Thursday, August 13, 2015

ပုဂံက ေျပာျပေနတဲ့ ေရရွည္အစီအမံ သာဓကမ်ား


ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေနရာေဒသ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေရႀကီးေရလွ်ံမႈေတြ ျဖစ္ေတာ့ ျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းကို စဥ္းစားမိပါတယ္။သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ေပမယ့္ဆည္ေတြ အရမ္းကာေရာ တည္ေဆာက္ ခဲ့မႈ၊ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈေတြရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ဳိးကို ျပည္သူေတြ ခံစားရတာပဲလို႔ နားလည္မိပါ တယ္။ တဆက္တည္းမွာပဲ စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ ေရရွည္မွာ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အက်ဳိးဆက္ကို ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ၿပီး တည္ထားခဲ့တဲ့ သမုိင္းအေမြအႏွစ္၊ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ အသည္းႏွလုံးလို႔ ေခၚႏိုင္တဲ့ ပုဂံၿမိဳ႕က ဘုရားေစတီေတြကို ျမင္ေယာင္မိပါတယ္။

ၿပီးခဲတဲ့ သီတင္းပတ္က ေညာင္ဦးနယ္ေျမရွိ ပုဂံဘုရား အမွတ္ ၁၇၅၂ မွာ မုိးဒဏ္ေၾကာင့္ ၿပိဳက်ခဲ့ပါတယ္။ ေရွးေဟာင္းဘုရားကို ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွာ အုတ္ကုန္းကို ျပန္လည္ တူးေဖာ္ၿပီး ျပန္လည္တည္ေဆာက္ဖို႔ ပုဂၢလိက အလႉရွင္ကို ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးဌာနက လက္ခံခဲ့ပါတယ္။ ပုဂၢလိက အလႉရွင္က ကန္ထ႐ိုက္လက္ ကို လႊဲၿပီး တည္ေဆာက္ေစရာမွ နည္းပညာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိခဲ့လို႔ ၿပိဳက်တယ္ဆိုၿပီး အေၾကာင္းရင္းျမစ္ ေပၚလာ ပါတယ္။

သိပ္မၾကာမီက ကံအားေလ်ာ္စြာ ပုဂံကို က်မ သြားေရာက္ လည္ပတ္ခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ပုဂံကို အေခါက္ ေပါင္းမ်ားစြာ ေရာက္ဖူးတဲ့ မိတ္ေဆြ ကဗ်ာဆရာတို႔ရဲ႕ ေက်းဇူးနဲ႔ ဘုရားေစတီ ေတာ္ေေတာ္မ်ားမ်ားဆီ ေရာက္ခဲ့ပါရဲ႕။ ၁၁ ရာစုကတည္းက တည္ထားခဲ့တဲ့ “အာနႏၵာ” ဂူဘုရားရဲ႕ လက္ရာေျမာက္လွတဲ့ ဗိသုကာ ပညာက လက္ဖ်ားခါေလာက္ေအာင္ ၾကည္ညိဳစရာ ေကာင္းေနပါတယ္။ “ဘုရားသုံးဆူ” ဂူဘုရားအတြင္းထဲ က နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီလက္ရာေတြက တခ်ိန္က ျမင့္မားလွတဲ့ အႏုပညာ အဆင့္အတန္းကို ေဖာ္ညြန္းေန ပါတယ္။ “ထုမွာ ဓမၼရံ” လို႔ တင္စားရတဲ့ ဓမၼရံႀကီး ဂူဘုရားကလည္း ထုထည္အခိုင္အခံ့နဲ႔ ရွိေနဆဲပါပဲ။ ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတာက ဓမၼရံႀကီး ဂူဘုရားကို သိပ္ၿပီး ျပဳျပင္မႈမရွိတာေၾကာင့္ နဂိုမူလလက္ရာကို သိျမင္ၾကည့္ရႈခြင့္ ရတာပါပဲ။

ဒီဂူဘုရားေတြတည္တဲ့ အခ်ိန္ကတည္းက ပုဂံရဲ႕ ဗိသုကာ အတတ္ပညာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေနတာကို အကဲခတ္ႏုိင္ပါ တယ္။ အုတ္တခ်ပ္နဲ႔ တခ်ပ္ၾကားမွာ အၾကားအလပ္မရွိေအာင္ စီႏိုင္တာကို မခ်ီးက်ဴးဘဲ မေနႏိုင္ပါဘူး။ ပန္းေတာ့၊ ပန္းတေမာ့နဲ႔ ပန္းခ်ီလက္ရာေတြဟာ ႏွစ္တေထာင္ေက်ာ္ ၾကာတဲ့အထိ ရင္သပ္ရႈေမာ ျဖစ္ေစ တုန္းပါပဲ။ ဒါဟာ ဂူဘုရားေတြ တည္ထားရာမွာ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့တဲ့ မင္းေတြ ရဲ႕ အေျမာ္အျမင္ရွိမႈကို သက္ေသျပေနတာပါ။

