Monday, September 14, 2015

အင္န္အယ္လ္ဒီ က မေ႐ြးလို႔ ဝမ္းနည္းမိတယ္ဆိုတဲ့ တစ္သီးပုဂၢလအမတ္ ေဒၚညိဳညိဳသင္း


ခုျပန္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဆရာမ ခုနက ေျပာသလို လူငယ္ဘဝတုန္းက ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြထဲမွာ ပါဝင္ခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ဆရာမ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြ တစ္ခန္းရပ္ၿပီးေတာ့ ပညာေရးမွာပဲ ေဇာက္ခ် ၿပီးေတာ့ က်င္လည္ခဲ့တဲ့ အပိုင္းေတြရွိတယ္ေလ။ ေနာက္ပိုင္းျပန္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရး ေလာကထဲ ဝင္လာတယ္။ အဓိက ဘယ္လိုတြန္းအားေတြေၾကာင့္ ဆရာမအေန နဲ႔ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲကို ျပန္ေရာက္ လာခဲ့တာလဲရွင့္။

ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ႐ိုး႐ုိးသားသား ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္မက အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းက ေပါ့ေနာ္၊ ခုနက ေျပာ သလို ကၽြန္မရဲေဘာ္ေတြရဲ႕ ထိခိုက္နစ္နာမႈေတြေၾကာင့္ ေထာင္ထဲကို အကုန္ေရာက္သြားၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ က ေထာင္ထဲမွာ တကယ္ကို ေသသြားၾကတာ။ အ့ဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ အရမ္းစိတ္နာတယ္။ စိတ္နာတဲ့အ တြက္ ႏိုင္ငံေရးကို ျမႇဳပ္ၿပီးေတာ့ လုပ္မလို႔ေပါ့ေနာ္။ ဒီအာဏာရွင္စနစ္ ျပဳတ္က်ေအာင္ လုပ္မယ္ ဆိုၿပီး ကၽြန္မ ဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေျမာက္ဥကၠလာလူငယ္ေတြ႔ဆံုပဲြမွာ ကၽြန္မကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ေျပာတယ္။

သူ အခုခ်ိန္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္မကို မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္မကေတာ့ ဝန္ခံစရာရွိတာ ဝန္ခံရမွာေပါ့။ အဲ့ဒီ အခ်ိန္က ကၽြန္မက သူ႔ကို ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးတဲ့အခါမွာ သူက ကၽြန္မကို ဘာေျပာလဲ ဆိုေတာ့ ဥပေဒပညာ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ေရာက္ေနၿပီဆိုေတာ့ ႏွေျမာစရာႀကီးတဲ့၊ ပညာေရးကို ဆက္ၿပီး လုပ္လုိက္ပါတဲ့။ သူက အဲ့လို ေျပာတယ္။ အဲ့ခ်ိန္မွာ ကၽြန္မသတိရသြားတယ္။ ကၽြန္မဟာ ဥပေဒပညာေနာက္ဆံုးႏွစ္ ေရာက္ေနၿပီ။ 

ဒီပညာေရးကုိ လက္လႊတ္မခံသင့္ဘူးဆိုတာ ကၽြန္မ စိတ္ထဲမွာ သတိရသြားတယ္။ တကယ္လုိ႔ သူသာ အဲ့ခ်ိန္က အဲ့ဒီစကားမေျပာဘူးဆိုရင္ ဆက္ၿပီးေတာ့ ပညာသင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲ့လို ဆံုးျဖတ္တဲ့ခ်ိန္မွာ ေနာက္ ကံေကာင္းတာတစ္ခုက ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒါလည္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ကၽြန္မ ဝန္ခံရမွာပဲ။ ကၽြန္မ ႏွစ္ခါ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ ခံရတယ္။ 7 ဂ်ဴလိုင္ ေန႔ေတြတိုင္းမွာ ကၽြန္မ အခ်ဳပ္ခံရတယ္။ အဲ့လို ဖမ္းဆီးခံရတ့ဲ အခါမွာ ကၽြန္မကို ျပန္ၿပီးေတာ့ အိမ္တိုင္ရာေရာက္ ျပန္ပို႔ေပးတယ္။ သိပ္မၾကာတဲ့ ကာလမွာေပါ့ေနာ္ ကၽြန္မကို ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားတာ တပ္မေတာ္အႀကီးအကဲေပါ့ေနာ္ သူက ျပန္ပို႔တယ္။

