Wednesday, December 09, 2015

အမ်ိဳးသားေန႔ဆိုတာဘာလဲ


ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အေရးႀကီးေန႔ရက္မ်ားတြင္ အမ်ိဳးသားေန႔လည္း ပါဝင္သည္။ သမိုင္းစာအုပ္မ်ားတြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဥပေဒကို မေက် နပ္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားက ကန္႔ကြက္သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ ေသာေန႔ကို အမ်ိဳးသားေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ထိုေန႔သည္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ ေက်ာ္ ၁၀ ရက္ေန႔ ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားႀကီး ၁၁ ဦးက ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ စေနေထာင့္တြင္ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးကာ သပိတ္ ေမွာက္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ စသည္ျဖင့္သာ သမိုင္းဖတ္စာအုပ္မ်ားတြင္ အက်ဥ္းခ်ဳံးသင္ၾကားျခင္း ခံခဲ့ရသည္။

တကယ္ေတာ့ ပထမေက်ာင္းသား သပိတ္သည္ ဒီထက္မက ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားပါသည္။ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားစိတ္၊ ရဲေဘာ္ရဲဘက္စိတ္၊ အနာဂတ္မ်ိဳး ဆက္ သစ္မ်ားအတြက္ ေပးဆပ္ခ်င္စိတ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕ကို အန္တု ဖက္ၿပိဳင္ေသာ စိတ္မ်ား စုေပါင္းကာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ျပင္းထန္လြန္းေသာ သမိုင္းဝင္ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈႀကီး ျဖစ္သည္။
ပေဒသရာဇ္ေခတ္ကေန ႐ုတ္တရက္ေျပာင္းလဲကာ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ကိုလိုနီေခတ္ တစ္ေလွ်ာက္လုံး ကြၽန္အျဖစ္ကေန အငုပ္စိတ္ျဖင့္ငံု႔ခံေနခဲ့ၾကရာမွ ပညာတတ္ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ား၏ အနစ္နာခံ ေဆာင္ရြက္ မႈ ေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ရေသာ အမ်ိဳးသားလႈပ္ရွားမႈႀကီး ျဖစ္သည္။
ပထမ ေက်ာင္းသားသပိတ္လို႔လည္း သမိုင္းစာအုပ္မ်ားတြင္ ေရးသည္။ ေသခ်ာသည္က ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္ မရွိလွ်င္ ဒုတိယေက်ာင္းသား သပိတ္ ေပၚေပါက္ လာႏိုင္စရာ မရွိသလို၊ ဆရာစံေခါင္းေဆာင္သည့္ လယ္သမား အံုႂကြမႈမ်ိဳးလည္း ျဖစ္လာႏိုင္စရာမရွိ။ ယုတ္စြအဆုံး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း၊ ဦးႏု၊ ဦးသန္႔၊ သခင္ျမ၊ ဒီးဒုတ္ဦး ဘခ်ိဳ၊ ဦးရာဇတ္၊ ဗိုလ္မွဴး ဖိုးကြန္း၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္၊ သခင္ဗဟိန္း၊ အာဏာရွင္ကိုလွေရႊတို႔လည္း ေပၚလာစရာ အေၾကာင္းမရွိ။ ၎တို႔မရွိလွ်င္ လြတ္လပ္ေရးဆိုတာလည္း ဘယ္ဆီဘယ္ဝယ္မွန္း မသိေအာင္ အလွမ္းေဝးေနဦးမွာ ေသခ်ာသည္။ အမ်ိဳးသားေန႔ ေပၚေပါက္ရာ ၁၉၂၀ ပထမေက်ာင္းသား သပိတ္သည္ အဲဒီေလာက္အထိ အေရးႀကီးသည္။
ဒီဂ်စ္တယ္ အင္တာနက္ေခတ္တြင္ အမ်ိဳးသားေန႔ကို အထိမ္းအမွတ္ လုပ္ေပးရာ၌ ထိပ္တန္း ကုမၸဏီ ဂူးဂဲလ္လည္း ပါဝင္လာတာ ေတြ႕ရသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား အတြက္ National Day ဆိုသည္က အဓိပၸာယ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အားလုံးႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အထိမ္းအမွတ္ေန႔ တစ္ခုထက္ပို၍ ဘာမွ မထူးျခားေသာ ေန႔သာျဖစ္သည္။ ဂူးဂဲလ္တြင္ ျမန္မာ ဝန္ထမ္းမ်ား မရွိမဟုတ္ ရွိေပလိမ့္မည္။ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း လုပ္ထားေသာ ျမန္မာ National Day အမ်ိဳးသားေန႔ အထိမ္းအမွတ္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ၏ သေကၤတ အလံတစ္ခုကလြဲ၍ ဘာတစ္ခုမွမပါဝင္။
GOOGLE စာတန္းတြင္ အိုေနရာ၌ ျမန္မာအလံထည့္သြင္းကာ GO- အလံ-OGLE အျဖစ္ တင္စား သ႐ုပ္ေဖာ္သြားသည္။ ဂူးဂဲလ္သည္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ အစိုးရသစ္ တက္လာခ်ိန္မွစ၍ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ အနီးကပ္ ဆက္ဆံမႈမ်ား ရွိလာခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံတကာ အိုင္တီကုမၸဏီႀကီးျဖစ္သည္။ ၉၅ ႏွစ္ေျမာက္ အမ်ိဳးသားေန႔ အထိမ္းအမွတ္ သ႐ုပ္ေဖာ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘဝင္မက် ႏိုင္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံျခား သားမ်ားကို အျပစ္တင္၍မရႏိုင္ပါ။ ေထာက္ျပ ေဝဖန္မႈ နည္းပါးသည့္ ျမန္မာလူမ်ိဳး ဂူးဂဲလ္ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနကိုသာ အျပစ္ဆိုရေပလိမ့္မည္။ အမ်ိဳးသားေန႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၎တို႔ ဘယ္လိုမ်ား နားလည္ထားၾကပါသလဲ။
လြတ္လပ္ေသာေခတ္တြင္ အမ်ိဳးသားေအာင္ပြဲေန႔ဟု မသုံးႏႈန္းခဲ့ေသာ္လည္း
ကိုလိုနီေခတ္တြင္ အမ်ိဳးသားေအာင္ပြဲေန႔ဟုသာ ေခၚတြင္သည္။ ဝိုင္အမ္ ဘီေအ ေခတ္ကတည္းက စတင္က်င္းပခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသားငယ္ေတြ ေဒါင္းအလံ ကိုင္ကာ အမိျမန္မာျပည္အျဖစ္ ဝတ္စားဆင္ယင္ထားေသာ ေက်ာင္းသူေလးကို ဝန္းရံ၍ ခ်ီတက္ေအာင္ပြဲခံခဲ့သည္။ ေဒါက္တာဘေမာ္ ပညာေရးဝန္ႀကီးျဖစ္ေသာ ၁၉၃၄ ခုႏွစ္တြင္မွ အမ်ိဳးသားေအာင္ပြဲေန႔ကို အမ်ိဳးသားေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးခဲ့ သည္။ ထိုအခ်ိန္မတိုင္မီက အမ်ိဳးသား ေက်ာင္းမ်ား ဦးေဆာင္က်င္းပေသာေန႔ အျဖစ္သာ တည္ရွိခဲ့သည္။
၁၉၃၆ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ၎ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ (ထိုေခတ္အေခၚ နန္းရင္းဝန္) ျဖစ္လာ ေသာအခါတြင္မွ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံး၏ တရားဝင္ ႐ုံးပိတ္ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ ပထမေက်ာင္းသား သပိတ္၏ စိတ္ဓာတ္ကိုမဆို ထားႏွင့္ အားလုံး အတြက္ စံနမူနာ အမ်ိဳးသားေန႔ ျဖစ္လာရန္အတြက္ကိုပင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း အတြင္း အျပင္းအထန္ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ရတာကိုက မွတ္သားေလာက္စရာ ျဖစ္သည္။
