MH370အား ေဝဟင္မွ ရွာေဖြမႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို စတင္ရပ္ဆိုင္း Boeing 777 အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္ သည္ မတ္လ (၈)ရက္ေန႔ ကတည္းက လူေပါင္း (၂၃၉)ဦးကို တင္ေဆာင္ကာ ကြာလာလမ္ပူမွ ထြက္ခြာသြားၿပီးေနာက္ ကမာၻ႕လူသားမ်ား ျမင္ကြင္းမွ ထူးဆန္းစြာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့သည္။
“မေလးရွား သရီး ဆဲဗင္း ဇီးရိုး။ ဟိုခ်ီမင္းကို ဆက္သြယ္ပါတယ္။ ေကာင္းေသာညပါ”
“မေလးရွား သရီး ဆဲဗင္း ဇီးရိုး။ ဟိုခ်ီမင္းကို ဆက္သြယ္ပါတယ္။ ေကာင္းေသာညပါ”
“ေကာင္းေသာညပါ မေလးရွား သရီး ဆဲဗင္း ဇီးရိုး”
အဆိုပါ စကားစုမ်ားသည္ ပေဟဠိဆန္ဆန္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည့္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလုိင္းပိုင္ MH370ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္မွ ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရး ေမွ်ာ္စင္တို႔ ေနာက္ဆံုးဆက္သြယ္ ေျပာဆိုသြားသည့္ အသံမ်ား ျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားမႈ သီတင္း(၇)ပတ္မွ် ၾကာျမင့္လာခဲ့သည့္ေနာက္ အဆိုပါ အသံဖိုင္ကို ခရီးသည္မ်ား၏ မိသားစုဝင္မ်ားေရွ႕ေမွာက္တြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ဖြင့္ျပခဲ့သည္။
Boeing 777 အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္သည္ မတ္လ(၈)ရက္ေန႔ကတည္းက လူေပါင္း(၂၃၉)ဦးကို တင္ေဆာင္ကာ ကြာလာလမ္ပူမွထြက္ခြာသြားၿပီးေနာက္ ကမာၻ႕လူသားမ်ား ျမင္ကြင္းမွ ထူးဆန္းစြာ ေပ်ာက္ ကြယ္သြားခဲ့သည္။
မေလးရွား အာဏာပိုင္မ်ားသည္ အဂၤါေန႔တြင္ ေလယာဥ္ကို ေနာက္ဆံုး ပံုရိပ္ဖမ္း ေတြ႕ရွိခဲ့သည့္ ေရဒါ မွတ္တမ္းမ်ားကိုပါ ျပသခဲ့သည္။ ထုိလုပ္ေဆာင္မႈသည္ MH370အား ေဝဟင္မွ ေထာက္လွမ္းရွာေဖြမႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အဆံုးသတ္လုိက္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံတကာ ပူးေပါင္းရွာေဖြမႈ လုပ္ငန္း မ်ားတြင္ ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္တြင္ ပိုက္စိပ္တိုက္ ပ်ံသန္းရွာေဖြမႈမ်ားကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ၿပီ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံေပါင္း(၇)ခုမွ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္ (၆၀၀)မွ်တို႔သည္ အဂၤါေန႔တြင္ ရွာေဖြေရး လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္နားလိုက္ၿပီးေနာက္ အမွတ္တရ စုေပါင္း ဓာတ္ပံု အရိုက္ခံခဲ့ၾကသည္။ ၎တို႔၏ မ်က္ႏွာတြင္ Boeing 777ေလယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သည့္သဲလြန္စမွ် မေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းအတြက္ စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္ ျဖစ္ေနသည့္ အရိပ္အေယာင္မ်ား အထင္းသား ေပၚလြင္ေနသည္။
ေလတပ္တာဝန္ရွိသူ အမ်ားစုသည္ ပါ့သ္ၿမိဳ႕အနီးရွိ ေတာ္ဝင္ ဩစေၾတးလ် ေလတပ္အေျခစိုက္ စခန္းမွ ထြက္ခြာရန္ အသင့္ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ ၎တို႔အားလံုးသည္ ရက္ပိုင္းအတြင္း အဆိုပါ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကို စြန္႔လႊတ္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ေရျပင္ေပၚတြင္ လုိက္လံရွာေဖြေနသည့္ သေဘၤာအခ်ိဳ႕သည္ လည္း ျပန္လည္ထြက္ခြာရန္ ျပင္ဆင္ေနၿပီး ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္ စူးစမ္းရွာေဖြေရး က႑ကိုသာ ပိုမိုအာရံုစိုက္လာဖြယ္ ရွိေနသည္။ “ေရျပင္အထက္မွာ ေလယာဥ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သဲလြန္စ အခ်က္အလက္ေတြ ေပၚေနဖို႔က ျဖစ္ႏုိင္ေျခ မရွိသေလာက္ပဲ။ ေဝဟင္ကေန ရွာေဖြဖို႔ အားထုတ္မႈ မွန္သမွ် အက်ိဳးမရွိခဲ့ဘူးဆိုတဲ့ စကားကို ထုတ္ေျပာရတာ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ့္ကို စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိတယ္။
ေဝဟင္ေထာက္လွမ္းမႈေတြအရ ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္ အထက္မွာေရာ၊ ေရေအာက္မွာပါ ဘာအပ်က္ အစီးကိုမွ ရွာမေတြ႕ခဲ့ပါဘူး”ဟု ဩစေၾတးလ် ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ တိုနီအက္ေဘာ့က တနလၤာေန႔တြင္ သတင္းေထာက္မ်ားအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယခုအခါ တာဝန္ရွိသူမ်ား အေနျဖင့္ ေရေအာက္ရွာေဖြမႈမ်ားကို ပိုမိုေဇာက္ခ် အေကာင္အထည္ေဖာ္ မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းအတြက္ ပုဂၢလိက ကန္ထရိုက္တာမ်ားကို ငွားရမ္းရဖြယ္ ရွိသည္။ အဆိုပါ က႑ အတြက္ ေဒၚလာ (၅၆)သန္းမွ် ကုန္က်မည့္ အေျခအေန ရွိေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ ႏုိင္ငံတကာ ပူးေပါင္းအဖြဲ႕သည္ စတုရန္းကီလိုမီတာ (၆၀၀၀၀)မွ် အက်ယ္အဝန္းကို ျဖန္႔က်က္ရွာေဖြခဲ့သည့္တိုင္ မည္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မွ် မရရွိႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ခါးသီးလွသည့္ အမွန္တရားကို မျဖစ္မေန လက္ခံခဲ့ရသည္။ လတ္တေလာတြင္မူ Bluefin-21 ေမာင္းသူမဲ့ ေရငုပ္သေဘၤာငယ္သည္ သမုဒၵရာၾကမ္းျပင္ကို Scanဖတ္စစ္ေဆးကာ အပ်က္အစီးမ်ားကို ရွာေဖြေနသည္။ အဂၤါေန႔အတြက္မူ ရာသီဥတု ဆိုးရြားျခင္းႏွင့္ လိႈင္းထန္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါ လုပ္ငန္းကို ဆိုင္းငံ့ထားရသည္။
ယေန႔အခ်ိန္ထိ MH370၏ ကံၾကမၼာကို မည္သူမွ် တိတိက်က် မသိရေသးေခ်။ မေလးရွား ေလေၾကာင္း လိုင္းမွ ကိုယ္စားလွယ္ ဆူဘက္စ္ ခ်န္ဒရာကမူ ေလယာဥ္သည္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္း ပ်ံသန္းရင္း (၇)နာရီ ခြဲမွ်အၾကာတြင္ ဆီကုန္ၿပီး ပင္လယ္ထဲ ထိုးက်သြားျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း သံုးသပ္ ေျပာဆိုခဲ့သည္။
မေလးရွား အာဏာပိုင္မ်ားသည္ အဂၤါေန႔တြင္ ေလယာဥ္ကို ေနာက္ဆံုး ပံုရိပ္ဖမ္း ေတြ႕ရွိခဲ့သည့္ ေရဒါ မွတ္တမ္းမ်ားကိုပါ ျပသခဲ့သည္။ ထုိလုပ္ေဆာင္မႈသည္ MH370အား ေဝဟင္မွ ေထာက္လွမ္းရွာေဖြမႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အဆံုးသတ္လုိက္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံတကာ ပူးေပါင္းရွာေဖြမႈ လုပ္ငန္း မ်ားတြင္ ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္တြင္ ပိုက္စိပ္တိုက္ ပ်ံသန္းရွာေဖြမႈမ်ားကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ၿပီ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံေပါင္း(၇)ခုမွ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္ (၆၀၀)မွ်တို႔သည္ အဂၤါေန႔တြင္ ရွာေဖြေရး လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္နားလိုက္ၿပီးေနာက္ အမွတ္တရ စုေပါင္း ဓာတ္ပံု အရိုက္ခံခဲ့ၾကသည္။ ၎တို႔၏ မ်က္ႏွာတြင္ Boeing 777ေလယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သည့္သဲလြန္စမွ် မေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းအတြက္ စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္ ျဖစ္ေနသည့္ အရိပ္အေယာင္မ်ား အထင္းသား ေပၚလြင္ေနသည္။
ေလတပ္တာဝန္ရွိသူ အမ်ားစုသည္ ပါ့သ္ၿမိဳ႕အနီးရွိ ေတာ္ဝင္ ဩစေၾတးလ် ေလတပ္အေျခစိုက္ စခန္းမွ ထြက္ခြာရန္ အသင့္ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ ၎တို႔အားလံုးသည္ ရက္ပိုင္းအတြင္း အဆိုပါ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကို စြန္႔လႊတ္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ေရျပင္ေပၚတြင္ လုိက္လံရွာေဖြေနသည့္ သေဘၤာအခ်ိဳ႕သည္ လည္း ျပန္လည္ထြက္ခြာရန္ ျပင္ဆင္ေနၿပီး ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္ စူးစမ္းရွာေဖြေရး က႑ကိုသာ ပိုမိုအာရံုစိုက္လာဖြယ္ ရွိေနသည္။ “ေရျပင္အထက္မွာ ေလယာဥ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သဲလြန္စ အခ်က္အလက္ေတြ ေပၚေနဖို႔က ျဖစ္ႏုိင္ေျခ မရွိသေလာက္ပဲ။ ေဝဟင္ကေန ရွာေဖြဖို႔ အားထုတ္မႈ မွန္သမွ် အက်ိဳးမရွိခဲ့ဘူးဆိုတဲ့ စကားကို ထုတ္ေျပာရတာ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ့္ကို စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိတယ္။
ေဝဟင္ေထာက္လွမ္းမႈေတြအရ ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္ အထက္မွာေရာ၊ ေရေအာက္မွာပါ ဘာအပ်က္ အစီးကိုမွ ရွာမေတြ႕ခဲ့ပါဘူး”ဟု ဩစေၾတးလ် ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ တိုနီအက္ေဘာ့က တနလၤာေန႔တြင္ သတင္းေထာက္မ်ားအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယခုအခါ တာဝန္ရွိသူမ်ား အေနျဖင့္ ေရေအာက္ရွာေဖြမႈမ်ားကို ပိုမိုေဇာက္ခ် အေကာင္အထည္ေဖာ္ မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းအတြက္ ပုဂၢလိက ကန္ထရိုက္တာမ်ားကို ငွားရမ္းရဖြယ္ ရွိသည္။ အဆိုပါ က႑ အတြက္ ေဒၚလာ (၅၆)သန္းမွ် ကုန္က်မည့္ အေျခအေန ရွိေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ ႏုိင္ငံတကာ ပူးေပါင္းအဖြဲ႕သည္ စတုရန္းကီလိုမီတာ (၆၀၀၀၀)မွ် အက်ယ္အဝန္းကို ျဖန္႔က်က္ရွာေဖြခဲ့သည့္တိုင္ မည္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မွ် မရရွိႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ခါးသီးလွသည့္ အမွန္တရားကို မျဖစ္မေန လက္ခံခဲ့ရသည္။ လတ္တေလာတြင္မူ Bluefin-21 ေမာင္းသူမဲ့ ေရငုပ္သေဘၤာငယ္သည္ သမုဒၵရာၾကမ္းျပင္ကို Scanဖတ္စစ္ေဆးကာ အပ်က္အစီးမ်ားကို ရွာေဖြေနသည္။ အဂၤါေန႔အတြက္မူ ရာသီဥတု ဆိုးရြားျခင္းႏွင့္ လိႈင္းထန္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါ လုပ္ငန္းကို ဆိုင္းငံ့ထားရသည္။
ယေန႔အခ်ိန္ထိ MH370၏ ကံၾကမၼာကို မည္သူမွ် တိတိက်က် မသိရေသးေခ်။ မေလးရွား ေလေၾကာင္း လိုင္းမွ ကိုယ္စားလွယ္ ဆူဘက္စ္ ခ်န္ဒရာကမူ ေလယာဥ္သည္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္း ပ်ံသန္းရင္း (၇)နာရီ ခြဲမွ်အၾကာတြင္ ဆီကုန္ၿပီး ပင္လယ္ထဲ ထိုးက်သြားျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း သံုးသပ္ ေျပာဆိုခဲ့သည္။
“ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရွာေဖြမႈ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ တစ္ခုခု ထူးျခားတိုးတက္လာပါေစလို႔ ဆုေတာင္းပါ တယ္”ဟု ေလယာဥ္ေပၚ ပါသြားသူ တစ္ဦး၏ မိသားစုဝင္ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဂ်င္မီဝမ္က မ်က္ရည္စက္ လက္ျဖင့္ ဆႏၵျပဳသြားခဲ့သည္။
Planet Myanmar Network
Planet Myanmar Network
No comments:
Post a Comment