ျပန္ပို႔ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းက အဲ့ဒါက်ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ရျခင္းက အားသာသြားတယ္ ေပါ့ ေနာ္။ သူတို႔ဖမ္းဆီးထားတဲ့ အထဲမွာ တစ္ဦးတည္းေသာ အငယ္ဆံုးေသာ ငယ္႐ြယ္ဆံုးေသာ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲ့ေတာ့ သူက သမီးခ်င္း စာနာၿပီးေတာ့ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ပညာတတ္လည္း ျဖစ္တယ္။ သမီး နင္ဟာ ဥပေဒပညာ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေတာင္ ေရာက္ေနၿပီ။ သူမ်ားေတြလို မမိုက္နဲ႔။ ကိုယ့္ ေက်ာင္းမွာ ကိုယ္ျပန္ၿပီး စာသင္ဆုိၿပီး အိမ္တိုင္ရာေရာက္ ႏွစ္ႀကိမ္တိတိ ျပန္ပို႔တယ္။

ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ကၽြန္မသည္ အဲ့လိုပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြကို ခုနကေပါ့ေနာ္ ေဒၚစုေပါ့ ေက်ာင္းကိုသြားပါလား ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ တကၠသိုလ္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ေရာက္လာတာ။ ေရာက္လာၿပီးေတာ့ တကၠသိုလ္မွာ စာသင္တယ္။ သင္ၿပီးတဲ့အခါမွာ တကယ့္ကို ထူးခၽြန္တဲ့ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေအာင္ အဘက္ဘက္က ႀကိဳးစား တယ္။ ႀကိဳးစားတဲ့အတြက္ ကံေကာင္းစြာနဲ႔ပဲ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ မွာေပါ့ေနာ္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ ပညာသင္ဆု ရခဲ့တယ္။

အဲ့ဒီမွာ ဥပေဒ ေဒါက္တာဘြဲ႔ ယူခဲ့တယ္။ တကယ့္ကိုပဲေပါ့ေနာ္ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ယူခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ယူခဲ့တာလဲဆုိေတာ့ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ ကၽြန္မ ယူခဲ့တဲ့ ဘာသာရပ္က ျမန္မာျပည္မွာ အဲ့ခ်ိန္တုန္းက ပိတ္ပင္တားဆီးထားတဲ့ Democracy and Good Government ဆိုေတာ့ ဒါကို ဥပေဒပညာ သင္႐ိုးထဲမွာ မပါဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္မက ေဒါက္တာဘြဲ႔ ယူလာ တဲ့ေပၚမွာ ကၽြန္မ ျပန္လာတဲ့ ၂၀၀၆ မွာ ကၽြန္မကို ကန္႔ကြက္တယ္။ ဌာနဆိုင္ရာအခ်ိဳ႕ရဲ႕ ပညာရွင္ေတြပဲ ေပါ့ေနာ္။

အစိုးရရဲ႕ပညာရွင္တခ်ိဳ႕က ကၽြန္မရဲ႕ ဥပေဒေဒါက္တာဘြဲ႔ကို ႐ုပ္သိမ္းပါဆိုၿပီးေတာ့ သက္ဆိုင္ရာကို ကန္႔ ကြက္တယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ သက္ဆိုင္ရာ လူႀကီးေတြက စိစစ္ၿပီးေတာ့ သူ႔ကို တကၠသိုလ္က ထိုက္တန္ လို႔ အဲ့ဒီတကၠသိုလ္က ေပးထားတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျပန္႐ုပ္သိမ္းလိုက္လို႔ မရပါဘူးဆိုၿပီး ျပန္ေျဖၾကားလိုက္ လုိ႔ ကၽြန္မရဲ႕ ေဒါက္တာဘြဲ႔ေတြ၊ ရခဲ့တဲ့ ဘြဲ႔ေတြက ဒီေန႔ထိ ရွိေနတာ ေပါ့ေနာ္။

