Friday, February 28, 2014

အလုပ္ခြင္မွာ ေျပာင္းလဲသံုးစြဲသင့္တဲ့ စကား ငါးခြန္း




ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ အလုပ္ခြင္ေရာက္တဲ့အခါ တစ္စံုတစ္ခုကို ျပန္လည္တု႔႔ံျပန္ မေျပာဆုိခင္ အၿမဲတမ္း ႏွစ္ခါ ျပန္ေလာက္ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ ဒါပေမယ့္လည္း ကုိယ့္ကိုယ္ကို ဒီလုိ ဆန္းစစ္ထိန္းခ်ဳပ္ဖုိ႕ဆုိတာ ေျပာ သေလာက္ေတာ့ မလြယ္ပါဘူး။

ဒီေတာ့ သင့္ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ (သုိ႕) စီနီယာေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ မွန္ကန္တဲ့ စကားအသံုးအႏႈန္း ေရြးခ်ယ္မႈ ငါးမ်ိဳးကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

(၁)     Say “In my experience” instead of “I think”

 ကိစၥတစ္ခုကို သံုးသပ္ခုိင္းတဲ့အခါ “ကၽြန္ေတာ့္အထင္ေတာ့” လုိ႕မသံုးႏႈန္းဘဲ “ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳ ေတြအရ ဆုိရင္ေတာ့” ဆုိၿပီး သံုးႏႈန္းပါ။ ဒါကတစ္ဖက္သားရဲ႕ အေတြ႕အေခၚကို သင့္အထင္နဲ႕ တဖက္ သတ္ႀကီး တန္ဖိုးမဲ့ရာ မေရာက္ေစဘဲ သင့္အေတြ႕အႀကံဳေတြကို အေျခခံၿပီး ေျပာတာေၾကာင့္ ခိုင္မာတယ္ လုိ႕ ယူဆလုိ႕ရပါတယ္။

(၂)     Say “Unfortunately my plate is full right now” instead of an outright “No”

အထူးသျဖင့္ မင္းရဲ႕ စီနီယာက အလုပ္ပိုေတြမင္းဆီ သယ္ေဆာင္လာတဲ့
အခါမွာေပါ့ “မလုပ္ႏုိင္ဘူး” လုိ႕ တခြန္းတည္းေျပာလုိက္မယ့္အစား “ဟာဗ်ာ ။ ဒီေန႕မွပဲ ကၽြန္ေတာ့္မွာလည္း အလုပ္ေတြက ျပည့္ေနတယ္”  လုိ႕ ေျပာင္းလဲသံုးစြဲလုိက္ပါ။ ယတိျပတ္ျငင္းလုိက္လုိ႕ သင့္ကို အျမင္ေစာင္း
သြားမွာထက္ စာရင္ေတာ့ ဒီစကားက လွည့္ကြက္ေလးတစ္ခုေပါ့။

(၃)     Say “Thanks but no thanks” instead of “I dislike/hate”

တစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ႕ အထင္အျမင္ကို  အၿမဲတမ္းေတာင္းခံေလ့ရွိတဲ့ လူေတြဟာ အလုပ္မွာဆုိရင္ ပိုဆုိးပါ တယ္။ သင့္ကိုလည္း ဒါကိုဘယ္လုိထင္လဲလုိ႕ ေမးလာတဲ့အခါ သင္မႏွစ္သက္တာကို တိုက္ရိုက္ မေျပာ ခ်င္ရင္ “ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း မျဖစ္ေသးဘူး” လုိ႕ ေျပာင္းလဲ သံုးႏႈန္းၾကည့္ပါ။

(၄)     Say “Interesting” instead of “What the hell!”

တစ္ခါတေလ မထင္မွတ္ဘဲ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိပဲနဲ႕ “ဒါဘာႀကီးလဲ” လုိ႕ လႊတ္ခနဲထြက္သြားမိတတ္ ပါတယ္။ အဲဒီအစားေတာ့ “စိတ္၀င္စားဖုိ႕ေတာ့ေကာင္းပါတယ္” ဆုိတာမ်ိဳးေလး ေျပာင္းသံုးၾကည့္ပါ။ အဲဒီ စကားလံုးမွာ ေစာ္ကားေမာ္ကား ျပဳလုိတဲ့ သေဘာထားေတြ မပါ၀င္ဘူးဆုိတာ ထင္ရွားေစပါတယ္။

(၅)     Say “I’m not exactly sure but I can give it a try” instead of “It’s not my job”

သင္နဲ႕ မဆုိင္တဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို လာေပးတဲ့အခါ “ဒါကၽြန္ေတာ့္ အပိုင္းမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ အလုပ္မဟုတ္ဘူး” လုိ႕ ေျပာမယ့္အစား “သိပ္ေတာ့မေသခ်ာဘူး ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစားၾကည့္ေပး မယ္လုိ႕” ဆုိလုိက္တာက သူ႕အတြက္ စိတ္ေက်နပ္မႈ ရေစပါတယ္။ တကယ္လုိ႕ သင္မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ ခဲ့ရင္လည္း ဒါဟာ နဂိုကတည္းက သင့္အပိုင္းမဟုတ္မွန္း ႀကိဳေျပာထားၿပီးသားပဲေလ။

ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖာ္ေတြ မဟုတ္တဲ့ အလုပ္ခြင္က လူေတြနဲ႕ စကားေျပာရာမွာ မိသားစုလုိမဟုတ္ဘဲ သတိထားဖို႕ေတာ့လုိပါတယ္။ ဒီအသံုးအႏႈန္းေလးေတြ ေျပာင္းသံုးၾကည့္ရင္ေတာ့ အလုပ္ခြင္မွာ အားလံုးနဲ႕ အဆင္ေျပၿပီး စီနီယာေတြကလည္း ခ်စ္ၾကမွာေပါ့။

Ref:mensxp.com
Trend Myanmar

No comments:

Post a Comment

My Blog List