အမ်ိဳးသားေန႔အေၾကာင္းကို ဆက္ပါဦးမည္။ တကၠသိုလ္ပညာေရးကို လူတိုင္းက လိုခ်င္ၾကသည္။ မည္သူ မလိုခ်င္ရွိမည္နည္း။ ဘြဲ႕ရသည္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ပိုင္၊ ဝန္ေထာက္ အရာရွိ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္ႏိုင္သည္။
သူေဌးသမီးေတြကလည္း အဆင္သင့္ ေစာင့္ေနသည့္ ေခတ္ျဖစ္သည္။ ႏွစ္စဥ္ဘြဲ႕ရသူဦးေရ ရာဂဏန္းပင္မျပည့္။ ထိုစဥ္က ရန္ကုန္ေကာလိပ္ႏွင့္ ဂ်ပ္ဆင္ေကာလိပ္ ႏွစ္ခုေပါင္းထားသည္ကို ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဟု သတ္မွတ္ သည္။ ၁၉၂၀ တကၠသိုလ္ဥပေဒ ျပ႒ာန္းစဥ္က ေကာလိပ္ ႏွစ္ခုေပါင္းမွ ေက်ာင္းသား ၈၂၉ ဦးသာရွိေသာ ေခတ္ျဖစ္သည့္ အတြက္ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေစ်းေကာင္းေသာေခတ္ ျဖစ္သည္။
ထိုစဥ္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သည္ သီးျခားမဟုတ္ေသး၊ အိႏိၵယႏိုင္ငံရွိကာလကတၱား တကၠသိုလ္၏ လက္ေအာက္ခံ ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွရေသာဘြဲ႕ကို ကာလကတၱားတကၠသိုလ္က ေပးသည္။ သို႔ေသာ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္အျဖစ္ သီးျခားထူေထာင္ေသာအခါ ဥပေဒျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္လာ သည္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေပၚေပါက္လာရျခင္း၏ မူလအရင္းအျမစ္သည္တကၠသိုလ္ ဥပေဒပါ အခ်က္အလက္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ လူတိုင္း တကၠသိုလ္ပညာ မသင္ၾကား ႏိုင္ေအာင္ တားဆီးထားေသာ အခ်က္အလက္ေပါင္းမ်ားစြာ ပါဝင္သည္။
၎တို႔အနက္ အနည္းငယ္ကို ေဖာ္ျပလိုသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ တကၠသိုလ္တစ္ခုတည္းသာ ရွိရမည္။ ထိုေက်ာင္းတြင္ ေကာလိပ္တစ္ခုသာ ရွိရမည္။ေကာလိပ္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္သာ ရွိရမည္။ ထိုေကာလိပ္ေက်ာင္းတြင္စာသင္လိုေသာ ေက်ာင္းသားသည္ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား အေဆာင္ေနေက်ာင္းသားျဖစ္ရမည္။ မက္ထရစ္စာေမးပြဲ မထားဘဲ အစိုးရစစ္ေသာ ဟိုက္စကူး ဖိုင္နယ္ စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္သူသာ တက္ခြင့္ရွိသည္။ သို႔ရာတြင္ အဂၤလိပ္စာ ဘာသာရပ္၌ ထူးခြၽန္စြာေအာင္ျမင္သူ ျဖစ္ရမည္။ ျပင္ဆင္မႈ သင္တန္း တစ္ႏွစ္ တက္ရမည္။ တစ္ႏွစ္ျပည့္၍ အရည္အခ်င္းစစ္ေဆးၿပီးမွ ေက်ာင္းမွလက္ခံမည္။ သို႔တည္းမဟုတ္ တကၠသိုလ္မွ ျငင္းပယ္ႏိုင္ခြင့္လည္း ရွိရမည္။