ေျပာခ်င္တာက ႏိုင္ငံေရး မလြတ္လပ္ရင္၊ ႏိုင္ငံေရးမွာ လူေတြဟာ ရသင့္ရထုိက္တဲ့ ပညာေရး လြတ္လပ္ ခြင့္ကို မရဘူးဆိုရင္ အဲ့ႏိုင္ငံကို ေကာင္းေအာင္ လုပ္ႏိုင္လုိ႔မရဘူး။ ကၽြန္မက ကိုယ္ေတြ႔ ေတြ႔တာ။ ကၽြန္မရဲ႕ ပညာရွင္သူငယ္ခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ သူတို႔ဟာ သူတို႔သင္ထားတဲ့ ပညာေတြကို အသံုးခ် လုိ႔မရဘူး။ ေျပာခြင့္မရဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ပိတ္ပင္ တားဆီးခံထားရလုိ႔။

သူတို႔ ဒီလို ဖြင့္ဟေျပာလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ သူတို႔အတြက္ကို နယ္လႊတ္မွာတို႔၊ အလုပ္ထုတ္ခံရမွာတို႔ အင္မ တန္ စိုးရိမ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ ပညာရွင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကၽြန္မက ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ကိုတန္ဖိုး ထားပါတယ္။ ပညာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ကို ဘယ္အခါမွာ ရမလဲဆို စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မွပဲ ကၽြန္မတို႔ရမယ္။ အဲ့ေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ကၽြန္မတို႔ လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာ မရ ရေအာင္လုပ္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။

လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ ဖြံ႔ၿဖိဳးမွသာလွ်င္ ကၽြန္မတို႔ ပညာေရး ဥပေဒကို အေကာင္းဆံုး ဥပေဒအေနနဲ႔ ဥပေဒမ်ား ဖန္တီးလုိ႔ရမယ္။ မဟုတ္လုိ႔ရွိရင္ ကၽြန္မတို႔ မွန္ကန္တဲ့ ပညာေရး ဥပေဒေတြ ခုထက္ထိ ကၽြန္မတို႔ မရေသးဘူး။ ဒါ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ ေျပာတာေနာ္။ အဲ့လို ဥပေဒေတြ မရေသးသမွ် ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ဖု႔ိဆုိတာ မလြယ္ဘူး။ ပါးစပ္က အေျပာပဲ ရွိေနမွာပဲ။

NLD ပါတီဝင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ရဲ႕နဲ႔ အဲ့ခ်ိန္တုန္းက ေ႐ြးေကာက္ပြဲဝင္တဲ့အခါမွာ ဆရာမက ဒီမိုကရက္ တစ္ပါတီ (ျမန္မာ) အေနနဲ႔ ဝင္ခဲ့တယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒါက်ေတာ့ေကာ ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သြား တာလဲရွင့္။

ကၽြန္မက NLD ပါတီအေနနဲ႔ ေ႐ြးေကာက္ပြဲဝင္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵ ရွိတယ္ေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ ၂၀၀၉ မွာ ကၽြန္မ ျပန္လာတယ္။ ျပန္လာေတာ့ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ NLD ကုိ ဝင္ေစခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီအခ်ိန္ မွာ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ NLD က သပိတ္ေမွာက္ခ့ဲတယ္။ အဲ့ေတာ့ ကၽြန္မက ကၽြန္မရဲ႕ဆႏၵက အဲ့ဒီတုန္းက ဆႏၵကလည္း အခုတိုင္းပဲ။ ကၽြန္မက လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဝင္ၿပီးေတာ့ လူထုအတြက္ကို မားမား မတ္မတ္ ရပ္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မ တိုက္ပြဲဝင္ခ်င္တယ္။

အဲ့ေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ မိခင္ပါတီျဖစ္တဲ့ NLD က ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို သပိတ္ေမွာက္ခဲ့တဲ့အတြက္ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ျပည္သူ႔အတြက္ စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ကၽြန္မေ႐ြးေကာက္ပြဲကို ဝင္ခဲ့တယ္။ တကယ္လို႔သာ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ ပြဲကို ကၽြန္မ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့မယ္ ဆုိလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မသည္ လႊတ္ေတာ္ထဲကို ေရာက္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေန႔ ျပည္သူ လူထုကလည္း ကၽြန္မဆိုတဲ့ ေဒါက္တာ ညိဳညိဳသင္းကို သိခြင့္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။

