အျငင္းပြားမႈေတြ ရွိေနတဲ့ ပံုႏွိပ္ျခင္းနဲ႔ ထုတ္ေ၀ျခင္း ဥပေဒၾကမ္းကိုု ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ဖို႔ စီစဥ္ခဲ့ေပမယ့္ အတည္မျပဳခင္ ေဆြးေႏြးမႈေတြ ထပ္လုပ္သင့္တယ္ဆိုၿပီး အဂၤါေန႔ လႊတ္ေတာ္က ရက္ေရႊ႕ဆုိင္းခဲ့ပါတယ္။
ဥပေဒျပဳ အမတ္ေတြက ဒီဥပေဒၾကမ္းဟာ အေရးႀကီးတဲ့ ဥပေဒျဖစ္တဲ့အတြက္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၀င္ေတြ ေဆြးေႏြးဖို႔ အခ်ိန္ပိုမို လိုအပ္တာေၾကာင့္ ရက္ေရႊ႕ဖိုု႔ သေဘာတူလိုက္တာလို႔ ဆိုပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ရဲ႕ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ အဖဲြ႔၀င္ေတြ ထပ္ေတြ႔ဆံုုၿပီး ဒီဥပေဒၾကမ္းအေပၚ အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးမႈေတြ ထပ္လုပ္ၿပီးရင္ ဒီလထဲ အတည္ျပဳျဖစ္မယ္လို႔ သိရပါတယ္။
“၀က္လက္ မဲဆႏၵနယ္က သူရဦးေအးျမင့္က ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီကေန ၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ ပညာရွင္ေတြကို ျပန္ေခၚ ေဆြးေႏြး ဖို႔ အႀကံျပဳခ်က္က သင့္ေတာ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တိုု႔ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက ထပ္ေဆြးေႏြးဖို႔ လက္ခံလိုုက္တာပါ” လို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ အဖြဲ႔၀င္ ဦးဘရွိန္က ဧရာ၀တီကို ေျပာပါတယ္။
ဒီဥပေဒၾကမ္းဟာ အေရးႀကီးတဲ့ ဥပေဒျဖစ္သလို အျငင္းပြားမႈေတြ ရွိေနၿပီး ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းအရလည္း ျပန္လည္ သံုးသပ္သင့္ တာေတြ ရွိေနတာေၾကာင့္၊ ဒါကို အခ်ိန္ယူဖို႔ အားကစား၊ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒ သူရ ဦးေအးျမင့္က အႀကံျပဳခ်က္အဆို တင္ျပခ်က္ဟာ သင့္ေတာ္တာေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္က ေထာက္ခံတာ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးသိန္းညြန္႔ကလည္း ဆိုပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္မွာ ေနာက္ဆံုုး မဲခြဲ မဆံုုးျဖတ္ခင္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီအဖြဲ႔၀င္ ေတြဟာ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ ဥပေဒခ်ဳပ္ ရံုးက ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ထပ္မံေဆြးေႏြးသြားမယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ပံုႏွိပ္ျခင္းနဲ႔ ထုတ္ေ၀ျခင္းဥပေဒၾကမ္းဟာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ မတ္လ လႊတ္ေတာ္မွာ တင္ၿပီးကတည္းက ဒီဥပေဒကိုု သတင္း ေထာက္ေတြ က ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက မူၾကမ္းေရးဆြဲၿပီး အစိုးရ သတင္းစာေတြက ေဖေဖာ္၀ါရီ လကုန္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ ပါတယ္။ ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္စလံုးက ေဆြးေႏြးၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ဇူလိုင္လက အတည္ျပဳခဲ့တာ ျဖစ္ ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာ တင္ၿပီး အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္ ေတြနဲ႔အတူ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ မဲခြဲဖို႔ စီစဥ္ခဲ့ၾကတာပါ။
ဒီ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရး ဥပေဒၾကမ္းဟာ သတင္းမီဒီယာေတြအေပၚ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြ ဆက္ထားႏိုင္ဖိုု႔ ႀကိဳးပမ္းခ်က္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီနဲ႔ မူလ သေဘာတူထားခ်က္အတိုင္း သတင္းမီဒီယာဥပေဒ ထဲမွာ ပါ၀င္ ေရးဆြဲဖို႔ကိုု ျပန္ၾကားေရးဌာနက လက္ဦးမႈ ရယူၿပီး လုပ္ငန္းရွင္ဆိုင္ရာ ဥပေဒအျဖစ္ ဖဲ့ထုတ္သြားတာသာ ျဖစ္ေၾကာင္း စာနယ္ဇင္း သမားေတြက ျမင္ၾကပါတယ္။
ပံုုႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ေရး ဥပေဒၾကမ္းကို ဒီေန႔ အတည္မျပဳျဖစ္ ေသးတာဟာ သတင္းေထာက္ေတြနဲ႔ ျမန္မာ့ သတင္းမီဒီယာ ေလာက အေပၚ သက္ေရာက္မႈ တစံုတရာ ရွိႏိုင္ပါသလား ဆိုတဲ့ ေမးျမန္းခ်က္ကို ျမန္မာဂ်ာနယ္လစ္ ကြန္ရက္ အတြင္းေရးမႉး ျဖစ္တဲ့ ဦးျမင့္ေက်ာ္က “အမွန္က ဥပေဒ အတည္ျပဳျခင္းမွာ ျမန္တယ္၊ ေႏွးတယ္က က်ေနာ္တို႔အတြက္ ဘာမွ သိပ္ အေရးမႀကီးဘူး။ သူတိုု႔ကေတာ့ ၆၂ (၁၉၆၂ ခုု ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရးဥပေဒ) နဲ႔ ခ်ိတ္ထားတာ။ ၆၂ က အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈ ရွိေနတယ္။ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒထဲက ဖဲ့ထုတ္သြားတာ ျဖစ္တယ္။ အမွန္ေတာ့ တခုပဲ ရွိသင့္တာ။ သူတို႔က လုပ္ငန္းရွင္ အတြက္ ခြဲထုတ္တာလို႔ေျပာတယ္။ ထိန္းခ်ဳပ္တာလည္း ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ပါတယ္။ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ ဖြဲ႔စဥ္က အဲဒီလို ခြဲမယ္လို႔မေျပာထားဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ မတ္လမွာ အရင္လက္ဦးမႈ ယူပီး လႊတ္ေတာ္ကို တင္လိုက္တာ” လို႔ ဧရာ၀တီကို ေျဖပါတယ္။
သတင္းေထာက္ေတြ သေဘာမတူတဲ့ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရး ဥပေဒၾကမ္းက မၾကာခင္မွာ ဥပေဒ အတည္ ျဖစ္လာေတာ့မွာပါ။ တခ်ိန္တည္း မွာပဲ ျမန္မာစာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ (ယာယီ) က ေရးဆြဲထားတဲ့ သတင္းမီဒီယာ ဥေပဒကလည္း လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္စလံုးမွာ ေဆြးေႏြးေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးျမင့္ေက်ာ္က ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရး ဥပေဒၾကမ္းဟာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရး ဥပေဒနဲ႔ အစားထိုးဖို႔ အေပးအယူ သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
“ဒီဥပေဒက နဂိုကတည္းက က်ေနာ္တို႔ မလိုခ်င္တဲ့ ဥပေဒေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က အေပးအယူေပါ့။ ဒီဥပေဒ မရွိရင္ ၁၉၆၂ ဥပေဒ မဖ်က္ႏိုင္ဘူး။ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီက အားလံုး ၿခံဳငံုမိေအာင္ အဲဒီအပိုင္းေတြပါတဲ့ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒကို အတည္ ျပဳမယ္။ အဲဒီဟာနဲ႔ ၁၉၆၂ ဥပေဒ ဖ်က္မယ္လို႔ အရင္က ေရးထားတယ္။ အဲဒီဟာကို သူတို႔က ပံုႏွိပ္ဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ကိုု အရင္တင္ ၿပီးေတာ့ အဲဒီဟာနဲ႔ ၆၂ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ ဥပေဒ ဖ်က္မယ္။ တကယ္လို႔ဒီဥပေဒ ၾကန္႔ၾကာေနမယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ ၆၂ ဥပေဒနဲ႔ ေနရမွာပဲ ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္” ဟု ဦးျမင္ေက်ာ္က ဆက္ေျပာပါတယ္။
စာနယ္ဇင္း သမားေတြအေနနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြရွိတဲ့ လိုင္စင္လိုတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ သေဘာမ်ဳိးပဲ လက္ခံတာ ျဖစ္ ပါတယ္။ မွတ္ပံုတင္ရတဲ့ စနစ္မ်ဳိးကို စာနယ္ဇင္း သမားေတြ မလိုလားတာပါ။
ပံုုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရး ဥပေဒၾကမ္းမွာ အေရးယူမႈ၊ အျပစ္ေပးမႈအပိုုင္းေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားပါတယ္။ အရင္က ေထာင္ဒဏ္ အျပစ္ေပး မႈေတြ ရွိရာက ေငြဒဏ္ပဲ သတ္မွတ္ဖို႔ လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္စလံုးက ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္ ကြဲလြဲခ်က္ေတြထဲမွာ “သတင္းမီဒီယာ” “၀က္ဘ္ဆိုက္” စတဲ့ စကားလံုးေတြအေပၚ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ ထည့္သင့္ မထည့္သင့္ ကြဲလြဲေနၾကပါတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ဒီအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုုခ်က္ ထည့္သြင္းဖို႔ လုိလာၿပီလို႔ ဆိုၿပီး အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ကေတာ့ ဒီဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြက ရွိၿပီးသားပံုႏွိပ္ဥပေဒမွာ ပါၿပီးတာေၾကာင့္ မလုိအပ္ဘူး လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ဥပေဒျပဳ အမတ္ေတြက ဥပေဒပါ တားျမစ္ခ်က္ေတြ ခ်ဳိးေဖာက္ရင္ အေရးယူမႈ အပိုင္းမွာလည္း ကြဲလြဲေန တာေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္က အေရးယူမႈရွိလာရင္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီမွာ အရင္ေျဖရွင္းၿပီးမွ တရားရံုုးမွာ ဆက္လက္ ေျဖရွင္း သင့္တယ္လုိ႔ ျပင္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ကေတာ့ အေရးယူမႈရွိလာရင္ တျခား ႏိုင္ငံသားမ်ားနည္းတူ တရားရံုးမွာ အဆံုးအျဖတ္ ခံယူသင့္တယ္လို႔ ျပင္ထားပါတယ္။
ဦးျမင့္ေက်ာ္ကေတာ့ “တရားရံုးမွာ ေျဖရွင္းတာ၊ တရားစီရင္ေရး တခုတည္းထားတာ အေကာင္းဆံုးလို႔ထင္တယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနေတြကို တရားရံုးလို စီမံခြင့္၊ အေရးယူခြင့္ ေပးထားတာက အဂတိ လိုက္စားမႈေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တျခားဟာေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားေရး စနစ္လည္း ေကာင္းဖို႔လိုတာေပါ့” လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဧရာဝတီ
ဥပေဒျပဳ အမတ္ေတြက ဒီဥပေဒၾကမ္းဟာ အေရးႀကီးတဲ့ ဥပေဒျဖစ္တဲ့အတြက္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၀င္ေတြ ေဆြးေႏြးဖို႔ အခ်ိန္ပိုမို လိုအပ္တာေၾကာင့္ ရက္ေရႊ႕ဖိုု႔ သေဘာတူလိုက္တာလို႔ ဆိုပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ရဲ႕ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ အဖဲြ႔၀င္ေတြ ထပ္ေတြ႔ဆံုုၿပီး ဒီဥပေဒၾကမ္းအေပၚ အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးမႈေတြ ထပ္လုပ္ၿပီးရင္ ဒီလထဲ အတည္ျပဳျဖစ္မယ္လို႔ သိရပါတယ္။
“၀က္လက္ မဲဆႏၵနယ္က သူရဦးေအးျမင့္က ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီကေန ၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ ပညာရွင္ေတြကို ျပန္ေခၚ ေဆြးေႏြး ဖို႔ အႀကံျပဳခ်က္က သင့္ေတာ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တိုု႔ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက ထပ္ေဆြးေႏြးဖို႔ လက္ခံလိုုက္တာပါ” လို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ အဖြဲ႔၀င္ ဦးဘရွိန္က ဧရာ၀တီကို ေျပာပါတယ္။
