ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔ အေနနဲ႔ ပါတီ စည္းရံုးေရး လုပ္ငန္းေတြကို ဥပေဒေၾကာင္း အရ တားျမစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ႔ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒၾကမ္း အေပၚ လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္တို႔ သေဘာကြဲေနတာေၾကာင့္ အတည္မျပဳႏိုင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဥပေဒ အတည္ မျပဳႏုိင္တာေၾကာင့္ လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလ အတြင္း လက္ရွိ အစိုးရ အဖြဲ႔ဘက္က ပါတီ စည္းရံုး ေရးကို ႏုိင္ငံဘ႑ာ သံုးၿပီး လႈပ္ရွားလာမယ့္ အေရး စိုးရိမ္မႈေတြလည္း ရွိေနတာပါ။ လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္ သေဘာထားကြဲလြဲေနတာေၾကာင့္ ဘယ္လို သက္ေရာက္ မႈ ရွိလာႏုိင္လဲ ဆိုတာကိုေတာ့ မသိဂီ ၤထိုက္ စုစည္းတင္ျပ ေပးမွာပါ။
ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒၾကမ္းမွာ အစိုးရ အဖြဲ႔အေနနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲ ဆိုင္ရာ ပါတီစည္းရံုးေရး လုပ္ငန္း ဆိုတဲ႔ ျပဌာန္းခ်က္ မွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ က ေရြးေကာက္ပြဲ ဆိုင္ရာ စည္းရံုးေရး လုပ္ငန္း ဆိုၿပီး ျပင္ဆင္ၿပီး အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ကို ေပးပို႔ခဲ႔တာပါ။ ဒါေပမယ့္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္က ပါတီဆို တဲ႔ စကားရပ္ ကို ျပန္ၿပီး ထည့္သြင္းလုိက္တာေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္ၾကား သေဘာမတူႏုိင္ ျဖစ္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အစိုးရအဖြဲ႔ကို ပါတီ စည္းရံုးေရး လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ကိုင္ခြင့္ကို ဥပေဒ အရ ေပးအပ္ လိုက္ရင္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာကို ပါတီအႏုိင္ရေရးအတြက္ တရား၀င္အခြင့္အေရးေပးသလိုျဖစ္မယ့္ အေရး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဘက္ က စိုးရိမ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အမတ္ ဦးေဖသန္းက အခုလို ေျပာပါတယ္။
"ႏိုင္ငံေတာ္မွာ အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္ေတြဟာ အစိုးရရဲ႕ ဝိတ္နဲ႔ အစိုးရရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို သံုးၿပီးေတာ့ ပါတီ စည္းရံုးေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ မလုပ္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔က တားႏုိင္ေအာင္ ပါတီဆိုတဲ့ စကားကို ေဖ်ာက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တေယာက္၊ႏုိင္ငံသားတေယာက္ရဲ႕အခြင့္ အေရးျဖစ္တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲကို ဝင္မယ့္ ပုဂၢိဳလ္ဟာ စည္းရံုးေရးေတာ့ လုပ္ရမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ပါတီဆိုတဲ့စကားနဲ႔ က်ေနာ္ တို႔က ခြဲထုတ္လိုက္တာ။ အဲ့တာက်ေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္တေယာက္က အဲ့လိုလုပ္ေနမယ္ ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ သူ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို သံုးၿပီးေတာ့ သူက အခုလက္ရွိ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္ ေတြ ဝန္ႀကီးေတြက သူမ်ားထက္ ေက်ာၿပီးေတာ့ လုပ္ေနရင္ ျပည္သူေတြက ျမင္မယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေတြကို အသံုးခ်ၿပီးေတာ့ လုပ္ေကာင္းလုပ္ႏုိင္တယ္။"
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒမွာေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယ သမၼတမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရး ပါတီတခုခုရဲ႕ အဖြဲ႔၀င္ ျဖစ္လွ်င္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ၊ ဒု သမၼတ အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ျခင္း ခံရသည့္ ေန႔မွ စၿပီး မိမိ သက္တမ္း ရာထူးအတြင္း ယင္းပါတီ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ပါတီ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳရ ဆိုၿပီး အတိအလင္း ျပ႒ာန္းထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ဘက္မွာေတာ့ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ အေနနဲ႔ ပါတီ စည္းရံုးေရး လုပ္ငန္း ေတြကို လုပ္ေဆာင္သင့္တယ္လို႔ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္တို႔ က ေတာင္းဆိုခဲ႔တာ ျဖစ္တယ္လို႔ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ အမတ္ ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္ က ေျပာပါတယ္။
" တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ျပင္ဆင္ခ်က္က ဒါေတြကို ျဖဳတ္ထားတယ္။ ဒါေတြဟာ ထည့္ဖို႔လိုပါတယ္ဆိုၿပီး တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြက စၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးတာပါ။ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဘက္က ပါတီကိစၥေတြ အကုန္ျဖဳတ္ထားၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားလႊတ္ ေတာ္ကို ပို႔တယ္။ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဘက္မွာ ဒီဥပေဒၾကမ္းကို ေဆြးေႏြးတာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စား လွယ္ပဲ ရွိပါတယ္။ ရွိတဲ့အခါမွာ သူတို႔က ပါတီကိစၥ ရွိသင့္တဲ့သူေတြက ဒီလူ ဒီလူေတြ ရွိသင့္တယ္လို႔ ဥပမာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔က သမၼတေတြ ရွိသင့္တယ္ဆိုၿပီး သူတို႔က ေဆြးေႏြးတယ္။ သူတိုိ႔ ေဆြးေႏြးခ်က္ ကိုလည္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက ေထာက္ခံေတာ့။ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာကဗ်ာ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက ေထာက္ခံတယ္ဆိုရင္ က်န္တ့ဲသူ ကလည္း ေထာက္ခံတာမ်ား တာကိုး။ အဲ့ေတာ့ တပ္ကလည္း နဂိုက ေထာက္ခံမဲက ရွိၿပီးသား ဥပေဒၾကမး္ေကာ္မတီ ကလည္း ေထာက္ခံတဲ့ အတြက္ ဒီကိစၥေတြဟာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ ျပန္ထည့္လိုက္တာပါ။"
အခု ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ အဖြ႔ဲ ဥပေဒၾကမ္း အေပၚ လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္တို႔ သေဘာကြဲလြဲမႈကို ညႇိႏိႈင္း ၾကတာမွာေတာ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ တြင္းမွာလည္း သေဘာထား ကြဲလြဲခဲ႔ပါတယ္။ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးေဖသန္းက အခုလိုေျပာပါတယ္။
"ခါတိုင္းဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ သေဘာထားကြဲလြဲရင္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီမွာ သြားျပီးညိႇတ့ဲ အခါမွာ ေျပလည္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီမွာလည္း အဲ့တာ ႏွစ္ခု တခ်ိဳ႕ တမ်ိဳး တခ်ိဳ႕က တမ်ိဳး သေဘာထားကြဲလြဲေနေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဥပေဒအရ လႊတ္ေတာ္ကို ခ်ျပတာပဲ။ လႊတ္ေတာ္ မွာ ခ်ျပၿပီး လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးမယ့္သူေတြ စာရင္း ကိုေခၚထားတယ္။ ေနာက္လာမယ့္ လႊတ္ေတာ္မွာမွ Agenda မွာပါၿပီးေတာ့ တခုခုကေတာ့ အႏုိင္ရမွာေပ့ါ။"
အခုေတာ့ ဒီဥပေဒၾကမ္းမွာ သေဘာကြဲလြဲမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးလိုတဲ႔ လႊတ္ေတာ္ အမတ္တို႔ကို စာရင္းေကာက္ယူထားၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲ အၿပီးမွာ လႊတ္ေတာ္ ျပန္ေခၚၿပီး ဆံုးျဖတ္မယ့္ အေနအထား ရွိတယ္လို႔လည္း လႊတ္ေတာ္ အမတ္တို႔က ေျပာပါတယ္။
VOA
No comments:
Post a Comment