Thursday, July 09, 2015

တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္က ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ပယ္ခ်ခံရ


လက္ရွိက်င့္သံုးေနသည့္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက တိုက္႐ိုက္ခန္႔ အပ္သည့္စနစ္ အစား သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္မ်ားက ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ႏိုင္ေရး ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ ေတာ္က ျပင္ဆင္ရန္ ႀကိဳးစားရာ တပ္မေတာ္၏ ေထာက္ခံမႈ မရသျဖင့္ ႐ံႈးနိမ့္သြား ေၾကာင္း သတင္းရရွိ သည္။

၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ မ်ားက တုိက္႐ိုက္ ခန္႔ထားႏုိင္ရန္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္း ပုဒ္မ ၄၃၆(ခ)ပါ ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ားအတိုင္း ဇူလုိင္ ၈ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္သည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ ေတာ္တြင္ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ရာ၌ ေထာက္ခံမဲ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းမရ သျဖင့္ ႐ႈံးနိမ့္သြားေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား က ေျပာသည္။

ယင္းပုဒ္မ ၄၃၆(ခ)ပါ ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္လိုပါက ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အား လံုး၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ေထာက္ခံမဲျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ရမည္ျဖစ္ရာ လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၏ တုိက္႐ိုက္ခန္႔အပ္မႈျဖင့္ ေရာက္ရွိေနသည့္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၏ သေဘာတူညီမႈမရဘဲ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို မည္သည့္ေျပာင္းလဲမႈမွ် ျပဳလုပ္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။

ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီ စနစ္တြင္ ဥပေဒျပဳ မ႑ိဳင္ႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မ႑ိဳင္တို႔မွာ ေရာေထြးေနၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အႀကီး အကဲမ်ားသည္ အာဏာရပါတီ ေခါင္းေဆာင္၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ထို႔ ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႏွင့္ ဒုတိယ သမၼတမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္အျဖစ္ တခ်ိန္တည္းတြင္ ပူးတြဲတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနပါက ႏိုင္ငံ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ပါတီႏိုင္ငံေရးကို ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရရွိသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနၿပီး အမ်ဳိးသား ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ပါတီႏိုင္ငံေရး ေရာေထြး မႈမ်ား ရွိလာ၍ ပါတီစြဲ၊ ဂုိဏ္းဂဏစြဲမ်ား လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အစိုးရ အတြင္း ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေၾကာင္း တပ္မ ေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ဗုိလ္မႉးႀကီး ခင္ေမာင္ထြန္းက ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

ဗိုလ္မႉးႀကီး ခင္ေမာင္ထြန္းက“ပုဒ္မ-၆၄ ဟာလည္း ပုဒ္မ-၆၂၊ ပုဒ္မ-၆၃ တို႔နဲ႔ သေဘာ သဘာ၀တူညီတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ျဖစ္ၿပီး ပါတီႏိုင္ငံေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသား ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြးမႈ မရွိေစရန္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသား မ်ား၏ အက်ဳိးကို ထိခိုက္မႈ မရွိေစရန္၊ အျခား ပါတီမ်ားႏွင့္ တရားမွ်တစြာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကို တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း မျဖစ္ေစရန္ ျပ႒ာန္းထား ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ေျပာဆိုသည္။

ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၆၂ တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႏွင့္ ဒုတိယ သမၼတမ်ားသည္ မည္သည့္လႊတ္ ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မွ် မျဖစ္ေစရဟု ေဖာ္ျပထားၿပီး ပုဒ္မ ၆၃ တြင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ သို႔မဟုတ္ ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္းျဖစ္ေနလွ်င္ သမၼတ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယ သမၼတမ်ားအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခံရသည့္ ေန႔မွ စ၍ ႏုတ္ထြက္ၿပီး သို႔မဟုတ္ အၿငိမ္းစားယူၿပီး ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။

ပုဒ္မ ၆၄ မွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနစဥ္ ရာထူးသက္တမ္းအတြင္း ပါတီအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လုပ္ငန္းမ်ား တြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳရဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

သက္ဆုိင္ရာ တုိင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္က ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ တာ၀န္ေပး အပ္ရန္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၆၁(ခ)၊ (ဂ)၊ (ဃ)၊ (င) တုိ႔ကို ျပင္ဆင္ေပးရန္ တုိင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကေသာ္လည္း တပ္ မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက မူလ ျပ႒ာန္း ခ်က္အတုိင္းထားရွိရန္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ တပ္မေတာ္၏ ေထာက္ခံမႈ မရွိသျဖင့္ ျပင္ဆင္ႏုိင္ျခင္း မရွိေပ။

