ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ စက္တင္ဘာလက ဖြင့္လွစ္သည့္ သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္ဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားရန္ကုန္ၿမိဳ႕အနီးရွိ သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္ရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ Toyo Construction ႏွင့္ JFE Engineering ကုမၸဏီ တို႔ကို ျမန္မာအစိုးရ က ခြင့္ျပဳလိုက္ေၾကာင္း ဂ်ပန္သတင္းစာ Nikkei တြင္ ေရးသားထားသည္။
ဂ်ပန္ယန္း ၁၄ ဘီလီယံ (အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၁၇သန္း) ခန္႔ တန္ဘိုးရွိ သည့္ စီမံကိန္း အတြက္ အဆိုျပဳ လႊာတင္သြင္း ယွဥ္ၿပိဳင္ရာ ဂ်ပန္ကုမၸဏီ မ်ားက လုပ္ခြင့္ရရွိသြားျခင္း ျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္း အတြက္ ရန္ပံုေငြကို ဂ်ပန္ ႏိုင္ငံ၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး အေထာက္အကူျပဳ အစီအစဥ္မွ ေထာက္ပံ့မည္ ျဖစ္သည္။
သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ဆိပ္ကမ္းကို တႏွစ္လွ်င္ ေပ၂၀ ကုန္ေသတၱာ အလံုးေရ ၁၈၇၀၀၀ ၀န္ေဆာင္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားၿပီး ဆိပ္ခံတံတားမ်ား၊ ကုန္ေသတၱာ စခန္းႏွင့္ အျခားေသာ အေဆာက္အဦး မ်ားလည္း ေဆာက္လုပ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ တြင္ ေဆာက္လုပ္ ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးဆံုးမည္ဟု သိရသည္။
ဆိပ္ကမ္းေဆာက္လုပ္ခြင့္ရသည့္ JFE Engineering သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဖက္စပ္စက္႐ံုတခု တြင္ သံမဏိ ပစၥည္းမ်ား ထုတ္လုပ္မည္ ျဖစ္ၿပီး၊ Toyo Construction က ေျမႏွင့္ ေရအနက္ကို ပိုနက္႐ိႈင္းလာေအာင္ ျပင္ဆင္ျခင္း မ်ား ျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္သည္။
ဂ်ပန္- ျမန္မာ အစိုးရ၊ ပုဂၢလိက ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈျဖင့္ လုပ္ေဆာင္မည့္ သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္သည္ အဓိက စက္မႈနယ္ေျမတခု ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံျခား ကုမၸဏီမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ ရာတြင္ အေထာက္အကူျဖစ္ လိမ့္မည္ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံက အထူးေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။ သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္တြင္ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ရန္ ဂ်ပန္ ကုမၸဏီမ်ားကလည္း စဥ္းစားေနေသာ္လည္း ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အား လိုအပ္မႈမ်ားက အတားအဆီး တခု ျဖစ္ေနသည္။
အဆိုပါဆိပ္ကမ္းသစ္က လက္ရွိ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းထက္ ေရစူးပိုနက္မည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ႀကီးမားသည့္ သေဘၤာမ်ား လြယ္ကူစြာ ဆုိက္ကပ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ အေျခခံ အေဆာက္အဦးမ်ား တင္ပို႔မႈ အရွိန္အဟုန္ ကိုလည္း တြန္းအားေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ရန္ အတြက္ Mitsubishi Hitachi Power Systems က လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အား စုစုေပါင္း ကီလို၀ပ္ ၅၀၀၀၀ ထုတ္လုပ္ေပးႏိုင္မည့္ ဓာတ္ေငြ႔တာဘိုင္ ၂ ခုတည္ေဆာက္ရန္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိၿပီး ျဖစ္ၿပီး ပထမဆံုး တခုကို မတ္လ အတြင္းတြင္ စတင္လည္ ပတ္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားသည္။
ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment