Sunday, January 27, 2013

ကမၻာ့အၾကီးဆံုး ေျမေပၚ စက္တပ္ယာဥ္

Photo: ကမၻာ့အၾကီးဆံုး ေျမေပၚ စက္တပ္ယာဥ္
Sunday, January 27, 2013

နာဆာက ျဂဳိလ္တုနဲ႔ ဒံုးပ်ံသယ္တဲ့ အၾကီးဆံုး ယာဥ္ေတြထက္ေတာင္ ပိုၾကီး လို႔ Bagger 288 ကို ကမၻာ့အၾကီးဆံုး Land Vehicle လို႔ အသိအမွတ္ျပဳထား ပါတယ္။

ဂ်ာမနီႏိုင္ငံ၊ Tagebau Hambach ေဒသက ေက်ာက္မီးေသြးတြင္းမွာ အသံုးျပဳဖုိ႔အတြက္ ဂ်ာမနီ Krupp ကုမၼဏီမွ တည္ေဆာက္လိုက္ျခင္း ျဖစ္ ပါတယ္။ စုစုေပါင္း ကုန္က်စရိတ္က အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၀၀ ရွိပါ တယ္။ ျပီးေတာ့ ေနရာတစ္ေနရာကေန တစ္ေနရာ ေရႊ ႔ေျပာင္းခကလည္း အနည္းဆံုး ဂ်ာမနီ ေငြေၾကး Mark ၁၅ သန္း မက ကုန္က်ပါတယ္။

၁၉၇၈ ခုႏွစ္က တည္ေဆာက္ျပီးစီးခဲ့ပါတယ္။ အစိတ္အပိုင္း အားလံုးကို ဒီဇိုင္းခ် ဖန္တီးဖို႔ ၅ ႏွစ္ၾကာျပီး အျပီးအစီး တည္ေဆာက္ဖုိ႔ ေနာက္ထပ္ ၅ ႏွစ္ၾကာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စုစုေပါင္း ၁၀ ႏွစ္ေတာင္ အခ်ိန္ယူျပီး တည္ေဆာက္ရတဲ့ မိုင္းတြင္းတူးစက္ၾကီး ျဖစ္ပါတယ္။

အျမင့္ ၃၁၁ ေပ၊ အရွည္ ၅၀၇ ေပ အရြယ္အစားရွိျပီး စုစုေပါင္း တန္ခ်ိန္ ၁၃၅၀၀ တန္ ဝိတ္ေလးပါတယ္။ ေက်ာက္မီးေသြးရယ္လို႔မဟုတ္ပဲ တြင္းရဲ ႔ အျပင္ေက်ာက္ေတာင္ကို ျဖိဳဖို႔အတြက္ ပိုမို အသံုးဝင္တဲ့ စက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ တစ္ရက္တူးႏိုင္တဲ့ ေက်ာက္မီးေသြးပမာဏက တန္ေပါင္း ၂ သိန္း ၄ ေသာင္း ရွိျပီး ေဘာလံုးကြင္း တစ္ကြင္းထဲက ေျမ အနက္ ၉၈ ေပ တူးတဲ့ ပမာဏနဲ႔အတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတစ္ရက္တူးစာက ဝက္ဂြန္ကားၾကီး အစီး ၂၄၀၀ တင္စာ ပမာဏနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ေတာ္ေတာ္ကို အလုပ္တြင္တဲ့ စက္ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ေနရာကေန တစ္ေနရာကိုေရႊဖို႔လို႔လည္းရပါတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ သြားႏွုန္းက တစ္မိနစ္ကို ၃၃ ေပ (တစ္နာရီ ၀.၆ ကီလိုမီတာ) ပဲ ရွိပါတယ္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလက ၂၄ မိုင္ကြာေဝးတဲ့ ေနာက္ထပ္ ေက်ာက္မီးေသြး တစ္တြင္းကိုေရြႊ ႔ေျပာင္း လုပ္သားအင္အား ၇၀ နဲ႔ အျခားစက္ၾကီးမ်ားလည္း အသံုးျပဳရပါတယ္။ ျမစ္ကိုျဖတ္ကူးဖို႔အတြက္ ေအာက္မွာ ဧရာမစတီးေခ်ာင္း မ်ားစြာ ခင္းေပးရျပီး ေျပာင္းေရြႊ ႔စရိတ္ စုစုေပါင္းက ဂ်ာမနီ Mark ၁၅ သန္း ကုန္က်ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထုိင္ေနရံုမက ခရီးသြားရင္လည္း အေတာ္ ေစ်းၾကီးတဲ့ စက္ျဖစ္ပါတယ္။

သူ႔အတြက္ တစ္ရက္အသံုးျပဳဖို႔ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားက ၁၆.၅၆ မီဂါဝတ္ လိုအပ္ပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာၾကီးမ်ားနဲ႔လည္ပတ္တဲ့ စက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Bagger 288 ဟာ အျခားေသာ Bagger မ်ားနဲ႔ စီးရီးအလိုက္ ထြက္ရွိ ထားမွု ျဖစ္ျပီး လက္ရွိမွာ သူဟာ ကမၻာ့အၾကီးဆံုး ေျမေပၚ စက္တပ္ ယာဥ္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
--
Ref: wiki
International news for myanmar

http://www.innewsmyanmar.com/2013/01/blog-post_2286.html

-- နာဆာက ျဂဳိလ္တုနဲ႔ ဒံုးပ်ံသယ္တဲ့ အၾကီးဆံုး ယာဥ္ေတြထက္ေတာင္ ပိုၾကီး လို႔ Bagger 288 ကို ကမၻာ့အၾကီးဆံုး Land Vehicle လို႔ အသိအမွတ္ျပဳထား ပါတယ္။
ဂ်ာမနီႏိုင္ငံ၊ Tagebau Hambach ေဒသက ေက်ာက္မီးေသြးတြင္းမွာ အသံုးျပဳဖုိ႔အတြက္ ဂ်ာမနီ Krupp ကုမၼဏီမွ တည္ေဆာက္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ စုစုေပါင္း ကုန္က်စရိတ္က အေမရိ ကန္ေ ဒၚလာ သန္း ၁၀၀ ရွိပါ တယ္။ ျပီးေတာ့ ေနရာတစ္ေနရာကေန တစ္ေန ရာ ေရႊ ႔ေျပာင္းခကလည္း အနည္းဆံုး ဂ်ာမနီ ေငြေၾကး Mark ၁၅ သန္း မက ကုန္က်ပါတယ္။၁၉၇၈ ခုႏွစ္က တည္ေဆာက္ျပီးစီးခဲ့ပါတယ္။ အစိတ္အပိုင္း အားလံုးကို ဒီဇိုင္းခ် ဖန္တီးဖို႔ ၅ ႏွစ္ၾကာျပီး အျပီးအစီး တည္ေဆာက္ဖုိ႔ ေနာက္ထပ္ ၅ ႏွစ္ၾကာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စုစုေပါင္း ၁၀ ႏွစ္ေတာင္ အခ်ိန္ယူျပီး တည္ေဆာက္ရတဲ့ မိုင္းတြင္းတူးစက္ၾကီး ျဖစ္ပါတယ္။
အျမင့္ ၃၁၁ ေပ၊ အရွည္ ၅၀၇ ေပ အရြယ္အစားရွိျပီး စုစုေပါင္း တန္ခ်ိန္ ၁၃၅၀၀ တန္ ဝိတ္ေလးပါတယ္။ ေက်ာက္မီးေသြးရယ္လို႔မဟုတ္ပဲ တြင္းရဲ ႔ အျပင္ေက်ာက္ေတာင္ကို ျဖိဳဖို႔အတြက္ ပိုမို အသံုးဝင္တဲ့ စက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ တစ္ရက္တူးႏိုင္တဲ့ ေက်ာက္မီးေသြးပမာဏက တန္ေပါင္း ၂ သိန္း ၄ ေသာင္း ရွိျပီး ေဘာလံုးကြင္း တစ္ကြင္းထဲက ေျမ အနက္ ၉၈ ေပ တူးတဲ့ ပမာဏနဲ႔ အတူတူ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ သူတစ္ရက္တူးစာက ဝက္ဂြန္ကားၾကီး အစီး ၂၄၀၀ တင္စာ ပမာဏနဲ႔ အတူတူ ပါပဲ။ ေတာ္ေတာ္ကို အလုပ္တြင္တဲ့ စက္ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ေနရာကေန တစ္ေနရာကိုေရႊဖို႔လို႔လည္းရပါတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ သြားႏွုန္းက တစ္မိနစ္ကို ၃၃ ေပ (တစ္နာရီ ၀.၆ ကီလိုမီတာ) ပဲ ရွိပါတယ္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလက ၂၄ မိုင္ကြာေဝး တဲ့ ေနာက္ ထပ္ ေက်ာက္ မီးေသြး တစ္တြင္းကိုေရြႊ ႔ေျပာင္း လုပ္သားအင္အား ၇၀ နဲ႔ အျခားစက္ၾကီးမ်ားလည္း အသံုးျပဳရ ပါတယ္။ ျမစ္ကိုျဖတ္ကူးဖို႔အတြက္ ေအာက္မွာ ဧရာမစတီးေခ်ာင္း မ်ားစြာ ခင္းေပးရျပီး ေျပာင္းေရြႊ ႔စရိတ္ စုစုေပါင္းက ဂ်ာမနီ Mark ၁၅ သန္း ကုန္က်ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထုိင္ေနရံုမက ခရီးသြားရင္လည္း အေတာ္ ေစ်းၾကီးတဲ့ စက္ျဖစ္ပါတယ္။
သူ႔အတြက္ တစ္ရက္အသံုးျပဳဖို႔ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားက ၁၆.၅၆ မီဂါဝတ္ လိုအပ္ပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာ ၾကီးမ်ားနဲ႔လည္ပတ္တဲ့ စက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Bagger 288 ဟာ အျခားေသာ Bagger မ်ားနဲ႔ စီးရီးအလိုက္ ထြက္ရွိ ထားမွု ျဖစ္ျပီး လက္ရွိမွာ သူဟာ ကမၻာ့အၾကီးဆံုး ေျမေပၚ စက္တပ္ ယာဥ္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
--
Ref: wiki
International news for myanmar

http://www.innewsmyanmar.com/2013/01/blog-post_2286.html

--

No comments:

Post a Comment

My Blog List