ကၽြန္မရဲ႕ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္ေတြလည္း လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ရွိလာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ ကၽြန္မ စြန္႔စားၿပီးေတာ့ ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာပဲ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ပါတီမ်က္ႏွာနဲ႔ ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာ ယွဥ္တြဲ လာတဲ့အခါမွာ ကၽြန္မ ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာကိုပဲ ေထာက္ထားၿပီးေတာ့ ကၽြန္မပါတီရဲ႕ မူဝါဒျဖစ္တဲ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ သပိတ္ေမွာက္ေရးလမ္းစဥ္ကို ကၽြန္မ မက်င့္သံုးဘဲနဲ႔ ဒီမုိကရက္တစ္ ပါတီက ႀကိဳဆိုတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မုိ႔လို႔ သူတို႔နဲ႔ ကၽြန္မပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ဝင္ခဲ့ပါတယ္။

၂၀၁၂ မွာ ကၽြန္မ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ ျမန္မာကို ကၽြန္မ လမ္းခြဲခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ လမ္းခြဲခဲ့တာလဲ ဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲ့ဒီအခ်ိန္က ကၽြန္မ မီဒီယာမ်ားကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မေျပာခဲ့ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မ အရိပ္ခိုခဲ့တဲ့ ပါတီျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ခါ အရိပ္ခိုၿပီးရင္ ေက်းဇူးသစၥာဆိုတာ ေစာင့္သိဖို႔ိ လိုပါတယ္လုိ႔ ကၽြန္မ ခံယူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မီဒီယာကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ထုတ္ေဖာ္ခဲ့ျခင္း မရွိပါဘူး။ ကၽြန္မ အေနနဲ႔ ႐ိုး႐ုိးတန္းတန္းပဲ ႏႈတ္ဆက္ခြဲခြာၿပီးေတာ့ တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္အေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ရပ္တည္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွာ ရပ္တည္ရတဲ့အခါမွာ အားသာ ခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ အေနနဲ႔ကေကာ ဘယ္လိုရွိလဲရွင့္။

အမွန္အတိုင္း ေျပာရမယ္ဆုိရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္ဆိုၿပီး ခြဲျခား ဆက္ဆံ ထားတာေတာ့ မရွိဘူး။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ပါတီတစ္ခုက ရတဲ့ ကုိတာအတိုင္းပဲ ကၽြန္မရတယ္။ ဥပမာ အားျဖင့္ ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာေန႔စဥ္ Agenda ထြက္တယ္ေလ။ Agenda ထြက္လို႔ ရွိရင္ ကၽြန္မက တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္လို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရး ပါတီႀကီးေတြရဲ႕ ေဆြးေႏြး ခ်က္ေတြပဲ ထည့္တာ လည္း မဟုတ္ဘူး။

ကၽြန္မ တစ္သီးပုဂၢလ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မုိ႔လို႔ တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ကၽြန္မ ေနရာရတယ္။ အဲ့ေတာ့ သာမန္ႏိုင္ငံေရးပါတီက ေျပာခြင့္ဆိုခြင့္ ရတယ္ေပါ့ေနာ္။ Agenda တစ္ခု အၿမဲတမ္း ကိုယ့္ဘက္က လုပ္ရင္ေပ့ါေနာ္။ ကိုယ့္ဘက္က မတင္ရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီ ႀကီးႀကီး၊ ငယ္ငယ္၊ ႐ြယ္႐ြယ္ ဒီအခြင့္အေရးကို ရမွာ မဟုတ္ဘူး။

ကိုယ္ကသာ တင္ပါ။ ကိုယ့္ကသာ အားထုတ္ပါ။ တစ္သီးပုဂၢလ ျဖစ္လို႔ဆုိၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ Agenda မွာ ဖယ္ထားၿပီး လုပ္တယ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ အခု လႊတ္ေတာ္သက္တမ္းေပါ့ေလ။ ေနာက္ လႊတ္ေတာ္ သက္ တမ္းကေတာ့ ဘယ္လိုလာမလဲ မသိဘူးေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ တကယ္လို႔မ်ား ေနာင္လႊတ္ေတာ္သက္တမ္းမွာ တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ခြဲျခားဆက္ဆံတာေတြမ်ား ရွိလာခဲ့မယ္ ဆိုလုိ႔ရွိရင္လည္း အဲ့ဒါကို အျမစ္ျဖတ္ ေခ်မႈန္းပစ္မွာပါ။ ကၽြန္မ ဥပေဒေတြ ေရးဆြဲသြားပါမယ္။ ဒါေတြ ဆက္လုပ္သြားပါမယ္။