မဟာဝိဇၨာတန္းကို အရည္အခ်င္း တင္းက်ပ္စြာ ကန္႔သတ္ထားသည္။သိပၸံတန္းေအာင္ၿပီး ဝိဇၨာတန္းဂုဏ္ထူးျဖင့္ ေအာင္ျမင္မွသာ မဟာဝိဇၨာတန္းတက္ခြင့္ရွိသည္။ ဂုဏ္ထူးတန္းႏွင့္ မဟာဝိဇၨာတန္းကို သိပၸံတန္းေအာင္ၿပီးသုံးႏွစ္ၾကာမွသာ တက္ႏိုင္သည္။ အဆိုပါအခ်က္မ်ားသည္ ျမန္မာလူမ်ိဳး မ်ားကို အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ပညာမ်ား သင္ၾကားခြင့္တင္းက်ပ္စြာ ကန္႔သတ္ ထားသလို ျဖစ္ေနသည္။ ဒါေတြကို ေက်ာင္းသား အမ်ားစုက မေက်နပ္ၾက။ ဝိုင္အမ္ဘီေအ လို ႏိုင္ငံေရးအသြင္ေဆာင္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖမ်ားက ကန္႔ကြက္ၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ပညာမင္းႀကီးမာ့ခ္ဟန္းတားက အဆိုတင္သြင္းသည္။ ဒုတိယ ဘုရင္ခံ (ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြက္ေတာ့ ဘုရင္ခံသာျဖစ္သည္။ သူ၏အထက္တြင္ အိႏိၵယ ဘုရင္ခံခ်ဳပ္ ရွိသည္) က အတည္ျပဳသည္။ ၁၉၂၀ စက္တင္ဘာ ၂၆ တြင္ ဒုတိယဘုရင္ခံ ဆာရက္ဂ်ီနယ္ကရက္ေဒါက္က အတည္ျပဳကာ ဘုရင္ခံ ခ်ဳပ္ထံ တင္ျပသည္။ ေအာက္တိုဘာ ၂၄ တြင္ ဘုရင္ခံခ်ဳပ္က သေဘာတူ၍ အတည္ ျဖစ္သြားသည္။ ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္ေန႔တြင္ စတင္အသက္ဝင္သည္။
ဒီဇင္ဘာ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ဒုတိယဘုရင္ခံ ကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္ကာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဖြင့္ပြဲကိုခ်ီးျမွင့္မည္။ တကၠသိုလ္ဥပေဒအရ ဘုရင္ခံသည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၏ အဓိပတိအႀကီးအကဲ ျဖစ္သည္။ သူကိုယ္တိုင္ ဂုဏ္ယူဝင့္ႂကြား စြာ ဖြင့္လွစ္မည့္ပြဲကို မ်ိဳးခ်စ္ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားက သပိတ္တိုက္ပြဲ စတင္ေဖာက္ခြဲရာ ေနရာအျဖစ္ ေျပာင္းလဲပစ္မည္ဟု ၾကံစည္ထားၾကသည္။

ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေရွးေခတ္ကတည္းက စိတ္ကူးစိတ္သန္း ေကာင္းသူမ်ားျဖစ္သည္။ ေခတ္ေရွ႕ေျပးသူမ်ား ျဖစ္သလိုလာမည့္ေဘးကို ေျပးေတြ႕မည့္ စိတ္ဓာတ္ကိုလည္း ေမြးဖြားေပးခဲ့ၾကသည္။
ဘုရင္ကိုယ္တိုင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ဖြင့္လွစ္လိုက္ေၾကာင္း ေၾကညာ သည္ႏွင့္ တိုင္ပင္ထားၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားက "ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို သပိတ္ေမွာက္ လိုက္ၿပီ" Boycott Boycott Boycott ဟု စုေပါင္းေအာ္ ဟစ္ကာ စာအုပ္ကိုယ္စီ ပိုက္၍ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းကို ေက်ာခိုင္းၾကရန္ ျဖစ္သည္။ ဒီဇင္ဘာ ၇ ရက္ေန႔ သည္ ျမန္မာလို တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ ေက်ာ္ ၁၂ ရက္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားသပိတ္၏ မူလတိုင္ပင္ ထားေသာ ရက္မွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဖြင့္ပြဲရက္ပင္ ျဖစ္သည္။
တကၠသိုလ္ဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္း၊ လူမႈေရးအဖြဲ႕အစည္း၊ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖမ်ား စသည့္ အဖြဲ႕ေပါင္းစံုအျပင္ သတင္းစာမ်ားက လည္း ဝိုင္းဝန္းကန္႔ကြက္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ပညာမင္းႀကီးက တင္သြင္း၍ဘုရင္ခံကိုယ္တိုင္ တြန္းအားေပး အတည္ျပဳလိုက္ေသာအခါ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားမ်ားက ဤသို႔ေတြးသည္။ တကၠသိုလ္အေရးသည္ ေက်ာင္းသားအေရး ျဖစ္သည္။ ဘယ္သူကန္႔ကြက္၍မွလည္း အဂၤလိပ္အစိုးရက အေလးမထား။ ေက်ာင္းသားအေရးကို ေက်ာင္းသားေတြ ကိုယ္တိုင္ ေဆာင္ရြက္ရေခ်ေတာ့မည္။ ငါတို႔ကား မၾကာခင္ဘြဲ႕ရေတာ့မည္။
ဤတကၠသိုလ္ဥပေဒသည္ ငါတို႔ကို တိုက္႐ိုက္မထိခိုက္ ႏိုင္ေသးေသာ္လည္း ေနာင္လာေနာက္သား ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အတားအဆီးျဖစ္ေတာ့ မည္။ မိဘမ်ား အတြက္လည္း ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး ျဖစ္လိမ့္မည္။ အနာဂတ္ အတြက္ ငါတို႔လက္ရွိ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ား ကိုယ္တိုင္ တိုက္မွျဖစ္ေတာ့မည္။ ငါတို႔ေခါင္းငံု႔ခံလိုက္လွ်င္ ညီငယ္ညီမငယ္မ်ား၏ တကၠသိုလ္ပညာေရး အတြက္ ႀကီးစြာေသာ ထိခိုက္မႈကိုျဖစ္မည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ေက်ာင္းသား ေတြ ညီညြတ္မွျဖစ္ေတာ့မည္ဟု သေဘာေပါက္သည္။
ဒီဇင္ဘာ ၃ ရက္ ေသာၾကာေန႔လယ္တြင္ ရန္ကုန္ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသား မ်ား ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ စေနေထာင့္တြင္ စုေဝးၾကသည္။ အေဆာင္ေန ေက်ာင္းသား အမ်ားစုမွာ ယခုေခတ္ လသာ ၁ အထက္တန္းေက်ာင္း ေနရာတြင္ ေနထိုင္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၎တို႔ႏွင့္နီးေသာ ေရႊတိဂံုဘုရား ေပၚတြင္ ခ်ိန္းဆိုၾကသည္။ ခိုင္မာေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ရပ္ကို အားလုံး သေဘာတူညီ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။
အမိႏိုင္ငံ၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ကယ္တင္ေရးအတြက္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းမ်ားကိုသပိတ္ေမွာက္ရန္ ဆုံးျဖတ္သည္။ ယင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ တစ္စံုတစ္ရာအျပစ္ရရွိပါက တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အကူအညီျပဳ၍ ဆိုးအတူေကာင္းအတူေနာက္မဆုတ္ဘဲ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ သစၥာျပဳၾကသည္။ ထိုေန႔ကား တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၈ ရက္ေန႔ ပင္တည္း။ ေနာက္ပိုင္း တြင္ ထိုေနရာ၌ အထိမ္းအမွတ္ ေက်ာက္တိုင္တစ္ခုကို စိုက္ထူထားရွိခဲ့သည္။ သစၥာျပဳလက္မွတ္ ေရးထိုးသူ ေက်ာင္းသား ၁၁ ေယာက္၏ အမည္မ်ား ေရးထိုးထားသည္ကို သြားေရာက္ၾကည့္႐ႉ ႏိုင္သည္။
သို႔ေသာ္ ထိုေန႔အစည္းအေဝးတြင္ တက္ေရာက္သူမ်ားမွာ ၁၁ ေယာက္မက ခဲ့ပါ။ ထိုစဥ္က ဂ်ဴနီယာတန္းမွ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားအျဖစ္ ပါဝင္ဆင္ႏဲႊခဲ့သူ ယူပီအိုင္ဦးဘသန္း ေရးသားေသာသူ၏ အတၳဳပၸတိၱတြင္ အစည္းအေဝး တက္ေရာက္သူ အမ်ားအျပားရွိသည္ဟု ေရးသားခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ေကာလိပ္ သာမက ဂ်ပ္ဆင္ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။ အစည္းအေဝး တြင္ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးေသာ အခ်က္တခ်ိဳ႕မွာ စိတ္ထိခိုက္ဖြယ္ ျဖစ္သည္။ အစည္းအေဝး လာသူတိုင္းသည္ တကၠသိုလ္ ဥပေဒကို မေက်နပ္၍ လာၾကသည္။ သို႔ေသာ္ မိမိဆုံးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ မိမိသာျဖစ္သည္။ မည္သူကိုမွ အတင္းအက်ပ္ မပါဝင္ခိုင္း။
ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား အမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ မိဘေနာက္ခံ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကသည္။အစိုးရဝန္ထမ္းမိသားစုမ်ားမွ လာသူမ်ား ရွိသလို၊ ရွိစုမဲ့စုေငြျဖင့္ အရာရွိျဖစ္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ကာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသို႔ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ပို႔ထားသူမ်ားလည္း ရွိသည္။
ေက်ာင္းသားအေရးမို႔ ေသြးခ်င္းနီးေသာ္လည္း အက်ိဳးဆက္ကို က်န္ရစ္သူ
မိဘေဆြမ်ိဳးကပါ ခံစားရမည္။ ငယ္ရြယ္ေသာ ဂ်ဴနီယာတန္းမွ ေက်ာင္းသား မ်ား ကို ေနာက္တန္းမွ ကူညီေဆာင္ရြက္ရန္ ေနာင္ေတာ္ စီနီယာေက်ာင္း သားႀကီးမ်ား က အမိန္႔ေပးခဲ့သည္။ ဤတြင္ မိဘေဆြမ်ိဳး ေနာက္ခံေၾကာင့္ သပိတ္ေမွာက္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တြင္ လက္မွတ္မေရးထိုးႏိုင္သည့္အတြက္ မ်က္ရည္က်သူ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားလည္း ရွိသလို အဆိုပါအစည္းအေဝး ႏွင့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ အေၾကာင္းၾကား၍ လက္သီးဆုပ္ကာ ေတာက္ေခါက္ေန ရသူ ဂ်ဴနီယာ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း ရွိခဲ့ေၾကာင္း မွတ္သားရသည္။
ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္ အေၾကာင္းကိုေျပာရလွ်င္ အတုယူစရာ၊ အားက်စရာ၊ မွတ္သားစရာေတြ ဒုနဲ႔ေဒးးျဖစ္သည္။ သမိုင္းစာအုပ္မ်ားတြင္ ေရးသားေသာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁၀ ရက္ ေန႔သည္ ေန႔စြဲအမွတ္အသား တစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။ ၎ရက္စြဲ ေပၚေပါက္ေစေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားကသာ အဓိက က်သည္။

သပိတ္ေမွာက္သည္ဆိုေသာ စကားရပ္သည္ပင္လွ်င္ ၁၉၂၀ တန္ေဆာင္မုန္း
လျပည့္ေက်ာ္ ၁၀ ရက္ေန႔ ေနာက္ပိုင္းတြင္မွ တီထြင္ေရးသားေသာ စကားလုံး ျဖစ္သည္။ ျမန္မာဘာသာအေနျဖင့္ မူလ ေက်ာင္းသားတို႔၏ လုပ္ရပ္ကို ပီျပင္ေအာင္ ေဖာ္ျပႏိုင္စြမ္းမရွိဟုပင္ ဆိုခ်င္ပါသည္။ မူရင္းအဂၤလိပ္ဘာသာ စကား Boycott တြင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳ၊ အဆက္အဆံမျပဳ၊ ကင္းကင္းရွင္းရွင္း ေနသည္ဟု အနက္ဖြင့္သည္။
၁၉၂၀ ခုႏွစ္ သပိတ္ေမွာက္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္က ရွင္းလင္း ျပတ္သားပါသည္။ တကၠသိုလ္ဥပေဒကို ငါတို႔တားမရေတာ့ အဂၤလိပ္မင္းတို႔က အတင္းအက်ပ္ ျပဳၾကေလၿပီ။ ငါတို႔လုပ္ႏိုင္သည္လည္း ရွိသည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား မရွိေသာ ေက်ာင္းသည္ ဘာအဓိပၸာယ္မွ မရွိႏိုင္ေတာ့။ ဒါေၾကာင့္ ငါတို႔ေက်ာင္း သားေတြ ညီညီညြတ္ညြတ္ သပိတ္ေမွာက္ ကာ စာသင္ခန္းႏွင့္ တကၠသိုလ္ ေျမကို ေက်ာခိုင္းၾကမည္။ ျမန္မာေက်ာင္းသား ေတြရဲ႕ ညီညြတ္မႈေသြးကို ျပၾကေလာ့။ ဒီဥပေဒေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ အဓိပတိျဖစ္လာသူ ဘုရင္ခံကို ဆန္႔က်င္ေသာအားျဖင့္ ဘီေအ၊ အိုင္ေအ ဘြဲ႕မ်ားကို ငါတို႔မယူေတာ့။ စာဆက္သင္ေနရန္ အေၾကာင္းမရွိ။
ဒီလိုျပတ္သားေသာ စိတ္ဓာတ္မ်ား၊ ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ားျဖင့္ ၁၉၂၀ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၅ ရက္ (ျမန္မာလို တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁၀ ရက္) ေန႔တြင္ သမိုင္းတြင္ ေသာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈႀကီးကို ရန္ကုန္ေကာလိပ္ႏွင့္ ဂ်ပ္ဆင္ေကာလိပ္မွ ေက်ာင္းသားမ်ားက စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ၎တို႔ ေနာက္မွ အထက္တန္းေက်ာင္းသားမ်ားပါ လိုက္လံပူးေပါင္းခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
သမိုင္းကို ခ်စ္တတ္ဖို႔လိုသည္။ သမိုင္းထဲတြင္ တန္ဖိုးထားစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိသည္။ ၁၉၂၀ ဒီဇင္ဘာ ၅ ရက္ေန႔က သမိုင္းျဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားေက်ာင္း ေတြ ေနာက္ဆက္တြဲ ေပၚလာသည္။ ကိုဘဝင္းလို ေတာ္ေသာလူငယ္ေတြ မက္ထရစ္ေအာင္တာႏွင့္ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းဆရာျပန္လုပ္သည္။
ညီငယ္ေအာင္ဆန္းကို ေက်ာင္းသားစိတ္ဓာတ္၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ေတြအထက္တန္းေက်ာင္းသား ဘဝကတည္းက ရင္ဘတ္ထဲ၊ ဦးေႏွာက္ထဲထည့္ေပးလိုက္ႏိုင္သည္။ ကိုေအာင္ဆန္း ျဖစ္လာေသာအခါ ဗကသအဖြဲ႕ကိုတည္ေထာင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ တိုင္းျပည္ ခ်စ္စိတ္ႏွင့္တြဲ၍ လြတ္လပ္ေရး ရယူေပးလို စိတ္ေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ပန္းတေနာ္ဦးသန္႔ႏွင့္ ဦးႏုလိုလူစားေတြ အဂၤလိပ္ အစိုးရ လခစားအလုပ္ထက္ အမ်ိဳးသား ေက်ာင္းဆရာ၊ အမ်ိဳးသား ေက်ာင္းအုပ္ အလုပ္ကို ေရြးခ်ယ္ဝင္လုပ္ၾက သည္။ ဒါေတြ အားလုံး၏ျမစ္ဖ်ားသည္ ၁၉၂၀ ပထမေက်ာင္းသား သပိတ္ သာလွ်င္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ထိုေန႔ကို ကိုလိုနီေခတ္က အမ်ိဳးသား ေအာင္ ပြဲေန႔ဟုပင္ ေခၚဆိုခဲ့သည္။
ထိုေန႔ကို ယခုအခါ အမ်ိဳးသားေန႔အျဖစ္ ေခၚတြင္ရင္း သာမန္႐ုံးပိတ္ရက္ တစ္ခု အျဖစ္သာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ျဖတ္သန္းေနၾကေတာ့သည္။

လွမ်ိဳးထြန္း
The Ladies News Journal


No comments:

Post a Comment

My Blog List