ရွမ္းတိုင္းရင္းသား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚနန္း၀ါႏုက “ဒီေန႔ မဲခြဲတဲ့အေနအထားကိုၾကည့္ရတာ တပ္မေတာ္ မပါဘဲနဲ႔ ဘယ္ လုိ မွ ေထာက္ခံမဲ မရႏုိင္ဘူး။ ဒီပံုစံအတုိင္းပဲ ဆုိရင္ေတာ့ က်မတုိ႔က တပ္မ ေတာ္ကိုလည္း ေလာ္ဘီ အေတာ္မ်ားမ်ားလုပ္ရမယ္ ဆုိတဲ့ အေနအထားရွိတယ္။ တပ္မေတာ္နဲ႔ ေဆြးေႏြး ညွိႏိႈင္းမႈကလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ လုပ္ရမယ္ဆုိတဲ့ အေနအထား ေရာက္ေနတယ္။ တကယ့္ ျမန္မာ့ႏုုိင္ငံေရး ကေတာ့ လက္ရွိ ပကတိအေနအထားကို တပ္မေတာ္ မပါဘဲ ဘယ္လုိမွ လုပ္လုိ႔မရဘူး ဆုိတာကို ထင္ထင္ ရွားရွား ျပသလုိက္တာပဲ”ဟု ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။

ပုဒ္မ ၄၃၆(ခ)ပါ ပုဒ္မမ်ားအနက္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေထာက္ခံမႈရရွိခဲ့သည့္ အေျခခံ ဥပေဒ ေနာက္ဆက္တြဲ ဇယား (၂) ျဖစ္သည့္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ ဥပေဒျပဳစာရင္းႏွင့္ ဇယား(၅) ျဖစ္သည့္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ မ်ားက ေကာက္ခံရမည့္ အခြန္အခမ်ားကိုသာ ျဖည့္စြက္ ျပင္ဆင္ႏုိင္ခဲ့သည္။

ဇယား(၂)တြင္ ပါ၀င္သည့္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ ဥပေဒျပဳစာရင္းတြင္ ဘ႑ာေရးႏွင့္ စီမံ ကိန္းက႑၊ စီးပြားေရးက႑၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ေမြးျမဴေရးက႑၊ စြမ္းအင္၊ လွ်ပ္စစ္၊ သတၳဳႏွင့္ သစ္ေတာ က႑၊ စက္မႈလက္မႈ က႑၊ ပုိ႔ေဆာင္ေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ ေဆာက္လုပ္ေရးက႑၊ လူမႈေရးက႑၊ စီမံခန္႔ခြဲေရးက႑တုိ႔ရွိရာ ယင္းတို႔အထဲတြင္ အခ်က္ ၃၄ ခ်က္ ထပ္မံ ျဖည့္စြက္ျခင္းအားျဖင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ပိုတိုးေပးလိုက္သည္။

ဇယား(၅)တြင္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္မ်ားက ေကာက္ခံရမည့္ အခြန္အခ ၁၉ မ်ိဳးသာရွိရာ အမ်ိဳး ၂၀ ထပ္မံ ျဖည့္စြက္ျခင္း အားျဖင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ပိုတိုးေပးလိုက္သည္။

သို႔ေသာ္ ဇယား(၂)ႏွင့္ ဇယား(၅) ျဖည့္စြက္ျပင္ဆင္မႈ ၂ မ်ိဳးစလံုးတြင္ “ျပည္ေထာင္စုက ျပ႒ာန္းထားသည့္ ဥပေဒႏွင့္အညီ” ဆုိသည့္ စကားရပ္ ထည့္သြင္းလိုက္သျဖင့္ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခြင့္ျပဳလုုိက္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို သြယ္၀ုိက္၍ ခ်ဳပ္ကိုင္ရန္ ဆက္လက္ ႀကိဳးပမ္းေနျခင္း ျဖစ္သည္ဟု တိုင္းရင္းသား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကသည္။

ဇူလိုင္လ ၈ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္သည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းသို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ရွိသူ ကုိယ္စားလွယ္ ၆၃၃ ဦးရွိသည့္ အနက္ ၂၈ ဦး ပ်က္ကြက္ခဲ့သျဖင့္ ၆၀၅ ဦးသာ တက္ေရာက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ဧရာ၀တီ


No comments:

Post a Comment

My Blog List