
ျပဳထားရာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔မွ ဒီဇင္ဘာလ ၂ ရက္ေန႔ အထိ ဆီတန္ခ်ိန္ သံုးသိန္း ရွစ္ေသာင္းခန္႔ တင္သြင္းရန္ ခြင့္ျပဳလိုင္စင္ ထုတ္ေပးျပီးျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးနွင့္ ကူးသန္းေရာင္း ဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးက ဆိုသည္။
“ျပည္ပမွ စားသံုးဆီ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳရာမွာ ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္ေန႔အထိ တန္ခ်ိန္ ၃၇၇,၂၇၄ တင္သြင္းဖို႔ ခြင့္ျပဳလိုင္စင္ ထုတ္ေပးျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရိွ စားအုန္းဆီတင္ သေဘၤာ ၉၄ စီးနဲ႔ ဆီတန္ခ်ိန္ ၃၁၁,၃၄၈ တန္ တင္သြင္းျပီး ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေဖေဖၚဝါရီလ ၂၂ ရက္က ကုန္သြယ္ေရး ညႊန္ၾကားေရးမႈ ဦးစီးဌာန တြင္ျပဳ လုပ္ခဲ့သည့္ ဆီသေဘၤာမ်ား စနစ္တက် လက္ခံရယူေရး ညိွႏိႈင္းအစည္းအေဝးတြင္ ဝန္ၾကီး ဦးဝင္းျမင့္ က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထိုသို႔ ျပည္ပမွ စားအုန္းဆီမ်ား တင္သြင္းရာတြင္ ဆီအရည္အေသြး သတ္မွတ္ခ်က္ကို ယခင္က Cloud Point 10 နွင္႔ Iodine Value ကို 5 ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳခဲ့ရာမွ စားသံုးသူ က်န္းမာေရးအတြက္ Cloud Point 8 နွင္႔ Iodine Value ကို 58 မွ 60 အထိ အရည္အေသြးျမွင္႔ သတ္မွတ္ခဲ့သည္။
ယခင္ မဆလ အစိုးရလက္ထက္တြင္ ျပည္တြင္း စားသံုးဆီထုတ္လုပ္မႈ လံုေလာက္ခဲ့၍ ျပည္ပမွ တင္သြင္းမႈ မရိွခဲ့ေပ။ “၈၈ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း ဆီစက္ေတြအေနနဲ႔ ျပည္တြင္း ကုန္ၾကမ္း မလံုေလာက္တဲ့အတြက္ ဆီစက္ အမ်ားစု လုပ္ငန္းရပ္သြားၾကတယ္။ ၈၈ ခုႏွစ္ကေန ၉၆ ခုနွစ္အထိ ေပပါနဲ႔ တင္သြင္းရတဲ့ စားသံုးဆီေတြ ကိုသာ ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္” ဟု ေရႊျပည္သာ စက္မႈဇုန္မွ ဆီစက္လုပ္ငန္းရွင္ ဦးခင္စိုး က ေျပာသည္။
ျပည္တြင္း စားသံုးဆီ ေစ်းကြက္အတြက္ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ တဦးတေယာက္ ပံုစံမ်ိဳးျဖင့္ တင္သြင္း ခြင့္ေပးခဲ့၍ ေစ်းကြက္ယွဥ္ျပိဳင္မႈ မရိွသျဖင့္ အရည္အေသြးနိမ့္ ဆီမ်ား ဆက္တိုက္ ေရာက္ရိွခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
“၂၀၁၁ ခုနွစ္၊ ေမလက စတင္ၿပီး ျပည္ပမွ စားအုန္းဆီေတြကို ပုဂၢလိက ကုမၸဏီေတြအေနနဲ႔ ေစ်းကြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့တာပါ” ဟု ၎က ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။
တင္သြင္းလာသည့္ ဆီသေဘၤာမ်ား ဆိပ္ကမ္းသို႔ေရာက္ရိွသည့္အခါ ဆီမ်ား ထည့္သြင္း သိုေလွာင္ျခင္း မျပဳမီ ဆီေလွာင္ကန္မ်ားနွင့္ သန္႔ရွင္းမႈ၊ စိတ္ခ်ရမႈ ရိွ/မရိွကို ၾကိဳတင္ စိစစ္ႏိုင္ေရးအတြက္ သေဘၤာတစီးခ်င္းအေပၚ လက္ခံစီစစ္ေရးအဖြဲ႔မွ ၾကပ္မတ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရိွသည္ဟု ဆိုသည္။
၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း စားအုန္းဆီ ၃၇၉,၀၄၉ တန္ တင္သြင္းရန္ လိုင္စင္ ထုတ္ေပးခဲ႔ရာ သေဘၤာ ၁၂၉ စီးျဖင့္ ဆီ ၃၀၆,၁၀၄ တန္ကို တင္သြင္းခဲ့ေၾကာင္း ဝန္ၾကီးဌာန၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။
ခင္မ်ဳိးသြယ္
မဇၥ်ိမ
No comments:
Post a Comment