Tuesday, December 08, 2015

အေျခခံပညာအဆင့္ သင္ၾကားေရးႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုင္ရာ သေဘာထား စစ္တမ္း သုံးလတစ္ႀကိမ္ ေကာက္ယူမည္


အေျခခံပညာအဆင့္ သင္ၾကားေရး၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုင္ရာ သေဘာထားစစ္တမ္း ေျဖဆိုျခင္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ဦးေဆာင္၍ သုံးလတစ္ႀကိမ္ ေကာက္ယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ တြဲဖက္အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာေဇာ္မ်ဳိးလိႈင္က ေျပာၾကား သည္။
သင္ၾကားေရးႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုင္ရာမ်ား ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစရန္ႏွင့္ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစမည့္ သေဘာထားအျမင္မ်ားကို အခ်င္းခ်င္း ဖလွယ္ႏိုင္ေစရန္ ရည္႐ြယ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ထံမွ သိရွိရသည္။

ယင္းသို႔ သုံးလတစ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ရန္ စီစဥ္ထားၿပီး ပထမအႀကိမ္အျဖစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၆ ရက္ကစ၍ ေျဖဆိုရမည့္ သေဘာထားစစ္တမ္း ေမးခြန္း ဆယ္ခုကို အေျခခံ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ရင္ဖြင့္ရာ ေဖ့စ္ဘြတ္စာမ်က္ႏွာႏွင့္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ဆယ္ရက္ၾကာ ေၾကညာထားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ထံမွ သိရွိရသည္။

“သုံးလတစ္ႀကိမ္ လုပ္မယ္။ ခုကေတာ့ ပထမဆုံးအႀကိမ္ေပါ့။ ဥပမာ- တစ္ေယာက္ေျဖထားရင္ အဲဒီတစ္ေယာက္ ေျဖထားတဲ့ အေျဖကို အကဲျဖတ္ဒိုင္ ခုနစ္ေယာက္လုံးဆီကို ပို႔မယ္။ ဒိုင္ခုနစ္ေယာက္က ေပးထားတဲ့ အမွတ္ကို စုစုေပါင္းၿပီးေတာ့ ခုနစ္နဲ႔ စားမယ္။ ပ်မ္းမွ်ရွာမယ္။ အေကာင္းဆုံးေပးမယ္” ဟု ေဒါက္တာေဇာ္မ်ဳိးလိႈင္က ေျပာၾကားသည္။

ပထမအႀကိမ္ သေဘာထားစစ္တမ္း ေမးခြန္းဆယ္ခုမွာ ဆရာ၊ ဆရာမအျဖစ္ အသက္ေမြးရန္ ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္း၊ အတန္းပိုင္အျဖစ္ ပထမဆုံး တာဝန္ယူရမည္ဆိုလွ်င္ ေအာင္ျမင္ေသာ အတန္းပိုင္ဆရာ၊ ဆရာမ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစရန္ မည္သည့္အခ်က္မ်ားကို အေျခခံေဆာင္႐ြက္ရမည္၊ ေက်ာင္းအုပ္ႏွင့္ လက္ေထာက္ဆရာမ်ား၏ ဆက္ဆံေရးေကာင္းျခင္း၊ မေကာင္းျခင္းသည္ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၏ ပုံရိပ္ကို ထင္ဟပ္ေစသလား စသည့္ ေမးခြန္းတုိ႔ ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ ဆရာ ဆရာမမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္လိုစိတ္ အားနည္းေသာ မိဘမ်ား ရွိခဲ့ပါက ထိုသူတို႔ႏွင့္ လက္တြဲၿပီး ကေလးမ်ား၏ ပညာေရး တိုးတက္ေစရန္ မည္သို႔ေဆာင္႐ြက္မည္၊ ဆရာ၊ တပည့္ အခ်ဳိးအစား မညီမွ်ျခင္း ရလဒ္၊ ပညာေရးဌာန၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသူတစ္ဦး ျဖစ္လွ်င္ ပညာေရး တိုးတက္ေစရန္ လုပ္သင့္သည္ဟု ယုံၾကည္ေသာ အဓိကအခ်က္ (၅) ခ်က္ စသည့္ ေမးခြန္းမ်ားျဖစ္သည္။

ထို႔ေနာက္ ေႏွးေကြးေသာ ကေလးမ်ားကို မည္သို႔သင္ၾကားမည္၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္သင့္၊ မသင့္၊ က်ဴရွင္စနစ္ ရွိေနျခင္း အေကာင္းအဆိုး ယူဆခ်က္၊ ေက်ာင္းတြင္းသင္ခန္းစာႏွင့္ ျပင္ပစာေပေရးရာကို ဘက္မွ်စြာ ေလ့လာျခင္း၏ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား ေျဖဆိုရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ထုတ္ျပန္ထားသည္။

ယင္းသို႔ စစ္တမ္း ေျဖဆိုယွဥ္ၿပဳိင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး ဖ်ာပုံၿမဳိ႕နယ္ အတြင္းမွ မူလတန္းျပ ဆရာမ ေဒၚနီနီဝင္းက “ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အရည္အေသြးကို ထုတ္ျပတာလည္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေကာင္းတယ္။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္သင့္၊ မသင့္ ဆိုတာကလည္း ဆရာ၊ ဆရာမေတြဆိုတာ ႏိုင္ငံ့အေရး လုပ္ေနတာပဲ။ ပတ္သက္သင့္တာပဲ” ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။

ေမးခြန္းဆယ္ခုကို အစိုးရေက်ာင္းႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္း မ်ားတြင္ မူလတန္းျပမွ အထက္တန္းေက်ာင္းအုပ္ အဆင့္အထိ တာဝန္ထမ္း ေဆာင္ေနသူမ်ား၊ တန္းျပဆင္းေနေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ပုဂၢလိက ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ၾကားခြင့္ လိုင္စင္ရ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ေျဖဆိုႏိုင္ ေၾကာင္း ယင္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ထံမွ သိရွိရသည္။

ေျဖဆိုသူမ်ားသည္ အမည္၊ ရာထူး၊ ေက်ာင္း၊ ဖုန္းနံပါတ္မ်ား ေဖာ္ျပကာ ဒီဇင္ဘာလ ၂၅ ရက္ ေနာက္ဆုံးအေျဖလႊာမ်ား ေပးပို႔ရမည္ျဖစ္ၿပီး ပုဂၢလိက ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ျဖစ္ပါက သင္ၾကားခြင့္ရလိုင္စင္ကို ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္ကာ ပူးတြဲေပးပို႔ရမည္ဟု ယင္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ထုတ္ျပန္သည္။

The Voice Weekly

No comments:

Post a Comment

My Blog List