ဒီဥပေဒၾကမ္းဟာ အေရးႀကီးတဲ့ ဥပေဒျဖစ္သလို အျငင္းပြားမႈေတြ ရွိေနၿပီး ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းအရလည္း ျပန္လည္ သံုးသပ္သင့္ တာေတြ ရွိေနတာေၾကာင့္၊ ဒါကို အခ်ိန္ယူဖို႔ အားကစား၊ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒ သူရ ဦးေအးျမင့္က အႀကံျပဳခ်က္အဆို တင္ျပခ်က္ဟာ သင့္ေတာ္တာေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္က ေထာက္ခံတာ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးသိန္းညြန္႔ကလည္း ဆိုပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္မွာ ေနာက္ဆံုုး မဲခြဲ မဆံုုးျဖတ္ခင္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီအဖြဲ႔၀င္ ေတြဟာ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ ဥပေဒခ်ဳပ္ ရံုးက ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ထပ္မံေဆြးေႏြးသြားမယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ပံုႏွိပ္ျခင္းနဲ႔ ထုတ္ေ၀ျခင္းဥပေဒၾကမ္းဟာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ မတ္လ လႊတ္ေတာ္မွာ တင္ၿပီးကတည္းက ဒီဥပေဒကိုု သတင္း ေထာက္ေတြ က ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက မူၾကမ္းေရးဆြဲၿပီး အစိုးရ သတင္းစာေတြက ေဖေဖာ္၀ါရီ လကုန္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ ပါတယ္။ ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္စလံုးက ေဆြးေႏြးၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ဇူလိုင္လက အတည္ျပဳခဲ့တာ ျဖစ္ ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာ တင္ၿပီး အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္ ေတြနဲ႔အတူ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ မဲခြဲဖို႔ စီစဥ္ခဲ့ၾကတာပါ။
ဒီ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရး ဥပေဒၾကမ္းဟာ သတင္းမီဒီယာေတြအေပၚ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြ ဆက္ထားႏိုင္ဖိုု႔ ႀကိဳးပမ္းခ်က္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီနဲ႔ မူလ သေဘာတူထားခ်က္အတိုင္း သတင္းမီဒီယာဥပေဒ ထဲမွာ ပါ၀င္ ေရးဆြဲဖို႔ကိုု ျပန္ၾကားေရးဌာနက လက္ဦးမႈ ရယူၿပီး လုပ္ငန္းရွင္ဆိုင္ရာ ဥပေဒအျဖစ္ ဖဲ့ထုတ္သြားတာသာ ျဖစ္ေၾကာင္း စာနယ္ဇင္း သမားေတြက ျမင္ၾကပါတယ္။
ပံုုႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ေရး ဥပေဒၾကမ္းကို ဒီေန႔ အတည္မျပဳျဖစ္ ေသးတာဟာ သတင္းေထာက္ေတြနဲ႔ ျမန္မာ့ သတင္းမီဒီယာ ေလာက အေပၚ သက္ေရာက္မႈ တစံုတရာ ရွိႏိုင္ပါသလား ဆိုတဲ့ ေမးျမန္းခ်က္ကို ျမန္မာဂ်ာနယ္လစ္ ကြန္ရက္ အတြင္းေရးမႉး ျဖစ္တဲ့ ဦးျမင့္ေက်ာ္က “အမွန္က ဥပေဒ အတည္ျပဳျခင္းမွာ ျမန္တယ္၊ ေႏွးတယ္က က်ေနာ္တို႔အတြက္ ဘာမွ သိပ္ အေရးမႀကီးဘူး။ သူတိုု႔ကေတာ့ ၆၂ (၁၉၆၂ ခုု ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရးဥပေဒ) နဲ႔ ခ်ိတ္ထားတာ။ ၆၂ က အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈ ရွိေနတယ္။ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒထဲက ဖဲ့ထုတ္သြားတာ ျဖစ္တယ္။ အမွန္ေတာ့ တခုပဲ ရွိသင့္တာ။ သူတို႔က လုပ္ငန္းရွင္ အတြက္ ခြဲထုတ္တာလို႔ေျပာတယ္။ ထိန္းခ်ဳပ္တာလည္း ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ပါတယ္။ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ ဖြဲ႔စဥ္က အဲဒီလို ခြဲမယ္လို႔မေျပာထားဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ မတ္လမွာ အရင္လက္ဦးမႈ ယူပီး လႊတ္ေတာ္ကို တင္လိုက္တာ” လို႔ ဧရာ၀တီကို ေျဖပါတယ္။
သတင္းေထာက္ေတြ သေဘာမတူတဲ့ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရး ဥပေဒၾကမ္းက မၾကာခင္မွာ ဥပေဒ အတည္ ျဖစ္လာေတာ့မွာပါ။ တခ်ိန္တည္း မွာပဲ ျမန္မာစာနယ္ဇင္း ေကာင္စီ (ယာယီ) က ေရးဆြဲထားတဲ့ သတင္းမီဒီယာ ဥေပဒကလည္း လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္စလံုးမွာ ေဆြးေႏြးေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးျမင့္ေက်ာ္က ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရး ဥပေဒၾကမ္းဟာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရး ဥပေဒနဲ႔ အစားထိုးဖို႔ အေပးအယူ သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
