Wednesday, March 12, 2014

ပေဟဠိဆန္ေနေသာ MH 370 ဘိုးအင္းေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးမႈ


ခရီးသည္ ၂၂၇ ဦးႏွင့္ ေလယာဥ္၀န္ထမ္း ၁၂ ဦး သယ္ေဆာင္လာေသာ မေလးရွားေလေၾကာင္းလိုင္းမွ MH 370 ေလယာဥ္သည္ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔ မနက္ပိုင္းတြင္ ကြာလာလမ္ပူေလဆိပ္မွ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ေဘဂ်င္းၿမိ႕သို႔ ပ်ံသန္းစဥ္ ေလဆိပ္မွ ထြက္ခြာၿပီး ၁ နာရီခန္႔ အၾကာ၌ ေပ်ာက္ဆံုးသြားရေသာ ကိစၥသည္ ၄ ရက္ေျမာက္သည္ အထိ လွ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္မႈမ်ားႏွင့္ ရွိေနဆဲ ျဖစ္သည္။ 
 
ဘိုးအင္း 777 အမ်ိဳးအစား MH 370 ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သဲလြန္စ အခ်က္အလက္မ်ား ယခုအခ်ိန္အထိ မေတြ႔ရွိရေသးပါ။ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ႏိုင္ငံ ၁၄ ႏိုင္ငံမွ ခရီးသည္မ်ား လိုက္ပါသြားၿပီး အမ်ားစုမွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားမ်ားျဖစ္သည္။

မတ္လ ၈ ရက္ (စေနေန႔)

မေလးရွားႏိုင္ငံ၊ ကြာလာလမ္ပူ ႏိုင္ငံတကာေလဆိပ္မွ ထြက္ခြာသြားၿပီး ၁ နာရီခန္႔ အၾကာ တြင္ ေလယာဥ္ႏွင့္ ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရးတို႔ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္ခဲ့သည္ဟု မေလးရွားေလေၾကာင္းလိုင္းက ထုတ္ျပန္သည္။

ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံက ေလယာဥ္သည္ ၎တို႔၏ ေလပိုင္နက္အတြင္းတြင္ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ ရွာေဖြမႈမ်ားလည္း ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္ အတြင္းတြင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ား၊ ၾသစေတးလ်၊ တ႐ုတ္၊ နယူးဇီလန္ႏွင့္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံမ်ားမွ သေဘၤာ ၄၁ စီး၊ ေလယာဥ္၊ ရဟတ္ယာဥ္ ၃၆ စီးျဖင့္ ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။

ညေနေစာင္းခ်ိန္တြင္ ေလယာဥ္ ေနာက္ဆံုးတည္ရွိခဲ့ေသာ ေနရာအနီးတြင္ ႀကီးမားသည့္ ဆီကြက္ႏွစ္ ကြက္ ေတြ႔ရွိရသည္ဟု ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံက ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး အဆိုပါေနရာသို႔ သေဘၤာမ်ား ေစလႊတ္ ခဲ့ေသာ္လည္း ေလယာဥ္ဆီ မဟုတ္ဘဲ ေလယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အရိပ္အေယာင္ မေတြ႔ရွိရဟု သိရသည္။

ေလယာဥ္ေပၚတြင္ လိုက္ပါသြားသူ ခရီးသည္ ၂ ဦး၏ ဥေရာပ သမဂၢ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္မ်ားသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ခိုးယူခံခဲ့ရေသာ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္မ်ား ျဖစ္သည္ဟု သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚလာခဲ့ၿပီးေနာက္ အၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္မႈ ျဖစ္သည္ဆိုေသာ ေကာလာဟလမ်ားလည္း ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့သည္။

မတ္လ ၉ ရက္ (တနဂၤေႏြေန႔ )

ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးေနျခင္းတြင္ အၾကမ္းဖက္မႈႏွင့္ ဆက္သြယ္ျခင္းရွိမရွိ စံုစမ္းစစ္ေဆးေနေၾကာင္း မေလးရွားႏိုင္ငံက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကလည္း စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈတြင္ ကူညီရန္ FBI မွ စံုေထာက္မ်ား ေစလႊတ္ေပးခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံတကာ ရဲတပ္ဖြဲ႔ (အင္တာပိုလ္) က ေလယာဥ္ေပၚမွ ခရီးသည္ ၂ ဦးသည္ ခိုးယူလာေသာ ႏိုင္ငံကူး လက္မွတ္မ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း အတည္ျပဳလိုက္သည္။

ေလယာဥ္သည္ အမ်ိဳးအမည္ မသိေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္တခုျဖင့္ ကြာလာလမ္ပူဘက္ဆီသို႔ ျပန္ လွည့္လာျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း မေလးရွား တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာသည္။

ညေနပိုင္းတြင္ ဗီယက္နမ္ အေနာက္ေတာင္ပိုင္း Tho Chu ကၽြန္းအနီးမွ ပင္လယ္ျပင္၌ ေလယာဥ္၏ အပိုင္း အစမ်ား ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရသည္ဟု ဗီယက္နမ္ေလယာဥ္ တစင္းက သတင္းပို႔ခဲ့ေသာ္လည္း မွားယြင္းမႈ သာျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

မတ္လ ၁၀ ရက္ (တနလၤာေန႔)

မတ္လ ၁၀ ရက္ေန႔တြင္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ရွာေဖြေရး ဧရိယာကို ၂ ဆတင္ၿပီး အခ်င္း၀က္ ေရမိုင္ ၁၀၀ အထိ တိုးျမွင့္လိုက္သည္။ ရွာေဖြေရးဧရိယာကို ေလယာဥ္အား ေရဒါတြင္ ေနာက္ဆံုးျမင္ခဲ့ရသည့္ ေနရာကို ဗဟိုျပဳ၍ သတ္မွတ္ျခင္း ျဖစသည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံကလည္း စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈကို အရွိန္ျမွင့္တင္ဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း မေလးရွားႏိုင္ငံကုိ တိုက္တြန္းလိုက္သည္။ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးၿပီးေနာက္ စေတာ့ေစ်းကြက္ ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္သည့္ ၁၀ ရက္ေန႔တြင္ မေလးရွားေလေၾကာင္း၏ ရွယ္ယာေစ်း ၁၈ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ က်ဆင္းသြားၿပီး ေစ်းကြက္ ပိတ္သည့္အခ်ိန္တြင္ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း က်ဆင္းေနဆဲျဖစ္သည္။

ေန႔ခင္းပိုင္းတြင္ အသက္ကယ္ေလွတစီး ျမင္ေတြ႔ရသည္ ဆိုေသာေနရာကို ရွာေဖြရန္ မေလးရွားႏိုင္ငံက သေဘၤာမ်ား ေစလႊတ္ခဲ့ေသာ္လည္း သေဘၤာပ်က္ အပိုင္းအစတခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုေနရာသို႔ ပထမဆံုးေရာက္ရွိသြားသည့္ ဗီယက္နမ္ သေဘာၤတစီးက ေတြ႔ရွိခဲ့သည္။

မေလးရွားႏိုင္ငံက ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ဓာတုေဗဒ စစ္ေဆးခ်က္အရလည္း ပင္လယ္ျပင္တြင္ ေတြ႕ရွိရေသာ ဆီမ်ားႏွင့္ ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ ေလယာဥ္တို႔ ဆက္စပ္မႈရွိေၾကာင္း သက္ေသမျပႏိုင္ခဲ့ပါ။

ရွာေဖြေရးတြင္ ပူးေပါင္းပါ၀င္ရန္အတြက္ အေမရိကန္ေရတပ္က ဖ်က္သေဘၤာတစီး ထပ္မံ ေစလႊတ္ လိုက္သည္။

အေမရိကန္ အေျခစိုက္ ဘိုးအင္းေလယာဥ္ ကုမၸဏီမ်ားလည္း စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈတြင္ ပါ၀င္လာခဲ့ သည္။ ေရာက္ရွိႏွင့္ ေနၿပီးျဖစ္ေသာ US National Transportation Safety Board မွ အဖြဲ႔ကို နည္းပညာ အႀကံဥာဏ္မ်ား ေပးသြားမည္ဟု ကုမၸဏီက ေျပာသည္။

မတ္လ ၁၁ ရက္ (အဂၤါေန႔)

ျဖန္႔က်က္လႊတ္တင္ထားသည့္ ၿဂိဳလ္တု ၁၀ လံုးခန္႔ကို ေလယာဥ္ ရွာေဖြရန္အတြက္ အသံုးျပဳ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တ႐ုတ္ ႏိ္ုင္ငံပိုင္ သတင္း မီဒီယာမ်ားက ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ရွာေဖြေရး ဧရိယာကို မေလးရွားကၽြန္းဆြယ္၏ အေနာက္ဘက္ျခမ္း အင္ဒို နီးရွားႏိုင္ငံ ဆူမၾတာကၽြန္း ၏ ေျမာက္ဖက္ပိုင္းပင္လယ္ျပင္အထိ တိုးခ်ဲ႕လိုက္ၿပီျဖစ္သည္။ အဆုိပါ ေနရာသည္ MH370 သြားရမည့္ ပံုမွန္လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ အလြန္ေ၀း ကြာသည္။

ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံက ေလယာဥ္ကို ေရဒါတြင္ ေနာက္ဆံုး ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရသည့္ ၎၏ ေတာင္ဖက္ကမ္း႐ိုးတန္းမွ ငါးဖမ္းေလွမ်ားကို ရွာေဖြေရးတြင္ ကူညီေပးရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ္လည္း ရလဒ္ေကာင္း ထြက္လာ ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အနည္းငယ္သာ ရွိေတာ့ေၾကာင္း ေျပာသည္။

မေလးရွားရဲတပ္ဖြဲ႕က MH 370 ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းသည္ ေလယာဥ္အပိုင္စီးျခင္း၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ဖ်က္ဆီးျခင္း သို႔မဟုတ္ ေလယာဥ္၀န္ထမ္းႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား၏ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ သို႔မဟုတ္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျပႆနာေၾကာင့္ ဟုတ္မဟုတ္ စံုစမ္းစစ္ေဆးေနေၾကာင္း ေျပာသည္။

ခိုးယူခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ျဖင့္ လိုက္ပါသြားေသာ ခရီးသည္သည္ အသက္ ၁၉ ႏွစ္အရြယ္ရွိ အီရန္ႏိုင္ငံသားတဦး ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း မေလးရွား ရဲတပ္ဖြဲ႕ အႀကီးအကဲ က ေျပာသည္။ ႏို္င္ငံေရး ခိုလံႈခြင့္ ေတာင္းခံရန္ ဥေရာပသို႔ သြားျခင္းျဖစ္ႏိုင္သည္ဟုလည္း ယူဆရေၾကာင္း အၾကမ္းဖက္ အဖြဲ႔အစည္းတခုခု၏ အဖြဲ႔၀င္ မဟုတ္ႏိုင္ေၾကာင္းလည္း သူကဆိုသည္။ အျခားတေယာက္ ကိုမူ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

မေလးရွားကၽြန္းဆြယ္တြင္လည္း ရွာေဖြေနေၾကာင္း မေလးရွားေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ေျပာသည္။ ဗီယက္နမ္ စစ္တပ္ကလည္း ေ၀းလံေသာေတာင္မ်ားႏွင့္ လူသူမရွိေသာ ေတာမ်ားအတြင္းတြင္ ေလယာဥ္ ပ်က္က်သည့္ အေထာက္အထား တစံုတရာ ေတြ႔ရွိႏိုင္ရန္ ရွာေဖြေနေၾကာင္း သိရသည္။

