Tuesday, February 16, 2016

၅၉ (စ) ျပင္ဆင္ေရး ျပည္သူ႔လက္ကုိ အပ္လိုက္ပါ



ကမာၻေပၚရိွ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ အမ်ားစုတြင္ သမၼတ သို႔မဟုတ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ စသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲကို ျပည္သူမ်ားက တိုက္႐ိုက္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္မူ ထိုသို႔မဟုတ္ဘဲ ျပည္သူမ်ားက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္လိုက္ေသာ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ျပည္သူတို႔ကိုယ္စား ထပ္ဆင့္၍ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ၾကပါသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား ျပည္သူတို႔က တိုက္႐ိုက္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခြင့္ မရိွသည့္အတြက္ ဒုတိယ အမ်ဳိးအစားတြင္ ပါဝင္သည္ဟု ဆိုရပါမည္။ 



သို႔ရာတြင္ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရမည့္ အေျခအေနမ်ဳိး ႀကံဳႀကိဳက္လာသည့္အခါ၌္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အဆံုးအျဖတ္ သက္သက္ျဖင့္သာ ေဆာင္ရြက္ေစျခင္း မျပဳဘဲ ျပည္သူလူထုအား ယံုၾကည္စြာ လႊဲအပ္ထားသည္ကို ေတြ႔ရိွရပါသည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က) တြင္ သတ္မွတ္ထား သည့္ အေရးႀကီးသည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္ (ပုဒ္မ) မ်ားကို ျပင္ဆင္လိုပါက ‘ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္က ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူ လက္ခံၿပီးေနာက္ ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပ၍ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရိွသူ အားလံုး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္ ဆႏၵမဲျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ရမည္’ ဟူ၍ ျပ႒ာန္းထားပါသည္။

အဆိုပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို ေလ့လာၾကည့္ပါက ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အေရးႀကီးသည့္ (ပုဒ္မ ၅၉ (စ) အပါအဝင္) ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ရန္ အဆံုးအျဖတ္ ရယူရမည့္ အေျခအေနမ်ဳိးတြင္ ျပည္သူက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္သည့္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္း တင္သြင္းထားေသာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ သက္သက္ျဖင့္သာ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳေစဘဲ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရိွသူ အားလံုး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္ ဆႏၵမဲျဖင့္သာ အဆံုးအျဖတ္ ရယူရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားျခင္းမွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ သက္သက္၏ အဆံုးအျဖတ္ကို အျပည့္အဝ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ျခင္း မျပဳဘဲ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို အေလးထားျခင္း ျဖစ္သည္မွာ သိသာထင္ရွားပါသည္။ ဤသည္မွာ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္က စတင္က်င္းပခဲ႔သည့္ အမ်ဳိးသားညီလာခံႀကီးကို ဦးစီးဦးေဆာင္ က်င္းပခဲ႔သူ ထိုအခ်ိန္က ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲႏွင့္ အမ်ဳိးသားညီလာခံ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အေျမာ္အျမင္ ႀကီးမားမႈဟုပင္ ဆိုရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ဆိုလိုသည္မွာ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အပါအဝင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ လူသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ အားေလ်ာ္စြာ ပုဂၢိဳလ္ေရး ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး မုန္းတီးမႈ စသည္တို႔ကို အေျခခံ၍ အဆံုးအျဖတ္ ျပဳႏိုင္ၾကသည္ျဖစ္ရာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးကို ေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္ရာတြင္ မွားယြင္းမႈ မျဖစ္ေပၚေစရန္အတြက္ အဆိုပါ လုပ္ပိုင္ခြင့္ (ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္) ကို ျပည္သူ႔လက္ဝယ္ အပ္ႏွင္းထားျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ယခုအခါ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ေျပာဆိုေရးသား ေဝဖန္မႈမ်ား ရိွေနရာ အဆိုပါ ေျပာဆိုေရးသား ေဝဖန္မႈမ်ားတြင္ ‘၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ အႏိုင္ရပါတီ၏ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ ျဖစ္ႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးကို ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္ရာ ေရာက္သည့္ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) အား ျပင္ဆင္ရန္ ကိစၥသည္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား (တစ္နည္း- တပ္/ခ်ဳပ္) ၏ လက္ဝယ္တြင္ ရိွေနၿပီး ၎တို႔ကသာ သေဘာမတူလွ်င္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွာ လံုးဝ သမၼတျဖစ္ႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရိွ’ ဟူ၍ ပါရိွေနျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

အမွန္တကယ္အားျဖင့္ အေျခခံဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္မွာ အဆိုပါပုဒ္မ ၅၉ (စ) ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ကို တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား အပ္ႏွင္းထားျခင္း မဟုတ္ဘဲ မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူမ်ားကိုသာ အပ္ႏွင္းထားျခင္း ျဖစ္သည္ကို သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။ ဤအခ်က္ကို တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားအား နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပဖို႔ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုကိစၥကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က စြမ္းေဆာင္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ယူဆပါ သည္။ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကလည္း ဤအခ်က္ကို လက္ခံလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၿပီးခဲ့သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ တပ္/ခ်ဳပ္က ျပည္သူမ်ားက ဥပေဒႏွင့္အညီ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္လိုက္သည့္ ပါတီကို လက္ခံ၍ လက္တြဲေဆာင္ရြက္သြားမည္ ဟူ၍ ေျပာၾကားထားသည္ ျဖစ္ရာ ယခုလည္း သမၼတျဖစ္ခြင့္ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ အလားတူပင္ ဆႏၵရိွမည္ဟု ယူဆပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ သမိုင္းဝင္ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ၾကည့္ပါက ျပည္သူမပါဘဲႏွင့္ မေအာင္ျမင္ခဲ့သလို ျပည္သူကသာလွ်င္ သမိုင္းျဖစ္ရပ္မ်ားကို အဆံုးအျဖတ္ျပဳကာ ေအာင္ပြဲခံခဲ့ၾကသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးကို အရယူရန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္တို႔သည္ ဂ်ပန္ျပည္မွ စစ္ပညာမ်ားကို သင္ယူခဲ့ၾကၿပီး ျပည္သူလူထု ပါဝင္ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္က အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕တို႔ကို ျမန္မာ့ေျမေပၚမွ ေမာင္းထုတ္ခဲ့ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဂ်ပန္တို႔သည္ ေပးထားေသာကတိကို ဖ်က္၍ အတုအေယာင္ လြတ္လပ္ေရးကိုသာ ေပးခဲ့ၿပီး ျမန္မာျပည္သူတို႔ကို ႏွိပ္စက္ခဲ့ၾကသျဖင့္ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ ေတာ္လွန္ေရးတစ္ရပ္ ဆင္ႏႊဲကာ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္တို႔ကို ျမန္မာ့ေျမေပၚမွ အၿပီးအပိုင္ ေမာင္းထုတ္ခဲ့ၾကပါသည္။ ထိုကဲ႔သို႔ ဆင္ႏႊဲခဲ့ေသာ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ျမန္မာျပည္သူတို႔ အင္ႏွင့္အားႏွင့္ ပါဝင္ခဲ့ရာ အဂၤလိပ္တို႔ အပါအဝင္ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံ အသီးသီးကလည္း ျပည္သူတို႔ ပါဝင္ေသာ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးကို အသိအမွတ္ ျပဳခဲ့ၾကရပါသည္။

ထိုမွ်သာ မကေသးပါ ျမန္မာတို႔အား လြတ္လပ္ေရးေပးေရး အတြက္ ၿဗိတိသွ်တို႔ႏွင့္ အေပးအယူ အေလွ်ာ့အတင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ဦးေဆာင္မႈေနာက္တြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ား အပါအဝင္ ျမန္မာျပည္သူတစ္ရပ္လံုး ရွိေနၾကသည္ကို သိရိွသည့္ အဂၤလိပ္တို႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား လြတ္လပ္ေရး မေပးလွ်င္ မျဖစ္ေတာ့သည့္အတြက္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၄ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးကို မေပးခ်င္ ေပးခ်င္ ေပးလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ထိုကဲ့သို႔ေသာ သမိုင္းဝင္ျဖစ္ရပ္မ်ား အပါအဝင္ အျခားေသာျဖစ္စဥ္ မ်ားစြာတြင္လည္း ျပည္သူတို႔၏ အခန္းက႑မွာ ထိေရာက္အေရးပါေသာ က႑မွ ပါဝင္ခဲ႔သည္ကို ေထာက္႐ႈ၍ တပ္မေတာ္သည္ ျပည္သူ႔အား (ျပည္သူ႔ဆႏၵ) ကို ယံုၾကည္မႈရိွမည္ ဆိုျခင္းမွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၅ ႏိုဝင္ဘာလက က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ျပည္သူတို႔သည္ မိမိတို႔ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ပါတီအသီးသီးကို ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ေဘာင္အတြင္းမွေန၍ ေအးေဆးတည္ၿငိမ္စြာ ဆႏၵမဲေပး ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆိုရလွ်င္ ျမန္မာျပည္သူတို႔သည္ ႏိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚ ျမင့္မားစြာျဖင့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ရန္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနၿပီ ဆိုျခင္းကို ျပသျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေျခခံဥပေဒအရ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကို တိုက္႐ိုက္ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ခြင့္ မရသည့္တိုင္ေအာင္ သမၼတ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ရာတြင္ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေနသည့္ ဥပေဒပုဒ္မကို ျပင္ဆင္ရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာ၏ မူလပိုင္ရွင္ အစစ္အမွန္ျဖစ္သည့္ ျပည္သူလူထုကို ယံုၾကည္စြာ အပ္ႏွံေဆာင္ရြက္ေစသင့္သည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ ဤသို႔ျဖစ္သင့္သည္ဟု ဆိုရျခင္းမွာလည္း အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၃၆ က ေပးအပ္ထားသည့္ ဥပေဒပါ အခြင့္အေရးကို ျပည္သူလူထုအား အသံုးခ်ေစလို၍ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ျပည္သူတို႔သည္ မိမိတို႔အား အေျခခံဥပေဒက ေပးအပ္ထားသည့္ အခြင့္အေရးကို အျပည့္အဝ အသံုးမခ်လိုက္ရဘဲ လူနည္းစုျဖစ္သည့္ (တပ္မေတာ္သား အပါအဝင္) ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား လက္ဝယ္သို႔ (မ်က္ႏွာလႊဲခဲပစ္) လႊဲအပ္လိုက္သလို ျဖစ္ကာ မိမိကိုယ္မိမိ မည္သည့္အခါမွ် ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ၾကမည္ မဟုတ္ဘဲ တစ္သက္လံုး တအံုေႏြးေႏြး ျဖစ္ေနၾကရေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ျဖစ္၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အားလံုးတို႔သည္ ႏိုင္ငံံေတာ္သမၼတ ျဖစ္ခြင့္ကို ကန္႔သတ္ထားသည ့္အခ်က္မ်ားအား မိမိတို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အျမင္သက္သက္ျဖင့္ ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္ျခင္း မျပဳၾကဘဲ ပိုမို၍ အျမင္က်ယ္ျပန္႔ေသာ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူတို႔၏ အက်ဳိးကို ပိုမိုလိုလားမည္ျဖစ္ေသာ (အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄ အရ) အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ၏ စီးဆင္းရာ မူလပိုင္ရွင္ ျဖစ္ေသာ ျပည္ေထာင္စုဖြား တိုင္းရင္းသား ျမန္မာႏုိင္ငံသား၏ လက္ဝယ္သို႔ မေႏွးအျမန္ အပ္ႏွံရန္ လိုအပ္ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေခါင္းေဆာင္အဆက္ဆက္တို႔သည္ ျပည္သူ႔စြမ္းအားကို ယံုၾကည္သည္အေၾကာင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္ ေျပာၾကားခဲ့ၾကပါသည္။ လက္ရိွ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကလည္း ျပည္သူတို႔၏ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ကို လက္ခံသူတစ္ဦး ျဖစ္သည့္အတြက္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို လက္ခံခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္က ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ လက္မွတ္ငါးသန္းကို စုစည္းရယူတင္ျပခဲ့ရာ အဆိုပါ လက္မွတ္ငါးသန္းသည္ ျပည္သူ ၅၁ သန္းကို ကိုယ္စားမျပဳသည့္အတြက္ လက္မခံႏိုင္သည့္ အေၾကာင္း ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္း တစ္ခုတြင္ ေျဖၾကားခဲ့ဖူးသည္ကို ဖတ္ရႈလိုက္ရပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ၅၁ သန္းေသာ ျပည္သူကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ ရိွေသာျပည္သူမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ရလဒ္ ဆိုပါက လက္ခံမည္ဟူသည့္ သေဘာ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္သည္ျဖစ္ရာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အထက္ကသာ ျပည္သူ၏ အဆံုးအျဖတ္ကို လက္ခံမည္ဟူ၍ သေဘာတူညီၾကပါက တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ ကန္႔ကြက္စရာအေၾကာင္း မျမင္ပါ။

ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကိစၥကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက သေဘာတူညီ ဆံုးျဖတ္ေဆာင္ရြက္ရန္ ကိစၥမွာလည္း မ်ားစြာခက္ခဲသည္ေတာ့ မဟုတ္ပါေခ်။ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က) တြင္ ေဖာ္ျပပါရိွသည့္အတိုင္း ျပင္ဆင္ရန္ တင္ျပလာပါက ထိုသို႔ တင္ျပလာျခင္းကို သေဘာတူညီေၾကာင္း ေထာက္ခံဆႏၵမဲေပးၾက၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ ပိုေသာ ဆႏၵမဲအေရအတြက္ ရရိွပါက ဥပေဒအျဖစ္ ျပ႒ာန္း၍ ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပကာ ျပည္သူ႔ဆႏၵ ခံယူလိုက္႐ံုသာ ျဖစ္ပါသည္။ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ရန္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၂၀၁၅ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒ အမွတ္ (၄၅) ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒတစ္ရပ္အား ၂၂.၇.၂၀၁၅ ရက္ေန႔က ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္ရာ အဆိုပါ ဥပေဒႏွင့္အတူ ယခု ထပ္မံျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒကို ေပါင္းစပ္၍ ျပင္ဆင္မည္ ဆိုပါက ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

ထို႔အျပင္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ရန္ ကိစၥမွာ ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲတစ္ရပ္ က်င္းပရမည္ျဖစ္ရာ သာမန္အားျဖင့္ ၾကည့္ပါက မည္သို႔မွ် အခ်ိန္မီစရာအေၾကာင္း မရိွပါေခ်။ သို႔ရာတြင္ ျပည္သူတို႔ ေမ့ေနၾကေသာ အခ်က္တစ္ခုမွာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအား အတည္ျပဳေရး ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ ဥပေဒတစ္ရပ္ကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒအမွတ္ (၂) အျဖစ္ ၁၀.၂.၂၀၁၅ ရက္ေန႔က ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက လက္မွတ္ေရးထိုး ထုတ္ျပန္ၿပီး ျဖစ္သလို မဲစာရင္းမ်ားလည္း အဆင္သင့္ရိွေနၿပီး ေကာ္မရွင္ အဆင့္ဆင့္လည္း ဖြဲ႔စည္းၿပီး ရိွေနသည္ျဖစ္ရာ ေရကန္အသင့္ ၾကာအသင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ ဥပေဒပုဒ္မ ၄ (က) တြင္ ‘ေကာ္မရွင္သည္ ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပမည့္ ေန႔ကို အနည္းဆံုး ရက္ေပါင္း ၃၀ ႀကိဳတင္၍ ေၾကညာရမည္’ ဟု ျပ႒ာန္းထားသလို ပုဒ္မခြဲ (ခ) တြင္ ‘ၿမိဳ႕နယ္/ရပ္-ေက်း ေကာ္မရွင္မ်ားသည္ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ ရိွသူမ်ား၏ အမည္စာရင္းမ်ားကို အနည္းဆံုး ၁၅ ရက္ ႀကိဳတင္ေၾကညာရမည္’ ဟူ၍ ျပ႒ာန္းထားပါသည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၈ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတမ်ား ေရြးခ်ယ္ေရး အတြက္ အစုအဖြဲ႔မ်ား၏ အစည္းအေဝးမ်ားကို မတ္လ ၁၇ ရက္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္ရန္ ေၾကညာထားရာ ယခုလာမည့္ ရက္သတၱပတ္ အတြင္းတြင္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ တင္ျပ၍ အဆံုးအျဖတ္ ခံယူမည္ ဆိုပါက အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ အတိအက်ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ လိုအပ္ေနသည္မွာ (တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ား အပါအဝင္) ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူအတြက္ အေရးပါ အရာေရာက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ေရြးခ်ယ္ေရး ကိစၥကို္ မိမိတို႔ စိတ္ဆႏၵရိွသည့္အတိုင္း ျပဳမူေဆာင္ ရြက္ျခင္း မျပဳဘဲ ျပည္သူတို႔အလိုက်၊ ျပည္သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ဆံုးျဖတ္၍ ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးႏိုင္ၾကေစရန္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ျပင္ဆင္ေရးကို ျပည္သူ႔လက္ဝယ္သို႔သာ အပ္ႏွံေဆာင္ရြက္ေစသင့္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ ရပါသည္...။

The Voice Weekly

No comments:

Post a Comment

My Blog List