Thursday, August 20, 2015

အရင္ေခတ္က ပညာေရးစနစ္ရဲ႕ အုတ္ျမစ္


ႏိုင္ငံတႏုိင္ငံ၏ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈမွ အစ ႏုိင္ငံေရးအဆံုး ျပႆနာရပ္ ေပါင္းစံုသည္ ထုိႏုိင္ငံ ၏ ပညာေရး စနစ္အေပၚ၌ တည္ရိွေနပါသည္။ ပညာေရးစနစ္ နိမ့္က်ေနပါက ထုိႏုိင္ငံ၏ အဆင့္အတန္း သည္လည္း နိမ့္က်ရပါေတာ့မည္။

က်ေနာ္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ ပညာေရး စနစ္အေၾကာင္းႏွင့္ က်ေနာ့္ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကုိ ေျပာျပလိုပါသည္။

ပညာေရး၌ အေျခခံႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးဟူ၍ ခြဲျခားထားပါသည္။ က်ေနာ့္အေနျဖင့္ အေျခခံပညာေရး၊ အထက္တန္း ပညာေရးႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးဟူ၍ ၃ ပုိင္း ခြဲျခားလိုပါသည္။

ပညာေရး အဆင့္ ၃ ဆင့္၌ ေအာက္ေျခအဆင့္ျဖစ္ေသာ အေျခခံပညာေရးသည္ အေရးႀကီးဆံုး ျဖစ္သည္ ဟု ထင္ပါသည္။ ေအာက္ေျခ၊ အေျခခံေၾကညက္ဖုိ႔ မ်ားစြာအေရးႀကီးသည္။ ေအာက္ေျခ မခိုင္ပါက အထက္ သုိ႔ မည္သည့္နည္းျဖင့္ တက္တက္၊ အေျခခံ မခုိင္သျဖင့္ ယိုင္ေနပါမည္။

အေျခခံမွစ၍ အထက္တန္းႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးအထိ ထူးခၽြန္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ လူေတာ္မ်ားကုိ ေမြးထုတ္ ႏုိင္ရန္ လက္သည္ ဆရာသည္ အေရးႀကီးဆံုး ျဖစ္သည္။ ဆရာပီျပင္ေသာ အတတ္ပညာမ်ားကုိ ကၽြမ္းက်င္၍ ဆရာ့ ဂုဏ္သိကၡာ ျပည့္စံုေသာ ဆရာမ်ားျဖင့္ သင္ၾကားရေသာ စနစ္သည္သာ ေအာင္ျမင္ ေသာ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္သည္။

ဆရာမ်ားကုိ မည္သုိ႔ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ေမြးထုတ္ရပါမည္နည္း။ ပညာေရးစနစ္ကေမြးထုတ္ရပါမည္။ ပညာေရး စနစ္ ည့ံက ေမြးထုတ္လုိက္ေသာ ဆရာမ်ားသည္ အခ်ည္းအႏွီးသာ ျဖစ္သည္။

က်ေနာ္တုိ႔ေခတ္က ေက်ာင္းစတင္ တက္ေရာက္ရမည့္ အသက္ သတ္မွတ္ခ်က္မွာ ၆ ႏွစ္ျဖစ္သည္။ အသက္ ၆ ႏွစ္ မျပည့္မခ်င္း ကေလးတေယာက္သည္ မိဘအိမ္၌ အပူအပင္ ကင္းမဲ့စြာ ေနထုိင္ႏုိင္ပါသည္။ ၆ ႏွစ္ျပည့္မွ အသိဉာဏ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ လာသည္ဟု သတ္မွတ္သျဖင့္ ေက်ာင္းတြင္ မူလတန္းႀကိဳ အတန္း စတင္ တက္ေရာက္ရသည္။ ၁ ႏွစ္ သာ တက္ရၿပီး ပထမတန္းသို႔ ေရာက္သြားပါေတာ့သည္။

မူလတန္း အဆင့္တြင္ ပထမတန္းမွ စတုတၳတန္းအထိ ေက်ာင္းစာႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သည့္အခါမွ စိတ္ဖိ စီးမႈ၊ ပင္ပန္းမႈ မရွိခဲ့ရပါ။ စာက်က္ရသည္မွာလည္း မပင္ပန္း၊ အတန္းထဲ၌ ဆရာက နားလည္ေအာင္ သင္ေပးၿပီးျဖစ္၍ ျပန္ဖတ္ပါက သေဘာေပါက္၍ မွတ္မိလာပါသည္။ ပထမတန္းမွ စတုတၳတန္း အထိ သက္ေသာင့္သက္သာ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ရသည္။