အခုလာမယ့္ ၂၀၁၅ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာဆိုလည္း ဆရာမ တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း အေနနဲ႔ပဲ ဝင္ၿပီးေတာ့ယွဥ္ၿပိဳင္ အေ႐ြးခ်ယ္ခံမွာေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီမတိုင္ခင္တုန္းက ဆရာမအေနနဲ႔  NLD ပါတီကေန ဝင္ေရာက္ အေ႐ြးခ်ယ္ခံဖုိ႔ကို စီစဥ္ခဲ့ေသးတယ္ေလ။ NLD ပါတီအေနနဲ႔ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သူတို႔ မသတ္မွတ္ေပးႏိုင္တဲ့ အေပၚမွာ ဆရာမရဲ႕ သေဘာထားက ဘယ္လိုရွိလဲရွင့္။

ပုထုဇဥ္ဆိုေတာ့ ၀မ္းနည္းတာေပါ့ေလ၊ ကိုယ့္ကို ဖိတ္ေခၚခဲ့ၿပီးေတာ့ေပါ့ေနာ္၊ အခ်ိန္တန္ က်ေတာ့ ျပည္သူလူထု ေမွ်ာ္လင့္သလို၊ ကြ်န္မ ေမွ်ာ္လင့္သလို ျဖစ္မလာဘူးဆိုေတာ့ ပုထုဇဥ္ပီပီ ၀မ္းနည္း တာေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မတို႔ဟာ ၀မ္းနည္းျခင္းနဲ႔ပဲ ႏိုင္ငံေရးကို ျဖတ္သန္းလို႔ မရပါဘူး။

ဒီေနရာမွာ ကၽြန္မ နိုင္ငံေရးကေန ထြက္သြားမယ္ဆိုရင္ ဒါႏိုင္ငံေရးကို ကၽြန္မအႏိုင္ ပိုင္းၿပီး ထြက္သြားလို႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မ မထြက္ပါဘူး။ ကၽြန္မ ဆက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မ ဦးတည္ခ်က္က ဘာလဲ ဆိုေတာ့ ျပည္သူလူထု စီးပြားကို အၿမဲတမ္း ဒါ ေရွ႕တန္းတင္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္႐ြက္ေနဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ အဲ့ေတာ့ ဘယ္ေနရာက ပါရပါရ ေပါ့ေနာ္၊ ကၽြန္မ ပါရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ခ်တာျဖစ္ ပါတယ္။ 

ဒီေနရာမွ တခ်ိဳ႕ အထင္လြဲတာ ရွိတယ္။ ကၽြန္မက ဒီပါတီက ကၽြန္မကို ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းအျဖစ္ ေခၚတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ကၽြန္မက NLD ပါတီ၀င္ ျဖစ္သြားတယ္လို႔ တခ်ိဳ႕က လြဲမွားစြာ ခံယူလိုက္တာ လည္း ရွိတယ္။ အမွန္ေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး။ ကၽြန္မက အတိအလင္း ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မက ဒီ NLD ပါတီရဲ႕ ကိုယ္စာလွယ္ေလာင္း အျဖစ္ ကမ္းလွမ္းလို႔ လက္ခံၿပီးေလွ်ာက္လႊာတင္ ခဲ့ေသာ္ လည္းပဲ NLD ပါတီ၀င္ မျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ NLD ပါတီ၀င္အေနနဲ႔ ကၽြန္မ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း အျဖစ္ ေ႐ြးခ်ယ္ခံရျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါအားလံုးေပါ့ေနာ္၊ တခ်ိဳ႕လည္း သိတယ္၊ တခ်ိဳ႕လည္း မသိဘူးေပါ့ေနာ္။

အရင္တစ္ေခါက္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတုန္းကလည္း ပါ၀င္ၿပီး အေ႐ြးခ်ယ္ခံခဲ့တယ္။ အေ႐ြးခ်ယ္ခံရလို႔လည္း ကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ အဲ့ေတာ့ အဲ့ဒီတုန္းက အေတြ႔ႀကံဳအေနနဲ႔ ေပါ့ေနာ္ အဲ့တုန္းက အခက္အခဲေတြ၊ စိမ္ေခၚမႈေတြအေနနဲ႔ ေ႐ြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လို အေတြ႔အႀကံဳေတြ ရွိခဲ့လဲရွင့္။

