ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္ စီမံကိန္းအတြက္ အက်ိဳးတူကုမၸဏီ မ်ားျဖစ္ၾကေသာ JGC Corporation, Yongnam Holdings Limited ႏွင့္ Changi Airports International တုိ႔သည္ ဇန္န၀ါရီလ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေလေၾကာင္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနႏွင့္ မူေဘာင္ သေဘာတူညီခ်က္ ေရးထုိးခဲ့သည္။
သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္အရ အဆုိပါ မူေဘာင္ သေဘာတူညီခ်က္သည္ ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ရန္ အၿပီးသတ္ သေဘာတူညီမႈ ရရွိရန္ အေရးပါေသာ လက္မွတ္ေရးထုိးမႈျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလတြင္ အဆုိပါကုမၸဏီမ်ားသည္ ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းအတြက္ တင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။
ခန္႔မွန္းေျခအားျဖင့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၅ ဘီလီယံ ကုန္က်မည့္ စီမံကိန္းအတြက္္ သေဘာတူညီမႈကုိ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ တတိယ သုံးလပတ္တြင္ လက္မွတ္ေရးထုိးရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း အဆုိပါ အက်ိဳးတူ ကုမၸဏီအဖြဲ႕မွ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ တဦးကေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အေရွ႕ေျမာက္၊ ပဲခူးၿမိဳ႕ အနီး ကီလုိမီတာ ၈၀ အကြာအေ၀းတြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္သည္ တႏွစ္လွ်င္ ခရီးသည္ ၁၂ သန္းအထိ ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အႀကီးဆုံးေလဆိပ္ ျဖစ္လာမည္ျဖစ္သည္။
အဆုိပါေလဆိပ္ ၿပီးစီးပါက အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ နယ္နိမိတ္တြင္ အဓိက အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္ၿပီး ၂၀၂၂ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးသတ္ တည္ေဆာက္ရန္ စီမံကိန္းေရးဆြဲထားသည္။
စီမံကိန္းအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ကုိ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ Official Development Assistance (ODA) ေခ်းေငြမွ ေထာက္ပံ့ေပးသြားမည္ ျဖစ္သည္။ မူေဘာင္ သေဘာတူခ်က္ ေရးထုိးၿပီးေနာက္တြင္ ျမန္မာအစုိးရမွလည္း ODA သို႔ ေခ်းေငြ ေလွ်ာက္ရန္ အစီအစဥ္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
အက်ိဳးတူ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေလေၾကာင္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတုိ႔အၾကား ေနာက္ထပ္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပဦးမည္ျဖစ္သည္။ စီမံကိန္းအတြက္ ရင္းႏွီးျမွုပ္ႏွံမႈတြင္ JGC Corporationမွ ၅၅ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ Yongnam မွ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းႏွင့္ Changi Airports International မွ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ပါ၀င္ပါသည္။
ကိုးကား – CNA/rw
ဧရာဝတီ
No comments:
Post a Comment