မူလတန္းက်ဴရွင္ဟူ၍ ထုိေခတ္က လံုး၀မရွိပါ။ အတန္း၌ စာသင္ရေသာ ဆရာက က်ဴရွင္ေပးသည္ ဟု လည္း မၾကားခဲ့ဖူးပါ။ အတန္းထဲ၌ ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ နားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္ သင္ၾကားေနသည့္ သင္ခန္းစာ၌ စိတ္၀င္စားမႈ ရွိလာေအာင္ ဆရာလုပ္သူက ေဟာေျပာသင္ၾကားခဲ့၍ က်ဴရွင္ယူ၍ ထပ္မံသင္ ၾကားမႈ ခံယူရန္ မလုိအပ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာမ်ားကလည္း မိမိတို႔ ရသည့္လစာႏွင့္ ဖူလံုေအာင္ ေနထုိင္ႏုိင္ၾကသျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား အေပၚ၌ မိမိတို႔၏ ရင္ေသြးကဲ့သုိ႔ ေစတနာအျပည့္ျဖင့္ သင္ၾကားေပးႏုိင္ၾကသည္။ လစာက လံုေလာက္သျဖင့္ တျခား အပုိ ၀င္ေငြရွာရန္ မလုိအပ္ေသာေၾကာင့္ မိမိတို႔၏ အဓိက တာ၀န္သင္ၾကားေရးကုိ ထိေရာက္ေအာင္ သင္ၾကားႏုိင္ၾကသည္။

မူလတန္းဆရာ တေယာက္၏ လခမွာ ၁၂၅ က်ပ္ ၀န္းက်င္သာ ရွိသည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း ထုိေခတ္ (၁၉၅၀-၆၀) ခုႏွစ္ မ်ား၏ ကုန္ေစ်းႏႈန္းသည္ ဆရာတေယာက္၏ လစာျဖင့္ မိသားစု တစုကုိ ေကြ်းေမြးရန္ လံုေလာက္ပါသည္။ လစာက စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ဖူလံုေနပါသျဖင့္ ဆရာမ်ား ေက်နပ္ေရာင့္ရဲၾကပါ သည္။

မူလတန္းျပဆရာ ဆုိသူမ်ားမွာ တကၠသိုလ္ဘြဲ႔ရ ဆရာမ်ား မဟုတ္ပါ။ ပညာေရး စနစ္အရ ၁၀ တန္းအထိ ပညာ သင္ၾကားခဲ့ဖူးေသာ သူတေယာက္သည္ မူလတန္းတြင္ သင္ၾကားရေသာ မည္သည့္ ဘာသာရပ္ကို မဆုိ ကၽြမ္းက်င္စြာ သင္ၾကားႏုိင္ပါသည္။ က်ေနာ္ ေတြ႔ႀကံဳသင္ၾကားမႈ ခံယူခဲ့ရေသာ မူလတန္း ဆရာမ်ား သည္ အသက္ ၂၀ ၀န္းက်င္ ဘြဲ႔ရဆရာမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ အသက္ ၃၀၊ ၄၀၊ တခ်ဳိ႕ဆုိလွ်င္ ၅၀ ၀န္းက်င္ရွိ သူမ်ား ျဖစ္၍ ဘ၀အေတြ႔အႀကံဳႏွင့္ အေတြးအေခၚ ရင့္က်က္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ကေလးမ်ား၏ သေဘာ သဘာ၀ Child Psychology ကုိ ေကာင္းစြာ နားလည္ သိရွိၿပီးျဖစ္သျဖင့္ ကေလးမ်ား စိတ္ပါ၀င္စားလာ ေအာင္ သင္ေပးႏုိင္ၾကသည္။

ထုိ႔အျပင္ ကေလးတဦးခ်င္း၏ ဗီဇ၊ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံု၊ တကုိယ္ေရ သန္႔ရွင္းေရးကအစ လိမၼာယဥ္ေက်း ေအာင္ သြန္သင္ ဆံုးမေပးပါသည္။ ထုိဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ားကုိ ေက်ာင္းသားမ်ားက အလြန္ ၾကည္ညိဳ ေလးစားသည္ သာမက မိဘမ်ားထက္ပင္ ေၾကာက္ရြံ႕ၾကပါသည္။

ဤသုိ႔ သိကၡာရွိ၍ ကေလးတုိ႔၏ စိတ္ဓာတ္ေရးရာကုိ နားလည္ေသာ ဆရာမ်ား သင္ၾကားသည္ကုိ ေက်ာင္း သားမ်ား နားလည္ၾကသျဖင့္ က်ဴရွင္ယူရန္ မလုိပါ။ ဆရာမ်ားကလည္း ဘ၀ အေတြ႔အႀကံဳ ရွိသူမ်ား ျဖစ္ သည့္အေလ်ာက္ Multidisciplinary method ေခၚ ဘက္စံုေဟာေျပာ သင္ၾကားေသာ စနစ္၊ သင္ခန္းစာ ႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ပတ္သက္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ျပင္ပ ဗဟုသုတမ်ားကုိလည္း ဥပမာေပါင္း ေျမာက္မ်ား စြာျဖင့္ မွတ္သားစရာေကာင္းေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ထည့္သြင္း ေျပာဆုိသင္ၾကားသျဖင့္ ေက်ာင္း သားမ်ား စိတ္၀င္စားခဲ့ရပါသည္။

ဤသင္ၾကားေရးစနစ္ျဖင့္ က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားမ်ား စာတက္ေျမာက္ခဲ့ရသည္။ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္၍ စာေတာ္ရမည္ ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္သည္ အေျခခံမူလတန္းမွ စတင္ခဲ့သည္ဟု ထင္ပါသည္။ အထူး မွတ္ ခ်က္ျပဳလုိသည္မွာ မူလတန္း ေက်ာင္းသား ဘ၀ကပင္ က်ေနာ္တုိ႔သည္ အလြတ္က်က္၊ အာဂံုေဆာင္သည့္ စနစ္၊ Learning by heart or rote learning ကို နားမလည္ခဲ့ပါ။ ယေန႔ေခတ္ သင္ၾကားေရး စနစ္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါ။

က်ေနာ္၏ အိမ္နီးခ်င္း ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြတေယာက္ ရွိ၏။ မၾကာခဏ ၎၏ အိမ္သို႔ အလည္အပတ္ သြားေလ့ရွိပါသည္။ ၎၏ သမီးတေယာက္သည္ အသက္ ၁၂ ႏွစ္အရြယ္ သတၱမတန္း ေက်ာင္းသူ ျဖစ္၏။ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမ်ားကုိ အကုန္ အာဂံုေဆာင္ အလြတ္က်က္ရ၏။ တေန႔လံုး ေက်ာင္းတက္ၿပီးပါက ေက်ာင္းဆင္းလွ်င္ က်ဴရွင္သို႔ သြားရ၏။

တခါက ထိုသမီးေလးသည္ စာေမးပြဲတြင္ ေမးႏုိင္ဖြယ္ရွိသည့္ ေမးခြန္းမ်ား၏ အေျဖကုိ အာဂံုေဆာင္ က်က္ ေန၏။ ဆရာမ သင္ေပးသည့္အတုိင္း ျဖစ္သည္။ ပုိ၍ ထူးဆန္းသည္မွာ အက္ေဆးေခၚ အဂၤလိပ္ စာစီစာကံုး ကုိ စာေမးပြဲမွာ ေမးမည့္ ေခါင္းစဥ္အတုိင္း ဆရာမက ေရးေပး၏။ ကေလးက အလြတ္က်က္ေနပါသည္။ ေက်ာင္းသားက သင္ခန္းစာကုိ နားမလည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အလြတ္က်က္ေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လက္ေပးသင္ ၾကားေသာ စနစ္ျဖစ္၍ တက္ေအာင္သင္ေသာ စနစ္ မဟုတ္ပါ။

သင္ၾကားေရး စနစ္အတုိင္း စာေမးပြဲ ေမးခြန္းမ်ားမွာလည္း မူလတန္းမွ တကၠသိုလ္အထိ ေမးခြန္းမ်ားကုိ ေမးထားၿပီး အမွား၊ အမွန္ကုိ ၾကက္ေျခစနစ္ျဖင့္ ေျဖဆုိခုိင္းပါသည္။ အေျဖကုိ အမွားအမွန္ျဖင့္ ၾကက္ေျခ ခတ္ျပရေသာ ေမးခြန္း စနစ္ မည္မွ် ထိေရာက္ေကာင္းမြန္သည္ကုိ က်ေနာ္ မသိပါ။ က်ေနာ္တို႔ ေခတ္က မူလတန္းမွ တကၠသိုလ္ ဘြဲ႔လြန္တန္း အထိ ဤေမးခြန္းပံုစံမ်ဳိး တခါမွ မႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရဖူးပါ။