အဲ့ဒီ့တုန္းက ႏိုင္ငံေရးအေျခေနအေနနဲ႔ အခုအေျခအေနနဲ႔ အရမ္းကို ကြာသြားၿပီ။ ၂၀၁၀ တုန္းက ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနက ျပည္သူလူထုက Pamphlet ေ၀လို႔ရွိရင္ မယူရဲတဲ့ အေျခအေန၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အခုနက ကၽြန္မတို႔ေျပာတဲ့ ဦးေဆာင္ အတိုက္အခံပါတီႀကီး NLD က ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို သပိတ္ေမွာက္ထားတယ္ဆို ေတာ့ ဒီဟာကို မဲ႐ံုသြား၀င္႐ံုတင္ကို NLD သစၥာေဖာက္ရာ ေရာက္တယ္ဆို တဲ့အေတြး ျပည္သူလူထု ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွာ ရွိတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔ ျပည္သူလူထုကို မဲ႐ံုကိုလာၿပီး မဲေပးဖို႔ စည္း႐ံုးရတာ အင္မတန္ ခက္ပါတယ္။ အဲ့လိုခက္တဲ့ အေနအထားမွာကို ကၽြန္မတို႔ လုပ္ခဲ့ရတာ ေတာ္ေတာ္ ခက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ့ အခ်ိန္တုန္း ကျပည္သူ လူထုက အရမ္း ေၾကာက္ေနတယ္။ အစိုးရကလည္း ပါတီစံု ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို လုပ္ဖူးတဲ့ အစဥ္အလာ အေတြ႔အႀကံဳ မရွိဘူး။ အဲ့ေတာ့ ေကာ္မရွင္အသီးသီးက လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ နားမလည္ဘူး။

တကယ္ကိုပဲ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုလုပ္တာေတြ ေရွ႕ေနာက္မညီတာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္။ ဒါ ျပည္ ေထာင္စု ေ႐ြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ကိုယ္တိုင္ကိုက ၀န္ခံခဲ့တယ္။ ၂၀၁၀ မွာ အမွားေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့တယ္။ အဲ့ေတာ့ အမွားေတြ မ်ားစြာထဲက ကၽြန္မတို႔ ၀င္ေရာက္ ေ႐ြးခ်ယ္ခံခဲ့တယ္။ ကၽြန္မတို႔ အေကာင္းဆံုး ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ျပည္သူက ကၽြန္မတို႔ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္ေပး ခဲ့တယ္။ ျပည္သူရဲ႕ အဆံုးအျဖတ္ကို ကၽြန္မတို႔ လိုက္နာမွာပဲေလ။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ အခက္အခဲ ေတြ၊ အတားအဆီးေတြ ရွိေနပါေစ၊ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က ဒါပဓာနပါပဲ။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ ျပည္သူလူူထုရဲ႕ အနာဂတ္ပါပဲ။ ျပည္သူ လူထုအနာဂတ္ လွပမလား မလွပမလားဆိုတာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေ႐ြးခ်ယ္မႈ အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ျပည္သူလူထုဟာ စစ္မွန္တဲ့ ေ႐ြးခ်ယ္မႈကို လုပ္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္မက အထူးအေလးထား ယံုၾကည္ထားပါ တယ္။

အခုလာမယ့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာေရာ ဆရာမအေနနဲ႔ ဘယ္လိုစိန္ေခၚမႈမ်ိဳးေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ ရမယ္လို႔ ထင္သလဲ။

အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ကၽြန္မ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ၀င္မယ္လို႔ ေၾကညာ လိုက္ကတည္းကိုကေပါ့ေနာ္၊ ကၽြန္မရဲ႕ မဲဆႏၵနယ္ထဲမွာေပါ့ေနာ္ တခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက စာ႐ြက္ လိုက္ျဖန္႔တာေတြ ရွိတယ္။ ဥပမာ ကၽြန္မက ဘာသာတစ္ခုရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္မဟာ လူမ်ိဳးျခားတစ္ေယာက္ဆိုတာမ်ိဳးေတြေပါ့ေနာ္။ အဲ့လိုမ်ိဳး ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိမႈေတြ လုပ္ပါတယ္။ မနက္လင္းအားႀကီး ၁ နာရီ ၂ နာရီေလာက္ မွာ ၀င္ေရာက္ၿပီး စာ႐ြက္ျဖန္႔သြားတာေတြေပါ့ေနာ္ ဒါမ်ိဳးေတြ ရွိပါတယ္။

