ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕၏ ရေငြ၊ သုံးေငြ ဘတ္ဂ်တ္ စာရင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းမႈ မရွိေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းမ်ား၌ မရွင္း လင္းသည့္ အခ်က္မ်ား ေမးျမန္းမႈကုိ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက တိက်စြာ ရွင္းလင္းေျဖၾကားျခင္း မရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ေဒၚညိဳညိဳသင္းက ေျပာသည္။
“ဗဟုိအဖြဲ႔အစည္းမ်ား အသုံးစရိတ္ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႔႐ုံး အသုံးစရိတ္ဆုိၿပီး ပါပါတယ္၊ ေတာင္းတဲ့ ပမာဏ ကလည္း သန္း ေသာင္းနဲ႔ ခ်ီၿပီးရွိတယ္၊ ခက္တာက ဘယ္ကိစၥေတြမွာ ဘာသုံးမယ္ဆုိတာ ေမးခဲ့တာ ဘယ္ေတာ့မွမေျဖ ဘူး၊ အဲ့ဒီ အဖြဲ႔ အသုံးစရိတ္ထဲမွာ ေခါင္းစဥ္ေတြ အကုန္ပါႏုိင္တယ္လုိ႔ေတာ့ ၀န္ႀကီး ေျဖဖူးတယ္၊ သဘာ၀ ေဘးအႏၱရာယ္ တုိ႔က အစေပါ့၊ တကယ္လုိ႔ မႀကဳံခဲ့ရင္ ဒုတိယ အစီအစဥ္ ဘာသုံးမွာလဲ ဆုိတာ မသိရဘူး၊ ေမးရင္ မေျဖဘူး”ဟုလည္း ၎က ေျပာျပ သည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရ အဖြဲ႔႐ုံး အသုံးစရိတ္သည္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္ တုိင္းေဒသႀကီး ဘတ္ဂ်က္ စာရင္းအရ က်ပ္ သန္းေပါင္း ၂၆၄၄၇.၂၅၆ ျဖစ္ၿပီး ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန အသုံး စရိတ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ အသုံးစရိတ္ၿပီးလွ်င္ အမ်ားဆုံးျဖစ္သည္ ကုိ ေတြ႔ရသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အတြင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန အသုံးစရိတ္မွာ က်ပ္ သန္းေပါင္း ၂၉၃၁၂.၂၁၄ ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ အသုံစရိတ္မွာ က်ပ္ သန္းေပါင္း ၁၅၄၅၇၀.၄၂၆ ျဖစ္သည္။
တျခားက်န္ရွိေသာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ အသုံးစရိတ္မွာ အစုိးရအဖြဲ႔႐ုံး အသုံးစရိတ္ေအာက္ မ်ားစြားနည္းပါး သည္ကုိ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ ဘတ္ဂ်က္ စာရင္းတြင္ ေတြ႔ရသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ တဦးျဖစ္သည့္ အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီသစ္ ပါတီမွ ဦးေက်ာ္ ကလည္း ဘတ္ဂ်က္ စာရင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မရွင္းလင္းသည္မ်ား ရွိသည္ဟု ေျပာသည္။
“အစုိးရအဖြဲ႔နဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ၾကားမွာ ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မရွိဘူး ျဖစ္ေန တယ္၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မရွိဘူးဗ်၊ ဘယ္ဟာကေတာ့ ျပည္ေထာင္စုကုိ သြင္းရတယ္ေပါ့၊ ေရာခ်သြားတာ၊ တုိင္းေဒသႀကီအစုိးရက ႀကီးၾကပ္ပုိင္ခြင့္ရွိတဲ့ အခြန္ေတြ ဘယ္ကုိ၀င္သြားသလဲ၊ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရက ယူသြားသလား ေပါ့”ဟုလည္း ဦးေက်ာ္က ေျပာျပသည္။
ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႔ ဒု ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးေအာင္ေက်ာ္စုိးကမူ အစိုးရအဖြဲ႔အေနျဖင့္ ဘတ္ဂ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ၎ တုိ႔ ဘက္မွ လႊတ္္ေတာ္ထဲတြင္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကုိ ရွင္းလင္းေၾကာင္းႏွင့္ အတည္ျပဳခ်က္ရမွသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္သြင္းၿပီး ျပန္လည္ က်ေရာက္လာေသာ ဘတ္ဂ်က္ကုိ ေခါင္းစဥ္အလုိက္ သုံးစြဲရေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္။
“အစုိးရအဖြဲ႔အေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ေမးတာကုိ ေသခ်ာရွင္းပါတယ္၊ ရွင္းလုိ႔ သူတုိ႔က ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ အတည္ျပဳမွသာ ျပည္ေထာင္စုကုိ တင္တယ္၊ ျပည္ေထာင္စုက ခြင့္ျပဳလုိ႔ ေဘာင္ထဲ ကေန ေခါင္းစဥ္နဲ႔သုံးရတာ”ဟုလည္း ၎က ေျပာသည္။တုိင္းေဒသႀကီးအလုိက္ ဘတ္ဂ်က္မွာ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကမဲခြဲအတည္ျပဳရေလ့ ရွိၿပီး ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သုိ႔တင္၍ တဆင့္ျပန္လည္ က်ေရာက္လာသည္ကုိ အတည္ျပဳသုံးစြဲရျခင္း လည္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္တြင္ ကုိယ္စားလွယ္ အေရအတြက္ ၁၂၃ ဦး ျဖစ္ၿပီး ပါတီ အသီးသီးမွ ကုိယ္စားလွယ္ ၁၅ ဦး သာ ရွိသည္။အျခားက်န္ရွိသည့္ အေရအတြက္မွာ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ပါတီႏွင့္ တပ္မေတာ္ ကုိယ္စာလွယ္မ်ား ျဖစ္သည္။
ႏွစ္စဥ္ အရအသုံး ခန္႔မွန္းေျခ ေငြစာရင္း(ဘတ္ဂ်က္)၊ အမ်ိဳးသား စီမံကိန္းႏွင့္ အခြန္အေကာက္ ဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားမွာ ျပည္ ေထာင္စု အစုိးရကသာ တင္သြင္းခြင့္ ရွိသည့္ က႑မ်ား ျဖစ္သည္။
တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္၏ ႏွစ္စဥ္ ဘ႑ာေငြ အရအသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္း ကုိလည္း တုိင္းေဒသႀကီး သုိမဟုတ္ ျပည္နယ္ အစုိးရက သာ တင္သြင္းခြင့္ ရွိသည္။
ဧရာ၀တီ
“ဗဟုိအဖြဲ႔အစည္းမ်ား အသုံးစရိတ္ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႔႐ုံး အသုံးစရိတ္ဆုိၿပီး ပါပါတယ္၊ ေတာင္းတဲ့ ပမာဏ ကလည္း သန္း ေသာင္းနဲ႔ ခ်ီၿပီးရွိတယ္၊ ခက္တာက ဘယ္ကိစၥေတြမွာ ဘာသုံးမယ္ဆုိတာ ေမးခဲ့တာ ဘယ္ေတာ့မွမေျဖ ဘူး၊ အဲ့ဒီ အဖြဲ႔ အသုံးစရိတ္ထဲမွာ ေခါင္းစဥ္ေတြ အကုန္ပါႏုိင္တယ္လုိ႔ေတာ့ ၀န္ႀကီး ေျဖဖူးတယ္၊ သဘာ၀ ေဘးအႏၱရာယ္ တုိ႔က အစေပါ့၊ တကယ္လုိ႔ မႀကဳံခဲ့ရင္ ဒုတိယ အစီအစဥ္ ဘာသုံးမွာလဲ ဆုိတာ မသိရဘူး၊ ေမးရင္ မေျဖဘူး”ဟုလည္း ၎က ေျပာျပ သည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရ အဖြဲ႔႐ုံး အသုံးစရိတ္သည္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္ တုိင္းေဒသႀကီး ဘတ္ဂ်က္ စာရင္းအရ က်ပ္ သန္းေပါင္း ၂၆၄၄၇.၂၅၆ ျဖစ္ၿပီး ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန အသုံး စရိတ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ အသုံးစရိတ္ၿပီးလွ်င္ အမ်ားဆုံးျဖစ္သည္ ကုိ ေတြ႔ရသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အတြင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန အသုံးစရိတ္မွာ က်ပ္ သန္းေပါင္း ၂၉၃၁၂.၂၁၄ ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ အသုံစရိတ္မွာ က်ပ္ သန္းေပါင္း ၁၅၄၅၇၀.၄၂၆ ျဖစ္သည္။