မုိးရြာခ်ၿပီးရင္ ေရတင္က်န္မေနေအာင္၊ အေပၚကစီးလာတဲ့ မိုးေရေတြကို ကန္ထဲေရာက္သြားေအာင္ စီမံထားတာကို “အာနႏၵာ” မွာ ေတြ႕ရပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္မီး လုံး၀မရွိေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဂူဘုရားအတြင္း အလင္းေရာင္ရေအာင္ ဖန္တီးႏုိင္တာက မီးေလးပ်က္လိုက္တာနဲ႔ ေန႔မွန္း၊ ညမွန္းမသိ ျဖစ္သြားတဲ့ ခုေခတ္ အေဆာက္အအံုေတြနဲ႔ ကြာျခားခ်င္တိုင္း ကြာျခားေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေလ၀င္ေလထြက္ ေကာင္းမြန္ ေအာင္ ဖန္တီးထားလို႔ အျပင္ဘက္မွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပူေနပူေန ဂူဘုရားအတြင္းမွာ အပူဒဏ္ကို မခံစား ရပါဘူး။ သံတေခ်ာင္းမွ မ႐ိုက္ဘဲ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ၁၁ ရာစုလက္ရာ သစ္သားတံခါးႀကီးေတြကလည္း အာနႏၵာမွာ ခန္႔ထည္ေနဆဲပါ။

အာနႏၵာဂူဘုရားမွာ ပန္းရံအတတ္၊ ေက်ာက္ဆစ္အတတ္ေတြကိုသာမက သစ္သားကိုထြင္းတဲ့ အတတ္ေတြ ကိုပါ ဂုဏ္ယူစရာ ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။ “ပဥၥေလာဟာ” ဆင္းတုေတာ္ကို ေရႊ၊ ေငြ၊ ေၾကး၊ သလြဲစင္၊ သလြဲ မည္းေတြသုံးၿပီး သြန္းလုပ္ခဲ့တာပါ။ ဂူဘုရားတြင္းဘက္က မုခ္ခြက္ေတြထဲမွာ သဲေက်ာက္နဲ႔ထုထားတဲ့ ဆင္းတုေတာ္ ၁၄၂၄ ဆူအထိ ရွိပါတယ္။ လိုဏ္ဂူအတြင္းဘက္မွာ ပဲ့တင္သံေတြ ျပန္မလာေအာင္ အသံကို ထိန္းညွိတဲ့သေဘာ ျဖစ္တယ္လို႔ ၀ါရင့္ ဧည့္လမ္းညြန္တေယာက္က က်မကို ရွင္းျပပါတယ္။

တကယ္လို႔ ပုဂံမွာသာ ငလ်င္ေတြ မလႈပ္ခတ္ခဲ့ရင္ ဒီ့ထက္ ပိုမိုျပည့္စုံတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ လက္ရာေတြကို ေတြ႕ျမင္ခြင့္ရမွာပါ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေတြရွိတဲ့ ပုဂံဟာ ႏုိင္ငံတကာက လာေရာက္တဲ့ ကမာၻလွည့္ခရီးသြားေတြ ႏွစ္သက္တဲ့ ေနရာတခု ျဖစ္ေနဆဲပါပဲ။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကေန ၀င္ေငြအေျမာက္အျမားရေနတာ ၀မ္းသာစရာ ေကာင္းေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ ေစတီပုထိုးေတြကို ျပဳျပင္ရာမွာ မူလလက္ရာေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာ၊ ထိန္းသိမ္းဖို႔ အေၾကာင္းျပၿပီး ဂူဘုရားေတြအတြင္းဘက္ မ၀င္ႏုိင္ေအာင္ ေသာ့ခတ္ပစ္တာ၊ ဟိုတယ္ အေရအတြက္ မ်ားလာတာနဲ႔အတူ ဟိုတယ္၀င္းထဲကို ေရွးေဟာင္းဘုရားေတြ ပါသြားတာကို ပုဂံေဒသခံေတြက မႏွစ္သက္ၾကပါဘူး။

