ခ်င္းျပည္နယ္တြင္ (၃)ႏွစ္အတြင္း တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲေအာင္ခ်က္ အနိမ့္ဆံုးအထိ က်ဆင္းေနမႈအေပၚ အမတ္တစ္ဦး၏ ေမးခြန္းထုတ္မႈကို လႊတ္ေတာ္တြင္ လာေရာက္ေျဖၾကားေသာ ပညာေရးဒုဝန္ႀကီး၏ ေျဖရွင္းခ်က္အား အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေဝဖန္လိုက္သည္။
ဒီဇင္ဘာ ၂၂ရက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္ ခ်င္းျပည္နယ္ တြင္ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲ ေအာင္ခ်က္ အနိမ့္ဆံုးက်ဆင္းမႈအေပၚ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးစတီဗင္သာဘိတ္က ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ရာ ပညာေရး ဒုဝန္ႀကီး ဦးသန္႔ရွင္း၏ ျပန္လည္ေျဖၾကားမႈအၿပီး ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေဝဖန္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဦးစတီဗင္သာဘတ္၏ ေမးခြန္းကို ဦးသန္႔ရွင္းက ေျဖၾကားၿပီးၿပီးခ်င္း "ေအာင္ခ်က္ေကာင္းခ်င္ရင္ ကေလးမွာ သြားတက္၊ ပခုကၠဴမွာ သြားတက္ဆိုတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ သေဘာက ခ်င္းျပည္နယ္မွာပဲ ေအာင္ခ်က္ေကာင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ အဲ့ဒီမွာ ပညာေရးမွဴးေတြရဲ့ အခန္းက႑က အလြန္အေရးႀကီးတယ္" ဟု ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေထာက္ျပေျပာဆိုကာ ပညာေရးမွဴးမ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ကို ျပဳျပင္ရမည္ဟု ေဝဖန္ခဲ့သည္။
ခ်င္းျပည္နယ္တြင္ မိဘမ်ားက ဆင္းရဲၿပီး ပညာေရးတြင္ အားေပးမႈ နည္းပါးျခင္း၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ သင္ယူလိုစိတ္ နည္းပါးျခင္း၊ စာေတာ္သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာလည္း ကေလး၊ ပခုကၠဴ၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕မ်ားတြင္ သြားေရာက္သင္ၾကားျခင္းေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေအာင္ခ်က္က်ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဒုဝန္ႀကီး၏ ေျဖၾကားခ်က္အေပၚ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေဝဖန္ေျပာဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
"တစ္တိုင္းျပည္လံုးမွာ ဘယ္ျပည္နယ္ေတြက ေအာင္ခ်က္ေတြ နည္းေနလဲ၊ အေသးစိတ္လိုက္ၿပီး စစ္ေဆးရမယ္။ အဲ့ျပည္နယ္ေတြကလည္း ဆင္းရဲမႈမွာမ်ားတဲ့ ျပည္နယ္ေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ဒီျပည္နယ္ေတြ တိုးတက္ဖို႔ ဆင္းရဲမႈပေပ်ာက္ဖို႔က ဒါက အဓိကအခ်က္က်တယ္။ ဒီအခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေလးထားဖို႔ လိုတယ္" ဟု ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ေထာက္ျပေျပာဆိုသည္။
"ပညာေရးမွဴး တစ္ေယာက္ကို ေမးၾကည့္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေက်ာင္းေတြကြင္းဆင္းၿပီး စစ္ရဲ့လားဆိုေတာ့ ကၽြန္တာ္တို႔ သိပ္မသြားႏုိင္ဘူး၊ ႐ံုးအလုပ္ေတြ မ်ားတယ္ေျပာတယ္။ အဲ့ေတာ့ ဝင္စာ၊ ထြက္စာ ဘယ္ႏွစ္ေစာင္ရွိလဲ ေမးတယ္၊ မေျဖႏုိင္ဘူး၊ ႐ံုးမွာပဲ ထိုင္ခ်င္တဲ့စိတ္ ရွိတယ္" ဟုလည္း ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ၎၏ အေတြ႔အႀကံဳကို လႊတ္ေတာ္တြင္ ေျပာဆိုခဲ့သည္။
ေမးခြန္းေမးျမန္းခဲ့သည့္ ဦးစတီဗင္သာဘိတ္ကလည္း ပညာေရးဝန္ထမ္းမ်ား အရည္အေသြးျမွင့္မားလာေအာင္ ျပဳျပင္ေပးျခင္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ေပၚႏွင့္ ေက်းလက္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေအာက္ခ်က္ကို ႏႈိင္းယွဥ္ျခင္း စသည္တို႔ကို လုပ္ေဆာင္ သင့္သည္ဟု ဆိုသည္။
"ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကိုယ္တုိင္ အဆင့္မမွီတာလား။ အဆင့္မမွီတာ အဘယ့္ ေၾကာင့္ပါလဲ။ အဆင့္မွီေအာင္ အရာရွိ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဘယ္လို စီမံထားရမွာ လဲ။ စာသင္ခ်ိန္ နည္းလို႔လား။ ၿမိဳ႕ေပၚနဲ႔ ေက်းရြာ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ ခ်က္မ်ားအတြက္ စမ္းသပ္ေလ့လာမႈ ရွိရဲ့လား။ က်ဴရွင္တက္ေသာ ေက်ာင္း သားနဲ႔ က်ဴရွင္မတက္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေလ့လာဆန္းစစ္မႈရွိရဲ့လား ဆိဲတဲ့ အခ်က္မ်ားအေပၚမွာ တာဝန္ရွိသူမ်ားအေနနဲ႔ ေလ့လာမႈ၊ ျပဳျပင္မႈ၊ အားထုတ္မႈ၊ သံုးသပ္မႈ မရွိဘဲနဲ႔ေတာ့ တိုးတက္မႈလမ္းေၾကာင္းက ေဝးေနဆဲျဖစ္ေနမယ္လို႔ ယူဆပါတယ္" ဟု ဦးစတီဗင္သာဘိတ္က ေျပာသည္။
ပညာေရးဒုဝန္ႀကီး ဦးသန္႔ရွင္း၏ ေျပာဆိုခ်က္အရ လက္ရွိ ခ်င္းျပည္နယ္တြင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းစုစုေပါင္း (၁၃၇၂)ေက်ာင္းရွိၿပီး သင္ၾကားေရးဝန္ထမ္း မ်ားျဖစ္သည့္ ဆရာ၊ ဆရာမဦးေရ (၇၈၄၃)တို႔ကို ခန္႔အပ္ထားသည္ဟု ဆိုသည္။
ခ်င္းျပည္နယ္၏ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေအာင္ခ်က္ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ၁၆ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၂၀၁၄ခုႏွစ္တြင္ ၈ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ၂၀၁၅ခုႏွစ္တြင္ ၁၇ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment