Monday, January 11, 2016

“သူငယ္တန္း သင္႐ိုးေျပာင္းၿပီ၊ တကယ့္ ရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ျမင္ပါ့မလား။”


ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇန္န၀ါရီ ၈ ရက္ေန႔က ပညာေရး ၀န္ၾကီးဌာန လက္ေအာက္ ပညာေရးသုေတသန ဦးစီးဌာန၊ သူငယ္တန္း သင္ရိုးညႊန္းတန္း ေရးဆြဲေရးအဖြဲ႕ဟာ အလံု အထက (၄) ေက်ာင္းမွာ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြ တစ္ခု လုပ္ပါတယ္။ လာမယ့္ ၂၀၁၆-၁၇ ပညာသစ္ႏွစ္က စျပီး အသံုးျပဳမယ့္ သူငယ္တန္း KG သင္ရိုးသစ္ အေၾကာင္း ရွင္းျပတဲ့ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲပါ။ ပညာေရး ကိစၥေတြအေၾကာင္း ႏွစ္တစ္ခ်ိဳ႕ ေဆြးေႏြးျငင္းခံုျပီးတဲ့ေနာက္ ပညာေရးမွာ အလြန္အေရးၾကီးတဲ့ အေျခခံပညာအဆင့္ သူငယ္တန္း သင္ရိုး အသစ္ တစ္ခု ေပၚထြက္လာပါျပီ။ သင္ရိုး အသစ္နဲ႔ အေဟာင္း ဘာကြာသလဲ၊ ျမန္မာ့ပညာေရး တကယ္ပဲ စနစ္သစ္ကို စ တင္ႏုိင္ေတာ့မလား ဆိုတာ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြးၾကည့္ရေအာင္။
အရင္တုန္းက ျပဌာန္းခဲ့ျပီး ဒီကေန႔ အခ်ိန္ထိ အသံုးျပဳေနဆဲ သူငယ္တန္း သင္ရိုးေဟာင္းမွာ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ နဲ႔ သခ်ၤာ အစရွိတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြကို အေျချပဳထားပါတယ္။ ဒီလို ဘာသာရပ္ေတြကို အေျချပဳထားတဲ့အတြက္ ကေလးေတြဟာ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာကို အလြတ္က်က္မွတ္တဲ့ အေနအထား ေရာက္သြားေစတယ္လို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတရဲ႕ ပညာေရးဆုိင္ရာ အၾကံေပး ဦးသန္းဦးက ဆိုပါတယ္။ အခု သင္ရိုး အသစ္မွာေတာ့ ဘာသာရပ္ကို အေျခမျပဳေတာ့ပဲ ဖြံ႕ျဖိဳးမွဳ နယ္ပယ္ ေျခာက္ခုကို အေျချပဳထားတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ အဲလို ဖြံ႕ျဖိဳးမွဳ နယ္ပယ္ ေျခာက္ခုကို အေျချပဳထားတဲ့အတြက္ ကေလးေတြဟာ ဒီ သင္ရိုးပါ အေၾကာင္းအရာ ေတြကို ေလ့လာရင္း အသိပညာ အေျခခံရသြားမယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အဲဒီ နယ္ပယ္ ေျခာက္ခုကေတာ့ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာ ခ်မ္းသာျခင္း၊ စာရိတၱ၊ မိတၱ နဲ႔ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ျခင္း၊ အျပန္အလွန္ ေျပာဆုိ ဆက္သြယ္ျခင္း၊ သခ်ၤာ အေျခခံမ်ားကို စူးစမ္းေလ့လာျခင္း၊ အႏုပညာ ရသ ခံစားျခင္းနဲ႔ ဖန္တီးျခင္း၊ ပတ္၀န္းက်င္ ေလာကကို သိရွိနားလည္ျခင္း စတာေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီ သင္ရိုးရဲ႕ အဓိက ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ ကေလးေတြရဲ႕ စဥ္းစားဥာဏ္၊ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားမွဳနဲ႔ တီထြင္ဖန္တီးမွဳေတြကို ေဇာင္းေပးျပီး လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမယ္လို႔ ဆိုထားတာပါ။

