ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္ ၿခံစည္႐ိုးကို ဘဂၤလာေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံဘက္ျခမ္း ေလမူစရီ ေက်းရြာအနီးမွ ျမင္ရပံု (ဓာတ္ပံု – ၿငိမ္းခ်မ္း)
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္ရွိ ျမန္မာဘက္က ကာရံထားတဲ့
နယ္စပ္ၿခံစည္း႐ိုးမွာ မိုးရာသီ ေရတိုက္စားမႈနဲ႔ ခိုးယူခံရမႈေၾကာင့္
ပ်က္ဆီးမႈမ်ားရွိေနေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ တပတ္အတြင္း မိုးဆက္တိုက္ ရြာသြန္းၿပီး ေတာင္ၿပိဳ၊
ေျမၿပိဳမႈမ်ားေၾကာင့္ နယ္စပ္ၿခံစည္း႐ိုး ေနရာတခ်ိဳ႕မွာ ပ်က္ဆီးေနေၾကာင္း
ကိုယ္တိုင္ျမင္ေတြ႔ခဲ့တ့ဲ ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္အနီးရွိ ဆပ္ဒါလာ
ေက်းရြာသား တဦးက ေျပာပါတယ္။
“ေဝလာေတာင္ရြာရဲ့ အထက္နားေလာက္မွာ မိုးရြာၿပီး ေတာင္ၿပိဳေတာ့
ၿခံစည္း႐ုိးပါ ၿပိဳေနတာကို ေတြ႔ခဲ့တယ္။ ဒီေနာက္ပိုင္း မိုးေတြကလည္း
ဆက္တိုက္ရြာေတာ့ တျခားေနရာေတြမွာလည္း ၿပိဳတယ္လို႔ ေျပာသံၾကားတယ္။ နယ္စပ္က
လူေတြကလည္း သံႀကိဳးေတြ ခိုးျဖတ္တာေတြ ရွိေနေတာ့ လုပ္ခါစ ခဏပဲ။ ေနာက္ေတာ့
ပ်က္ေနတာတို႔၊ သံႀကိဳးမရွိတာတို႔ ရွိေနတယ္” လို႔ အဆိုပါ ဆပ္ဒါလာ ရြာသားက
ေျပာပါတယ္။
ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ကို ၿခံစည္း႐ိုး ကာရံထားေပမယ့္ နယ္စပ္ေဒသ
စစ္ေဆးေရးနဲ႔ ႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔ (နစက) မ်ားက ၿခံစည္း႐ိုးရဲ့ အေဝးမွာ
ရွိေနၾကတဲ့အတြက္ ၿခံစည္း႐ုိးက သံႀကိဳးေတြ ခိုးျဖတ္ခံရတာ၊ ပ်က္ေနတဲ့
ၿခံစည္းေနရာမ်ားကို အခ်ိန္မီ မျပင္ႏိုင္ဘဲျဖစ္ေနတာေတြ ရွိေၾကာင္း
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ နတ္ေက်ာက္စရီမွ ၿမိဳ႕ခံ
တဦးက ေျပာပါတယ္။
“ၿခံစည္း႐ိုးနဲ႔ နစကေတြ ရွိတာနဲ႔က ၂ မိုင္ေလာက္ေဝးတယ္။ ဆိုေတာ့
နယ္စပ္ကို သြားခ်င္တိုင္းသြားလို႔ ရေနတာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ၿခံစည္း႐ိုးက
သံႀကိဳးေတြကို ခိုးျဖတ္ခ်င္တိုင္း ျဖတ္လို႔ရေနၾကတယ္” လို႔ နတ္ေက်ာက္စရီ
ၿမိဳ႕ခံက ရွင္းျပပါတယ္။
သူက ဆက္ၿပီး “ၿခံစည္း႐ိုး လုပ္ကတည္းက ေအာက္ခံ ေဖာင္းေဒးရွင္း ထည့္တာက
တေတာင္ေလာက္ပဲ ျမွဳပ္ထားတာ ဆိုေတာ့ ၾကာရွည္မခံတာေၾကာင့္လည္း ပါတယ္” လို႔
ဆိုပါတယ္။
ၿခံစည္း႐ိုးကာရံတဲ့ သံဆူးႀကိဳးမ်ားဟာ မိုးေရဒဏ္ ခံႏိုင္ေအာင္
ဆီလူးထားေသာ သံဆူးႀကိဳးမ်ား ျဖစ္ၿပီး သံေခ်း လြယ္ကူစြာ မတက္ေၾကာင္း၊
ယင္းသံဆူးႀကိဳးမ်ားကို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏိုင္ငံဘက္ရွိ ေကာက္စ္ဘဇားၿမိဳ႕ရွိ
ေမွာင္ခိုေစ်းမွာ အေရာင္းအဝယ္လုပ္ေနၾကေၾကာင္း မ်က္ျမင္သက္ေသမ်ားကို
ကိုးကားၿပီး ၿပီးခဲ့တဲ့ မတ္လအတြင္းမွာ ဧရာဝတီက သတင္းတင္ျပခဲ့ပါတယ္။
ေမာင္ေတာၿမိဳ႕မွ ေၾကးတိုင္ႏွင့္ ေျမစာရင္း ဝန္ထမ္းတဦးက နယ္စပ္
ၿခံစည္း႐ိုးကို တခါ ကာထား႐ံုနဲ႔ မၿပီးဘဲ၊ ပ်က္စီးသြားတဲ့ ေနရာေတြကိုလည္း
ျပင္ဆင္ေပးေနဖို႔လိုၿပီး ၿခံစည္း႐ိုးနဲ႔အတူ ရွိေနတဲ့ ကားလမ္းကိုလည္း
အခ်ိန္းမေရြး သြားလာႏိုင္ေအာင္ လုပ္ထားသင့္တယ္လို႔ ျမင္ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။
“ၿခံစည္း႐ိုးကို မပ်က္ေအာင္ ထိမ္းဖို႔ဆိုရင္ ကားလမ္းေတြ
ေကာင္းေနဖို႔လိုတယ္။ ေျမႀကီးလမ္းေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ျပင္မယ့္အဖြဲ႔ေတြကလည္း
အခ်ိန္မေရြး မသြားႏိုင္ဘူး။ မိုးရာသီေရာက္ရင္ ပိုဆိုးတာေပါ့” လို႔ အဆိုပါ
ဝန္ထမ္းက ဆိုပါတယ္။
ျမန္မာအစုိးရအေနနဲ႔ ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္ကို ၿခံစည္း႐ိုး
ကာရံျခင္းဟာ တရားမဝင္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္မႈ၊ တရားမဝင္
ေမွာင္ခိုကူးသန္းေရာင္းဝယ္မႈေတြကို တားဆီးႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္တယ္လို႔
ျမန္မာအစုိးရက ေျပာခဲ့ေပမယ့္ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ ဘာကိုမွ
ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း တကၠနာၿမိဳ႕အေျခစိုက္ ဘဂၤလား
ေထာက္လွမ္းေရးတဦးက ေျပာပါတယ္။
“ျမန္မာဘက္က နယ္ျခားေစာင့္တပ္ေတြက ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆးမႈေတြ မရွိလို႔
ေမွာင္ခိုလမ္းက အရင္အတိုင္းပဲ ရွိေနတယ္။ စိတ္ႂကြေဆးျပားတို႔၊ အရက္တို႔က
အရင္လိုပဲ ဝင္ေနတယ္” လုိ႔ အဆိုပါ ေထာက္လွမ္းေရးက ဆိုပါတယ္။
ကီလိုမီတာ ၃၀၀ ေက်ာ္ ရွည္လ်ား ထိစပ္ေနတဲ့ ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္ကို
ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္က ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ မတ္လကတည္းက စတင္ကာရံခဲ့ၿပီး ယခုဆိုရင္
နယ္စပ္မွတ္တိုင္ ၇၀ အနီး ကီလုိမီတာ ၁၅၀ ခန္႔အထိ ကာရံထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရပါတယ္။
နယ္စပ္ကို လံုၿခံဳေအာင္ ၿခံစည္း႐ိုး ကာရံေသာ္လည္း ၿခံစည္း႐ိုးအနီး
အၿမဲတမ္း နယ္စပ္လံုၿခံဳေရးတပ္မ်ား ရွိရန္လိုအပ္ၿပီး အဂတိလိုက္စားမႈမ်ားလည္း
ကင္းရွင္းဖို႔လိုအပ္ေၾကာင္း ေမာင္ေတာၿမိဳ႕မွ ေျမစာရင္း ဝန္ထမ္းက ဆိုပါတယ္။
“အခု ၿခံစည္း႐ိုးပဲရွိတယ္။ လံုၿခံဳေရးက်ေတာ့ မရွိဘူး။ လံုၿခံဳးေရး
ရွိတဲ့ေနရာေတြက်ေတာ့ ဝင္မလား၊ ထြက္မလား ေငြနည္းနည္းေလာက္ ေပးလိုက္ရင္
အကုန္ျဖစ္တယ္” လုိ႔ အဆိုပါ ဝန္ထမ္းက ေျပာပါတယ္။
ဧရာ၀တီ(org)
No comments:
Post a Comment