က်ေနာ္တို႔ ေခတ္ပညာေရးစနစ္တြင္ သတၱမတန္းေခၚ ၇ တန္းသည္ ဘ၀တဆစ္ခ်ဳိးအတြက္ အလြန္အေရး ပါေသာ အတန္း ျဖစ္ပါသည္။ သတၱမတန္း စာေမးပြဲကုိ အစုိးရစစ္ဟု ေခၚ၏။ သက္ဆုိင္ရာ ေက်ာင္းမ်ားက စစ္ေဆးခြင့္ မရွိ။ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနက တာ၀န္ယူ စစ္ေဆးေသာ စာေမးပြဲႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ သတၱမ တန္း ေအာင္ရန္လည္း အလြန္ ႀကိဳးစားရ၏။ ယေန႔ေခတ္ ၁၀ တန္း စာေမးပြဲႀကီးကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။ သတၱမတန္း ေအာင္ၿပီးေနာက္ အ႒မတန္းသုိ႔ တက္ရသည္။ ေက်ာင္းစစ္ျဖစ္၍ မခက္ပါ။ ထုိေခတ္က န၀မတန္း မရွိပါ။

အ႒မတန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးက Matriculation ေခၚ ဒသမတန္း (၁၀ တန္း) သုိ႔ တက္ရ၏။ ၁၀ တန္းေအာင္ ရန္ အလြန္ ခက္ခဲပါသည္။ တႏိုင္ငံလံုး အတုိင္းအတာႏွင့္ တႏွစ္လွ်င္ ေအာင္သည့္ စာရင္းမွာ ေျဖဆုိေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ၃ ရာခုိင္ႏႈန္းမွ ၆ ရာခုိင္ႏႈန္း အမ်ားဆံုးသာ ျဖစ္သည္။ ၁၀ တန္းစာေမးပြဲ မေအာင္ ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားမ်ား ဘ၀ ရည္မွန္းခ်က္ မပ်က္ပါ။ ၁၀ တန္းအထိ သင္ယူခဲ့ရေသာ ပညာရပ္မ်ား သည္ မိမိဘ၀ ေရွ႕ေရးအတြက္ အာမခံခ်က္ ေပးၿပီး ျဖစ္သည္။ မိမိသင္ယူခဲ့ရသည့္ ပညာရပ္ႏွင့္ ထုိက္တန္ ေသာ အလုပ္မ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရရိွႏုိင္ပါသည္။ ၁၀ တန္းအထိ မသင္ၾကားႏုိင္ခဲ့လွ်င္လည္း ၇ တန္း ေအာင္လွ်င္ပင္ ထုိက္တန္ေသာ အလုပ္ကုိ ရရွိႏုိင္၏။

မူလတန္းျပဆရာ သင္တန္းတက္၍ ဆရာျဖစ္ႏုိင္သည္။ သို႔မဟုတ္ ႐ံုးလုပ္ငန္း လုပ္မည္ဆုိက ေအာက္တန္း စာေရး (Lower Division Clerk)၊ လခႏႈန္းက ၁၂၀ က်ပ္ ၀န္းက်င္မွ်ေလာက္ေသာ ၀င္ေငြျဖင့္ မိသားစုကို ေကၽြးေမြးထား ႏုိင္ပါသည္။ ထုိမွတဆင့္တက္၍ ၁၀ တန္းအထိ ပညာသင္ၾကားဖူးသူျဖစ္ပါက အထက္တန္း စာေရးႀကီး (Upper Division Clerk) ျဖစ္သြားပါေတာ့သည္။ ယင္းသည္ ႏွယ္ႏွယ္ရရ ရာထူး မဟုတ္ပါ။ လခ ၁၈၅ က်ပ္ျဖင့္ ရပ္ကြက္ထဲ၌ လူတကာက စာေရးႀကီး၊စာေရးႀကီးဟုဆို၍ တေလးတစား ဆက္ဆံျခင္းခံ ရေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လာပါသည္။

ေဖာ္ျပပါ အလုပ္မ်ားကုိ မလုပ္လိုက ဒု ရဲအုပ္ (Sub-Inspector of Police) သင္တန္းတက္၍ ရဲအရာရွိငယ္ ျဖစ္ႏုိင္၏။ သို႔မဟုတ္ အငယ္တန္း အင္ဂ်င္နီယာ သင္တန္းအတြက္ Government Technical Institute (GTI) သို႔ တက္၍ အင္ဂ်င္နီယာ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ေဆးကုသျခင္းကုိ ၀ါသနာပါက က်န္းမာေရးမႉးသင္တန္း (Health Assistant) သင္တန္းကုိ ၁၀ တန္းအဆင့္ေရာက္ ေက်ာင္းသား မည္သူမဆုိ တက္ေရာက္လုိက တက္ႏုိင္ပါသည္။ သုိ႔မဟုတ္ တိရစၧာန္ ေဆးကုသင္တန္းကုိလည္း အင္းစိန္၌ ဖြင့္ထားေသာ Veterinary Assistant တိရစၧာန္ ေဆးကုဆရာ လက္ေထာက္သင္တန္းသုိ႔ တက္ႏုိင္သည္။

စုိက္ပ်ဳိးေရးကုိ ၀ါသနာပါသည္ ဆုိပါက ပ်ဥ္းမနား ေရဆင္းရွိ စုိက္ပ်ဳိးေရး ဒီပလုိမာ သင္တန္းသုိ႔ တက္ ေရာက္ႏုိင္သည္။ စစ္ကုိ ၀ါသနာပါ၍ စစ္ဗိုလ္ လုပ္လုိပါက ေမၿမိဳ႕စစ္တကၠသိုလ္ သင္တန္းသို႔ ေလွ်ာက္ ထားႏုိင္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၁၀ တန္း မေအာင္၍ တကၠသိုလ္သုိ႔ မတက္ေရာက္ႏုိင္ေသာ္လည္း ေက်ာင္း သားမ်ားအတြက္ သင္ၾကားခဲ့ရသည့္ ပညာေရးက ဘ၀ အာမခံခ်က္ကုိ ေပးၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ထုိေခတ္ ပညာေရးစနစ္က အဆင့္ျမင့္ပါသည္။

သင္ၾကားေရး စနစ္က အဆင့္အလုိက္ တတ္ေအာင္သင္ေသာ စနစ္ျဖစ္ၿပီး ပံုေသကားခ်ပ္ သင္ေပးေသာ စနစ္မဟုတ္၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ကိုယ္တုိင္ကလည္း မိမိတို႔ သင္ေပးေနေသာ ဘာသာရပ္ကုိ ကၽြမ္းက်င္စြာ တက္ေျမာက္သျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား နားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္ သင္ေပးေသာ စနစ္ျဖစ္ သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၇ တန္း ေအာင္ၿပီး၍ ၁၀ တန္းေရာက္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ၁၀ တန္း အဆင့္အထိ တတ္သိ နားလည္ရမည့္ ပညာရပ္မ်ားကုိ ေကာင္းစြာ တတ္ကၽြမ္းၿပီး ျဖစ္ပါ၍ ေဖာ္ျပပါ အလုပ္မ်ားကုိ လုပ္ ကုိင္ႏုိင္သည့္ အရည္အခ်င္းရွိ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။

က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားဘ၀က ၁၀ တန္းေရာက္သည္အထိ ဆရာ၀န္ ျဖစ္ရမည္၊ အင္ဂ်င္နီယာ ျဖစ္ရမည္ ဟု ရည္မွန္းခ်က္ မရွိပါ။ ေက်ာင္းတက္၍ စာသင္ရျခင္းကုိ ပညာရွာေဖြျခင္း ဟူ၍သာ နားလည္ပါသည္။ ဘ၀ေရွ႕ေရးအတြက္ သိပ္မစဥ္းစားပါ။ ဆုိခဲ့ၿပီးသည့္ အတုိင္း ၁၀ တန္း အေရာက္မွာေတာ့ ဘ၀အာမခံခ်က္ က အထုိက္အေလ်ာက္ ရရွိၿပီး ျဖစ္သည္။

ေက်ာက္႐ုိင္းမ်ားႏွင့္ တူေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ အဖိုးတန္ ေက်ာက္မ်ား ျဖစ္ေအာင္ ဆရာလုပ္သူက ေသြးေပးရသည္။ ဆရာ၏ အရည္အခ်င္း၊ ေစတနာႏွင့္ ေက်ာင္းသားတို႔၏ ပင္ကုိယ္ဗီဇ ေပါင္းစပ္၍ ေက်ာက္ အမ်ဳိးအစား ေပၚထြက္လာပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပင္ကုိယ္ဗီဇႏွင့္ စိတ္ပါ၀င္ စားရာ ၀ါသနာတုိ႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေပၚထြက္လာေရးမွာ ေက်ာက္ေသြး ဆရာမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ဆရာတုိ႔ သည္ အဓိက အေရးပါသူမ်ား ျဖစ္၍ မည္သည့္ ပညာေရးစနစ္ကုိ က်င့္သံုးသည္ ျဖစ္ေစ၊ စနစ္ႀကီးကုိ ေအာင္ျမင္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္၊ ေက်ာင္းသားမ်ား ထူးခၽြန္လာေစရန္ ဆရာသည္ ပညာေရး၌ နံပါတ္ ၁ အေရးႀကီးသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment

My Blog List