ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာကြန္ရက္(NNER) ညီလာခံက ေတာင္းဆိုထားသည့္ အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼ ဦးသိန္းစိန္ အပါအဝင္ ပညာေရး ေလးပြင့္ဆိုင္ ညီလာခံကို တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုးထံ ေပးပို႔သြားမည္ျဖစ္ၿပီး အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကုိ သံုးသပ္ထားသည့္ သံုးသပ္ ခ်က္မ်ား ကိုလည္း ေပးပို႕သြားရန္ NNER ညီလာခံက ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။
NNER ၏ ညီလာခံက ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခံေနရေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ ဝန္းရံ ကူညီသူမ်ားကို ခ်က္ခ်င္း လႊတ္ေပးရန္၊ ေလးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲ၌ သေဘာတူညီၿပီး ျဖစ္သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေတာင္းဆိုခ်က္ (၁၁) ခ်က္ကို အျမန္ဆုံး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးရန္ ညီလာခံ ပထမရက္ကပင္ ေတာင္းဆိုထား သည္။
NNER ၏ ဒုတိယအႀကိမ္ ညီလာခံကို ဇြန္လ ၁၈ ရက္မွ ဇြန္လ ၂၀ ရက္အထိ ခဝဲၿခံ မ်က္မျမင္သင္တန္းေက်ာင္းတြင္ ျပဳလုပ္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
NNER အဖြဲ႔ဝင္ ေဒါက္တာသိန္းလြင္က “ေလးပြင့္ဆိုင္မွာ သေဘာတူထားတဲ့ အခ်က္ေတြရွိတဲ့ အဲ့ဒီအခ်က္ေတြကုိ ညီလာခံ ကေန ေတာင္းဆုိထားတာ ရွိတယ္။ အဲ့တာေတြကို သမၼတကို ေတာင္းဆုိသြားမွာပါ” ဟု ေျပာသည္။
NNER ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား လုိခ်င္သည့္ ပညာေရးသည္ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ရွိသည့္ ပညာေရးျဖစ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္း လိုက္သည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒသည္ ယခင္အစိုးရက ခ်မွတ္ခဲ့သည့္ ပညာေရးနည္းစနစ္ကို စကားလံုး အနည္း ျပင္ဆင္လိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ေဒါက္တာ သိန္းလြင္က ဆုိသည္။
ရန္ကုန္တုိင္း လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ေဒၚညိဳညိဳသင္းက “လူတိိုင္းအႀကံဳးဝင္ ပညာေရးကုိ လြတ္ေတာ္က သေဘာ ေပါက္ ထားတာနဲ႔ ေလးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႔ဆံုပြဲက ခ်မွတ္ထားတဲ့ လူတိုင္းအႀကံဳးဝင္ ပညာေရးက လြဲမွားေနပါတယ္။ အဲ့ဒီ အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတထံ ရွင္းလင္းဖို႔ လိုအပ္ပါေသးတယ္။ တစ္ခါတပ္ၿပီးေတာ့ ဥပေဒက အခမဲ့ မူလတန္း ပညာ ေရးကိုေတာင္မွ အာမမခံဘဲနဲ႔ ဦးတည္ ေဆာင္႐ြက္မယ္လို႔သာ ေျပာထားတဲ့အတြက္ ေလးပြင့္ဆုိင္ သေဘာတူညီခ်က္ ၁၁ ခ်က္ကို ခ်ိဳးေဖာက္ရာ ေရာက္ ပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။
ေလးပြင့္ဆုိင္ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေတာင္းဆိုထားသည့္ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္မွာ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ား၊ ဆရာသမဂၢမ်ား လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႔စည္းထူေထာင္ လႈပ္ရွားခြင့္ႏွင့္ ၎သမဂၢမ်ား တည္ရွိမႈ အေပၚ တရားဝင္ အသိအမွတ္ျပဳရန္၊ လက္ရွိ ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္ေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒတြင္ ပါဝင္သည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရးေကာ္မရွင္နွင့္ တကၠသုိလ္မ်ား ေပါင္းစပ္ညိႇႏႈိင္းေရးေကာ္မတီ ဖြဲ႔စည္းထားရန္၊ ေဒသအလုိက္ႏွင့္ ေက်ာင္းအလုိက္ လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္သည့္ ပညာေရးဆုိင္ရာ ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းရရန္ စသည့္အခ်က္မ်ား ပါဝင္သည္။