အရင္တုန္းက လာေရာက္ လည္ပတ္ၾကသူေတြဟာ ျမင္းလွည္းေတြကိုစီးၿပီး လည္ပတ္ေပမယ့္ အခုအခါ ျမင္းလွည္း အေရအတြက္ သိသိသာသာ နည္းသြားတာကို ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္စက္ဘီးေတြ အသုံးမ်ားလာတာနဲ႔ အတူ ပုဂံဟာ စီးပြားေရး သမားေတြရဲ႕ အသုံးခ်မႈကို ခံလာရသလိုပဲ။

ျမင္ကြင္းမွာ ထုိးထိုးေထာင္ေထာင္ ျဖစ္ေနတဲ့ နန္းျမင့္ေမွ်ာ္စင္ဟာ ပုဂံရဲ႕အလွကို ဖ်က္စီးေနတယ္လို႔ ပုဂံေဒသခံေတြက ခံစားေနရပါတယ္။ ခ႐ိုနီတဦး တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ပုဂံေခတ္ပုံစံ နန္းေတာ္အသစ္ ထဲမွာ ဇာတ္ပြဲေတြ သြင္းတာကလည္း စီးပြားရွာတာ သက္သက္ပဲလုိ႔ ထင္ျမင္သူေတြ ရွိေနပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္က တူးေဖာ္ၿပီးစီးခဲ့တဲ့ နန္းေတာ္ေဟာင္းကို ထိန္းသိမ္းထားတာေၾကာင့္ မူလနန္း ေတာ္ေဟာင္း ရွိေနပါလ်က္နဲ႔ စီးပြားရွာဖုိ႔ နန္းေတာ္အသစ္ တည္ေဆာက္တာကုိ နားမလည္ႏုိင္ ျဖစ္ေနၾက တာပါ။

ပုဂံမွာ ၀ါရင့္ဧည့္လမ္းၫႊန္အျဖစ္ လုပ္ကုိင္ေနသူတဦးက တကယ္လုိ႔ ပုဂံသာ ယူနက္စကုိအဖြဲ႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်း မႈ အေမြအႏွစ္စာရင္း ၀င္သြားရင္ ဒီထက္မက ကမာၻလွည့္ ခရီးသြားေတြ လာေရာက္မွာျဖစ္တယ္၊ ၀င္ေငြ လည္း ပုိရလာမွာ ျဖစ္သလုိ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေတြကုိ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ဖုိ႔ ရန္ပံုေငြေတြလည္း ရလာမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သူ႔အျမင္ကို ေျပာျပပါတယ္။ မူရင္းပကတိအတုိင္း ရွိေနတဲ့ လက္ရာေတြကို ၾကည့္႐ႈခ်င္လုိ႔ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ေတြ လာေရာက္ေနတာျဖစ္ၿပီး ကေမာၻဒီးယားက “အန္ေကာ၀ပ္” ေက်ာင္းေတာ္လိုပဲ ပုဂံက အႏုပညာလက္ရာေတြ ၾကြယ္၀တယ္လု႔ုိ ဆုိပါတယ္။ ယူနက္စကုိရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္စာရင္း ၀င္ဖုိ႔ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေနတဲ့အထဲမွာ ေရွးေဟာင္း ဘုရားေစတီေတြရဲ႕ မူလလက္ရာ ပ်က္စီးေအာင္ ျပဳျပင္ခဲ့တာ တခ်ဳိ႕နဲ႔ ဟုိတယ္ေတြမ်ားလာတာ ဆုိတဲ့အခ်က္ေတြ ပ ါ၀င္ေနပါတယ္။

ခ႐ုိနီတဦး ပိုင္ဆုိင္တဲ့ ဟုိတယ္ဆုိရင္ တညတည္းခိုခ ျမန္မာေငြ က်ပ္ ဆယ္သိန္း အထက္မွာ ရွိေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ပုဂံမွာရွိတဲ့ ေျမေတြကုိ ခ႐ုိနီေတြက လုိက္၀ယ္ၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ေနတာေၾကာင့္ ပုဂံေဒသခံေတြမွာ အခက္အခဲ ပုိေတြ႔လာေစတယ္လုိ႔ ေ၀ဖန္ေျပာဆုိမႈေတြ ရွိေနပါတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ၊ ဟုိတယ္ေတြ မ်ားလာတာနဲ႔အမွ် သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခုိက္မႈနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ ဆံုး႐ံႈးမႈေတြ ပုိမ်ားလာမွာပါ။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၁၀၀၀ ေက်ာ္က တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့တဲ့ ေစတီပုထုိးေတြဟာ စနစ္တက်ရွိၿပီး ႀက့ံခုိင္သ ေလာက္ ေရႀကီးလုိက္တာနဲ႔ သိပ္မၾကာမီ ႏွစ္ေတြအတြင္းကမွ ေဆာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ လမ္း၊ တံတားေတြ ဘာေၾကာင့္ ပ်က္စီးလြယ္ရသလဲဆုိတာ က်မ ဆက္စပ္ေတြးေတာ ၾကည့္မိပါတယ္။ လမ္း၊ တံတားေတြတင္ မကပါဘူး ေျမၿပိဳမႈေၾကာင့္ ပ်က္စီးရတဲ့ ေနအိမ္ေတြလည္း ခ်င္းျပည္နယ္မွာ အမ်ားႀကီးပါ၊ “အစေကာင္းမွ အေႏွာင္းေသခ်ာ” ဆိုတဲ့ စကားလုိပဲ စတည္ေဆာက္ကတည္းက ႀက့ံခုိင္မႈ၊ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ ျဖစ္ႏုိင္ ေျခ၊ အဲဒီေဒသေတြရဲ႕ ပထ၀ီအေနအထားေတြကုိ ထည့္သြင္းမစဥ္းစားဘဲ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္စဥ္းစားၿပီး တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကလို႔ ဆုိတဲ့အေျဖကုိ ရလာပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ ေနရာအႏွံ႔အျပားမွာ ဆည္ေတြ ေဆာက္ထားေပမယ့္ ဆည္ေရလုိခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ေတာင္သူေတြ မရခဲ့ဘဲ ဆည္ေရေဖာက္ခ်တဲ့အခါ ေရႀကီးတဲ့ ဒဏ္ကုိခံရတာပါ။ အရင္တုန္းက မုိးေရခ်ိန္ လက္မ ၅ လက္မ အထိ ရြာရင္ သစ္ေတာသစ္ပင္ေတြ ရွိေနလို႔၊ သစ္ပင္ေတြရဲ႕ အျမစ္ေတြက ကုပ္တြယ္ထားလို႔ ဆည္ေတြထဲ ကုိ ရြာခ်သေလာက္ မုိးေရမေရာက္ေအာင္ ကာကြယ္ထားပါသတ့ဲ။ အခုအခ်ိန္မွာ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈရဲ႕ အက်ဳိးဆက္အျဖစ္ သစ္ပင္ေတြ အရမ္းနည္းသြားၿပီး ရြာခ်လုိက္သမွ် မုိးေရေတြဟာ ဆည္ေတြထဲ ေရာက္ လာတယ္၊ ဆည္ေတြရဲ႕ ေအာက္ေျခမွာလည္း ႏုန္းအနည္အႏွစ္ေတြ မ်ားလာတာေၾကာင့္ ဆည္ေတြက ေရလွ်ံတာျဖစ္ၿပီး ေရႀကီးရတာရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းရင္းက “သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈ” ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဘူမိေဗဒ ပညာရွင္ တေယာက္က ေျပာပါတယ္။

ေရွးပုဂံမင္းေတြရဲ႕ အေျမာ္အျမင္ရွိမႈနဲ႔ ပုဂံေခတ္က ျမင့္မားလွတဲ့ ဗိသုကာပညာ၊ စနစ္တက် စီမံႏုိင္မႈေတြ ေၾကာင့္သာ ဒီကေန႔ အခ်ိန္အထိ တည္တ့ံေနတာပါ။ စီးပြားရွိလုိမႈ ကုိယ္က်ဳိးရွာလုိမႈ တခုတည္းအတြက္ ၂၁ ရာစုေရာက္မွ ပုဂံရဲ႕ အေမြအႏွစ္ေတြ မပ်က္စီးေစခ်င္တာ က်မရဲ႕ ဆႏၵပါ။ ေနာင္တခ်ိန္မွာ ျပန္ေျပာင္းေျပာ ျပမယ့္ သမုိင္းသင္ခန္းစာထဲမွာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ည့ံဖ်င္းမႈ၊ ကိုယ္က်ဳိးရွာမႈ ေတြေၾကာင့္ ႏုိင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြ အႏွစ္ေတြ ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရတာ၊ လူ႔ပေယာဂမကင္းတဲ့ သဘာ၀ ေဘးအႏၱရာယ္ေတြေၾကာင့္ အသက္ အုိးအိမ္ ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရတာေတြ လႊမ္းမုိးမေနေစဖို႔ အခုကတည္းက တာ၀န္ရိွသူေတြအေနနဲ႔ ဥာဏ္အေျမာ္အျမင္ရွိရွိ စီမံခန္႔ခြဲသင့္ၿပီျဖစ္ပါ ေၾကာင္း သံုးသပ္ေရးသားလုိက္ရပါတယ္။

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment

My Blog List