ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ယူေအအီးႏိုင္ငံသို႔ ပ်ံသန္းခြင့္ရ ေလေၾကာင္းလိုင္းျဖစ္သည့္ MAI ေလေၾကာင္းလိုင္းသည္ လာမည့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္မွ ယူေအအီးႏိုင္ငံသို႔ ခရီးစဥ္ စတင္ပ်ံသန္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
“ကြ်န္မတို႔ MAI ေလေၾကာင္းလိုင္းအေနနဲ႔ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ အတြင္းမွာေတာ့ ယူေအအီးႏိုင္ငံကို ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းဖို႔ အစီအစဥ္ မရွိေသးပါဘူး။ MAI အေနနဲ႔ ဥေရာပေစ်းကြက္ ရရွိႏိုင္ဖို႔ ယူေအအီးႏိုင္ငံ ခရီး စဥ္ေတြကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ ခရီးစဥ္ စတင္ပ်ံသန္းႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေနပါတယ္” ဟု MAI ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ Marketing & Public relations Manager မေအးမရသာက ဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ယူေအးအီးႏိုင္ငံ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား ယခင္က ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုထားျခင္း မရွိဘဲ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ မတ္ ၁၀ ရက္တြင္ ယူေအအီးႏိုင္ငံ၌ ပထမဆံုး ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္အား ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုမႈအရ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ယူေအအီးႏိုင္ငံသို႔ ပ်ံသန္းခြင့္ရ ေလေၾကာင္းလိုင္းအျဖစ္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းအား သတ္မွတ္ခဲ့ၿပီး၊ ယူေအအီးႏိုင္ငံမွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ပ်ံသန္းခြင့္ရ ေလေၾကာင္းလိုင္းအျဖစ္ Emirates၊ RAK၊ Air Arabia၊ Aerovista ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားအား သတ္မွတ္ခဲ့သည္။
“ယူေအအီးႏိုင္ငံနဲ႔ ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တာ ဒါပထမဆံုးပါ။ ေလေၾကာင္းသေဘာတူ စာခ်ဳပ္ မွာ ေလေၾကာင္းလိုင္းပ်ံသန္းခြင့္ကို ကန္႔သတ္မထားပါဘူး။ ယူေအအီးႏိုင္ငံက အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္
တိုင္းမွာ ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ ဆင္းသက္ႏိုင္မွာပါ” ဟု ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွ စတင္ကာ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆို ထားၿပီးျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕မွ စာခ်ဳပ္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားအား ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီသည့္ စာခ်ဳပ္သစ္မ်ား အျဖစ္ ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆိုလာၾကသည္။ ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီသည့္ စာခ်ဳပ္သစ္မ်ားအျဖစ္ ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆိုရာတြင္ အဓိက ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆိုသည့္ အခ်က္မွာ ယခင္က ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွ ေလေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခုကိုသာ ပ်ံသန္းခြင့္ျပဳသည့္ Single designation အစား ပ်ံသန္းလိုသည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းအား ကန္႔သတ္ျခင္း မရွိသည့္ Multiple designation အျဖစ္ ေျပာင္းလဲခ်ဳပ္ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလက ျမန္မာ-ဂ်ပန္ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ အား ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ယခင္က ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ဆင္းသက္ခြင့္မရခဲ့သည့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ နာရီတာေလဆိပ္သို႔ ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ဆင္းသက္ခြင့္ ရရွိခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုထားေသာ ႏုိင္ငံမ်ားမွာ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ား သာမက ဥေရာပ၊ အေမရိက၊ အစၥေရး အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၄၆ ႏိုင္ငံႏွင့္ ေလေၾကာင္းသေဘာတူ စာခ်ဳပ္မ်ား ခ်ဳပ္ဆိုထားခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ အေစာဆံုး ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုမႈအျဖစ္ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံႏွင့္ Air Transport Agreement အား လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည္။
Eleven Media Group
“ကြ်န္မတို႔ MAI ေလေၾကာင္းလိုင္းအေနနဲ႔ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ အတြင္းမွာေတာ့ ယူေအအီးႏိုင္ငံကို ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းဖို႔ အစီအစဥ္ မရွိေသးပါဘူး။ MAI အေနနဲ႔ ဥေရာပေစ်းကြက္ ရရွိႏိုင္ဖို႔ ယူေအအီးႏိုင္ငံ ခရီး စဥ္ေတြကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ ခရီးစဥ္ စတင္ပ်ံသန္းႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေနပါတယ္” ဟု MAI ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ Marketing & Public relations Manager မေအးမရသာက ဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ယူေအးအီးႏိုင္ငံ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား ယခင္က ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုထားျခင္း မရွိဘဲ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ မတ္ ၁၀ ရက္တြင္ ယူေအအီးႏိုင္ငံ၌ ပထမဆံုး ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္အား ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုမႈအရ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ယူေအအီးႏိုင္ငံသို႔ ပ်ံသန္းခြင့္ရ ေလေၾကာင္းလိုင္းအျဖစ္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းအား သတ္မွတ္ခဲ့ၿပီး၊ ယူေအအီးႏိုင္ငံမွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ပ်ံသန္းခြင့္ရ ေလေၾကာင္းလိုင္းအျဖစ္ Emirates၊ RAK၊ Air Arabia၊ Aerovista ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားအား သတ္မွတ္ခဲ့သည္။
“ယူေအအီးႏိုင္ငံနဲ႔ ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တာ ဒါပထမဆံုးပါ။ ေလေၾကာင္းသေဘာတူ စာခ်ဳပ္ မွာ ေလေၾကာင္းလိုင္းပ်ံသန္းခြင့္ကို ကန္႔သတ္မထားပါဘူး။ ယူေအအီးႏိုင္ငံက အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္
တိုင္းမွာ ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ ဆင္းသက္ႏိုင္မွာပါ” ဟု ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွ စတင္ကာ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆို ထားၿပီးျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕မွ စာခ်ဳပ္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားအား ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီသည့္ စာခ်ဳပ္သစ္မ်ား အျဖစ္ ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆိုလာၾကသည္။ ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီသည့္ စာခ်ဳပ္သစ္မ်ားအျဖစ္ ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆိုရာတြင္ အဓိက ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆိုသည့္ အခ်က္မွာ ယခင္က ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွ ေလေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခုကိုသာ ပ်ံသန္းခြင့္ျပဳသည့္ Single designation အစား ပ်ံသန္းလိုသည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းအား ကန္႔သတ္ျခင္း မရွိသည့္ Multiple designation အျဖစ္ ေျပာင္းလဲခ်ဳပ္ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလက ျမန္မာ-ဂ်ပန္ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ အား ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ယခင္က ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ဆင္းသက္ခြင့္မရခဲ့သည့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ နာရီတာေလဆိပ္သို႔ ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ဆင္းသက္ခြင့္ ရရွိခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုထားေသာ ႏုိင္ငံမ်ားမွာ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ား သာမက ဥေရာပ၊ အေမရိက၊ အစၥေရး အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၄၆ ႏိုင္ငံႏွင့္ ေလေၾကာင္းသေဘာတူ စာခ်ဳပ္မ်ား ခ်ဳပ္ဆိုထားခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ အေစာဆံုး ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုမႈအျဖစ္ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံႏွင့္ Air Transport Agreement အား လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment