ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္တင္ဦး ႐ိုက္ကူးၿပီး ေနေအာင္၊ ဇင္ဝိုင္း၊ ခင္သန္းႏု၊ ေမသန္းႏုနဲ႔ သီတာသိမ့္တို႔ ဦးေဆာင္ပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ သႀကၤန္မိုး ဇာတ္ကားဟာ အႏုပညာအရ ေအာင္ျမင္မႈ အထြဋ္အထိပ္ ရရွိခဲ့ၿပီး သႀကၤန္ခ်စ္သူ ျမန္မာပရိသတ္ရဲ႕ ႏွလံုးသားကို သိမ္းပိုက္ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အခုအခါမွာ သက္တမ္းအားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ နီးပါး ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီဇာတ္ကား႐ဲ႕ေအာင္ျမင္မႈကို အမီ လိုက္ႏိုင္တဲ့ ေနာက္ထပ္ သႀကၤန္ေနာက္ခံ ဇာတ္ကားသစ္တကား ထပ္မံ ထြက္ေပၚလာျခင္း မရွိခဲ့ေသး သလို ဒီသႀကၤန္မိုး ဇာတ္ကားကိုပဲ ဒီေန႔ထက္တိုင္ မက္မက္ေမာေမာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ၾကည့္႐ႈ ေနၾက ရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
မႏၲေလးသႀကၤန္ရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္ လကၡဏာ တရပ္လို ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီး ယေန႔ထက္တိုင္ အႏုပညာ မွတ္ေက်ာက္ အတင္ခံႏိုင္ဆဲ ျဖစ္တဲ့ “သႀကၤန္မိုး” ဇာတ္ကား အေၾကာင္း အမွတ္တရ ေတြကို အဲဒီဇာတ္ကားမွာ စႏၵရား ကိုၿငိမ္းေမာင္ရဲ႕ သားျဖစ္သူ သက္ေထြး အျဖစ္ သဘာဝက်က် သ႐ုပ္ေဆာင္ ခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီ ဇင္ဝိုင္း ကို ဧ႐ာဝတီ သတင္းေထာက္ မစပ္စု က ေမးျမန္းထားပါတယ္။
ေမး။ ။ ဒီ သႀကၤန္မိုး ဇာတ္ကားဟာ ဦးဇင္ဝိုင္းရဲ႕ ဘယ္ႏွကားေျမာက္လို႔ ေျပာလို႔ရပါသလဲ။
ေျဖ ။ ။ ဒါက ဒုတိယေျမာက္ ကားပါ။ ပထမဆံုးကားက ဦးေနေအာင္၊ အကယ္ဒမီ ခိုင္ခင္ဦး၊ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ရယ္၊ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္ ရယ္ ပါတဲ့ “သံေယာဇဥ္ဆိုတာ ရွိတယ္” ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားပါ။ ဒီဇာတ္ကား ကလည္း ပရိသတ္ အသိအမွတ္ျပဳ ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားပါ။ ပရိသတ္က အားေပးခဲ့ေသာ္ျငားလည္း သႀကၤန္မိုးရဲ႕ အရွိန္အဝါနဲ႔ ႏိႈင္းလိုက္ေတာ့ တျခားစီ ျဖစ္သြားတာပါ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ပရိသတ္ရဲ႕ ရင္ခြင္ထဲကို က်ေနာ္ ေႏြးေထြးၿပီးေတာ့ နားခိုခြင့္ရခဲ့တာ သႀကၤန္မိုးနဲ႔ နားခိုခြင့္ရခဲ့တာပါ။
ေမး။ ။ ဘဝအတြက္ ဇင္ဝိုင္းဆိုတဲ့ နာမည္တခု ျဖစ္လာဖို႔အတြက္ သႀကၤန္မိုးရဲ႕ ေထာက္ပံ့မႈက ဘယ္ေလာက္အထိ ရွိႏိုင္ပါသလဲ။
ေျဖ ။ ။ ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါး ရွိပါတယ္။ သႀကၤန္မိုးက က်ေနာ့္ဘဝမွာ က်ေနာ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ဘဝကို ရေအာင္ တြန္းပို႔ေပး လိုက္တဲ့ ကားပါပဲ။ အခုလို ႏွစ္စဥ္မပ်က္ အခုဆို ႏွစ္ေပါင္းအစိတ္ ေက်ာ္ၿပီေပါ့ ေနာ္။ ဒီဇာတ္ကားကို လူေတြ ၾကည့္ခ်င္ၾကတယ္ ဆိုေတာ့ ဒါဟာ ဘာပဲေျပာျပာ ကိုယ္ပါလို႔ ေျပာတဲ့ကားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အႏုပညာပစၥည္းတို႔ မည္သည္မွာ အခ်ိန္ကာလရဲ႕ ပြတ္ တိုက္မႈကို ခံၾကရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ အႏုပညာပစၥည္းက တလ ႏွစ္လနဲ႔ ေပ်ာက္တယ္။ တခ်ိဳ႕က တႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္နဲ႔ ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ အခုလို ႏွစ္အတြင္းေတာင္ ရွိလာၿပီဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီအႏုပညာပစၥည္း ဂႏၴဝင္ပစၥည္း ျဖစ္လာၿပီလို႔ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ႐ိုးသားစြာ ယံုၾကည္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။
ေမး။ ။ သႀကၤန္မိုးက ၁၉၈၄ ကတည္းကလို႔ မွတ္သား မိပါတယ္။ အရမ္းေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး အခုခ်ိန္အထိလည္း ႏွစ္စဥ္ ပရိသတ္ေတြက တီဗီမွာ မက္မက္ေမာေမာ ေစာင့္ၾကည့္ေနရတုန္းပဲ။ ဒီလိုပဲ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြကို ေနာက္ထပ္ ဆန္းသစ္ၿပီး ျပန္႐ိုက္ၾကတာေတြလည္း ရွိေပမယ့္ သႀကၤန္မိုးကိုေတာ့ ျပန္႐ိုက္ၾကျခင္း ျပန္႐ိုက္ႏိုင္ျခင္း မရွိဘူးေပါ့ေနာ္။ အဲဒီအေပၚ အျမင္ကို ေျပာပါဦး။
ေျဖ ။ ။ သႀကၤန္မိုးကို ဖန္တီးဖို႔ သံုးႏွစ္ေလာက္ အခ်ိန္ ယူခဲ့ၾကရပါတယ္။ သႀကၤန္မိုးကို စတည္ဖို႔ ေျပာရင္းနဲ႔ ျငင္းၾက ခံုၾက၊ အေပါက္အၿပဲေတြ ဖာၾက ေထးၾကေပါ့ ေနာ္။ အဲလိုနဲ႔ လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ထုတ္လုပ္သူ ဦးေဇာ္ျမင့္ ေျပာတာကေတာ့ သူ႔ကို ဒါက ကံတ႐ားကေပးတဲ့ လက္ေဆာင္ပါလို႔ သူေျပာပါတယ္။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ေတာ့ ဒီလိုမျမင္ပါဘူး။ ဇာတ္ကား တကား ေကာင္းဖို႔ဆိုတာ ဒါ႐ိုက္ တာေရာ၊ ဇာတ္ၫႊန္းေရာ၊ ၿပီးေတာ့ စက္မႈအဖြဲ႕သားေတြေရာ၊ ပါဝင္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေရာ၊ ဒါတင္မက ထုတ္လုပ္သူရဲ႕ ေစ တနာ ထားမႈလည္း အမ်ားႀကီး လိုပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္က ကိုေဇာ္ျမင့္ကလည္း အသက္က က်ေနာ့္ထက္ေတာင္ ငယ္ပါေသးတယ္ ခင္ဗ်။ ႐ံႈးျခင္း ျမတ္ျခင္းကို မတြက္ေတာ့ဘဲ နဲ႔ သူက ဒီသႀကၤန္ကား ဆိုတာ မႏၲေလးသႀကၤန္လို ႐ိုက္ျပခ်င္တယ္ ဆိုၿပီး ဒီလိုကို ႐ိုက္တဲ့သူပါ။ ဒီ အတြက္ မ႐ိုက္ခင္ ႀကိဳတင္ၿပီး ေတာ့ ပစၥည္းေတြ စုခဲ့ ရပါတယ္။ ဓာတ္ပံုေတြ၊ Sketch ေတြ ထုတ္ၾကရပါ တယ္။ ဇာတ္အရ ၅၇ ခုႏွစ္ဆို ဘယ္လိုဝတ္မယ္၊ ဒီဘက္ေခတ္က်ေတာ့ ဘယ္လို ဝတ္မယ္ ဆိုတာေတြ အမ်ားႀကီး ျပင္ဆင္႐ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကိုေဇာ္ျမင့္က ေငြကို ပံုထားၿပီးေတာ့မွ ႀကိဳက္သေလာက္ ကုန္ပါေစ ဆိုၿပီးေတာ့မွ ႐ိုက္တာပါ။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ (၁) အခ်က္ အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ထုတ္လုပ္သူရဲ႕ ေစတနာေတြလည္း ပါပါတယ္။ (၂) အခ်က္က ဆရာဦးတင္ဦးပါ။ ဆရာဦးတင္ဦး လက္စြမ္း အထက္ဆံုး အခ်ိန္၊ စိတ္ဓာတ္ အတက္ႂကြဆံုး အခ်ိန္မွာ သႀကၤန္မိုးကို ႐ိုက္တာပါ။ ဒါ့အျပင္ သူက မႏၲေလးသားေလ။ ငယ္ငယ္ ကတည္းက မႏၲေလးသႀကၤန္ အေၾကာင္း အူမေခ်းခါး သိေနတဲ့သေဘာေပါ့။ ဒီကားကို တျခား ဒါ႐ိုက္တာ တေယာက္က လာ႐ိုက္ရင္ တမ်ိဳးျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ဦးမယ္။ ဦးတင္ဦး ႐ိုက္လိုက္တဲ့ အတြက္ ပိုမိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းမြန္သြားတာလည္း ရွိပါတယ္။
ေနာက္တခုက ပါဝင္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြပါ။ ပါဝင္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြမွာ ဆိုရင္ ေဒၚခင္သန္းႏုကလြဲရင္ တျခားသ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြ အားလံုးဟာ ဦးတင္ဦး တပည့္ေတြပါ။ က်ေနာ္တို႔ေတြက ဘယ္ႏွရက္ ၾကာၾကာ၊ ဘယ္ေလာက္ေနရ ေနရ ဆိုၿပီး ထိုင္႐ိုက္ၾက တာပါ။ သႀကၤန္မိုး ကို မ႐ိုက္ခင္ တလေလာက္ ျပင္ဆင္႐ပါတယ္။ သႀကၤန္မက်ခင္ ဆယ္ရက္ေလာက္ ကတည္းက က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳၿပီး သႀကၤန္က်ေန ၾကတာပါ။ ၿပီးေတာ့ သႀကၤန္တြင္းရက္၊ သႀကၤန္ၿပီးေတာ့လည္း သႀကၤန္ ဆက္က်ေနရတာ က်ေနာ္တို႔မွာ။ ေႏြဦးကဗ်ာ မ႑ပ္ႀကီးေပၚမွာ တပတ္ ဆယ္ရက္ေလာက္အထိ သႀကၤန္က မၿပီးႏိုင္ဘူး။ သႀကၤန္က က်ေနာ္တို႔ အတြက္ကေတာ့ ရက္အစိတ္ေလာက္ထိ ျဖစ္သြားတာေပါ့ေနာ္။
ေနာက္တခုကေတာ့ ဦးတင္ဦးရဲ႕ ပညာပါခင္ဗ်။ သူက ႐ိုက္ကတည္းကိုက တြက္ခ်က္ ႐ိုက္တာပါ။ ပညာရွင္ ဆိုေတာ့ေလ။ ဘယ္ အခန္းမွာ ဘယ္သီခ်င္း ကိုထည့္ၿပီး ဘယ္လိုေျပာင္းမယ္ ဆိုတာက အစေပါ့။ တည္းျဖတ္ ဦးျမင့္ခိုင္ေပါ့ ေနာ္။ ဦးျမင့္ခိုင္ နဲ႔ ဦးတင္ဦး ဆိုတာ တကယ့္လင္မယားလို ေနတာ။ ဦးတင္ဦး ဘယ္လို ႐ိုက္ထားရင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ ဆိုတာ ႀကိဳတင္ တြက္ခ်က္ ထားၿပီး သားပါ။ ဥပမာေပါ့၊ ဦးေနေအာင္ ငုတ္တုတ္ထိုင္ၿပီး အရက္ပုလင္းႏွစ္လံုး ကို ၾကည့္ေနရင္း ညဘက္ႀကီး ဘယ္ကိုၾကည့္၊ ညာကို ၾကည့္၊ အဲဒီ ပုလင္းႏွစ္လံုးကို ႐ိုက္ခြဲမလို႔ ေပါက္ခြဲမလို႔ ေျမႇာက္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဟိုဘက္မွာ ကိုဟန္တင္က ဒရမ္ႀကီးကို ဂြမ္းဆို ႐ိုက္ခ်လိုက္တာ။ ပရိသတ္က ေဝါဆို ျဖစ္သြားတာ။ အဲဒါက အလကား ဘုရားေပးတဲ့ဆုမွ မဟုတ္တာ။ ဒါ ပညာရွင္တေယာက္ရဲ႕ တြက္ခ်က္ၿပီးေတာ့ လုပ္ထားတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြပါ။
အဲဒီလိုေတြေၾကာင့္မို႔ သႀကၤန္မိုး ေအာင္ျမင္ျခင္းကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဆရာ ဦးတင္ဦး ရယ္၊ ထုတ္လုပ္သူမ်ားရယ္၊ ၿပီးေတာ့ ပါဝင္တဲ့ စက္မႈအဖြဲ႔သားမ်ားေပါ့ ဗ်ာ။ ခ်စ္မင္းလူ ကလည္း ကင္မရာဆို အင္မတန္ ႐ူးသြပ္တာကိုး။ ဦးတင္ဦးနဲ႔ ႐ိုက္သမွ် ကားမ်ားလည္း သူ အကယ္ဒမီရပါတယ္။ ဒါက အားလံုးရဲ႕ ေပါင္းစည္းမႈ၊ စုစည္းမႈအင္အား ပါသလို ခုနကေျပာတဲ့ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ မ႐ိုးႏိုင္တဲ့ ပြဲေတာ္ေပါ့ေနာ္။ တျခား အေၾကာင္း ႐ိုက္ထားရင္ ေခတ္ကာလအေလ်ာက္ ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ တမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒီဟာက ေတာ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ အႏွစ္သက္ဆံုး၊ အစြဲလမ္းဆံုး ပြဲေတာ္တခု အေၾကာင္း ကို ႐ိုက္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒါေၾကာင့္ လည္း ပါပါလိမ့္မယ္ ခင္ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေအာင္ျမင္တယ္ လို႔ ထင္ပါတယ္။
ဒီသႀကၤန္မိုး ဇာတ္ကားကို တျခားလူေတြ ျပန္႐ိုက္ဖို႔ထားလို႔ ဦးတင္ဦး ဒီဘက္ေခတ္ ေရာက္တဲ့ အခါမွာ “ပိေတာက္ ပင္လယ္” ဆိုတဲ့ သႀကၤန္ကားႀကီး တကား ႐ိုက္ပါေသးတယ္။ ဦးေဇာ္ျမင့္ထက္ ေငြပို သံုးႏိုင္ပါတယ္။ တကယ့္ ပင္လယ္ႀကီးထဲမွာကို ေငြေဆာင္ ကို သြားၿပီးေတာ့ ပင္လယ္ႀကီးထဲမွာ ေလွႀကီးေတြနဲ႔ အဲဒါနဲ႔ကို သႀကၤန္ေတြ က်ၾကတာ။ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ တို႔ေတာင္ ပါပါတယ္။ အဲဒီလို႐ိုက္ခဲ့တာပါ။
ဒါေပမယ့္ သႀကၤန္မိုးကို ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာကိုယ္တိုင္ သႀကၤန္မိုးကို စံခ်ိန္ ခ်ိဳးဖို႔ လုပ္တာ မေအာင္ျမင္ဘူး ခင္ဗ်။ သေဘာကေတာ့ ဒါေတြကလည္း က်ေနာ္ မျမင္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြ ပါမွာပါ။ လူေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ စြဲထားတဲ့ အစြဲတခုကို က်ေနာ္က ေဖ်ာက္ပစ္လို႔ မရ ဘူးေလ။ က်ေနာ္ သိသေလာက္ သံုးသပ္ရရင္ေတာ့ အဲဒီလိုပဲ သံုးသပ္မိပါတယ္။
ေမး ။ ။ သႀကၤန္မိုး ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးမႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အမွတ္တရေတြကိုလည္း ေျပာပါဦး။
ေျဖ ။ ။ က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ သႀကၤန္မိုးမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ဆိုေပမယ့္ တကယ္တမ္း က်ေတာ့ က်ေနာ္က သႀကၤန္မိုး ႐ိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆ႐ာဦးတင္ဦးဆီမွာ ၇ ႏွစ္ရွိခဲ့ပါၿပီ။ က်ေနာ္က ဆရာဦးတင္ဦး ဆီမွာ မီးထိုး၊ မွန္ထိုး၊ မွတ္တမ္းေရး၊ ေတာက္တို မယ္ရ အလုပ္ေတြက စၿပီး မွတ္တမ္းေရး ဘဝကေန ၿပီးေတာ့မွ Assistant Director လိုမ်ိဳးေတာင္ ဆရာက မ်က္ႏွာလႊဲၿပီး ခိုင္းတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြ ရွိလာ ပါၿပီ။ သႀကၤန္မိုးက်ေတာ့လည္း ဒီလိုပါပဲ။ ကိစၥအဝ၀ အားလံုးကို က်ေနာ္ ေခါင္းခံၿပီးေတာ့ လုပ္ရ ပါတယ္။
ဇာတ္အင္အားေတြ ကလည္း မ်ားျပားတယ္။ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြ ကလည္း ၁၉၅၇ ခုႏွစ္နဲ႔ ဇာတ္ကား ႐ိုက္တဲ့ ကာလ၊ အဲဒီလို ကြဲလြဲတာေတြက အမ်ားႀကီးရွိေတာ့ ေရွ႕ပိုင္းမွာလည္း အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ပါတယ္။ လူေတြေတာ့ စံုေနပါၿပီ၊ အုန္းလက္ မ႑ပ္ႀကီး လည္း စံုၿပီ၊ တီးဝိုင္းေတြလည္း စံုၿပီ၊ စဥ့္အိုးႀကီးေတြလည္း စံုၿပီ၊ ေရသဘင္မ႑ပ္က အမ်ိဳးသမီးေတြလည္း အကုန္ဝတ္ၿပီးၿပီ။ ဒီဘက္က ၿမိဳ႕မအသင္းတို႔၊ သဂၤဟ တို႔ အတာသဘင္ ကားႀကီးေတြက ဆင္ၿပီးၿပီ။ ဦးလင္းေအာင္တို႔ လိုမ်ိဳး ၅၇ ဝတ္စံုနဲ႔ အဲဒီတုန္း က ဂ်စ္ကားနဲ႔ လင့္႐ိုဗာနဲ႔ လည္ၾကမယ့္ လူေတြလည္း စံုၿပီ။ သို႔ေသာ္ အဲဒီေရာက္ေတာ့မွ ပိေတာက္ပန္းေျခာက္ လိုေနတာတို႔၊ ေရႊေျခခ်င္း လိုေနတာတို႔ အဲလိုမ်ိဳး အျဖစ္မ်ိဳးေတြ ေပါ့။ ဒါေတြက အမ်ားႀကီး ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။
ေမး။ ။ ဒီကားမွာ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္တင္ဦးနဲ႔ ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြထဲက မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ခဲ့တာေတြကိုလည္း ေျပာပါဦး။
ေျဖ ။ ။ အမွတ္တရ ကေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ ဦးေနေအာင္နဲ႔ အျပန္အလွန္ သားအဖခ်င္း ေပါက္ကြဲၾကၿပီး ေျပာၾကတဲ့ အခန္းမွာ က်ေနာ္က စိတ္ထင္ေနတာ ေပါ့ေလ၊ ဆရာနဲ႔ ငါ ၇ ႏွစ္ေလာက္ ေနၿပီးၿပီ။ လူတကာကိုလည္း ငါ ႐ုပ္ရွင္ အေၾကာင္းေတြ ေျပာေနၿပီ။ သင္တန္းေတာင္ က်ေနာ္က ဆရာ့ဆီ လာအပ္ရင္ က်ေနာ္က အရင္သင္ေပးရတဲ့ဘဝ ေရာက္ေနၿပီေလ။ ကိုယ္လုပ္ႏိုင္မယ္ပဲ ထင္ ေနတယ္။ ဒီမာန္ေလးနဲ႔ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း က်ေတာ့ မရဘူး၊ အဲဒီအခန္းက ေလးငါးႀကိမ္ မက ဆရာက ျပန္႐ိုက္ ျပန္႐ိုက္ ဆိုေတာ့ ေရစိုၿပီး ျပန္လာတဲ့ အခန္း ဆိုေတာ့ ေရေတြေလာင္းလိုက္ မီးထိုးတဲ့အထဲ ဝင္လိုက္၊ မရလိုက္။ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ ဓာတ္ က်ပါတယ္။ ထမင္းလည္း ထြက္မစားျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ကြယ္လြန္သြားတဲ့ ဦးခ်စ္မင္းလူ ေပါ့ေနာ္။ သူတို႔ေတြ ျပန္ဝင္လာၿပီးေတာ့ မွ ကဲ ဘႀကီးေရ ရသေလာက္ ႐ိုက္ၾကည့္တာေပါ့ဗ်ာ။ မရလည္း ရသေလာက္ပဲ ယူလိုက္တာေပါ့ ဆိုၿပီး ႐ိုက္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ တကယ္ရသြားပါတယ္။
အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ ဆရာဦးတင္ဦး အနားမွာ ေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္က သိေနတယ္၊ သူ႔ အထာေတြကို။ တျခား သ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြ အိုက္တင္လုပ္လို႔ မရရင္ သူ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ လုပ္တယ္ဆိုတာ သိတယ္။ ၿပီးရင္လည္း က်ေနာ္ ခံရတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္က တက္ႂကြေနတာကိုး။ ငါလုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး တက္ႂကြေနတာ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အဲဒီထဲကဇာတ္ေကာင္ သက္ေထြး ဆိုတာက ဖခင္က တဖက္၊ ခ်စ္သူနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြက တဖက္၊ သႀကၤန္မွာ ကိုယ္ေပ်ာ္ခ်င္တာ တဖက္၊ ဒီဘက္ေပါင္းစံုၾကားမွာ ညပ္ ေနတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေရးရာအရ လံုးဝေၾကကြဲေနတဲ့ ကေလး တေယာက္။
က်ေနာ္က သြားၿပီးေတာ့မွ တကယ့္ကို အမာႀကီးေတြနဲ႔ ျဖစ္ေနေတာ့ ဆရာဦးတင္ဦးက အဲဒါကို ခ်ိဳးလိုက္တာပါ။ ခ်ိဳးလိုက္ေတာ့ တကယ္ ႐ိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တကယ္ ေၾကကြဲၿပီး ေတာ့ ငိုယိုေျပာတဲ့အဆင့္ ေရာက္သြားေရာ။ အဲဒါကေတာ့ ဆ႐ာဦးတင္ဦးရဲ႕ ပညာပါ။ က်ေနာ့္ကို တကယ့္ကို စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ၿပိဳကြဲေနတဲ့ သက္ေထြး ျဖစ္လာေအာင္ သူ ဖန္တီးေပးခဲ့တာပါ။ ေနာက္ထပ္ ေျပာရမယ္ဆို သႀကၤန္မိုးမွာ က်ေနာ္ နင္လားငါလား အိုက္တင္ သိပ္လုပ္ရတာ မရွိပါဘူး။ ဦးေနေအာင္နဲ႔ေျပာရတဲ့ အခန္း ေလာက္ပါ။ က်န္တဲ့ဟာေလးေတြ ကေတာ့ ေမးထူး ေခၚေျပာ ေလးေတြ၊ တခါတေလက်ရင္ တေယာက္တည္း က်ံဳးေဘး သြားထိုင္ ေနတာေတြ၊ သစ္ပင္ေအာက္ သြားထိုင္ေနတာ ဒီေလာက္ပါပဲ။
သို႔ေသာ္ ဆ႐ာဦးတင္ဦးရဲ႕ ပညာေၾကာင့္ က်ေနာ့္ကို ပရိသတ္ရဲ႕ က႐ုဏာ ေရာက္လာပါတယ္။ သက္ေထြးဆိုတဲ့ ေကာင္ေလး ဆီ ကို။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ဒီသက္ေထြးက ခုမွေပၚလာတဲ့ သက္ေထြး မဟုတ္ဘူးေလ။ အေဖ အေမနဲ႔ ညားၿပီးေတာ့မွ ေမြးလည္း ေမြးေရာ မီးတြင္းထဲမွာကို အေမက ဆံုးရွာတဲ့ မိတဆိုး၊ ဒီၾကားထဲ အေဖက အရက္သမားႀကီး ျဖစ္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ အေဖ သြားေလရာကို လိုက္ၿပီးေတာ့မွ အေဖ စႏၵရားတီးရင္ စားပြဲေပၚမွာ၊ ေသတၱာေပၚမွာ အိပ္ၿပီး ျခင္ေတြကိုက္ၿပီး ဒီလိုေနရတဲ့ကေလး ကိုး။ အဲဒီေတာ့ ဒီကေလးေပၚမွာ သနားတဲ့ ေမတၱာ က႐ုဏာဟာ သက္ေထြးဆိုၿပီး ဇင္ဝိုင္းက ဝင္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒီကေလးေပၚမွာထားတဲ့ ပရိသတ္ေတြရဲ႕ ေမတၱာတရားက က်ေနာ့္ဆီ ဝင္လာတာပါ။ ဒါကလည္း ဆရာဦးတင္ဦးရဲ႕ အတတ္ပညာပါ။
ေမး ။ ။ သႀကၤန္မိုး ဇာတ္ကားဟာ ႐ုပ္ရွင္တင္မက ဇာတ္ဝင္သီခ်င္းေတြ ကလည္း အရမ္းေအာင္ျမင္ခဲ့ ပါတယ္။ အခုထိလည္း ဒီသီခ်င္းေတြကို ေက်ာ္ႏိုင္တဲ့ ေအာင္ျမင္တဲ့သီခ်င္းေတြ မရွိေသးဘူးလို႔ေတာင္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီ အေပၚလည္း သံုးသပ္ေပးပါဦး။
ေျဖ ။ ။ ဒီလိုရွိပါတယ္၊ သႀကၤန္မိုးရဲ႕ ဂီတမႉးဟာ သံုးေယာက္ပါ။ ဂီတမႉး သံုးဦး နာမည္ထိုးတာပါ။ ဂီတမႉး ၿမိဳ႕မ ကိုေပါ၊ ဂီတမႉး အၪၨလီေမာင္ေမာင္၊ မၾကာခင္က ဆံုးပါးသြားတဲ့ ေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ တို႔ပါ။ ဂီတမႉးသံုးေယာက္ ဝိုင္းဝန္း ဖန္တီးၾကတာပါ။ ဒီဇာတ္ကားကို ဂီတေတြပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္တို႔ မ႐ိုက္ခင္ သီခ်င္းေတြသြင္းၾကေတာ့ သီခ်င္းေတြခ်ည္းပဲ ၁၅ ပုဒ္၊ ၁၆ ပုဒ္ေလာက္ ရွိေန ေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာတဦးက ေျပာပါတယ္။ မင္းဆရာကကြာ ဒီသီခ်င္းေတြ ၁၅ ပုဒ္၊ ၁၆ ပုဒ္ သံုးေနေတာ့ ဇာတ္အသားက ဘယ္မွာ ရွိမွာလဲ လို႔ ေမးပါတယ္။ သူတို႔ ထင္ေနတာကေတာ့ အဲဒီ ေခတ္ကေတာ့ဗ်ာ သီခ်င္းဆိုရင္ မင္းသား မင္းသမီး လက္တြဲၿပီးေတာ့ ပန္းၿခံ ထဲ လွည့္ပတ္ကၾက ခုန္ၾက ဒီလိုမ်ိဳး ထင္တယ္ေပါ့ ေနာ္။ က်ေနာ္ ဘာမွ မေျပာဘဲ ေနပါတယ္။ သႀကၤန္မိုးက်ေတာ့ ဒီသီခ်င္းေတြထဲမွာပဲ ဇာတ္က ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုပဲ ဇာတ္ထဲမွာ သီခ်င္းက ပါေနတယ္။ ေႏြဦးကဗ်ာမွာ သီခ်င္းေတြ ေရးေန ဆိုေနရင္းကေန ေနာက္မွာ ဇာတ္ကြက္ေတြက ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ဒီ တူးပို႔ တူးပို႔ သီခ်င္းနဲ႔ပဲ တခါတည္း ဇာတ္က ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဇာတ္သားထဲမွာ သီခ်င္းပါတယ္။ သီခ်င္းထဲမွာ ဇာတ္သား ပါတယ္ ဒီလိုမ်ိဳး ႐ိုက္သြားတာပါ။ ဒီသီခ်င္းကို သီးသန္႔လုပ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။
ဧရာ၀တီ
ေမး။ ။ ဒီ သႀကၤန္မိုး ဇာတ္ကားဟာ ဦးဇင္ဝိုင္းရဲ႕ ဘယ္ႏွကားေျမာက္လို႔ ေျပာလို႔ရပါသလဲ။
ေျဖ ။ ။ ဒါက ဒုတိယေျမာက္ ကားပါ။ ပထမဆံုးကားက ဦးေနေအာင္၊ အကယ္ဒမီ ခိုင္ခင္ဦး၊ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ရယ္၊ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္ ရယ္ ပါတဲ့ “သံေယာဇဥ္ဆိုတာ ရွိတယ္” ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားပါ။ ဒီဇာတ္ကား ကလည္း ပရိသတ္ အသိအမွတ္ျပဳ ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားပါ။ ပရိသတ္က အားေပးခဲ့ေသာ္ျငားလည္း သႀကၤန္မိုးရဲ႕ အရွိန္အဝါနဲ႔ ႏိႈင္းလိုက္ေတာ့ တျခားစီ ျဖစ္သြားတာပါ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ပရိသတ္ရဲ႕ ရင္ခြင္ထဲကို က်ေနာ္ ေႏြးေထြးၿပီးေတာ့ နားခိုခြင့္ရခဲ့တာ သႀကၤန္မိုးနဲ႔ နားခိုခြင့္ရခဲ့တာပါ။
ေမး။ ။ ဘဝအတြက္ ဇင္ဝိုင္းဆိုတဲ့ နာမည္တခု ျဖစ္လာဖို႔အတြက္ သႀကၤန္မိုးရဲ႕ ေထာက္ပံ့မႈက ဘယ္ေလာက္အထိ ရွိႏိုင္ပါသလဲ။
ေျဖ ။ ။ ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါး ရွိပါတယ္။ သႀကၤန္မိုးက က်ေနာ့္ဘဝမွာ က်ေနာ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ဘဝကို ရေအာင္ တြန္းပို႔ေပး လိုက္တဲ့ ကားပါပဲ။ အခုလို ႏွစ္စဥ္မပ်က္ အခုဆို ႏွစ္ေပါင္းအစိတ္ ေက်ာ္ၿပီေပါ့ ေနာ္။ ဒီဇာတ္ကားကို လူေတြ ၾကည့္ခ်င္ၾကတယ္ ဆိုေတာ့ ဒါဟာ ဘာပဲေျပာျပာ ကိုယ္ပါလို႔ ေျပာတဲ့ကားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အႏုပညာပစၥည္းတို႔ မည္သည္မွာ အခ်ိန္ကာလရဲ႕ ပြတ္ တိုက္မႈကို ခံၾကရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ အႏုပညာပစၥည္းက တလ ႏွစ္လနဲ႔ ေပ်ာက္တယ္။ တခ်ိဳ႕က တႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္နဲ႔ ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ အခုလို ႏွစ္အတြင္းေတာင္ ရွိလာၿပီဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီအႏုပညာပစၥည္း ဂႏၴဝင္ပစၥည္း ျဖစ္လာၿပီလို႔ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ႐ိုးသားစြာ ယံုၾကည္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။
ေမး။ ။ သႀကၤန္မိုးက ၁၉၈၄ ကတည္းကလို႔ မွတ္သား မိပါတယ္။ အရမ္းေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး အခုခ်ိန္အထိလည္း ႏွစ္စဥ္ ပရိသတ္ေတြက တီဗီမွာ မက္မက္ေမာေမာ ေစာင့္ၾကည့္ေနရတုန္းပဲ။ ဒီလိုပဲ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြကို ေနာက္ထပ္ ဆန္းသစ္ၿပီး ျပန္႐ိုက္ၾကတာေတြလည္း ရွိေပမယ့္ သႀကၤန္မိုးကိုေတာ့ ျပန္႐ိုက္ၾကျခင္း ျပန္႐ိုက္ႏိုင္ျခင္း မရွိဘူးေပါ့ေနာ္။ အဲဒီအေပၚ အျမင္ကို ေျပာပါဦး။
ေျဖ ။ ။ သႀကၤန္မိုးကို ဖန္တီးဖို႔ သံုးႏွစ္ေလာက္ အခ်ိန္ ယူခဲ့ၾကရပါတယ္။ သႀကၤန္မိုးကို စတည္ဖို႔ ေျပာရင္းနဲ႔ ျငင္းၾက ခံုၾက၊ အေပါက္အၿပဲေတြ ဖာၾက ေထးၾကေပါ့ ေနာ္။ အဲလိုနဲ႔ လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ထုတ္လုပ္သူ ဦးေဇာ္ျမင့္ ေျပာတာကေတာ့ သူ႔ကို ဒါက ကံတ႐ားကေပးတဲ့ လက္ေဆာင္ပါလို႔ သူေျပာပါတယ္။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ေတာ့ ဒီလိုမျမင္ပါဘူး။ ဇာတ္ကား တကား ေကာင္းဖို႔ဆိုတာ ဒါ႐ိုက္ တာေရာ၊ ဇာတ္ၫႊန္းေရာ၊ ၿပီးေတာ့ စက္မႈအဖြဲ႕သားေတြေရာ၊ ပါဝင္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေရာ၊ ဒါတင္မက ထုတ္လုပ္သူရဲ႕ ေစ တနာ ထားမႈလည္း အမ်ားႀကီး လိုပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္က ကိုေဇာ္ျမင့္ကလည္း အသက္က က်ေနာ့္ထက္ေတာင္ ငယ္ပါေသးတယ္ ခင္ဗ်။ ႐ံႈးျခင္း ျမတ္ျခင္းကို မတြက္ေတာ့ဘဲ နဲ႔ သူက ဒီသႀကၤန္ကား ဆိုတာ မႏၲေလးသႀကၤန္လို ႐ိုက္ျပခ်င္တယ္ ဆိုၿပီး ဒီလိုကို ႐ိုက္တဲ့သူပါ။ ဒီ အတြက္ မ႐ိုက္ခင္ ႀကိဳတင္ၿပီး ေတာ့ ပစၥည္းေတြ စုခဲ့ ရပါတယ္။ ဓာတ္ပံုေတြ၊ Sketch ေတြ ထုတ္ၾကရပါ တယ္။ ဇာတ္အရ ၅၇ ခုႏွစ္ဆို ဘယ္လိုဝတ္မယ္၊ ဒီဘက္ေခတ္က်ေတာ့ ဘယ္လို ဝတ္မယ္ ဆိုတာေတြ အမ်ားႀကီး ျပင္ဆင္႐ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကိုေဇာ္ျမင့္က ေငြကို ပံုထားၿပီးေတာ့မွ ႀကိဳက္သေလာက္ ကုန္ပါေစ ဆိုၿပီးေတာ့မွ ႐ိုက္တာပါ။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ (၁) အခ်က္ အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ထုတ္လုပ္သူရဲ႕ ေစတနာေတြလည္း ပါပါတယ္။ (၂) အခ်က္က ဆရာဦးတင္ဦးပါ။ ဆရာဦးတင္ဦး လက္စြမ္း အထက္ဆံုး အခ်ိန္၊ စိတ္ဓာတ္ အတက္ႂကြဆံုး အခ်ိန္မွာ သႀကၤန္မိုးကို ႐ိုက္တာပါ။ ဒါ့အျပင္ သူက မႏၲေလးသားေလ။ ငယ္ငယ္ ကတည္းက မႏၲေလးသႀကၤန္ အေၾကာင္း အူမေခ်းခါး သိေနတဲ့သေဘာေပါ့။ ဒီကားကို တျခား ဒါ႐ိုက္တာ တေယာက္က လာ႐ိုက္ရင္ တမ်ိဳးျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ဦးမယ္။ ဦးတင္ဦး ႐ိုက္လိုက္တဲ့ အတြက္ ပိုမိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းမြန္သြားတာလည္း ရွိပါတယ္။
ေနာက္တခုက ပါဝင္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြပါ။ ပါဝင္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြမွာ ဆိုရင္ ေဒၚခင္သန္းႏုကလြဲရင္ တျခားသ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြ အားလံုးဟာ ဦးတင္ဦး တပည့္ေတြပါ။ က်ေနာ္တို႔ေတြက ဘယ္ႏွရက္ ၾကာၾကာ၊ ဘယ္ေလာက္ေနရ ေနရ ဆိုၿပီး ထိုင္႐ိုက္ၾက တာပါ။ သႀကၤန္မိုး ကို မ႐ိုက္ခင္ တလေလာက္ ျပင္ဆင္႐ပါတယ္။ သႀကၤန္မက်ခင္ ဆယ္ရက္ေလာက္ ကတည္းက က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳၿပီး သႀကၤန္က်ေန ၾကတာပါ။ ၿပီးေတာ့ သႀကၤန္တြင္းရက္၊ သႀကၤန္ၿပီးေတာ့လည္း သႀကၤန္ ဆက္က်ေနရတာ က်ေနာ္တို႔မွာ။ ေႏြဦးကဗ်ာ မ႑ပ္ႀကီးေပၚမွာ တပတ္ ဆယ္ရက္ေလာက္အထိ သႀကၤန္က မၿပီးႏိုင္ဘူး။ သႀကၤန္က က်ေနာ္တို႔ အတြက္ကေတာ့ ရက္အစိတ္ေလာက္ထိ ျဖစ္သြားတာေပါ့ေနာ္။
ေနာက္တခုကေတာ့ ဦးတင္ဦးရဲ႕ ပညာပါခင္ဗ်။ သူက ႐ိုက္ကတည္းကိုက တြက္ခ်က္ ႐ိုက္တာပါ။ ပညာရွင္ ဆိုေတာ့ေလ။ ဘယ္ အခန္းမွာ ဘယ္သီခ်င္း ကိုထည့္ၿပီး ဘယ္လိုေျပာင္းမယ္ ဆိုတာက အစေပါ့။ တည္းျဖတ္ ဦးျမင့္ခိုင္ေပါ့ ေနာ္။ ဦးျမင့္ခိုင္ နဲ႔ ဦးတင္ဦး ဆိုတာ တကယ့္လင္မယားလို ေနတာ။ ဦးတင္ဦး ဘယ္လို ႐ိုက္ထားရင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ ဆိုတာ ႀကိဳတင္ တြက္ခ်က္ ထားၿပီး သားပါ။ ဥပမာေပါ့၊ ဦးေနေအာင္ ငုတ္တုတ္ထိုင္ၿပီး အရက္ပုလင္းႏွစ္လံုး ကို ၾကည့္ေနရင္း ညဘက္ႀကီး ဘယ္ကိုၾကည့္၊ ညာကို ၾကည့္၊ အဲဒီ ပုလင္းႏွစ္လံုးကို ႐ိုက္ခြဲမလို႔ ေပါက္ခြဲမလို႔ ေျမႇာက္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဟိုဘက္မွာ ကိုဟန္တင္က ဒရမ္ႀကီးကို ဂြမ္းဆို ႐ိုက္ခ်လိုက္တာ။ ပရိသတ္က ေဝါဆို ျဖစ္သြားတာ။ အဲဒါက အလကား ဘုရားေပးတဲ့ဆုမွ မဟုတ္တာ။ ဒါ ပညာရွင္တေယာက္ရဲ႕ တြက္ခ်က္ၿပီးေတာ့ လုပ္ထားတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြပါ။
အဲဒီလိုေတြေၾကာင့္မို႔ သႀကၤန္မိုး ေအာင္ျမင္ျခင္းကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဆရာ ဦးတင္ဦး ရယ္၊ ထုတ္လုပ္သူမ်ားရယ္၊ ၿပီးေတာ့ ပါဝင္တဲ့ စက္မႈအဖြဲ႔သားမ်ားေပါ့ ဗ်ာ။ ခ်စ္မင္းလူ ကလည္း ကင္မရာဆို အင္မတန္ ႐ူးသြပ္တာကိုး။ ဦးတင္ဦးနဲ႔ ႐ိုက္သမွ် ကားမ်ားလည္း သူ အကယ္ဒမီရပါတယ္။ ဒါက အားလံုးရဲ႕ ေပါင္းစည္းမႈ၊ စုစည္းမႈအင္အား ပါသလို ခုနကေျပာတဲ့ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ မ႐ိုးႏိုင္တဲ့ ပြဲေတာ္ေပါ့ေနာ္။ တျခား အေၾကာင္း ႐ိုက္ထားရင္ ေခတ္ကာလအေလ်ာက္ ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ တမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒီဟာက ေတာ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ အႏွစ္သက္ဆံုး၊ အစြဲလမ္းဆံုး ပြဲေတာ္တခု အေၾကာင္း ကို ႐ိုက္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒါေၾကာင့္ လည္း ပါပါလိမ့္မယ္ ခင္ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေအာင္ျမင္တယ္ လို႔ ထင္ပါတယ္။
ဒီသႀကၤန္မိုး ဇာတ္ကားကို တျခားလူေတြ ျပန္႐ိုက္ဖို႔ထားလို႔ ဦးတင္ဦး ဒီဘက္ေခတ္ ေရာက္တဲ့ အခါမွာ “ပိေတာက္ ပင္လယ္” ဆိုတဲ့ သႀကၤန္ကားႀကီး တကား ႐ိုက္ပါေသးတယ္။ ဦးေဇာ္ျမင့္ထက္ ေငြပို သံုးႏိုင္ပါတယ္။ တကယ့္ ပင္လယ္ႀကီးထဲမွာကို ေငြေဆာင္ ကို သြားၿပီးေတာ့ ပင္လယ္ႀကီးထဲမွာ ေလွႀကီးေတြနဲ႔ အဲဒါနဲ႔ကို သႀကၤန္ေတြ က်ၾကတာ။ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ တို႔ေတာင္ ပါပါတယ္။ အဲဒီလို႐ိုက္ခဲ့တာပါ။
ဒါေပမယ့္ သႀကၤန္မိုးကို ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာကိုယ္တိုင္ သႀကၤန္မိုးကို စံခ်ိန္ ခ်ိဳးဖို႔ လုပ္တာ မေအာင္ျမင္ဘူး ခင္ဗ်။ သေဘာကေတာ့ ဒါေတြကလည္း က်ေနာ္ မျမင္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြ ပါမွာပါ။ လူေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ စြဲထားတဲ့ အစြဲတခုကို က်ေနာ္က ေဖ်ာက္ပစ္လို႔ မရ ဘူးေလ။ က်ေနာ္ သိသေလာက္ သံုးသပ္ရရင္ေတာ့ အဲဒီလိုပဲ သံုးသပ္မိပါတယ္။
ေမး ။ ။ သႀကၤန္မိုး ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးမႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အမွတ္တရေတြကိုလည္း ေျပာပါဦး။
ေျဖ ။ ။ က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ သႀကၤန္မိုးမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ဆိုေပမယ့္ တကယ္တမ္း က်ေတာ့ က်ေနာ္က သႀကၤန္မိုး ႐ိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆ႐ာဦးတင္ဦးဆီမွာ ၇ ႏွစ္ရွိခဲ့ပါၿပီ။ က်ေနာ္က ဆရာဦးတင္ဦး ဆီမွာ မီးထိုး၊ မွန္ထိုး၊ မွတ္တမ္းေရး၊ ေတာက္တို မယ္ရ အလုပ္ေတြက စၿပီး မွတ္တမ္းေရး ဘဝကေန ၿပီးေတာ့မွ Assistant Director လိုမ်ိဳးေတာင္ ဆရာက မ်က္ႏွာလႊဲၿပီး ခိုင္းတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြ ရွိလာ ပါၿပီ။ သႀကၤန္မိုးက်ေတာ့လည္း ဒီလိုပါပဲ။ ကိစၥအဝ၀ အားလံုးကို က်ေနာ္ ေခါင္းခံၿပီးေတာ့ လုပ္ရ ပါတယ္။
ဇာတ္အင္အားေတြ ကလည္း မ်ားျပားတယ္။ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြ ကလည္း ၁၉၅၇ ခုႏွစ္နဲ႔ ဇာတ္ကား ႐ိုက္တဲ့ ကာလ၊ အဲဒီလို ကြဲလြဲတာေတြက အမ်ားႀကီးရွိေတာ့ ေရွ႕ပိုင္းမွာလည္း အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ပါတယ္။ လူေတြေတာ့ စံုေနပါၿပီ၊ အုန္းလက္ မ႑ပ္ႀကီး လည္း စံုၿပီ၊ တီးဝိုင္းေတြလည္း စံုၿပီ၊ စဥ့္အိုးႀကီးေတြလည္း စံုၿပီ၊ ေရသဘင္မ႑ပ္က အမ်ိဳးသမီးေတြလည္း အကုန္ဝတ္ၿပီးၿပီ။ ဒီဘက္က ၿမိဳ႕မအသင္းတို႔၊ သဂၤဟ တို႔ အတာသဘင္ ကားႀကီးေတြက ဆင္ၿပီးၿပီ။ ဦးလင္းေအာင္တို႔ လိုမ်ိဳး ၅၇ ဝတ္စံုနဲ႔ အဲဒီတုန္း က ဂ်စ္ကားနဲ႔ လင့္႐ိုဗာနဲ႔ လည္ၾကမယ့္ လူေတြလည္း စံုၿပီ။ သို႔ေသာ္ အဲဒီေရာက္ေတာ့မွ ပိေတာက္ပန္းေျခာက္ လိုေနတာတို႔၊ ေရႊေျခခ်င္း လိုေနတာတို႔ အဲလိုမ်ိဳး အျဖစ္မ်ိဳးေတြ ေပါ့။ ဒါေတြက အမ်ားႀကီး ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။
ေမး။ ။ ဒီကားမွာ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္တင္ဦးနဲ႔ ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြထဲက မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ခဲ့တာေတြကိုလည္း ေျပာပါဦး။
ေျဖ ။ ။ အမွတ္တရ ကေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ ဦးေနေအာင္နဲ႔ အျပန္အလွန္ သားအဖခ်င္း ေပါက္ကြဲၾကၿပီး ေျပာၾကတဲ့ အခန္းမွာ က်ေနာ္က စိတ္ထင္ေနတာ ေပါ့ေလ၊ ဆရာနဲ႔ ငါ ၇ ႏွစ္ေလာက္ ေနၿပီးၿပီ။ လူတကာကိုလည္း ငါ ႐ုပ္ရွင္ အေၾကာင္းေတြ ေျပာေနၿပီ။ သင္တန္းေတာင္ က်ေနာ္က ဆရာ့ဆီ လာအပ္ရင္ က်ေနာ္က အရင္သင္ေပးရတဲ့ဘဝ ေရာက္ေနၿပီေလ။ ကိုယ္လုပ္ႏိုင္မယ္ပဲ ထင္ ေနတယ္။ ဒီမာန္ေလးနဲ႔ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း က်ေတာ့ မရဘူး၊ အဲဒီအခန္းက ေလးငါးႀကိမ္ မက ဆရာက ျပန္႐ိုက္ ျပန္႐ိုက္ ဆိုေတာ့ ေရစိုၿပီး ျပန္လာတဲ့ အခန္း ဆိုေတာ့ ေရေတြေလာင္းလိုက္ မီးထိုးတဲ့အထဲ ဝင္လိုက္၊ မရလိုက္။ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ ဓာတ္ က်ပါတယ္။ ထမင္းလည္း ထြက္မစားျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ကြယ္လြန္သြားတဲ့ ဦးခ်စ္မင္းလူ ေပါ့ေနာ္။ သူတို႔ေတြ ျပန္ဝင္လာၿပီးေတာ့ မွ ကဲ ဘႀကီးေရ ရသေလာက္ ႐ိုက္ၾကည့္တာေပါ့ဗ်ာ။ မရလည္း ရသေလာက္ပဲ ယူလိုက္တာေပါ့ ဆိုၿပီး ႐ိုက္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ တကယ္ရသြားပါတယ္။
အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ ဆရာဦးတင္ဦး အနားမွာ ေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္က သိေနတယ္၊ သူ႔ အထာေတြကို။ တျခား သ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြ အိုက္တင္လုပ္လို႔ မရရင္ သူ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ လုပ္တယ္ဆိုတာ သိတယ္။ ၿပီးရင္လည္း က်ေနာ္ ခံရတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္က တက္ႂကြေနတာကိုး။ ငါလုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး တက္ႂကြေနတာ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အဲဒီထဲကဇာတ္ေကာင္ သက္ေထြး ဆိုတာက ဖခင္က တဖက္၊ ခ်စ္သူနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြက တဖက္၊ သႀကၤန္မွာ ကိုယ္ေပ်ာ္ခ်င္တာ တဖက္၊ ဒီဘက္ေပါင္းစံုၾကားမွာ ညပ္ ေနတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေရးရာအရ လံုးဝေၾကကြဲေနတဲ့ ကေလး တေယာက္။
က်ေနာ္က သြားၿပီးေတာ့မွ တကယ့္ကို အမာႀကီးေတြနဲ႔ ျဖစ္ေနေတာ့ ဆရာဦးတင္ဦးက အဲဒါကို ခ်ိဳးလိုက္တာပါ။ ခ်ိဳးလိုက္ေတာ့ တကယ္ ႐ိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တကယ္ ေၾကကြဲၿပီး ေတာ့ ငိုယိုေျပာတဲ့အဆင့္ ေရာက္သြားေရာ။ အဲဒါကေတာ့ ဆ႐ာဦးတင္ဦးရဲ႕ ပညာပါ။ က်ေနာ့္ကို တကယ့္ကို စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ၿပိဳကြဲေနတဲ့ သက္ေထြး ျဖစ္လာေအာင္ သူ ဖန္တီးေပးခဲ့တာပါ။ ေနာက္ထပ္ ေျပာရမယ္ဆို သႀကၤန္မိုးမွာ က်ေနာ္ နင္လားငါလား အိုက္တင္ သိပ္လုပ္ရတာ မရွိပါဘူး။ ဦးေနေအာင္နဲ႔ေျပာရတဲ့ အခန္း ေလာက္ပါ။ က်န္တဲ့ဟာေလးေတြ ကေတာ့ ေမးထူး ေခၚေျပာ ေလးေတြ၊ တခါတေလက်ရင္ တေယာက္တည္း က်ံဳးေဘး သြားထိုင္ ေနတာေတြ၊ သစ္ပင္ေအာက္ သြားထိုင္ေနတာ ဒီေလာက္ပါပဲ။
သို႔ေသာ္ ဆ႐ာဦးတင္ဦးရဲ႕ ပညာေၾကာင့္ က်ေနာ့္ကို ပရိသတ္ရဲ႕ က႐ုဏာ ေရာက္လာပါတယ္။ သက္ေထြးဆိုတဲ့ ေကာင္ေလး ဆီ ကို။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ဒီသက္ေထြးက ခုမွေပၚလာတဲ့ သက္ေထြး မဟုတ္ဘူးေလ။ အေဖ အေမနဲ႔ ညားၿပီးေတာ့မွ ေမြးလည္း ေမြးေရာ မီးတြင္းထဲမွာကို အေမက ဆံုးရွာတဲ့ မိတဆိုး၊ ဒီၾကားထဲ အေဖက အရက္သမားႀကီး ျဖစ္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ အေဖ သြားေလရာကို လိုက္ၿပီးေတာ့မွ အေဖ စႏၵရားတီးရင္ စားပြဲေပၚမွာ၊ ေသတၱာေပၚမွာ အိပ္ၿပီး ျခင္ေတြကိုက္ၿပီး ဒီလိုေနရတဲ့ကေလး ကိုး။ အဲဒီေတာ့ ဒီကေလးေပၚမွာ သနားတဲ့ ေမတၱာ က႐ုဏာဟာ သက္ေထြးဆိုၿပီး ဇင္ဝိုင္းက ဝင္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒီကေလးေပၚမွာထားတဲ့ ပရိသတ္ေတြရဲ႕ ေမတၱာတရားက က်ေနာ့္ဆီ ဝင္လာတာပါ။ ဒါကလည္း ဆရာဦးတင္ဦးရဲ႕ အတတ္ပညာပါ။
ေမး ။ ။ သႀကၤန္မိုး ဇာတ္ကားဟာ ႐ုပ္ရွင္တင္မက ဇာတ္ဝင္သီခ်င္းေတြ ကလည္း အရမ္းေအာင္ျမင္ခဲ့ ပါတယ္။ အခုထိလည္း ဒီသီခ်င္းေတြကို ေက်ာ္ႏိုင္တဲ့ ေအာင္ျမင္တဲ့သီခ်င္းေတြ မရွိေသးဘူးလို႔ေတာင္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီ အေပၚလည္း သံုးသပ္ေပးပါဦး။
ေျဖ ။ ။ ဒီလိုရွိပါတယ္၊ သႀကၤန္မိုးရဲ႕ ဂီတမႉးဟာ သံုးေယာက္ပါ။ ဂီတမႉး သံုးဦး နာမည္ထိုးတာပါ။ ဂီတမႉး ၿမိဳ႕မ ကိုေပါ၊ ဂီတမႉး အၪၨလီေမာင္ေမာင္၊ မၾကာခင္က ဆံုးပါးသြားတဲ့ ေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ တို႔ပါ။ ဂီတမႉးသံုးေယာက္ ဝိုင္းဝန္း ဖန္တီးၾကတာပါ။ ဒီဇာတ္ကားကို ဂီတေတြပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္တို႔ မ႐ိုက္ခင္ သီခ်င္းေတြသြင္းၾကေတာ့ သီခ်င္းေတြခ်ည္းပဲ ၁၅ ပုဒ္၊ ၁၆ ပုဒ္ေလာက္ ရွိေန ေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာတဦးက ေျပာပါတယ္။ မင္းဆရာကကြာ ဒီသီခ်င္းေတြ ၁၅ ပုဒ္၊ ၁၆ ပုဒ္ သံုးေနေတာ့ ဇာတ္အသားက ဘယ္မွာ ရွိမွာလဲ လို႔ ေမးပါတယ္။ သူတို႔ ထင္ေနတာကေတာ့ အဲဒီ ေခတ္ကေတာ့ဗ်ာ သီခ်င္းဆိုရင္ မင္းသား မင္းသမီး လက္တြဲၿပီးေတာ့ ပန္းၿခံ ထဲ လွည့္ပတ္ကၾက ခုန္ၾက ဒီလိုမ်ိဳး ထင္တယ္ေပါ့ ေနာ္။ က်ေနာ္ ဘာမွ မေျပာဘဲ ေနပါတယ္။ သႀကၤန္မိုးက်ေတာ့ ဒီသီခ်င္းေတြထဲမွာပဲ ဇာတ္က ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုပဲ ဇာတ္ထဲမွာ သီခ်င္းက ပါေနတယ္။ ေႏြဦးကဗ်ာမွာ သီခ်င္းေတြ ေရးေန ဆိုေနရင္းကေန ေနာက္မွာ ဇာတ္ကြက္ေတြက ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ဒီ တူးပို႔ တူးပို႔ သီခ်င္းနဲ႔ပဲ တခါတည္း ဇာတ္က ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဇာတ္သားထဲမွာ သီခ်င္းပါတယ္။ သီခ်င္းထဲမွာ ဇာတ္သား ပါတယ္ ဒီလိုမ်ိဳး ႐ိုက္သြားတာပါ။ ဒီသီခ်င္းကို သီးသန္႔လုပ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။
ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment