Thursday, February 25, 2016

ႏိုင္ငံေရး မေလွ်ာ့မတင္း ေစာင္းႀကိဳးညင္းရမည့္ NLD ႏွင့္ စိန္ေခၚမႈ ကစားကြက္မ်ား


NLD အေနျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ အႏုိင္ရလဒ္ တရား၀င္အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းရန္ ဖြဲ႔စည္းပုံကို ပစ္မွတ္ထားဖို႔ လိုအပ္သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ငါးႏွစ္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရး အဓိက မာတိကာက တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ တည္ေဆာက္ႏုိင္ေရးျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္း လဲမႈမ်ားကို တြန္းအားေပးျခင္းျဖင့္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က သူ၏အစိုးရကို တရား၀င္ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ပို၍ အေရးႀကီးသည္က ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ ေအာက္မွပင္ ႏိုင္ငံေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ားကို ဖန္တီးခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
လက္ရွိတြင္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ႀကီးႀကီးမားမား ေအာင္ပြဲခံလိုက္သည့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ NLD ပါတီအေနျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေဆာင္ၾကဥ္းႏိုင္ေရးအာဏာ လက္၀ယ္ရွိလာၿပီျဖစ္ သည္။ သို႔ေသာ္လည္း မည္သည့္အရာမ်ားကိုသာ ရရွိ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ပါမည္ နည္း။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လက သမၼတဦးသိန္းစိန္ အာဏာရယူခ်ိန္ ျမန္မာႏိုင္ငံ သည္ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္ေနသည္။ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀န္း က ဒဏ္ခတ္ ထားသည္။ ပိတ္ဆို႔ထားသည္။ စီးပြားေရးက ယုိယြင္းယိုင္နဲ႔ ေနၿပီး နယ္စပ္ နယ္ေျမမ်ားက စစ္တလင္း ျဖစ္ေနသည္။ အထင္သာဆုံးက ေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက ဥပေဒေလ်ာ့ရဲမႈပင္ ျဖစ္သည္။

၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို NLD ၏ သပိတ္ေမွာက္မႈသည္ ယင္းေရြးေကာက္ ပြဲသည္ ရွက္ဖြယ္ရာ ေရြးေကာက္ပြဲ တစ္ရပ္အျဖစ္ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္း အ၀န္းက သုံးသပ္ ခဲ့ၾကပါသည္။ အစိုးရတစ္ဖြဲ႔လုံးနီးပါးက ယူနီေဖာင္းခၽြတ္၍ တိုက္ပုံ၀တ္လာသူမ်ားပဲ ျဖစ္သည္။ သမၼတဦးသိန္းစိန္က အစိုးရတရား၀င္ ျဖစ္မႈအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ျခင္းမ်ားျဖင့္ ေျခလွမ္း စလွမ္းလာခဲ့သည္။ ထိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကလည္း ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ တစ္ရပ္လုံး ေဖာ္ေဆာင္ျခင္းထက္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အကန္႔အသတ္မ်ား ေအာက္တြင္သာ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရး လြတ္လပ္ခြင့္ အတြက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္လာျခင္းသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။

သို႔ေသာ္လည္း အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုမ်ားကို အားေကာင္းျဖစ္ ထြန္းေအာင္ လမ္းဖြင့္ ေပးခဲ့ပါသည္။ ယင္းအခြင့္အေရးကို အရဆုပ္ကိုင္ကာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ NLD ပါတီတို႔က လႊတ္ေတာ္သို႔ ၀င္ေရာက္လာ ခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားကို ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္တြင္ ျပန္လႊတ္ေပးလာသည္။ အဓိက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအျဖစ္ အလုပ္သမား သမဂၢ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ခြင့္ႏွင့္ ႏိုင္ငံျခား တိုက္႐ုိက္ရင္းႏွီး ျမဳပ္ႏွံမႈတို႔ျဖစ္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ ျဖည့္စြက္ ဆိုရလွ်င္ အင္တာနက္ႏွင့္ သတင္းစာ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားကလည္း ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္၏ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့အသြင္ ကူးေျပာင္းမႈကို ႏိုင္ငံတကာက အသိအမွတ္ျပဳမႈ ရရွိခဲ့သည္။ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဖယ္ရွားခံရကာ အာဆီယံ၏ ဥကၠဌအျဖစ္လည္း တာ၀န္ယူခဲ့ရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရး အသြင္ကူးေျပာင္းမႈ အခန္းက႑သည္ ဒီမိုကေရစီ ပုံေဖာ္မႈထက္ တည္ဆဲ ဖြဲ႔စည္းပုံ အစီအစဥ္ေအာက္ကပဲ လုပ္ႏိုင္သေလာက္ ေသာ အသြင္ေျပာင္းမႈသာ ျဖစ္ပါသည္။ NLD ဦးေဆာင္ေအာက္ ႏုိင္ငံေရး အသြင္ကူးေျပာင္းမႈကို ေနာက္တစ္ဆင့္ ေဖာ္ေဆာင္ခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္ထြန္းေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္သင့္သည္ မ်ားသာ အဓိက ေခါင္းစဥ္ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။ ယင္းေၾကာင့္ ရိွေနဆဲ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္ အခင္းအက်င္းႏွင့္ စမ္းသပ္ထိေတြ႔မႈမ်ား ရွိလာရမည္ပဲျဖစ္သည္။

