ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္တစ္စီးသာက်န္ရွိေသာ
ျမဧရာေစ်းသေဘၤာအား အရံႈးေပၚသည္ဆိုေသာ အေၾကာင္း ျပခ်က္ျဖင့္
အစိုးရမွပုဂၢလိက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအား ဖိတ္ေခၚကာ အက်ိဳးတူပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္မည့္ အစီအစဥ္တြင္ သေဘၤာေပၚရွိ ေစ်းသူေစ်းသားမ်ား စိတ္ပူပင္လွ်က္ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
“အန္တီ ဒီသေဘၤာေပၚမွာ ေစ်းေရာင္းလာခဲ့တာ အႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္ပါၿပီ။ ဆိုင္တစ္ခန္းကို ေငြ(၁၅၀၀) ေခတ္ကတည္း က ေစ်းေရာင္း လာခဲ့တာ အခုဆိုရင္ ေငြႏွစ္ေသာင္းေခတ္ေရာက္ပါၿပီ။ အဲဒီ့အခ်ိန္ထဲက ဒီေစ်းသည္ေတြက ဒီဟာေလးနဲ႔ ေစ်းေရာင္းစားလာခဲ့ၾကတာပါ။ အခုဒုကၡေတြ အႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္ ခံၿပီးကာမွ အခု ဒီလိုဖ်က္သိမ္းမယ္လို႔ဲျဗဳန္းစားႀကီးေျပာလိုက္ေတာ့ရင္ထဲအသည္းထဲကကိုမခံစားႏုိင္ေတာ့ဘူး”ဟု ေစ်းသေဘၤာေပၚ တြင္ ႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္ေစ်းေရာင္းလာခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦး ကေျပာသည္။
ျမဧရာေစ်းသေဘၤာသည္ အထက္ျမန္မာျပည္ ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ စုန္/ဆန္ ေျပးဆြဲေရာင္းခ်ေန သည့္ ေစ်းသေဘၤာတစ္စီးျဖစ္ၿပီး တစ္ႏွစ္လွ်င္(၃)ေခါက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေျပးဆြဲေနျခင္းျဖစ္သည္။ စုန္/ဆန္ ခရီးတစ္ေခါက္လွ်င္ရက္ေပါင္း(၆၀)ႏွစ္လခန္႕ၾကာျမင့္ေသာေၾကာင့္ေျခာက္လေျပးဆြဲ၊ ေျခာက္လရပ္နားထားရသည့္ အေျခအေနျဖစ္ေၾကာင္း ရပ္နားေနစဥ္ကာလအတြင္း ေန႕စဥ္အသံုး စရိတ္သာရွိၿပီး ဝင္ေငြရွာေဖြေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ရပ္နားေနေသာ ေျခာက္လအတြက္ေငြက်ပ္(၂၅၄)သန္းခန္႕ အရႈံးေပၚလ်က္ ရွိေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာလ(၂၀)ရက္ေန႕ထုတ္ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႔ေၾကာင့္အဆိုပါလုပ္ငန္းအားရပ္နားမရွိေျပးဆြဲပို႔ေဆာင္ဝင္ေငြရွာႏိုင္ရန္လိုအပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း ေစ်းသေဘၤာျမဧရာအား ေရေပၚေရႊ႕လ်ားေစ်းပံုစံမ
ေျပာင္းလဲလာသည့္ စီးပြားေရးပံုစံအရ ေဒသ၊ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ လိုအပ္သည့္ ပစၥည္းမ်ား အျပန္အလွန္ သယ္ပို႔သည့္ ေရေၾကာင္းကုန္ပို႔လုပ္ငန္းအျဖစ္ ပံုစံသစ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“စိတ္ညစ္မႈေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္လိုက္ရတာ ညတုန္းက ဒီလိုအသံေတြၾကားလိုက္ရတာ အခုထမင္းေတြေတာင္ စားလို႔မရၾကေတာ့ဘူး။ ကုန္ေတြကလည္း တစ္ပံုတစ္ပင္ႀကီးနဲ႔။ သူတို႔ဘက္က နည္းနည္းေလာက္ ဝင္ခံစား ၾကည့္ပါလား။ သူတို႔ဘယ္လိုလို႕ခံစားလို႔ရမလဲ အခုငါတို႔ခံစားေနၾကရၿပီ။ တကယ္လို႔ေတာင္ ရပ္နား မယ္ဆိုရင္ ေစ်းသူေစ်းသားေတြကိုေတာ့ ႀကိဳတင္အသိေပးသင့္တာေပါ့။ အခုေတာ့ သူတို႔ ဘာသာစီစဥ္ၿပီးမွ သိၾကရတယ္”ဟု ျမဧရာေစ်းသေဘၤာေပၚတြင္ (၁၅)ႏွစ္ၾကာ အိုးကုန္ သည္အျဖစ္ လုပ္ကိုင္လာသူ ကိုသက္ထြန္းဦး ကေျပာသည္။
