Monday, March 17, 2014

ရွာေဖြေရးပုံစံသစ္ျဖင့္ ေပ်ာက္ဆံုးမေလးရွားေလယာဥ္ကို ရွာေဖြဆဲ





ခရီးသည္ႏွင့္ေလယာဥ္အမႈထမ္းစုစုေပါင္း ၂၃၉ ဦး စီးနင္းလုိက္ပါေသာ မေလးရွားေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈတြင္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၇ ႏိုင္ငံမွ သေဘၤာ ၄၃ စင္း၊ ေလယာဥ္ ၃၉ စင္းႏွင့္ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္ႏွင့္မေလးရွားကၽြန္းဆြယ္တစ္ဖက္ကမ္း မုိင္ရာခ်ီရွိေသာ မလက္ၠာေရလက္ၾကားတို႔အျပင္ ေလယာဥ္ႏွင့္ ေရဒါေနာက္ဆံုးအဆက္အသြယ္ျပတ္ခဲ့ေသာ ေနရာမွ မုိင္ေထာင္ခ်ီေ၀းသည့္ အိႏ္ၵိယသမုဒ္ၵရာအထိ တုိးခ်ဲ႕ရွာေဖြမႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ 

ယေန႔ျပဳလုပ္ေသာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ မေလးရွား၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ နာဂ်စ္တြန္ရာဇက္က ၿဂိဳဟ္တုႏွင့္ ေရဒါအေထာက္အထားမ်ား အရ ေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္၏ ျဖစ္ပ်က္လႈပ္ရွားပံုမ်ားမွာ ေလယာဥ္ေပၚပါရွိ ေသာတစ္စံုတစ္ဦး၏ပေယာဂေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္မွာ ရာခုိင္ႏႈန္းျပည့္ ေသခ်ာေနေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္သည္မေလးကၽြန္းဆြယ္၏အေရွ႕ကမ္း႐ိုးတန္း သုိ႔မေရာက္ေသးမီ ေလယာဥ္၏ သတင္းပို႔စနစ္မ်ား ခၽြတ္ယြင္းသြားေအာင္ တစ္စံုတစ္ဦးက လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ဟုယူဆရေၾကာင္း၊ ေနာက္မၾကာမီ ေလယာဥ္သည္ ဗီယက္နမ္ေလေၾကာင္း ထိန္းခ်ဳပ္မႈစခန္းသို႔ ဦးတည္လာစဥ္ ေလယာဥ္ေရာက္ရွိသည့္ေနရာကိုျပေသာ ထရန္စပြန္ဒါအပိတ္ ခံလိုက္
ရေၾကာင္း ဆုိသည္။ 
 
သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲအၿပီး၌ သက္ဆုိင္ရာရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားက ေလယာဥ္မွဴးျဖစ္သူ ဇာဟာရီအာမက္ရွား၏အိမ္ကုိ ၀င္ေရာက္ရွာေဖြ ခဲ့ၾကသည္။

ထုိ႔အတူေနာက္ဆံုးရရွိေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားအရအာဏာပိုင္မ်ားမွာ ေလယာဥ္ေပၚစီးနင္းလိုက္ပါသူ ခရီးသည္ႏွင့္ေလ ယာဥ္၀န္ထမ္း အားလံုးအေပၚ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ားျပဳလုပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ ဆံုးမႈသည္ ေသြး႐ိုးသား႐ုိး မဟုတ္ေၾကာင္းယံုၾကည္မႈ ျမင့္တက္လာၾကခ်ိန္တြင္ ေလယာဥ္ရွာေဖြေရးပံုစံကုိ အသြင္သစ္တစ္မ်ဳိးသို႔ ေျပာင္းလဲလိုက္ၾက သည္။

ရွာေဖြေရးပံုစံသစ္အရ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ ေလယာဥ္လမ္းေၾကာင္းမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္းမွ ကာဇက္စတန္ႏွင့္ တက္ခ္မင္နစ္ၥတန္ နယ္စပ္ ထိရွည္လ်ားေသာ ေျမာက္ပိုင္းလမ္းေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ အင္ဒိုနီးရွားႏုိင္ငံမွ ေတာင္ပိုင္းအိႏ္ၵိယပင္လယ္ျပင္အထိ ရွည္လ်ားေသာ ေတာင္ပိုင္းလမ္း ေၾကာင္းတို႔ျဖစ္သည္။ 

ေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္ရွာေဖြေရးမွာ ခုနစ္ရက္တိုင္တုိင္ ေရာက္ရွိလာၿပီျဖစ္ ေသာ္လည္း သဲလြန္စတစ္စံုတစ္ရာမရရွိေသးမႈႏွင့္ သတင္းထုတ္ျပန္ရာတြင္ ေႏွာင့္ေႏွးမႈတို႔ေၾကာင့္ မေလးရွားအာဏာပိုင္မ်ားအေပၚ အျပစ္တင္မႈ၊ ေ၀ဖန္မႈမ်ားရွိ လာသည္။ ေလယာဥ္ေပၚပါရွိသူမ်ားအနက္ သံုးပံုႏွစ္ပံုမွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တ႐ုတ္အစိုးရက တိက်ၿပီးျပည့္ စံုေသာ သတင္းမ်ားဆက္တုိက္ထုတ္ျပန္ေပးရန္မေလးရွားအစိုးရကို ေတာင္းဆိုထား သည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံပိုင္ ဆင္ဟြာသတင္းဌာန ကမူ သတင္းကုိအခ်ိန္မီ ထုတ္ျပန္မႈမရွိျခင္းသည္ ေလယာဥ္ရွာေဖြေရး၌ အားစိုက္ထုတ္မႈမ်ားကို အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္ေစေၾကာင္း၊ ထုိ႔အတူ ေကာလာဟလပို၍ ျဖစ္ထြန္းလာ ေၾကာင္း၊ အက်ဳိးဆက္အားျဖင့္ သက္ဆုိင္ေသာမိသားစု၀င္မ်ား ပို၍ ေဒါသ ျဖစ္ေစေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္နာဂ်စ္တြန္ရာဇက္၏သတင္းစာရွင္း လင္းပြဲမွ ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပေသာ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားမွာ ေနာက္က်မွသိရသျဖင့္ အခ်ိန္ေႏွာင္းသြားခဲ့ေၾကာင္းဆိုသည္။ 

ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေရာက္ရွိလာေသာ ေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္ရွာေဖြေရးတြင္ ႏိုင္ငံေပါင္းမ်ားစြာက ပံုရိပ္ကုိအထူးျပတ္သားစြာ႐ိုက္ ကူးႏုိင္ေသာၿဂိဳဟ္တု မ်ားေစလႊတ္သည့္အျပင္ ပုဂ္ၢလိကဆက္သြယ္ေရးၿဂိဳဟ္တုမွရေသာ အခ်က္ အလက္မ်ားကိုလည္း ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးလ်က္ရွိၾကသည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတစ္ ႏိုင္ငံတည္းကပင္ အဆင့္ျမင့္ၿဂိဳဟ္တု ၁၀ စင္းေစလႊတ္ထားသည္။ ျပင္သစ္ ႏိုင္ငံ ဃၿႏွ အာကာသေအဂ်င္စီမွ ဒါ႐ိုက္တာျဖစ္သူ မာ့ခ္ပိုင္ခ်ာက ရွာေဖြရမည့္နယ္နိမိတ္မွာ က်ယ္လြန္းလွသျဖင့္ ေကာက္႐ိုးပံုထဲ အပ္တစ္ ေခ်ာင္းရွာေဖြရတာနဲ႔တူေၾကာင္း၊ တစ္စံုတစ္ရာကိုျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ေတြ႕ဖို႔ ဆုိတာ လြယ္ကူမွာေတာ့မဟုတ္ေၾကာင္း ဆုိသည္။ 

ေလယာဥ္ေပ်ာက္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး စက္ခၽြတ္ယြင္းမႈေၾကာင့္လား၊ ေလယာဥ္ေပၚပါရွိသူမ်ားထဲ၌ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္မႈရွိေနလား၊ စိတ္ေဖာက္ျပန္သူမ်ားပါေနသလား၊ ေလယာဥ္မွဴး၏ေသေၾကာင္း ၾကံစည္မႈေၾကာင့္လား ဆိုေသာလားေပါင္း မ်ားစြာအေပၚ တိက်ေသာအေျဖ မရမခ်င္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ နာဂ်စ္တြန္ရာဇက္အပါအ၀င္မေလးရွားအာဏာပိုင္မ်ား အက်ပ္႐ိုက္ေနမည္ သာ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ 

(႐ိုက္တာ/က်ဳိဒုိ) 
ဘာသာျပန္-ေက်ာ္သဲအိမ္ 
jacbaburma

No comments:

Post a Comment

My Blog List