ဒီအတြက္ သင္ရိုးသစ္ထဲမွာ မိမိအေၾကာင္း၊ တို႔မိသားစု၊ တို႔ေက်ာင္း၊ တို႔ရပ္ရြာ၊ အပင္မ်ား၊ ရာသီဥတု၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၊ ေစ်းမ်ား၊ ပြဲေတာ္မ်ား၊ ငါး၊ ေရ၊ ပိုးေကာင္ေလးမ်ား၊ အိမ္မ်ား၊ ငွက္မ်ားနဲ႔ ႏို႔တိုက္သတၱ၀ါ အေၾကာင္း စတဲ့ အေၾကာင္းအရာ (၁၅) မ်ိဳး သင္ၾကားၾကရမယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီအတြက္ သူငယ္တန္းကေလးေတြဟာ စာေမးပြဲ ရွိမွာမဟုတ္ဘဲ ေန႔စဥ္ လုပ္ငန္းေတြမွာ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္တာေတြကို မွတ္တမ္းတင္ ေဆာင္ရြက္ျပီး စစ္ေဆးအကဲျဖတ္သြားမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ ႏွစ္ေလာက္က စတင္ စမ္းသပ္ က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ “စဥ္ဆက္မျပတ္ အကဲခတ္၍ အတန္းတင္ေပးေသာ စနစ္” နဲ႔ ဆင္တူပါတယ္။ အဲဒီ စနစ္ကေတာ့ ေအာင္ျမင္မွဳ မရခဲ့ပါဘူး။

တကယ္ေတာ့ ဒီသင္ရိုးညႊန္းတန္းကို လြယ္လြယ္ ဆြဲခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ၊ ပညာေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ ၀န္ၾကီးဌာန တာ၀န္ရွိသူေတြ ပူးေပါင္းျပီး ကိုယ့္လက္ရွိ သင္ရိုးညႊန္းတန္းကို ေလ့လာ၊ အာဆီယံနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာ က သင္ရိုးညႊန္းတန္းေတြနဲ႔ ႏွိဳင္းယွဥ္ ျပီးမွ ေရးဆြဲခဲ့တာပါ။ ဒီအတြက္ ဂ်ပန္ ႏိုင္ငံတကာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီရဲ႕ ေထာက္ပံ့မွဳကိုလည္း ရယူခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခခံပညာ မူလတန္းအဆင့္အတြက္ သူငယ္တန္း သင္ရိုး ညႊန္းတန္း ေကာင္း တစ္ခုေတာ့ ရခဲ့ပါျပီ။

ဒါေပမယ့္ ဒီလို သင္ရုိးညႊန္းတန္းမ်ိဳးကို တကယ့္ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္တဲ့အခါ နားလည္ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြနဲ႔ သင္ေထာက္ကူ အပါအ၀င္ ေငြေၾကး အမ်ားအျပား လိုအပ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေတြကိုပါ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာၾကားခ်က္ေတြအရ ဒီ သင္ရိုးေတြကို သင္ႏုိင္ဖို႔ လက္ရွိ သူငယ္တန္းျပ ဆရာေတြကို အခု ဇန္န၀ါရီလကေန ေမ လ အထိ ဆင့္ပြားသင္တန္းေတြ ပို႔ခ်ေပးမယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီ ဆင့္ပြားသင္တန္းေတြဟာ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ၾကာမယ္၊ တစ္ႏုိင္ငံလံုးက သူငယ္တန္းျပ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ ရာခုိင္ႏွဳန္း ဘယ္ေလာက္ကို သင္တန္းေပးႏိုင္မယ္ဆိုတာကေတာ့ မသိရေသးပါဘူး။ တကယ့္တကယ္ကေတာ့ သင္ရိုးတစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖၚ၊ ရည္မွန္းခ်က္ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ သင္ၾကားႏုိင္ေရးဟာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြအေပၚမွာ အမ်ားၾကီး မူတည္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က သူငယ္တန္းလို တကယ့္ကို အေျခခံက်တဲ့ အတန္းကို သင္ၾကားေပးရာမွာ ဆရာ ဆရာမေတြ အေနနဲ႔ အရည္အခ်င္း ပိုျပီး ျပည့္၀ဖို႔ လိုအပ္တာပါ။

လက္ရွိ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ သူငယ္တန္း ဆရာ ဆရာမ ဆိုတာဟာ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း၊ တကၠသိုလ္ ဆရာ ဆရာမေတြထက္ လစာနည္းတဲ့၊ အဆင့္နိမ့္တယ္ ဆိုျပီး သတ္မွတ္ထားသူေတြကို ခန္႔အပ္ထားတာပါ။ ေက်းလက္ေဒသ အေျမာက္အမ်ားမွာဆို သူငယ္တန္းသင္ ဆရာမေတြဟာ ဆရာျဖစ္ သင္တန္းေတြေတာင္ တက္ဖူးၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ဆရာ ဆရာမ ေတြအခ်င္းခ်င္း ႏွိဳင္းယွဥ္ရင္ ပိုျပီး အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ ဆရာဆရာမေတြကို ဒီ သူငယ္တန္းအတြက္ လစာ ပိုေပးျပီး သင္ၾကားခုိင္းမွသာ အခု ရည္ရြယ္ခ်က္ အထ ေျမာက္ႏိုင္မွာပါ။

ေနာက္ျပသနာ တစ္ခုကေတာ့ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းနဲ႔ ေငြေၾကး လိုအပ္ခ်က္ပါ။ ကေလးေတြအေနနဲ႔ သစ္ပင္၊ အေကာင္ဗေလာင္၊ ငွက္ အစရွိသျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္ကို ေလ့လာသိရွိဖို႔ ဆိုရင္ တကယ့္ကို အျပင္ထြက္၊ အစစ္ေတြ ျပႏုိင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေက်ာင္းေတြမွာ ထားႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ မျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ Multimedia အျဖစ္ ကြန္ပ်ဴတာေတြ၊ ပရိုဂ်က္တာေတြ သံုးျပီး သင္ၾကားျပသေပးမွ ေတာ္ရံုက်မွာပါ။ အျခားႏုိင္ငံေတြမွာလည္း ဒီလိုပဲ သင္ၾကား ျပသေပးတာပါ။

ဒီအတြက္ ေငြေၾကးဘတ္ဂ်က္ ပိုခ်ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ ျခံဳျပီး သံုးသပ္ရရင္ေတာ့ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာန အေနနဲ႔ ေခတ္စနစ္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီတဲ့၊ ကေလးေတြကို အလြတ္က်က္ေနတဲ့ ဘ၀ ကေန စဥ္းစားဥာဏ္၊ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားမွဳနဲ႔ တီထြင္ဖန္တီးမွဳေတြ ရင့္သန္လာေစမယ့္ သင္ရိုးအသစ္ ျပဌာန္းလိုက္ႏိုင္တာကေတာ့ ေကာင္းတဲ့ အခ်က္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ တကယ္ေပါက္ေျမာက္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဆိုရင္ေတာ့ အထက္မွာ တင္ျပခဲ့သလို၊ ဆရာဆရာမ ခန္႔အပ္မွဳပံုစံ၊ ေလ့က်င့္ေပးမွဳ ပံုစံ နဲ႔ ဘတ္ဂ်က္ေငြေၾကး လံုေလာက္ေအာင္ ခ်ေပးႏုိင္မွဳ အေပၚမွာ မူတည္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္းပါ။


Mizzima - News in Burmese


No comments:

Post a Comment

My Blog List