အဆိုပါေစ်းသေဘၤာမ်ားကို၁၉၉၂ခုွစ္မတ္လ(၁၆)ရက္ေန႔မွစတင္ကာေစ်းသေဘၤာမ်ားအျဖဖစ္ ေျပးဆြဲေစခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ စတင္ေျပးဆြဲခဲ့စဥ္က (ျမဒီပါ၊ ျမစႏၵာ၊ ျမမာလာ၊ ျမသီတာ၊ ျမဧရာ) သေဘၤာ(၅)စင္းအား ေစ်းသေဘၤာမ်ား အျဖစ္ေျပးဆြဲေစခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး အစုန္/အဆန္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ (၃၂)ေခါက္ ေျပးဆြဲ၍ ဝန္ေဆာင္မႈေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါေစ်းသေဘၤာမ်ားကို ၁၉၉၄ခုႏွစ္တြင္ (၄)စင္းအသံုးျပဳ၍(၁၇)ေခါက္၊ (၂၀၀၁-၂၀၀၁)ခုႏွစ္တြင္ သံုးစင္း အသံုးျပဳ၍ ခုႏွစ္ေခါက္၊ (၂၀၀၆-၂၀၀၇)ခုႏွစ္တြင္ တစ္စင္း(ျမဧရာ)အသံုးျပဳ၍ ေျပးဆြဲႏိုင္ ခဲ့ေၾကာင္းႏုိင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ား၌ ေဖာ္ျပထားသည္။
“ဒီေစ်းသေဘၤာေတြ စဆြဲတုန္းက ငါးစင္းေလာက္ရွိတယ္။ အရင္သေဘၤာေတြတုန္းကလည္း ဒီလိုပဲ ဟိုေရာင္းလိုက္ ဒီေရာင္းလိုက္နဲ႔ ေစ်းသည္ေတြဒုကၡေရာက္ခဲ့ၾကတာပါ။ အခု ဒါကေနာက္ဆံုးက်န္တဲ့သေဘၤာပါ။ ဒီသေဘၤာကိုမွီၿပီး လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနတဲ့ သူေတြ ေနရာအႏွံအျပားမွာရွိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကမာၻလွည့္ခရီးသြားေတြလည္း ဒီေနရာကို စိတ္ဝင္စားၾကပါတယ္”ဟု အဆိုပါ ျမဧရာေစ်းသေဘၤာတြင္ မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ ရိုက္ကူးခဲ့ဖူးသူ ကိုဝီရကေျပာသည္။
Myit Makha Mediagroup
“အန္တီ ဒီသေဘၤာေပၚမွာ ေစ်းေရာင္းလာခဲ့တာ အႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္ပါၿပီ။ ဆိုင္တစ္ခန္းကို ေငြ(၁၅၀၀) ေခတ္ကတည္း က ေစ်းေရာင္း လာခဲ့တာ အခုဆိုရင္ ေငြႏွစ္ေသာင္းေခတ္ေရာက္ပါၿပီ။ အဲဒီ့အခ်ိန္ထဲက ဒီေစ်းသည္ေတြက ဒီဟာေလးနဲ႔ ေစ်းေရာင္းစားလာခဲ့ၾကတာပါ။ အခုဒုကၡေတြ အႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္ ခံၿပီးကာမွ အခု ဒီလိုဖ်က္သိမ္းမယ္လို႔ဲျဗဳန္းစားႀကီးေျပာလိုက္ေတာ့ရင္ထဲအသည္းထဲကကိုမခံစားႏုိင္ေတာ့ဘူး”ဟု ေစ်းသေဘၤာေပၚ တြင္ ႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္ေစ်းေရာင္းလာခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦး ကေျပာသည္။
ျမဧရာေစ်းသေဘၤာသည္ အထက္ျမန္မာျပည္ ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ စုန္/ဆန္ ေျပးဆြဲေရာင္းခ်ေန သည့္ ေစ်းသေဘၤာတစ္စီးျဖစ္ၿပီး တစ္ႏွစ္လွ်င္(၃)ေခါက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေျပးဆြဲေနျခင္းျဖစ္သည္။ စုန္/ဆန္ ခရီးတစ္ေခါက္လွ်င္ရက္ေပါင္း(၆၀)ႏွစ္လခန္႕ၾကာျမင့္ေသာေၾကာင့္ေျခာက္လေျပးဆြဲ၊ ေျခာက္လရပ္နားထားရသည့္ အေျခအေနျဖစ္ေၾကာင္း ရပ္နားေနစဥ္ကာလအတြင္း ေန႕စဥ္အသံုး စရိတ္သာရွိၿပီး ဝင္ေငြရွာေဖြေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ရပ္နားေနေသာ ေျခာက္လအတြက္ေငြက်ပ္(၂၅၄)သန္းခန္႕ အရႈံးေပၚလ်က္ ရွိေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာလ(၂၀)ရက္ေန႕ထုတ္ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႔ေၾကာင့္အဆိုပါလုပ္ငန္းအားရပ္နားမရွိေျပးဆြဲပို႔ေဆာင္ဝင္ေငြရွာႏိုင္ရန္လိုအပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း ေစ်းသေဘၤာျမဧရာအား ေရေပၚေရႊ႕လ်ားေစ်းပံုစံမ
ေျပာင္းလဲလာသည့္ စီးပြားေရးပံုစံအရ ေဒသ၊ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ လိုအပ္သည့္ ပစၥည္းမ်ား အျပန္အလွန္ သယ္ပို႔သည့္ ေရေၾကာင္းကုန္ပို႔လုပ္ငန္းအျဖစ္ ပံုစံသစ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“စိတ္ညစ္မႈေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္လိုက္ရတာ ညတုန္းက ဒီလိုအသံေတြၾကားလိုက္ရတာ အခုထမင္းေတြေတာင္ စားလို႔မရၾကေတာ့ဘူး။ ကုန္ေတြကလည္း တစ္ပံုတစ္ပင္ႀကီးနဲ႔။ သူတို႔ဘက္က နည္းနည္းေလာက္ ဝင္ခံစား ၾကည့္ပါလား။ သူတို႔ဘယ္လိုလို႕ခံစားလို႔ရမလဲ အခုငါတို႔ခံစားေနၾကရၿပီ။ တကယ္လို႔ေတာင္ ရပ္နား မယ္ဆိုရင္ ေစ်းသူေစ်းသားေတြကိုေတာ့ ႀကိဳတင္အသိေပးသင့္တာေပါ့။ အခုေတာ့ သူတို႔ ဘာသာစီစဥ္ၿပီးမွ သိၾကရတယ္”ဟု ျမဧရာေစ်းသေဘၤာေပၚတြင္ (၁၅)ႏွစ္ၾကာ အိုးကုန္ သည္အျဖစ္ လုပ္ကိုင္လာသူ ကိုသက္ထြန္းဦး ကေျပာသည္။
အဆိုပါေစ်းသေဘၤာမ်ားကို၁၉၉၂ခုွစ္မတ္လ(၁၆)ရက္ေန႔မွစတင္ကာေစ်းသေဘၤာမ်ားအျဖဖစ္ ေျပးဆြဲေစခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ စတင္ေျပးဆြဲခဲ့စဥ္က (ျမဒီပါ၊ ျမစႏၵာ၊ ျမမာလာ၊ ျမသီတာ၊ ျမဧရာ) သေဘၤာ(၅)စင္းအား ေစ်းသေဘၤာမ်ား အျဖစ္ေျပးဆြဲေစခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး အစုန္/အဆန္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ (၃၂)ေခါက္ ေျပးဆြဲ၍ ဝန္ေဆာင္မႈေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါေစ်းသေဘၤာမ်ားကို ၁၉၉၄ခုႏွစ္တြင္ (၄)စင္းအသံုးျပဳ၍(၁၇)ေခါက္၊ (၂၀၀၁-၂၀၀၁)ခုႏွစ္တြင္ သံုးစင္း အသံုးျပဳ၍ ခုႏွစ္ေခါက္၊ (၂၀၀၆-၂၀၀၇)ခုႏွစ္တြင္ တစ္စင္း(ျမဧရာ)အသံုးျပဳ၍ ေျပးဆြဲႏိုင္ ခဲ့ေၾကာင္းႏုိင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ား၌ ေဖာ္ျပထားသည္။
“ဒီေစ်းသေဘၤာေတြ စဆြဲတုန္းက ငါးစင္းေလာက္ရွိတယ္။ အရင္သေဘၤာေတြတုန္းကလည္း ဒီလိုပဲ ဟိုေရာင္းလိုက္ ဒီေရာင္းလိုက္နဲ႔ ေစ်းသည္ေတြဒုကၡေရာက္ခဲ့ၾကတာပါ။ အခု ဒါကေနာက္ဆံုးက်န္တဲ့သေဘၤာပါ။ ဒီသေဘၤာကိုမွီၿပီး လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနတဲ့ သူေတြ ေနရာအႏွံအျပားမွာရွိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကမာၻလွည့္ခရီးသြားေတြလည္း ဒီေနရာကို စိတ္ဝင္စားၾကပါတယ္”ဟု အဆိုပါ ျမဧရာေစ်းသေဘၤာတြင္ မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ ရိုက္ကူးခဲ့ဖူးသူ ကိုဝီရကေျပာသည္။
Myit Makha Mediagroup
No comments:
Post a Comment