“ဒီဥပေဒက နဂိုကတည္းက က်ေနာ္တို႔ မလိုခ်င္တဲ့ ဥပေဒေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က အေပးအယူေပါ့။ ဒီဥပေဒ မရွိရင္ ၁၉၆၂ ဥပေဒ မဖ်က္ႏိုင္ဘူး။ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီက အားလံုး ၿခံဳငံုမိေအာင္ အဲဒီအပိုင္းေတြပါတဲ့ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒကို အတည္ ျပဳမယ္။ အဲဒီဟာနဲ႔ ၁၉၆၂ ဥပေဒ ဖ်က္မယ္လို႔ အရင္က ေရးထားတယ္။ အဲဒီဟာကို သူတို႔က ပံုႏွိပ္ဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ကိုု အရင္တင္ ၿပီးေတာ့ အဲဒီဟာနဲ႔ ၆၂ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ ဥပေဒ ဖ်က္မယ္။ တကယ္လို႔ဒီဥပေဒ ၾကန္႔ၾကာေနမယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ ၆၂ ဥပေဒနဲ႔ ေနရမွာပဲ ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္” ဟု ဦးျမင္ေက်ာ္က ဆက္ေျပာပါတယ္။
စာနယ္ဇင္း သမားေတြအေနနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြရွိတဲ့ လိုင္စင္လိုတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ သေဘာမ်ဳိးပဲ လက္ခံတာ ျဖစ္ ပါတယ္။ မွတ္ပံုတင္ရတဲ့ စနစ္မ်ဳိးကို စာနယ္ဇင္း သမားေတြ မလိုလားတာပါ။
ပံုုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရး ဥပေဒၾကမ္းမွာ အေရးယူမႈ၊ အျပစ္ေပးမႈအပိုုင္းေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားပါတယ္။ အရင္က ေထာင္ဒဏ္ အျပစ္ေပး မႈေတြ ရွိရာက ေငြဒဏ္ပဲ သတ္မွတ္ဖို႔ လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္စလံုးက ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္ ကြဲလြဲခ်က္ေတြထဲမွာ “သတင္းမီဒီယာ” “၀က္ဘ္ဆိုက္” စတဲ့ စကားလံုးေတြအေပၚ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ ထည့္သင့္ မထည့္သင့္ ကြဲလြဲေနၾကပါတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ဒီအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုုခ်က္ ထည့္သြင္းဖို႔ လုိလာၿပီလို႔ ဆိုၿပီး အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ကေတာ့ ဒီဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြက ရွိၿပီးသားပံုႏွိပ္ဥပေဒမွာ ပါၿပီးတာေၾကာင့္ မလုိအပ္ဘူး လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ဥပေဒျပဳ အမတ္ေတြက ဥပေဒပါ တားျမစ္ခ်က္ေတြ ခ်ဳိးေဖာက္ရင္ အေရးယူမႈ အပိုင္းမွာလည္း ကြဲလြဲေန တာေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္က အေရးယူမႈရွိလာရင္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီမွာ အရင္ေျဖရွင္းၿပီးမွ တရားရံုုးမွာ ဆက္လက္ ေျဖရွင္း သင့္တယ္လုိ႔ ျပင္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ကေတာ့ အေရးယူမႈရွိလာရင္ တျခား ႏိုင္ငံသားမ်ားနည္းတူ တရားရံုးမွာ အဆံုးအျဖတ္ ခံယူသင့္တယ္လို႔ ျပင္ထားပါတယ္။
ဦးျမင့္ေက်ာ္ကေတာ့ “တရားရံုးမွာ ေျဖရွင္းတာ၊ တရားစီရင္ေရး တခုတည္းထားတာ အေကာင္းဆံုးလို႔ထင္တယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနေတြကို တရားရံုးလို စီမံခြင့္၊ အေရးယူခြင့္ ေပးထားတာက အဂတိ လိုက္စားမႈေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တျခားဟာေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားေရး စနစ္လည္း ေကာင္းဖို႔လိုတာေပါ့” လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဧရာဝတီ
No comments:
Post a Comment