ယေန႔ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ မေလးရွားေလေၾကာင္းလိုင္း၏ ေၾကညာခ်က္တြင္ “Subang ေလဆိပ္သို႔ MH 370 ျပန္လွည့္ လာခဲ့သည္ဆိုေသာ ယူဆခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမွန္သမွ်ကို တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ရွာေဖြေနေၾကာင္း၊ ႐ႈ႕ေထာင့္ အားလံုးမွ စံုစမ္းေနၿပီး မည္သည့္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကိုမွ် မိမိတို႔ မျငင္းပယ္ေၾကာင္း” ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

Subang ေလဆိပ္သည္ MH370 ထြက္ခြာခဲ့ေသာ ကြာလာလမ္ပူ ႏိုင္ငံတကာေလဆိပ္၏ အေနာက္ေျမာက္ဖက္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ရွိသည့္ ေလဆိပ္တခုျဖစ္သည္။

မေလးရွားေလတပ္ အႀကီးအကဲက စစ္ဖက္ေရဒါတြင္ ေတြ႔ရွိမႈအရ ေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္သည္ ဂငယ္ေကြ႔ ျပန္ေကြ႔လာခဲ့ ႏိုင္ေၾကာင္းေျပာသည္။ ဗီယက္နမ္ စစ္တပ္မွ ဒုတိယ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Vo Van Tuan က ေျမျပင္မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားကိုလည္း ေလယာဥ္ကို ရွာေဖြရန္ အမိန္႔ထုတ္ထားေၾကာင္း၊ ဗီယက္နမ္ တပ္ဖြဲ႔မ်ားက လာအို ႏွင့္ ကေမာၻဒီးယားနယ္စပ္တြင္ ရွာေဖြေနေၾကာင္း AP သတင္း ဌာနသို႔ေျပာသည္။

ထိုင္၀မ္ႏွင့္ နယူးဇီလန္တို႔ကလည္း ရွာေဖြမႈတြင္ ပူးေပါင္းပါ၀င္ခဲ့သည္။ ရွာေဖြေရး ဧရိယာကို ေရဒါတြင္ ေနာက္ဆံုးျမင္ခဲ့ရသည့္ ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္ႏွင့္ ထိုင္းပင္လယ္ေကြ႔ သာမက မေလးရွား ႏိုင္ငံဖက္သို႔ ေလယာဥ္ ျပန္လွည့္လာႏိုင္ျခင္းကိုပါ ထည့္သြင္း စဥ္းစား၍ မေလးရွားႏိုင္ငံ အေနာက္ဖက္ကမ္း႐ိုးတန္းႏွင့္ ကပၸလီပင္လယ္ အထိပါ တိုးခ်ဲ႕လိုက္သည္။

ေလယာဥ္ မေပ်ာက္ဆံုးမီ ၁၂ ရက္အလိုက ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသးေၾကာင္း၊ မည္သည့္ အျပစ္အနာအဆာမွ မေတြ႕ရေၾကာင္း မေလးရွား ေလေၾကာင္းက အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ ၏ သက္တန္းမွာ ၁၂ ႏွစ္ ရွိၿပီ ျဖစ္ၿပီး ပ်ံသန္းခ်ိန္ ၅၃၅၀၀ နာရီ ရွိၿပီဟုလည္း ၎တို႔က ေျပာသည္။

ေလယာဥ္၏ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေျခအေနကို ေျမျပင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး စခန္းသို႔ အလိုအေလ်ာက္ သတင္းျပန္ပို႔ေပးသည့္ ACARS ဟုေခၚသည့္ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္တခု ပါရွိေသာ္လည္း MH 370 ေပ်ာက္ ဆံုးသည့္အခ်ိန္တြင္ မည္သည့္သတင္းေပးပို႔မႈမွမရရွိခဲ့ေၾကာင္း စံုစမ္းေရးတြင္ ပါ၀င္ေသာ သတင္းရင္းျမစ္ တခုက Reuters သတင္းဌာနသို႔ ေျပာသည္။

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment

My Blog List