Thursday, December 10, 2015

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ခံုးေက်ာ္တံတား ၇ စင္း က်ပ္ ၁၃၆ ဘီလီယံေက်ာ္ သံုးစြဲထားဟု ဆို


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း ခံုးေက်ာ္တံတား ၇ စင္း တည္ေဆာက္လ်က္ရိွရာ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္မွ က်ပ္ ၁၃၆.၈၂၉ ဘီလီယံ သံုးစြဲထားေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။ယေန႔ ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရအဖြဲ႔႐ံုးတြင္ က်င္းပသည့္“ရန္ကုန္တိုင္းအတြင္းရွိ တည္ေဆာက္ဆဲျဖစ္သည့္ ခံုးေက်ာ္တံတား ၃ ခုအေၾကာင္း” သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ တိုင္းေဒသႀကီး သစ္ေတာႏွင့္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္စိုးက အထက္ပါအတိုင္း ေျပာဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။
ဦးေက်ာ္စိုးက“ခံုးေက်ာ္တံတားေတြ အတြက္ သံုးစြဲထားတ့ဲ ဘတ္ဂ်က္ကို ဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြနဲ႔အညီ ၂၀၁၅ -၂၀၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အတြင္းမွာပဲ ၿပီးျပတ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာပါ”ဟု မီဒီယာမ်ားသို႔ ေျပာသည္။

တည္ေဆာက္ၿပီးစီး၍ လက္ရိွ အသံုးျပဳလ်က္ရိွသည့္ လွည္းတန္းတံတား အတြက္ က်ပ္ ၁၄.၄၈၇ ဘီလီယံ၊ ဘုရင့္ေနာင္တံတား ၂ စင္း က်ပ္ ၂၆.၆၆ ဘီလီယံ၊ ေျမနီကုန္း တံတား က်ပ္ ၁၅.၉၇၁ ဘီလီယံ၊ ေရႊဂံုတိုင္ တံတား ၁၇.၄၄၁ ဘီလီယံႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ဆဲျဖစ္သည့္ ၈မိုင္ တံတားအတြက္ က်ပ္ ၂၅.၈ဘီလီယံ၊ တာေမြ တံတားက်ပ္ ၂၂.၅ ဘီလီယံ၊ ကုကၠိဳင္းတံတား က်ပ္ ၁၃.၉၇ ဘီလီယံျဖင့္ အသီးသီး သံုးစြဲထားေၾကာင္း သိရသည္။

သို႔ရာတြင္ ေဆာက္လုပ္ၿပီးသည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားအတြက္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြ စာရင္းရွင္းတမ္းကို ယခု အစိုးရသက္တမ္း အတြင္း အေသးစိတ္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာေပးရန္ တိုက္တြန္းေၾကာင္းအဆိုကို ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္က က်င္းပသည့္ တိုင္းလႊတ္ေတာ္ အစည္း အေ၀းတြင္ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ ညိဳညိဳသင္း က တင္သြင္းခ့ဲေသာ္လည္း ယင္းအဆိုကို အတည္မျပဳခ့ဲေပ။

ဘ႑ာေရး ရွင္းတမ္း စိစစ္ဆဲျဖစ္သည့္ Capital Development ကုမၸဏီက ေဆာက္လုပ္သည့္ ေရႊဂံုတိုင္ႏွင့္ ေျမနီကုန္း ခံုးေက်ာ္တံတား မ်ားအတြက္ စာရင္းစစ္ အစီရင္ခံစာ ၿပီးစီးခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္တိုင္း လႊတ္ေတာ္မွတဆင့္ ထုတ္ျပန္ေပးမည္ ျဖစ္သျဖင့္ အဆို ကို အတည္ မျပဳသင့္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္စိုးက ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

တိုင္းစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ အစီရင္ခံစာအရ ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းတြင္ က်ပ္ ၄၀၂ . ၉၅၉ သန္းႏွင့္ လွည္းတန္း ခံုးေက်ာ္ တံတားအတြက္ က်ပ္ ၉၃.၃၈၁ သန္း ပိုေနသျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ျပန္လည္ ေပးသြင္းခဲ့ရသည္ဟု ဆိုသည္။

ရန္ကုန္တိုင္း အစုိးရသည္ ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းမ်ားကို ယာဥ္စီးေရ မ်ားျပားလာမႈနွင့္အတူ တိုးျမင့္လာသည့္ ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္ တည္းမႈကို ေျဖရွင္းရန္အတြက္ ေဆာင္ရြက္ခ့ဲေသာ္လည္း တံတား ၄ စင္း ၿပီးစီးခ်ိန္အထိ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္တည္းမႈ ေလ်ာ့က် သြားျခင္း မရွိသည့္အေပၚ လူအမ်ား၏ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုမႈကို ခံေနရသည္။

ယာဥ္ေၾကာၾကပ္တည္းမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖဲြ႔မွ ဒု ရဲမႉးႀကီး ေအာင္ကိုဦးက“ယာဥ္ေၾကာၾကပ္တာေတြကို ေျဖရွင္းဖို႔ တံတားေတြကို တည္ေဆာက္ခ့ဲတာပါ။ ေရရွည္ကို ေမွ်ာ္ေတြးၿပီးေတာ့ တဒဂၤၾကပ္တည္းမႈကို သည္းခံေပးၾကပါ။ အခုလည္း တပ္ဖြဲ႔၀င္ အင္းအားလည္း ထပ္တိုးေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္”ဟု သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ မီဒီယာမ်ားသို႔ ေျပာသည္။

ခံုးေက်ာ္တံတား ၇ စင္းတြင္ ေျမနီကုန္းတံတား၊ ေရႊဂံုတိုင္ တံတားႏွင့္ ကုကၠိဳင္းတံတား(ေဆာက္လုပ္ဆဲ) တို႔ကို Capital Development ကုမၸဏီ၊ ဘုရင့္ေနာင္တံတား စီမံကိန္းကို FMI ကုမၸဏီ၊ လွည္းတန္းတံတားႏွင့္ တာေမြ(ေဆာက္လုပ္ဆဲ) တံတား စီမံကိန္းတို႔ကို ေရႊေတာင္ကုမၸဏီႏွင့္ ၈မိုင္ ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းကို Crown Advanced ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီတို႔က တာ၀န္ယူ ေဆာက္လုပ္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment

My Blog List