တိုင္းရင္းသတင္းမီဒီယာမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ေထာက္ပံ့ေပးရန္ လာမည့္ အစိုးရဘတ္ဂ်က္တြင္ က်ပ္ေငြ သန္းရာခ်ီလ်ာထားေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးကိုယ္စား အၿမဲတန္းအတြင္းဝန္ ဦးတင့္ေဆြက ရခိုင္ ျပည္နယ္၊ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕တြင္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၄ မွ ၁၆ ရက္ထိ က်င္းပေနသည့္ စတုတၳအႀကိမ္ တိုင္းရင္း မီဒီယာ ညီလာခံ ပထမေန ့တြင္ ေကအိုင္စီသို႕ ေျပာသည္။
၎က “ သတင္းစာအေနနဲ ့က်ေတာ့၊ ပံုႏွိပ္ရွိတယ္။ အြန္လိုင္းရွိတယ္။ အဲ့ဒါေတြနဲ ့ပတ္သက္လာရင္ တကယ္တမ္းေတာ့ ဘယ္လုိမွ အရပ္တည္ ႏုိင္ဘူး။ Non-profit ဆိုေတာ့ ရပ္တည္ရန္ အရမ္းခက္ခဲတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ေရွ႕ႏွစ္ဘတ္ဂ်က္မွာ သတင္းစာနဲ ့စာနယ္ဇင္းအတြက္ သန္းရာခ်ီလ်ာ ထားတာရွိတယ္။ ဒါက က်ေနာ္ေဆြးေႏြးခဲ့လို ့ လ်ာထားတာပါ။ သို ့ေသာ္ လည္းပဲ သူတုိ ့က က်ေနာ္တုိ ့ကို မယံုၾကည္တာရွိတယ္။ ဒီဟာေတာ့ ဆက္ေဆြးေႏြးမယ္ ” ဟုေျပာသည္။
ထုိ ့အျပင္ တုိင္းရင္းသား မီဒီယာမ်ားက ႐ိုက္ကူးထားသည့္ ႐ုပ္သံအစီအစဥ္ မ်ားကို အခေၾကးေငြျဖင့္ ဝယ္ၿပီး ျမန္မာ့ အသံတုိင္းရင္းသား႐ုပ္သံလုိင္း (NRC)၌ ထုတ္လႊင့္ျပသေပးႏုိင္လွ်င္ တုိင္းရင္းသားမီဒီယာမ်ား ဘက္မွ ရပ္တည္ခ်က္တခုရွိလာႏုိင္ေသာေၾကာင့္ လက္တေလာတြင္ တုိင္းရင္းသား မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးထားမႈရွိသည္ဟု အတြင္းဝန္ ဦးတင့္ေဆြက ျဖည့္ဆြက္ေျပာသည္။
ယခုကိစၥအေပၚ တုိင္းရင္းသတင္းဌာန အမ်ားစုျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ BNI မွ ဘုတ္အဖဲြ႕ဝင္တဦးျဖစ္သူ ဦးခိုင္ျမတ္ေက်ာ္က “ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနက တုိင္းရင္းသားသတင္းမီဒီယာဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ အစိုးရကေနၿပီး ေတာ့ ကူညီေပးလိုတယ္။ ေငြေရးေၾကးေရးအပါအဝင္ သင္တန္းတုိ ့၊ အေထာက္အကူျပဳ ကရိယာတို ့အကူအညီေပးခ်င္တာကို ကမ္းလွမ္းထားတာ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တုိ ့က အဲ့ဒါကုိ ဘယ္ေလာက္ ေႏွာင္ႀကိဳးလြတ္ၿပီး အမွီအခို ကင္းသလဲဆိုတာ စဥ္းစားေနတယ္။ က်ေနာ္တုိ ့ကေတာ့ ဒီညီလာခံမွာ တုိင္းရင္းမီဒီယာအားလံုး လက္ခံသင့္မသင့္ဆံုးျဖတ္ရမယ္” ဟုေကအုိင္စီသို ့ေျပာသည္။
တုိင္းရင္းသားမီဒီယာမ်ားဘက္ကလည္း လာမည့္အစိုးရထံမွ အကူအညီရ ယူျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မူဝါဒ တစ္ခုခ်မွတ္ထားရန္ လိုအပ္လာၿပီးျဖစ္သလုိ အစိုးရထံအကူအညီရယူလွ်င္ တုိင္းရင္းသားမ်ား၏ပံုရိပ္ႏွင့္ ရပ္တည္ခ်က္ မ်ားေပ်ာက္ကြယ္ သြားႏုိင္ေသာေၾကာင့္ အကူအညီမယူခင္ တုိင္းရင္းသား မီဒီယာအဖဲြ႕မ်ားမွ ေသခ်ာေဆြးေႏြးၿပီးမွ ဆံုးျဖတ္မည္ဟု ဦးခိုင္ျမတ္ေက်ာ္က ဆက္ေျပာသည္။
တုိင္းရင္းသားမီဒီယာအမ်ားစုသည္ ကိုယ္ပုိင္ရပ္တည္မႈကို လုိလားၾကေသာ္ လည္း လက္တေလာတြင္ ႏုိင္ငံပုိင္မီဒီယာမ်ားမွ ေၾကာ္ျငာခ ေစ်းႏႈန္းကို ခ်ိဳသာစြာ ရယူသည့္ အေပၚ တုိင္းရင္းသားမီဒီယာမ်ား အေနျဖင့္ ေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္ကိုရွာၿပီး ရပ္တည္ရန္ အခက္အခဲရွိေၾကာင္း ယင္းညီလာခံသို ့တက္ေရာက္ေန သည့္ တုိင္းရင္းသတင္းဌာနမ်ားမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ညီလာခံသို ့တင္ျပခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
တုိင္းရင္းသားမီဒီယာမ်ားမွ တဆင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး ဆီသို ့ေဆာင္ပုဒ္ျဖင့္ က်င္းပေသာ ယင္းညီလာခံတြင္ တုိင္းရင္းသားမီဒီယာမ်ားအေျခအေနႏွင့္ စိန္ေခၚမႈမ်ား၊ တုိင္းရင္းသူအမ်ိဳး သမီး သတင္းေထာက္မ်ား က႑၊ အစိုးရသစ္ႏွင့္ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္ (News Government and Freedom of Expresssion)၊ အသြင္ကူးေျပာင္း ျခင္းႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္၊ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေျဖေလ်ာ့ေရး၊ တုိင္းရင္းမီဒီယာ မ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးေရး စသည့္ ကိစၥမ်ားကို ေဆြးေႏြးသြားရန္ ရွိေၾကာင္းသိရသည္။
၎ညီလာခံသို ့ ရခုိင္ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ၊ ျမန္မာဂ်ာနယ္ လစ္ကြန္ရက္၊ တုိင္းရင္းသတင္းဌာနမ်ား၊ ေဒသတြင္း အေျခစိုက္ ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ား၊ လူမႈအဖဲြ႕အစည္းမ်ားအပါအဝင္ စုစုေပါင္း ၃၀၀ ဦးခန္႕တက္ ေရာက္ေနၿပီး ယခင္ႏွစ္ တတိယအႀကိမ္ တုိင္းရင္းသားသတင္းမီဒီယာ ညီလာခံကုိ ခ်င္းျပည္နယ္၊ ဟားခါးၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပ ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
KIC
No comments:
Post a Comment