ယင္းအျပင္ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း အသီးသီးရွိ ပညာေရး တိုးတက္ေစရန္ ေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ေက်ာင္း မ်ား၊ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖင့္ ကြန္ရက္မ်ား ဖြဲ႔စည္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ဦးေဆာင္မည့္ လူမ်ားကို ညီလာခံက ေ႐ြးခ်ယ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္းမ်ားရွိ ကြန္ရက္ ဦးေဆာင္မည့္ သူမ်ားက သက္ဆိုင္ရာေဒသမ်ားတြင္ ကြန္ရက္မ်ားကို ဦးေဆာင္ဖြဲ႕ စည္း မည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးတိုးတက္ေစရန္ ကြန္ရက္အခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္၍ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ သည္။
တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္ အသီးသီးရွီ NNER ကြန္ရက္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ သံုးလတစ္ႀကိမ္ေတြ႕ဆံု၍ ပညာေရး သုေတသန လုပ္ငန္းမ်ား၊သတင္းျဖန္႔ခ်ိေရး၊ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေရး၊ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ဆက္သြယ္ေရး၊သင္တန္းေရးရာ၊ဥပေဒေရး ရာမ်ားကို ကြ်မ္းက်င္မႈအလိုက္ လုပ္ငန္းခြဲေဝ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ ျဖစ္သည္ဟုလည္း NNER အဖြဲ႕ဝင္ ေဒါက္တာ သိန္းလြင္က ဆိုသည္။
ညီလာခံတြင္ ပညာေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ တိုင္ရင္းသား ပညာေရးမူဝါဒ၊ ပညာေရးႏွင့္ အခြင့္အေရး၊ ပညာေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ပညာေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ၊ ပညာေရးႏွင့္ ေရရွည္ဖြ႔ံၿဖိဳးမႈ၊ ပညာေရးႏွင့္ ဥပေဒ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ သက္ဆိုင္ရာ ပညာရွင္မ်ားက စကားဝိုင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ ပထမအႀကိမ္ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲကို ၿပီးခဲ့ေသာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၆ ရက္မွ ၇ ရက္ထိ ရန္ကုန္၊ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ခရစ္ယာန္က်မ္း စာသင္ေက်ာင္းတြင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ ႏုိင္ငံေရးပါတီ အသီးသီးႏွင့္ ပညာေရး၊ ဘာသာေရး ဘုန္းေတာ္ႀကီး သင္ေက်ာင္း မ်ား အပါအဝင္ ကိုယ္ပိုင္ပုဂၢလိ က ေက်ာင္းဆရာႏွင့္ တကၠသိုလ္ဆရာမ်ား စသည့္အဖြဲ႕ ၁၄ ဖြဲ႕တို႔ ပါဝင္ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္တြင္ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာကြန္ရက္ (NNER) ကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလတြင္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ပညာေရးကြန္ရက္၊Thinking Classroom Foundation, Educationalist Network၊ ၈၈ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ လူ႔ေဘာင္သစ္ ဒီမိုကရက္တစ္ ပါတီ၊ Generation Wave၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပုဂၢလိ က ဆရာမ်ားအသင္းခ်ဳပ္၊ တကၠသိုလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အစည္းအ႐ံုး၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား (ဗ.က.သ၊ တ.က.သ၊ က. သ.ဖ)၊ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ေက်ာင္းမ်ား၊ ခရစ္ယာန္အေျချပဳ ဓမၼတကၠသိုလ္ႏွင့္ ေက်ာင္းမ်ား တိုင္းရင္းသား ပညာေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပညာရွင္မ်ားက စတင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment