ထိုသုိ႔မၿပီးစီးသည့္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူအမ်ားစုမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈဒဏ္ကို ယခင္ကထက္ ပိုမိုဆိုးရြားစြာခံစားရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔က ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကို ေလးလအတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္မည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး အဆိုပါေလး လျပည့္မည့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ၿပီးစီးႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ထပ္မံ၍ တစ္ႏွစ္အခ်ိန္ယူရမည္ဟု ထပ္မံေျပာင္းလဲသည့္ ကာလမွာလည္း ပႏၷက္တင္ခဲ့သည့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၁ ရက္ေန႔ျဖစ္ၿပီး ယခုအခါ ေျခာက္လ ေက်ာ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ေျခာက္လျဖင့္ အားလံုးအၿပီး တည္ေဆာက္ရန္မွာ ျဖစ္ႏုိင္ဖြယ္မရွိေသးေၾကာင္း ေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။
လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္ကို ျပည္တြင္းကုမၸဏီျဖစ္သည့္ ေရႊေတာင္ကုမၸဏီအား အဓိကျမႇဳပ္ႏွံလုပ္ကိုင္ ခြင့္ေပးထားေၾကာင္းႏွင့္ လက္ရွိတြင္ ပိုင္တူးျခင္း၊ တိုင္ထူရန္ျပင္ဆင္ေနသည့္ အဆင့္သာ ရွိေသးျခင္းေၾကာင့္လည္း ယခုပံုစံတည္ေဆာက္မႈႏႈန္းအတုိင္းဆိုပါက ေျခာက္လျဖင့္ ၿပီးရန္ မလြယ္ဟု သံုးသပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ေရရွည္ေကာင္းရန္အတြက္ ခဏတာက်ပ္တည္းျခင္း၊ ခက္ခဲျခင္း ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း လိုအပ္သည္ထက္ ပိုမိုအခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာျခင္း၊ စီမံ ခန္႔ခြဲမႈညံ့ဖ်င္း၍ အမ်ားျပည္သူ ဒုကၡ ေရာက္ရသည့္အခ်ိန္ ပိုမိုမ်ားမည့္ အေရးကိုလည္း ထည့္တြက္သင့္သည္ |
“ခံုးေက်ာ္တံတားက ႏွစ္စင္း ေဆာက္ရမွာပါ။ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းေပၚမွာတစ္စင္း၊ သမိုင္းဘူတာ႐ံု လမ္းေပၚမွာ တစ္စင္းျဖစ္ပါတယ္။ တံတားတည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ ၿပီးခဲ့ တဲ့ ဇြန္လမွာ ပႏၷက္တင္ခဲ့ၿပီး အခုအႀကိဳ အင္ဂ်င္နီယာလုပ္ငန္း ေတြလုပ္ေနၿပီ။ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ေျမျပင္ အခက္အခဲအခ်ိဳ႕ရွိပါတယ္။ တံတားကို ပႏၷက္တင္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ အၿပီးေဆာက္မယ္လုိ႔ မွန္းထားပါတယ္။ ေျမျပင္အခက္အခဲ မ်ားရင္ေတာ့ အဲဒီထက္လည္းေက်ာ္ ရင္ေက်ာ္သြားႏိုင္တယ္”ဟုFMI ကုမၸဏီ မွတာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက တရား၀င္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာခဲ့သည္။
လွည္းတန္း၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ ေရႊဂံုတုိင္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ျပည္တြင္းကုမၸဏီမ်ားအား တာ၀န္ေပးထားၿပီး အဆိုပါ ကုမၸဏီမ်ားမွာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ မိုးပ်ံလမ္း(Fly Over)မ်ား တည္ေဆာက္ရာ၌ ယခင္အေတြ႕အၾကံဳရွိ မထားေၾကာင္း သိရသည္။
“ေျပာထားတဲ့ Intime တစ္ႏွစ္အတြင္းၿပီးမယ္လို႔ ယတိျပတ္ေျပာဖို႔ မလြယ္ဘူး။ ၿပီးဖို႔မလြယ္ဘူး။ လုပ္ငန္းသံုးပစၥည္း၊ လုပ္ငန္းသံုးယႏၲရားေတြ အင္နဲ႕အားနဲ႕သံုးၿပီး လုပ္ရင္ေတာ့ ၿပီးမယ္။ အေတြ႕အၾကံဳမရွိေတာင္ အင္နဲ႔အားနဲ႔သံုးၿပီး ေဆာက္ရင္ၿပီးႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဥပမာျပပါဆိုရင္ ပခုကၠဴတံတားကုိ ေဆာက္တုန္းက ယႏၲရားနဲ႔ ပစၥည္းအင္အား ပံုေအာၿပီး ေဆာက္တာ ဘာမွမၾကာဘူး ခဏနဲ႔ ၿပီးသြားတယ္။ ဒါအေကာင္းဆံုး သက္ေသပဲ။ လက္ရွိတာ၀န္ယူထားတဲ့ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီေတြကေတာ့ Fly Over တည္ေဆာက္တာအတြက္ အေတြ႕အၾကံဳမရွိဘူး။ အေတြ႕အၾကံဳရွိတဲ့ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီ အခ်ဳိ႕နဲ႔ေပါင္း လုပ္တယ္။ လုပ္အားနဲ႔ ယႏၲရား၊ ပစၥည္းကေတာ့ ျပည္တြင္းကုမၸဏီကပဲ အဓိကလုပ္ရတာ။ အဲဒီအတြက္ ျပည္တြင္းကုမၸဏီအေနနဲ႔ အင္အာ သံုးလုပ္ရင္ေတာ့ Intime ၿပီးမယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ မသံုးရင္ေတာ့ ၿပီးမယ္လို႔ ယတိျပတ္သူတို႔လည္း ေျပာႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး”ဟု အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္းတြင္ ပါ၀င္လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးကလည္း “စီမံကိန္းကို ခ်မွတ္တဲ့သူေတြ အေျမာ္အျမင္နည္းလို႔ပဲ။ စီမံကိန္းတစ္ခုစၿပီဆိုရင္ အရင္ဆံုးေရွာင္သြားရမယ့္ လမ္းကိုေကာင္းမြန္ လံုေလာက္ေအာင္ လုပ္ရတယ္။ ဒါၿပီးမွ တည္ေဆာက္ရတာ။ အခုလို ထပ္ခ်ဲ႕စရာ၊ ေရွာင္စရာ သိပ္မေပးႏိုင္တဲ့ေနရာမ်ဳိးမွာ ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ အေတြ႕အၾကံဳရွိတဲ့ ကုမၸဏီကုိေခၚ ယႏၲရား၊ ပစၥည္းအင္အားကို ပံုေအာသံုးၿပီး အခ်ိန္မီၿပီး ေအာင္ေဆာက္ႏိုင္မယ့္ ကုမၸဏီမ်ဳိးကို ရွာဖို႔လိုတယ္။ ဒါက ကုမၸဏီအင္အားသံုးဖို႔လိုသလို အစကတည္းက စီမံခန္႔ခြဲသူေတြ စဥ္းကိုစဥ္းစားေပးရမယ့္အခ်က္။ အခုက တစ္ရက္မၿပီးရင္ တစ္ရက္ခရီးသြားေပါင္းမ်ားစြာ ဒုကၡေတြ႕ရတဲ့ေနရာပါ။ အေတြ႕အၾကံဳသာ ရွိရင္ေတာ့ ဒီလိုေနရာမွာ ဘယ္ႏႈန္းနဲ႔ေဆာက္သင့္တယ္ဆိုတာ သိၾကမွာေပါ့။ စီမံခန္႔ခြဲသူေတြက အဓိကပါပဲ”ဟု သံုးသပ္ခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မတီဥကၠ႒ဦးစိုးသိန္းက ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ခံုးေက်ာ္မ်ားအား ေလးလအတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္မည္ ဟု စတင္ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စတင္ေျပာၾကားရာတြင္ BOT စနစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္မည္ဆိုေသာ္လည္း ေ၀ဖန္မႈမ်ားေၾကာင့္ BOT စနစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္မည္ မဟုတ္ဘဲ BT စနစ္ ျဖင့္ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ခံုးေက်ာ္မ်ား တည္ေဆာက္ခြင့္ ခ်ထားေပးရာတြင္လည္း ေလလံေခၚယူကာ ယွဥ္ၿပိဳင္လုပ္ကိုင္သည့္ စနစ္ ျဖင့္မဟုတ္ဘဲ လက္ရွိတာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္ေနသည့္ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီအခ်ဳိ႕ကိုသာ ခ်ထားေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုအခါ ဘုရင့္ေနာင္ႏွင့္လွည္း တန္းခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား တစ္ၿပိဳင္နက္တည္ေဆာက္ေနၿပီး ဘုရင့္ေနာင္ ႏွင့္ လွည္းတန္းမီးပြိဳင့္မ်ားအား ျဖတ္သန္းသြားလာရသည့္ လိႈင္သာယာ၊ အင္းစိန္၊ ေရႊျပည္သာ၊ ကမာရြတ္၊ လိႈင္၊ မရမ္းကုန္းစသည္ျဖင့္ ၿမိဳ႕နယ္ေနျပည္သူမ်ားမွ သြားလာသည့္အခါတြင္ လည္းေကာင္း အဆိုပါၿမိဳ႕နယ္ မ်ား၊ စက္မႈဇုန္မ်ားသို႔ သြားလာရသည့္ အျခားၿမိဳ႕နယ္ေန အမ်ားျပည္သူမ်ားသည္လည္းေကာင္း ကားၾကပ္မႈဒဏ္ကို ဆိုးရြားစြာခံစားေနရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေနျပည္သူအမ်ားစုမွာ ေန႔စဥ္ အလုပ္သြားအလုပ္ျပန္မႈအတြက္ ယာဥ္စီးခ်ိန္ အနည္းဆံုး ၁ နာရီမွ ၅ နာရီေက်ာ္ၾကာျမင့္ သည္အထိ အခ်ိန္ေပးစီးနင္းလာရေၾကာင္း၊ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား အေနျဖင့္ လည္း ယခင္က တစ္ရက္ေျပးဆြဲႏိုင္ေသာ အေခါက္ေရထက္ ၂၀ ရာခုိင္ ႏႈန္းမွ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ေလ်ာ့က် လာေၾကာင္း အေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ ေျပာၾကားလာသည္။
“တစ္ရက္ကိုအရင္က ၁၀ ေခါက္ ဆြဲတဲ့ လုိင္းကားက တခ်ဳိ႕လုိင္းက ၈ ေခါက္၊ တခ်ဳိ႕လုိင္းက ၆ ေခါက္ ပဲရေတာ့တယ္။ အေခါက္ေရက ယာဥ္ပိတ္ဆို႕မႈေၾကာင့္ ပိုေလ်ာ့လာတယ္။ ခရီးသည္ေတြလည္း ၾကန္႔ၾကာလို႔ အခက္အခဲေတြ ၾကံဳေနရတယ္”ဟု မထသ(ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး)မွ ဒု-ဌာနမွဴး ဦး၀င္းေဇာ္က ေျပာသည္။
အခ်ိန္မ်ားစြာေပးကာ လုိင္းကားစီးနင္းလာရသည့္ ျပႆနာ၊ ၾကာခ်ိန္ခန္႔မွန္း၍ မရသည့္ ျပႆနာ မ်ားေၾကာင့္ ကုမၸဏီအခ်ဳိ႕မွ ၀န္ထမ္းမ်ားေနာက္က်လွ်င္ ေကာက္ယူသည့္ ဒဏ္ေၾကးကိုပင္ ေလ်ာ့ခ်ေပး ခဲ့ေၾကာင္း၊ ၀န္ထမ္းမ်ား အေနျဖင့္ ကုမၸဏီ ႐ံုးခ်ိန္မ်ားစြာ ေနာက္က်သည့္ ရက္မ်ဳိးဆိုလွ်င္ လမ္းတစ္၀က္မွပင္ လွည့္ကာ အိမ္ျပန္ရသည့္ ရက္မ်ား ရွိလာေၾကာင္း ေထာက္ၾကန္႔ၿမိဳ႕တြင္ ေနထုိင္သူ ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ တစ္ခုမွ၀န္ထမ္းတစ္ဦးကေျပာသည္။
တံတားတည္ေဆာက္ေနစဥ္ ကာလအတြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား နည္းပါးေစရန္ ယင္းဧရိယာအတြင္း ၀င္ေရာက္ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ ခရီးသည္ယာဥ္လိုင္းမ်ားအား ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္းအတြက္ ယာဥ္ထိန္းမ်ား ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္း၊ ဘုရင့္ေနာင္လမ္း ဆံု၏အေနအထားမွာ ေနရာပတ္၀န္းက်င္ က်ဥ္းေျမာင္းျခင္းေၾကာင့္ ခံုးေက်ာ္ တံတားတည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ေရး ကာလတြင္ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္ တံတားေဆာက္ေရးထက္ ယာဥ္ေၾကာ ပိုမိုက်ပ္တည္းႏိုင္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက တရား၀င္ေျပာၾကားထားၿပီး ျဖစ္သည္။
ယခုအခ်ိန္၌ပင္ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္းဆံုတြင္ တစ္နာရီၾကာသည္အထိ ေစာင့္ဆိုင္းသြားလာရေနၿပီး ထပ္မံက်ပ္မည္ဆိုပါက မည္သုိ႔အေျခအေနျဖင့္ သြားလာရမည္ကို ၾကိဳတင္ မွန္းဆႏိုင္ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
ထုိသို႔ေသာ အေျခအေနတြင္ ဘုရင့္ေနာင္ႏွင့္ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္မ်ား အခ်ိန္မီမၿပီးေသးဘဲ ေရႊဂံုတိုင္ခံုး ေက်ာ္တံတားကိုပါ တစ္ၿပိဳင္နက္ တည္ေဆာက္သြားလွ်င္ ရန္ကုန္ တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ၿမိဳ႕နယ္ ေပါင္းမ်ားစြာမွ သြားလာသူမ်ား ယခု ထက္ပိုမိုဆိုးရြားသည့္ ကားပိတ္ဆို႔ မႈဒဏ္ကို ခံစားရမည္ျဖစ္သည့္ အတြက္ ခံုးေက်ာ္တစ္ခု အျမန္ၿပီးစီးေအာင္ တည္ေဆာက္ၿပီးမွ ေနာက္တစ္ခုကို တည္ေဆာက္သင့္ေၾကာင္း ဆိုၾကသည္။
ယခုပင္ တစ္ရက္လွ်င္ ကားစီးခ်ိန္တစ္နာရီမွ ငါးနာရီၾကာေအာင္ အခ်ိန္ေပးေနရသည္ ျဖစ္ရာ ေရႊဂံုတုိင္ပါ တစ္ၿပိဳင္တည္းေဆာက္မည္ဆိုပါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူမ်ားသည္ ကားက်ပ္မႈျပႆနာမွာ လြန္မင္းစြာ ဆိုးရြားမည္ျဖစ္သည္ဟု သံုးသပ္ၾကသည္။
ေရရွည္ေကာင္းရန္အတြက္ ခဏတာက်ပ္တည္းျခင္း၊ ခက္ခဲျခင္း ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း လိုအပ္သည္ထက္ ပိုမိုအခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာျခင္း၊ စီမံ ခန္႔ခြဲမႈညံ့ဖ်င္း၍ အမ်ားျပည္သူ ဒုကၡ ေရာက္ရသည့္အခ်ိန္ ပိုမိုမ်ားမည့္ အေရးကိုလည္း ထည့္တြက္သင့္သည္ ဟု အင္ဂ်င္နီယာမ်ားက ဆုိသည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment