးစိတ္လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ ရွိတယ္။

ဒါေတြကို လုပ္မယ္ဆိုရင္ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ခ်မွတ္ရမယ္။ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ခ်မွတ္ၿပီေဟ့ဆိုရင္ လုပ္ငန္းစဥ္ အသီးသီးမွာ ေက်ာင္းသားအတြက္ပဲ ခ်မွတ္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဆရာေတြအတြက္လည္း လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ခ်မွတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီ Process ေတြက က်ေနာ္လုပ္မယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြထဲမွာ ပါပါတယ္။

ေက်ာင္းသားကို ဘယ္လို ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ လုပ္မလဲ၊ ဆရာေတြကို ဘယ္လိုဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ လုပ္မလဲ၊ ႀကီးၾကပ္မႈေတြကို ဘယ္လိုလုပ္မွာလဲ၊ ေထာက္ပံ့မႈေတြကို ဘယ္လို ေဆာင္ရြက္ေပးမွာလဲ ဆိုတာ ဒီလိုမ်ဳိး အေသးစိတ္ေတြ ပါပါတယ္။

ပထမပိုင္းမွာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ သင္ယူလိုတဲ့ ဆႏၵေတြဟာ သင္ၾကားႏိုင္ေအာင္၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ လူတိုင္းလူတိုင္း ဘဝတသက္တာ သင္ယူႏုိင္တဲ့ အခြင့္အေရးမ်ိဳးရေအာင္၊ အဲဒီလိုမ်ိဳး အခ်က္ေတြကိုလည္း အေရးပါတဲ့ က႑တရပ္ အေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းပါတယ္။

ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အခြင့္အလမ္းေတြကို၊ ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ ေပးႏိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းကို၊ ေသခ်ာေပါက္ ေပးႏိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းမ်ိဳးေတြကို ရကို ရရပါေစ ဆိုတာမ်ိဳး ခ်မွတ္ဖို႔လိုတယ္။ အခု အေရးအႀကီးဆံုး အခ်က္တခ်က္ျဖစ္တဲ့ ကေလးလုပ္သားေတြ ၊ ကေလးငယ္ေတြ အလုပ္လုပ္ေနရတယ္။ ဒါေတြကိုလည္း ကင္းလြတ္ေအာင္ ဖန္တီးေပးဖို႔ လိုတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြက ဆရာတို႔ လုပ္ရမယ့္ Main Frame ထဲမွာ ပါတဲ့ အခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။    ။ ပညာေရး က႑ကေန လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးကို ဝင္လာဖို႔အတြက္ ဘာေတြက တြန္းအား ျဖစ္ခဲ့တာပါလဲ။

ေျဖ။    ။ တြန္းပို႔တဲ့ တြန္းအားက ၁ အခ်က္က ပညာေရးက႑ကို စြမ္းစြမ္းတမံနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ပင္စင္ယူရတဲ့ အေျခအေန ျဖစ္သြားတယ္။ ပင္စင္ယူတယ္ဆို အနားယူရေတာ့မယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာတတ္ထားတ့ဲ ပညာေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံ့အက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵေလးက နည္းနည္းရွိေနတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္းပဲ စိတ္ထဲမွာ ခ်က္ခ်င္းႀကီး မဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အခ်က္က ဘာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္က ပါေမာကၡခ်ဳပ္ လုပ္ခဲ့တဲ့ သက္တမ္းမွာ အဖြဲ႔အစည္းတခုရဲ႕ အႀကီးအကဲအျဖစ္ ၇ ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ တာဝန္ခံခဲ့ရတယ္။ အဲဒီလို တာဝန္ခံတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘာေတြ႔လာသလဲဆိုေတာ့ Responsibility နဲ႔ Accountability ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး သတိထားလိုက္မိတယ္။ တာဝန္ယူရင္ တာဝန္ခံရတယ္။

ႏိုင္ငံေရးကို ဝင္ဖို႔ စဥ္းစားတဲ့အခါ ဘာေၾကာင့္ နည္းနည္းေလး တြန္႔ဆုတ္သြားသလဲ ဆိုေတာ့ အသက္ ၆၀ ေလာက္အထိ တာဝန္ယူရတာေတြ မ်ားတဲ့အတြက္ အခု ယူၿပီဆိုရင္လည္း တာဝန္ခံရေတာ့မယ္။ ဥပမာ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ၿပီးေနာက္ ပညာေရးမွာသာ တာဝန္အရွိဆံုး ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သြားမယ္ဆုိရင္ တာဝန္ခံရတဲ့ဟာသည္ ေန႔ေရာညေရာ စာေတြ ဖတ္ရေတာ့မယ္။ တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္းေတြ၊ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီေအာင္ ဆိုတာေတြ လုပ္ရေတာ့မယ္။ ေပးဆပ္ရမယ့္ အရာေတြ အရမ္းမ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ တြန္႔ဆုတ္သြားပါတယ္။

ဒါေပမယ့္လည္း အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကေန အတူတူလက္တြဲၿပီးေတာ့ လုပ္မယ္၊ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရး ဥပေဒကို ေရးဆြဲေပးဖို႔ တာဝန္ေပးတဲ့အခ်ိန္မွာ အစ္မႀကီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုယ္တိုင္ လႊတ္ေတာ္မွာ လူ ၃ ဦးကို တာဝန္ေပးတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ က်ေနာ္က Readiness ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ Zero Draft ဆြဲတယ္။ မူၾကမ္း Zero Draft ကို က်ေနာ္ အရင္ဆံုး ေရးေပးခဲ့တယ္။ အခုခ်ိန္မွာ အစ္မႀကီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုယ္တိုင္က ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္မယ္ဆိုတဲ့ေန႔မွာပဲ သူတို႔ဆီကေန ဝင္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ေပးပါလို႔ စည္း႐ုံးမႈကို ရလိုက္တယ္။

တပတ္ေလာက္ကေတာ့ ေစာေစာက ေျပာသလို တာဝန္ယူမိရင္ တာဝန္ခံရေတာ့မယ္။ တပတ္ေလာက္ စဥ္းစားလိုက္တဲ့ေနာက္မွာ ကိုယ္တတ္တဲ့ ပညာနဲ႔ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ ေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ပညာေရးက တကယ္လို႔သာ ထိပ္ဆံုးမွာ ရွိေနမယ္ဆိုရင္ ဆရာ လုပ္စရာ မလိုေတာ့ဘူး။ တျခားသူေတြ လုပ္လိမ့္မယ္။ အခုက်ေတာ့ မျဖစ္ေသးဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးက မျဖစ္ေသးဘူး။ အဲဒီအထဲမွာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံတဲ့ က်ေနာ္တို႔လို လူမ်ိဳးေတြ ဆက္လက္ၿပီး ရွိဖို႔ လိုေသးတယ္လို႔ ထင္လို႔ က်ေနာ္အခုလို ဆက္လုပ္တာ ျဖစ္တယ္။

ေမး။    ။ ဒီလိုဆိုေတာ့ အကယ္၍ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အႏိုင္ရမယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေနရာရခဲ့မယ္ဆိုရင္ ပညာေရးက႑ေတြ အတြက္ပဲ ဦးစားေပးလုပ္မယ္လို႔ သေဘာေပါက္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ပထမဦးဆံုး လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရး ေျခလွမ္းက ဘာျဖစ္မလဲ။

ေျဖ။    ။ ေစာေစာက ေျပာတဲ့ဟာေတြကေတာ့ ဘက္ေပါင္းစံု ေထာင့္ေပါင္းစံုပဲ။ ဒါေတြကို ခ်ိန္ထိုးၿပီးေတာ့ ပညာေရးဆိုင္ရာ … လႊတ္ေတာ္ဆိုေတာ့ က႑က မ်ိဳးစံုရွိမွာပဲေလ။ အဆိုတင္သြင္းတာေတြရွိမယ္။ ေဆြးေႏြးတာေတြ ရွိမယ္။ ေမးျမန္းတာေတြ ရွိမယ္။ ပညာေရးဆိုင္ရာ က႑ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အဆိုတင္သြင္းတာေတြ ေမးျမန္းတာေတြ လုပ္မွာေပါ့။ ပထမဦးဆံုးရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။ ဘာပထမဦးဆံုးရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။ အမ်ားႀကီး အနက္က လိုအပ္ခ်က္ေတြကို တခုၿပီးတခု အစဥ္လိုက္ တင္သြားမွာပါ။

ေမး။    ။ ဒီလမ္းမေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာေရာ အေျခအေနက ဘယ္ေလာက္ထိ စိတ္ေက်နပ္မႈ ရွိသလဲ။ မဲစာရင္း အေျခအေနကေရာ ဘယ္လို ျပန္ၾကားရလဲ။

ေျဖ။    ။ အဲဒီ ေမးခြန္းအေျဖကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္ ခ်ဥ္းကပ္မႈ နည္းတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၇ ၿမိဳ႕နယ္ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ၿမိဳ႕နယ္ေတြကို သြားတဲ့အခါ သူတို႔ဖိတ္တဲ့အခ်ိန္ သြားတာေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ က်ေနာ္က ၇ ၿမိဳ႕နယ္ ရွိတဲ့အတြက္ ထဲထဲဝင္ဝင္ႀကီးကေတာ့ သိပ္ၿပီး မေျပာႏိုင္ေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ၾကားတဲ့အသံကေတာ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို ေထာက္ခံတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားတာ သိရတယ္။ ေက်ာင္းဆရာ လုပ္သက္ကိုက ၂၇ ႏွစ္ ရွိခဲ့တာကိုး။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းကို ေရာက္တာ ၁၀ ႏွစ္ရွိခဲ့တာကိုး။ ရန္ကုန္မွာေနခဲ့တဲ့ ေနသက္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး မ်ားခဲ့တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းဆရာျဖစ္တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြက ေထာက္ခံတဲ့သူေတြ မ်ားပါတယ္။ ဂဃဏန အေနနဲ႔ ဘယ္ၿမိဳ႕နယ္ေတြ ဘယ္ေနရာ ဘယ္လိုလဲဆိုတာေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။

ေမး။    ။ အခုဝင္ၿပိဳင္မယ့္ ၇ ၿမိဳ႕နယ္ထဲက အင္အားႀကီးပါတီေတြနဲ႔ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ အေနအထားက ဘယ္လိုရွိသလဲ။

ေျဖ။    ။ က်ေနာ့္ မဲဆႏၵနယ္ေျမေတြမွာေတာ့ အင္အားႀကီးပါတီဆိုေတာ့ အာဏာရ (ႀကံ့ခိုင္ေရး) ပါတီရွိတယ္။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ အေနအထားက က်ေနာ္နဲ႔ ၿပိဳင္မယ့္ ၿပိဳင္ဖက္က က်ေနာ္ အရင္က နာမည္ေတာင္ မၾကားဖူးတဲ့တေယာက္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ့္ၿပိဳင္ဖက္အေနနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သိပ္အားမႀကီးဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္။

ေမး။    ။ ဒီေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အႏိုင္ရဖို႔ ယံုၾကည္ခ်က္ အျပည့္ရွိတယ္ေပါ့။

ေျဖ။    ။ အျပည့္ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းဆရာမို႔လို႔ကို အျပည့္ရွိပါတယ္။

ေမး။    ။ ေနာက္ထပ္ဘာမ်ား ထပ္ျဖည့္စြက္ခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ။    ။ က်ေနာ္ အၿမဲေျပာေနက် စကားတခု ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတခု ေကာင္းဖို႔ဆိုရင္ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ မိမိကိုယ္တိုင္ ႀကိဳးစားရမွာပါ။ က်ေနာ္လည္း အရင္က ဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာ ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး ႏိုင္ငံေရး လုပ္ျခင္းဟာ မိမိကုိယ္ကို မိမိ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ျခင္းပါ။ ႏိုင္ငံကို တကယ္ခ်စ္တယ္၊ ႏိုင္ငံအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ မိမိကိုယ္ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ပါ။ အဲဒီဟာကို အဓိကထား ေျပာခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပ်ိဳးေထာင္ေနရပါတယ္။

ဧရာဝတီ

No comments:

Post a Comment

My Blog List