ဒီလူမႈ ဆိုရွယ္မီဒီယာေတြလည္းပဲ ဘက္ေပါင္းစံုကေန ကၽြန္မကို ထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္မႈေတြ အဲ့ဒီ အခ်ိန္ထဲက ထြက္လာတာေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္မ ေ႐ြးေကာက္ပြဲဝင္မယ္လို႕ ေၾကညာလိုက္ကတည္းကိုက ဒါေတြက ထြက္လာ တာ ေပါ့။ ဒါေတြဟာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဆိုရင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း က ဘယ္လိုသတ္မွတ္ထားသလဲဆိုတဲ့ အေျခခံ စံႏႈန္းေတြ အေပၚကို မူတည္ၿပီးေတာ့ ဒီလို လူမႈေရး တိုက္ခိုက္မႈ ေတြ ပုဂၢိဳလ္ေရး တိုက္ခိုက္မႈေတြ ေပၚလာတာေပါ့ေနာ္။

ဒါေပမဲ့လည္း အဲ့ဒီလို ဘယ္ေလာက္ပဲထြက္လာလာ ကၽြန္မနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ျပည္သူလူထုက ကၽြန္မ အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း သိေနတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မက လူထုနဲ႔လည္း တသီးတသန္႔ႀကီး ေနေနတာ မရွိ ဘူး။ ကၽြန္မ လႊတ္ေတာ္တက္တဲ့ ပံုစံကအစ လႊတ္ေတာ္ကိုလာတဲ့ မီဒီယာကေလးေတြနဲ႔ သိပ္မကြာဘူး။ ဟန္ႀကီးပန္ႀကီးလည္း ကၽြန္မက သိပ္မလုပ္တတ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ကၽြန္မက လူထဲကလူပဲ အၿမဲျဖစ္ေန တယ္။ အဲ့ဒါက ကၽြန္မရဲ႕ အားသာခ်က္ေပါ့ေနာ္။ အဲ့ေတာ့ လူထဲကလူပဲ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕ အသံလည္းသိတယ္။ လူေတြကလည္း အျပန္အလွန္အေနနဲ႔ ကၽြန္မအေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္း သိၾက တာ မ်ားတယ္ေပါ့။

အဲ့ေတာ့ ကၽြန္မကို ဘယ္လိုလက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ိဳးမွာမဆို ေတြ႔ႏိုင္တယ္။ လမ္းေဘးဆိုင္လည္း ေတြ႔ႏိုင္ တယ္ေပါ့ေနာ္။ ျပည္သူလူထုက ကၽြန္မကို ဘယ္လိုေနရာမ်ိဳးမွာမဆို ေတြ႔ႏိုင္တယ္ေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္မကို ဖုန္းဆက္ၿပီး ခ်ိန္းလိုက္တာနဲ႔တင္ ကၽြန္မကို သူတို႔ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္ဆိုင္မွာ သူတို႔ ကၽြန္မကိုေတြ႔ႏိုင္တဲ့ အေနအထား ရွိတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒါကလည္း ကၽြန္မနဲ႔ ျပည္သူလူထုကို ေသြးကြဲေအာင္ လုပ္လို႔မရတဲ့ အခ်က္ထဲမွာ ရပ္တည္ေနတယ္။

အမ်ိဳးသမီး ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ေယာက္ဆိုၿပီးေတာ့ သာမန္ တိုက္ခိုက္နည္းေတြနဲ႔ တိုက္ခိုက္လို႔မရတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ အားသာခ်က္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုအားသာခ်က္ေတြ ရွိမထားဘူးဆိုရင္ သာမန္ အမ်ိဳးသမီး ကိုယ္စားလွယ္တစ္ေယာက္ ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ၿပိဳင္ဘက္ေတြကေန နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး တိုက္ခိုက္တာ ေတြ မလြဲမေသြ ခံရလိမ့္မယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတုန္းက ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ိဳးသမီး ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အေနနဲ႔ ပါဝင္ ယွဥ္ၿပိဳင္တာေတြ လည္း နည္းခဲ့တယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာလည္း အမ်ိဳးသမီး ကိုယ္စားလွယ္ နည္းတာေပ့ါ။ အခုတစ္ေခါက္မွာ ေတာ့ အေရအတြက္အရဆိုရင္ ပိုၿပီးေတာ့ မ်ားလာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္ရွင့္။ အဲ့ေတာ့ လႊတ္ေတာ္အတြင္း မွာ အမ်ိဳးသမီး ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အမ်ားစု ပိုၿပီးေတာ့ ပါဝင္လာျခင္း အားျဖင့္ တိုင္းျပည္အတြက္ ဘယ္လို မ်ိဳး ထူးျခားေျပာင္းလဲမႈ ေတြ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါသလဲ။

လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ အနည္းဆံုး ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ေတာ့ ပါေစခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့ အမ်ိဳးသမီး ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အေရအတြက္ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၁၄ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ရွိတယ္။ အဲ့ေတာ့ ကၽြန္မတို႔က ၁၄ ရာခိုင္ႏႈန္းစလံုး အကုန္ေတာ့ ရမယ္မထင္ဘူး။ ကၽြန္မထင္တယ္။ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေတာင္ ရပါ့မလားလို႔ စိုးရိမ္တယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲ့ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ရရင္ေတာင္မွ အထူးအေလးထားၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေရး ကိစၥေတြ လုပ္သြားမယ္။

အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးေတြ အၾကမ္းဖက္မႈမွ ကာကြယ္ေရးကိစၥကုိ ကၽြန္မတို႔ အထူးအေလးထားၿပီး ေျဖရွင္းရမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အၾကမ္းဖက္ ခံေန ရတယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီအတြက္ကို ထိေရာက္တဲ့မူေတြ ခုထက္ထိ မရွိေသးဘူး။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အာဆီယံ ၉ ႏိုင္ငံက ရွိၿပီးၿပီ။ ၁၀ ႏိုင္ငံမွာ ကၽြန္မတို႔ ၁ ႏိုင္ငံကပဲ မျပ႒ာန္း ရေသးတာ။ ဒါဟာ ကၽြန္မတို႔ အတြက္ ရွက္စရာေကာင္းတယ္။

ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ အာဆီယံ ႏိုင္ငံရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အၾကမ္းဖက္မႈ ကာကြယ္ေရး ဆိုင္ရာ ဥပေဒေတြ ေရးဆြဲဖုိ႔ဆုိလုိ႔ရွိရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲကို အမ်ိဳးသမီးေတြ အမ်ားႀကီးေရာက္မွျဖစ္ မယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ လႊတ္ေတာ္ထဲကို အမ်ိဳးသမီးေတြ အမ်ားႀကီးေရာက္ဖုိ႔အတြက္ လူထုက ကၽြန္မတို႔ အမ်ိဳးသမီး ထုကို စဥ္းစား ၾကပါ။

လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ ပါျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ျပည္သူဘဝက လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရပါတယ္။ ဒါဟာ ခိုင္မာတဲ့သက္ေသေတြ ရွိၿပီးၿပီ။ ႏိုင္ငံတကာမွာ သုေတသနေတြ လုပ္ထားတာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အမ်ိဳး သမီးေတြ လႊတ္ေတာ္ထဲပါလု႔ိရွိရင္ အမ်ိဳးသမီးဆိုတဲ့ သေဘာက သူက ျပည္သူကို Service ေပးဖုိ႔ အရမ္း အားသန္တယ္။ သူက ျပည္သူဆီက ယူဖို႔ထက္ ျပည္သူကို ေပးဖုိ႔စိတ္က သူကပိုမ်ားတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကၽြန္မတို႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ အမ်ားႀကီး ပါျခင္းအားျဖင့္ ျပည္သူကိုေပးတဲ့ လႊတ္ေတာ္ေတြ ျဖစ္လာမွာ ေသခ်ာတယ္။ ျပည္သူ႔ဆီက ယူတဲ့ လႊတ္ေတာ္ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ျပည္သူ ကို ေပးတဲ့ လႊတ္ေတာ္ေတြ ျဖစ္လာမွာ ေသခ်ာတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ိလို႔ အမ်ိဳးသမီးလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားမ်ားကို လႊတ္ေတာ္ကို အေရာက္ပို႔ေပးပါလို႔ ကၽြန္မ လူထုႀကီးကို ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment

My Blog List