တျခားက်န္ရွိေသာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ အသုံးစရိတ္မွာ အစုိးရအဖြဲ႔႐ုံး အသုံးစရိတ္ေအာက္ မ်ားစြားနည္းပါး သည္ကုိ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ ဘတ္ဂ်က္ စာရင္းတြင္ ေတြ႔ရသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ တဦးျဖစ္သည့္ အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီသစ္ ပါတီမွ ဦးေက်ာ္ ကလည္း ဘတ္ဂ်က္ စာရင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မရွင္းလင္းသည္မ်ား ရွိသည္ဟု ေျပာသည္။
“အစုိးရအဖြဲ႔နဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ၾကားမွာ ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မရွိဘူး ျဖစ္ေန တယ္၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မရွိဘူးဗ်၊ ဘယ္ဟာကေတာ့ ျပည္ေထာင္စုကုိ သြင္းရတယ္ေပါ့၊ ေရာခ်သြားတာ၊ တုိင္းေဒသႀကီအစုိးရက ႀကီးၾကပ္ပုိင္ခြင့္ရွိတဲ့ အခြန္ေတြ ဘယ္ကုိ၀င္သြားသလဲ၊ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရက ယူသြားသလား ေပါ့”ဟုလည္း ဦးေက်ာ္က ေျပာျပသည္။
ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႔ ဒု ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးေအာင္ေက်ာ္စုိးကမူ အစိုးရအဖြဲ႔အေနျဖင့္ ဘတ္ဂ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ၎ တုိ႔ ဘက္မွ လႊတ္္ေတာ္ထဲတြင္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကုိ ရွင္းလင္းေၾကာင္းႏွင့္ အတည္ျပဳခ်က္ရမွသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္သြင္းၿပီး ျပန္လည္ က်ေရာက္လာေသာ ဘတ္ဂ်က္ကုိ ေခါင္းစဥ္အလုိက္ သုံးစြဲရေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္။
“အစုိးရအဖြဲ႔အေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ေမးတာကုိ ေသခ်ာရွင္းပါတယ္၊ ရွင္းလုိ႔ သူတုိ႔က ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ အတည္ျပဳမွသာ ျပည္ေထာင္စုကုိ တင္တယ္၊ ျပည္ေထာင္စုက ခြင့္ျပဳလုိ႔ ေဘာင္ထဲ ကေန ေခါင္းစဥ္နဲ႔သုံးရတာ”ဟုလည္း ၎က ေျပာသည္။တုိင္းေဒသႀကီးအလုိက္ ဘတ္ဂ်က္မွာ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကမဲခြဲအတည္ျပဳရေလ့ ရွိၿပီး ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သုိ႔တင္၍ တဆင့္ျပန္လည္ က်ေရာက္လာသည္ကုိ အတည္ျပဳသုံးစြဲရျခင္း လည္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္တြင္ ကုိယ္စားလွယ္ အေရအတြက္ ၁၂၃ ဦး ျဖစ္ၿပီး ပါတီ အသီးသီးမွ ကုိယ္စားလွယ္ ၁၅ ဦး သာ ရွိသည္။အျခားက်န္ရွိသည့္ အေရအတြက္မွာ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ပါတီႏွင့္ တပ္မေတာ္ ကုိယ္စာလွယ္မ်ား ျဖစ္သည္။
ႏွစ္စဥ္ အရအသုံး ခန္႔မွန္းေျခ ေငြစာရင္း(ဘတ္ဂ်က္)၊ အမ်ိဳးသား စီမံကိန္းႏွင့္ အခြန္အေကာက္ ဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားမွာ ျပည္ ေထာင္စု အစုိးရကသာ တင္သြင္းခြင့္ ရွိသည့္ က႑မ်ား ျဖစ္သည္။
တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္၏ ႏွစ္စဥ္ ဘ႑ာေငြ အရအသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္း ကုိလည္း တုိင္းေဒသႀကီး သုိမဟုတ္ ျပည္နယ္ အစုိးရက သာ တင္သြင္းခြင့္ ရွိသည္။
ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment