ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးအား ျပည္ပအကူအညီ ျဖင့္
ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီေသာ အေဝး ေျပးလမ္းမႀကီးအျဖစ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ မ်ား
ေဆာင္ရြက္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူ
တစ္ဦး၏ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။
အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ လမ္းအဂၤါ ရပ္မ်ား၊ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ေလ်ာ္ညီမႈမရွိေသးေသာ္လည္း ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား လြယ္ကူ လ်င္ျမန္ေခ်ာေမြ႔စြာ သြားလာႏိုင္ေရး အတြက္ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ရာ အေဝးေျပး အထူးအျမန္ လမ္းမႀကီးမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔မႈအား နည္းေနျခင္းအျပင္ ယင္းကဲ့သို႔ လမ္း အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ ေလ်ာ္ညီရန္ လိုအပ္ ေနေသးသည့္အတြက္ မၾကာခဏ ယာဥ္မေတာ္တဆ မႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိသည္ဟု သိရသည္။
ယင္းေၾကာင့္ လမ္းအဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေစေရး၊ ႏုိင္ငံတကာစံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈရွိ ေစေရးအတြက္ အဆုိပါ လမ္းမႀကီးအား ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ အတြက္ ျပည္ပအကူအညီ မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ အင္ဂ်င္နီယာမွဴး (လမ္း)မွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
အဆိုပါ လမ္းမႀကီး၏ နည္းပညာ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိေနသည့္အတြက္ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ကလည္း အေမရိကန္သမၼတ မစၥတာဘားရက္ အုိဘားမားႏွင့္ေတြ႕ဆံုစဥ္ အကူအညီမ်ား ေတာင္းဆို ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ကြန္ကရစ္ အျမန္လမ္းမႀကီးအား ျပည္ပ အကူအညီျဖင့္ အဆင့္ျမႇင့္ တင္မႈမ်ားေဆာင္ရြက္ရာ တြင္ လ်ာထားမႈမွာ မူလက တစ္ဖက္ေလးလမ္း သြားလမ္းမႀကီးမွ ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ တစ္ ဖက္ႏွစ္လမ္းသြား လမ္း အျဖစ္သာ ေဆာင္ရြက္ ထားခဲ့မႈကို တစ္ဖက္ေလးလမ္းသြားလမ္းမွေျခာက္လမ္းသြား၊ ရွစ္လမ္းသြား လမ္းမႀကီးအျဖစ္ တုိးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ႏုိင္လြန္ကတၱရာ A.C ထပ္ပိုးလႊာခင္းက်င္းျခင္း၊ အျမန္လမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္ လမ္းအဂၤါရပ္ႏွင့္ အညီ အႏၲရာယ္ ကာကြယ္တန္း Guardrail မ်ား တပ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ ယာဥ္သြားလာထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္အား ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ စီစဥ္လ်က္ ရွိ ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
အဆိုပါ အျမန္လမ္းမႀကီးကို ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလက စတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ ၿပီး ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ လမ္းပိုင္းကို ဦးစြာ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးဟူ၍ လမ္းပိုင္းႏွစ္ပိုင္း ပါဝင္ကာ စုစုေပါင္းလမ္းမိုင္မွာ ၃၆၅ မုိင္ေျခာက္ဖာလံု ရွည္လ်ားသည္။
ျမ၀တီ
အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ လမ္းအဂၤါ ရပ္မ်ား၊ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ေလ်ာ္ညီမႈမရွိေသးေသာ္လည္း ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား လြယ္ကူ လ်င္ျမန္ေခ်ာေမြ႔စြာ သြားလာႏိုင္ေရး အတြက္ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ရာ အေဝးေျပး အထူးအျမန္ လမ္းမႀကီးမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔မႈအား နည္းေနျခင္းအျပင္ ယင္းကဲ့သို႔ လမ္း အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ ေလ်ာ္ညီရန္ လိုအပ္ ေနေသးသည့္အတြက္ မၾကာခဏ ယာဥ္မေတာ္တဆ မႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိသည္ဟု သိရသည္။
ယင္းေၾကာင့္ လမ္းအဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေစေရး၊ ႏုိင္ငံတကာစံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈရွိ ေစေရးအတြက္ အဆုိပါ လမ္းမႀကီးအား ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ အတြက္ ျပည္ပအကူအညီ မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ အင္ဂ်င္နီယာမွဴး (လမ္း)မွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
အဆိုပါ လမ္းမႀကီး၏ နည္းပညာ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိေနသည့္အတြက္ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ကလည္း အေမရိကန္သမၼတ မစၥတာဘားရက္ အုိဘားမားႏွင့္ေတြ႕ဆံုစဥ္ အကူအညီမ်ား ေတာင္းဆို ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ကြန္ကရစ္ အျမန္လမ္းမႀကီးအား ျပည္ပ အကူအညီျဖင့္ အဆင့္ျမႇင့္ တင္မႈမ်ားေဆာင္ရြက္ရာ တြင္ လ်ာထားမႈမွာ မူလက တစ္ဖက္ေလးလမ္း သြားလမ္းမႀကီးမွ ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ တစ္ ဖက္ႏွစ္လမ္းသြား လမ္း အျဖစ္သာ ေဆာင္ရြက္ ထားခဲ့မႈကို တစ္ဖက္ေလးလမ္းသြားလမ္းမွေျခာက္လမ္းသြား၊ ရွစ္လမ္းသြား လမ္းမႀကီးအျဖစ္ တုိးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ႏုိင္လြန္ကတၱရာ A.C ထပ္ပိုးလႊာခင္းက်င္းျခင္း၊ အျမန္လမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္ လမ္းအဂၤါရပ္ႏွင့္ အညီ အႏၲရာယ္ ကာကြယ္တန္း Guardrail မ်ား တပ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ ယာဥ္သြားလာထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္အား ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ စီစဥ္လ်က္ ရွိ ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
အဆိုပါ အျမန္လမ္းမႀကီးကို ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလက စတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ ၿပီး ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ လမ္းပိုင္းကို ဦးစြာ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးဟူ၍ လမ္းပိုင္းႏွစ္ပိုင္း ပါဝင္ကာ စုစုေပါင္းလမ္းမိုင္မွာ ၃၆၅ မုိင္ေျခာက္ဖာလံု ရွည္လ်ားသည္။
ျမ၀တီ
No comments:
Post a Comment