ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္ ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္ အမွတ္ MH 370 ကို ကူညီရွာေဖြ ေပးေနၾကေသာ အေမရိကန္မွ အာရံုစိုက္ ရွာေဖြမႈမ်ားကို အိႏိၵယ သမုဒၵရာ ေဒသအတြင္းသို႕ ေျပာင္းလဲခဲ့ေၾကာင္း သိရိွရသည္။ သို႕ရာတြင္ ၎ေျပာင္းလဲရွာေဖြမႈမွာ တိက်ေသခ်ာသည့္ သက္ေသမ်ားကို ေတြ႕ရိွမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာ ဆိုခဲ့သည္။
စံုစမ္းရွာေဖြမႈ အသစ္မ်ားေၾကာင့္ ရွာေဖြသည့္ ဧရိယာကို ပိုမို ျဖန္႕က်က္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အိမ္ျဖဴေတာ္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ ရိွသူ ေဂ်းကာေနးမွ ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ေလယာဥ္မွာ လူေပါင္း ၂၃၉ ေယာက္ကို တင္ေဆာင္ၿပီး စေနေန႕က ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ က်ယ္ျပန္႕သည့္ ဧရိယာအတြင္း ရွာေဖြ မႈႏွင့္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို ရွာေဖြျခင္းမွာ ေအာင္ျမင္မႈ မရခဲ့ေပ။
ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ခန္႕မွန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္ အသစ္မ်ားအေပၚ မူတည္ၿပီး အိႏိၵယ သမုဒၵရာ ေဒသတဝိုက္တြင္ မည္ကဲ့သို႕ေသာ ရွာေဖြေရး အေထာက္အကူ ပစၥည္းမ်ားကို ေနရာခ် အသံုးျပဳ ေဆာင္ရြက္ရမည္ကို အေမရိကန္ အေနျဖင့္ မေလးရွားအစိုးရ ႏွင့္အတူ ေဆြးေႏြးညိွႏႈိင္းလ်က္ ရိွသည္။ သို႕ရာတြင္ ၎ရွာေဖြမႈေၾကာင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကို ျမင့္တက္လာေစရန္ အတြက္ တိက်ေသခ်ာစြာ လံုေလာက္ေသာ အေထာက္အထား မရိွေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္။
အေမရိကန္ ဖ်က္သေဘာၤ USS Kid ကိုလည္း ထိုင္းပင္လယ္ေကြ႕အတြင္း ရွာေဖြရာ ေနရာမွ မေလးရွား အေနာက္ပိုင္း ကမ္းေျခသို႕ ေျပာင္းေရႊ႕ ေနရာခ်ထားခဲ့ေၾကာင္း အေမရိကန္ ေရတပ္မွ ေၾကျငာခဲ့သည္။ ၎အခ်ိန္မ်ားအတြင္း မေလးရွား အစိုးရ၏ အကူအညီ ေတာင္းခံမႈေၾကာင့္ အိႏိၵယ ေရတပ္၊ ေလတပ္ႏွင့္ ကမ္းေျခေစာင့္တပ္မ်ားမွာလည္း ေလယာဥ္ေပ်ာက္ကို ကူညီ ရွာေဖြလ်က္ ရိွသည္။
ဘိုးအင္း စံနစ္ေၾကာင့္ ေလယာဥ္ အေနျဖင့္ ေပ်ာက္ဆံုးၿပီးေနာက္ အင္ဂ်င္ အခ်က္အလက္ မ်ားကို ေလးနာရီ ၾကာသည္အထိ ဆက္လက္ ထုတ္လႊင့္ခဲ့ေၾကာင္း အေမရိကန္ အရာရိွမ်ားမွ ေျပာ ဆိုခဲ့သည္။
စံုစမ္းရွာေဖြမႈ အသစ္မ်ားေၾကာင့္ ရွာေဖြသည့္ ဧရိယာကို ပိုမို ျဖန္႕က်က္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အိမ္ျဖဴေတာ္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ ရိွသူ ေဂ်းကာေနးမွ ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ေလယာဥ္မွာ လူေပါင္း ၂၃၉ ေယာက္ကို တင္ေဆာင္ၿပီး စေနေန႕က ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ က်ယ္ျပန္႕သည့္ ဧရိယာအတြင္း ရွာေဖြ မႈႏွင့္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို ရွာေဖြျခင္းမွာ ေအာင္ျမင္မႈ မရခဲ့ေပ။
ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ခန္႕မွန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္ အသစ္မ်ားအေပၚ မူတည္ၿပီး အိႏိၵယ သမုဒၵရာ ေဒသတဝိုက္တြင္ မည္ကဲ့သို႕ေသာ ရွာေဖြေရး အေထာက္အကူ ပစၥည္းမ်ားကို ေနရာခ် အသံုးျပဳ ေဆာင္ရြက္ရမည္ကို အေမရိကန္ အေနျဖင့္ မေလးရွားအစိုးရ ႏွင့္အတူ ေဆြးေႏြးညိွႏႈိင္းလ်က္ ရိွသည္။ သို႕ရာတြင္ ၎ရွာေဖြမႈေၾကာင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကို ျမင့္တက္လာေစရန္ အတြက္ တိက်ေသခ်ာစြာ လံုေလာက္ေသာ အေထာက္အထား မရိွေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္။
အေမရိကန္ ဖ်က္သေဘာၤ USS Kid ကိုလည္း ထိုင္းပင္လယ္ေကြ႕အတြင္း ရွာေဖြရာ ေနရာမွ မေလးရွား အေနာက္ပိုင္း ကမ္းေျခသို႕ ေျပာင္းေရႊ႕ ေနရာခ်ထားခဲ့ေၾကာင္း အေမရိကန္ ေရတပ္မွ ေၾကျငာခဲ့သည္။ ၎အခ်ိန္မ်ားအတြင္း မေလးရွား အစိုးရ၏ အကူအညီ ေတာင္းခံမႈေၾကာင့္ အိႏိၵယ ေရတပ္၊ ေလတပ္ႏွင့္ ကမ္းေျခေစာင့္တပ္မ်ားမွာလည္း ေလယာဥ္ေပ်ာက္ကို ကူညီ ရွာေဖြလ်က္ ရိွသည္။
ဘိုးအင္း စံနစ္ေၾကာင့္ ေလယာဥ္ အေနျဖင့္ ေပ်ာက္ဆံုးၿပီးေနာက္ အင္ဂ်င္ အခ်က္အလက္ မ်ားကို ေလးနာရီ ၾကာသည္အထိ ဆက္လက္ ထုတ္လႊင့္ခဲ့ေၾကာင္း အေမရိကန္ အရာရိွမ်ားမွ ေျပာ ဆိုခဲ့သည္။
ဘိုးအင္း 777-200 သည္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ၿဂိဳလ္တုသို႕ ေပးပို႕ျခင္းမဟုတ္ပဲ အျခားေသာ ဆက္သြယ္ ရန္ ေနရာသို႕ ေပးပို႕ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အမည္ မေဖာ္လိုေသာ အရာရိွ တစ္ဦးမွ ေျပာဆိုခဲ့သည္။
ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းေနစဥ္တြင္ ေလယာဥ္ အေနျဖင့္ မည္ကဲ့သို႕ လုပ္ေဆာင္ေနသည္ကို သိရိွရမည့္ ၿဂိဳလ္တု ဝန္ေဆာင္မႈကို ဘိုးအင္းမွ ကမ္းလွမ္းခဲ့သည္။ ၎ဝန္ေဆာင္မႈ အေၾကာင္းကို မရွင္းလင္းခဲ့ေသာ္ လည္း ေလယာဥ္အေနျဖင့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ၿဂိဳလ္တုသို႕ အလိုအေလ်ာက္ ေပးပို႕လ်က္ ရိွေၾကာင္း မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ေျပာဆိုခဲ့သည္။
ေရဒါတြင္ ဖမ္းမိေသာ ေနရာမွေန၍ ေလယာဥ္ အေနျဖင့္ မိုင္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ပ်ံသန္းခဲ့ေၾကာင္းကို ရွာေဖြရာတြင္ ဦးေဆာင္သူမ်ားမွ ယံုၾကည္ၾကသည္။ ေလယာဥ္ အေနျဖင့္လည္း ေနာက္ ထပ္ ေလးနာရီေက်ာ္ ၾကာေအာင္ ပ်ံသန္းႏိုင္ရန္ ဆီအလံု အေလာက္ရိွေၾကာင္း ေျပာဆိုထားသည္။
ေလယာဥ္ရိွ တပ္ဆင္ထားေသာ ဆယ္သြယ္ေရး စံနစ္ ႏွစ္ခုမွ အခ်က္အလက္ ထုတ္လႊင့္ျခင္းကို ျခား နားေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ ရပ္တန္႕ခဲ့ေၾကာင္း အေမရိကန္ အရာရိွႏွစ္ဦးမွ ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ အေနျဖင့္ ႀကီးမားေသာ ေဘးအႏၱရာယ္ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရျခင္း မရွိေၾကာင္း ၎ေျပာဆိုခ်က္အရ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ရိွသည္။
အင္ဂ်င္ ထုတ္လုပ္သည့္ ရိုးရိြဳက္ႏွင့္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ တိက်ေသခ်ာမႈ မရိွဟု ေျပာ ဆိုၿပီး ေလယာဥ္ အင္ဂ်င္မွ သတင္းထုတ္လႊင့္ျခင္းအား မေလးရွား ပို႕ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ ျငင္းပယ္ မႈကို ၾကာသပေတးေန႕ အေစာပိုင္းက ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
REF: BBC
The Myanmar age
ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းေနစဥ္တြင္ ေလယာဥ္ အေနျဖင့္ မည္ကဲ့သို႕ လုပ္ေဆာင္ေနသည္ကို သိရိွရမည့္ ၿဂိဳလ္တု ဝန္ေဆာင္မႈကို ဘိုးအင္းမွ ကမ္းလွမ္းခဲ့သည္။ ၎ဝန္ေဆာင္မႈ အေၾကာင္းကို မရွင္းလင္းခဲ့ေသာ္ လည္း ေလယာဥ္အေနျဖင့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ၿဂိဳလ္တုသို႕ အလိုအေလ်ာက္ ေပးပို႕လ်က္ ရိွေၾကာင္း မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ေျပာဆိုခဲ့သည္။
ေရဒါတြင္ ဖမ္းမိေသာ ေနရာမွေန၍ ေလယာဥ္ အေနျဖင့္ မိုင္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ပ်ံသန္းခဲ့ေၾကာင္းကို ရွာေဖြရာတြင္ ဦးေဆာင္သူမ်ားမွ ယံုၾကည္ၾကသည္။ ေလယာဥ္ အေနျဖင့္လည္း ေနာက္ ထပ္ ေလးနာရီေက်ာ္ ၾကာေအာင္ ပ်ံသန္းႏိုင္ရန္ ဆီအလံု အေလာက္ရိွေၾကာင္း ေျပာဆိုထားသည္။
ေလယာဥ္ရိွ တပ္ဆင္ထားေသာ ဆယ္သြယ္ေရး စံနစ္ ႏွစ္ခုမွ အခ်က္အလက္ ထုတ္လႊင့္ျခင္းကို ျခား နားေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ ရပ္တန္႕ခဲ့ေၾကာင္း အေမရိကန္ အရာရိွႏွစ္ဦးမွ ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ အေနျဖင့္ ႀကီးမားေသာ ေဘးအႏၱရာယ္ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရျခင္း မရွိေၾကာင္း ၎ေျပာဆိုခ်က္အရ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ရိွသည္။
အင္ဂ်င္ ထုတ္လုပ္သည့္ ရိုးရိြဳက္ႏွင့္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ တိက်ေသခ်ာမႈ မရိွဟု ေျပာ ဆိုၿပီး ေလယာဥ္ အင္ဂ်င္မွ သတင္းထုတ္လႊင့္ျခင္းအား မေလးရွား ပို႕ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ ျငင္းပယ္ မႈကို ၾကာသပေတးေန႕ အေစာပိုင္းက ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
REF: BBC
The Myanmar age
No comments:
Post a Comment