ထင္သာသည့္ ဥပမာကေတာ့ သမၼတေနရာအတြက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကို တင္ေရး NLD ၏ ႀကိဳပမ္းေနမႈပဲျဖစ္သည္။ ဖြဲ႔စည္းပုံအရဆိုလွ်င္ သားႏွစ္ဦး ႏိုင္ငံျခားသား ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သမၼတျဖစ္ခြင့္မသာေခ်။ သို႔ေသာ္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ပါတီ ေသာင္ၿပိဳကမ္းၿပိဳ ႏိုင္ျခင္းက ျပည္သူတို႔၏ သမၼတျဖစ္ေစခ်င္သည့္ ေရြးခ်ယ္မႈကို ထင္ထင္ရွားရွား ျပသေနသည္။ NLD အေနျဖင့္ ယင္းျပႆနာကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေရး ဥပေဒ ဆိုင္းငံ့မႈအတြက္ ထင္ေၾကးမ်ား ထြက္ေပၚေနၿပီး စစ္တပ္က လက္မခံသည့္ လကၡဏာမ်ားလည္း ျပသလ်က္ရွိေနသည္။

NLD ၏ ႏိုင္ငံေရး ကစားကြက္က ယခုအထိ လူျမင္သူျမင္ ထြက္ေပၚလာ ေသးျခင္း မရွိေပမယ့္ သမၼတအမည္စာရင္း သြင္းမႈကို မတ္လလယ္အထိ ေရႊ႕ဆိုင္းျခင္းက အေျခအေနမ်ား၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနျခင္းကို ၫႊန္ျပေနျခင္းပဲျဖစ္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ ျဖစ္ႏိုင္ေျခအတြက္ ႏွစ္ဖက္စလုံးက အေပးအယူမမွ်ခဲ့လွ်င္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အက်ပ္အတည္းက အရွိန္ျမင့္ လာမည္သာျဖစ္သည္။ ယင္းျပႆာနာမွာ NLD ၏ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္သည့္ အရာမ်ားဟု ယုံၾကည္မႈႏွင့္ လက္ရွိရထားသည့္အခြင့္အေရးၾကား ထိပ္တိုက္ေတြ႔ရမည့္ ျပႆနာ တစ္ရပ္ပဲျဖစ္သည္။

အျခားတစ္ဖက္တြင္လည္း NLD အေနျဖင့္ ယခင္အစိုးရ၏ မၿပီးမျပတ္ေသာ အေမြကို ဆက္ခံ ရပါဦးမည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္က အတိမ္းအေစာင္းမခံသည့္ လမ္းဆုံလမ္းခြတြင္ ေရာက္ေနသည္။ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မူဆလင္မ်ားၾကားက တင္းမာမႈမ်ားကို အစိုးရတစ္ရပ္၏ ေျဖရွင္းမႈေပးႏိုင္ေရးလည္း လိုအပ္ေနဆဲျဖစ္သည္။ အျငင္းပြားရသည့္ ျမစ္ဆုံစီမံကိန္းကလည္း NLD ၏ တ႐ုတ္မူ၀ါဒကို စမ္းသပ္ လာေနသည္။ တရားဥပေဒစီရင္မႈမ်ားတြင္လည္း ျပည္သူ႔ယုံၾကည္မႈ ကင္းမဲ့ျခင္းမ်ား ရွိသည္။ လူတိုင္းက ဥပေဒစိုးမိုးေရး တြင္တြင္ေျပာေနေသာ္လည္း ယင္းက မည္သည့္ အဓိပၸာယ္ ေဆာင္မွန္းပင္ နားလည္သေဘာေပါက္ၾကပုံ မရေပ။ ႀကီးထြားေနသည့္ မညီမွ်မႈမ်ားႏွင့္ ျပည္သူတို႔၏ နစ္နာမႈမ်ားက တစ္ပူေပၚ ႏွစ္ပူဆင့္သည့္ ရင္ဆိုင္ရမည့္ ျပႆနာမ်ားျဖစ္သည္။ စိန္ေခၚမႈမ်ား၏ သက္ေရာက္မႈကို NLD ၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈက ျမန္မာ့ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈ၏ ေနာက္ထပ္ေျခလွမ္းမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။

၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ စစ္တပ္ေထာက္ခံသည့္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ အလဲလဲအကြဲကြဲ ႐ႈံးသြားၿပီးေနာက္ NLD အတြက္ ရင္ဆိုင္ရမည့္ အုပ္စုအျဖစ္ စစ္တပ္သာ ထီးထီး ရွိေနေတာ့သည္။ ျပန္လည္အေရြးခံရရန္ အျပင္းအထန္ ႀကိဳးစားခဲ့ရသည့္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီကဲ့သုိ႔ မဟုတ္ဘဲ စစ္တပ္ကမူ ဖြဲ႔စည္းပုံအရ အထူးအာဏာႏွင့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ား လက္၀ယ္ ကိုင္ထား႐ုံမက မည္သည့္ ဖြဲ႔စည္းပုံ ျပင္ဆင္ေရးမဆို ပယ္ခ်ႏိုင္သည္။ စစ္တပ္က တုိင္းျပည္ တည္ၿငိမ္ေရးအတြက္ ႏုိင္ငံေရးတြင္ ဆက္လက္ ပါ၀င္ရမည္ဟု ေဖာ္ျပၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ စစ္တပ္ႏွင့္ ဆက္ဆံေရးက လာမည့္ NLD အစိုးရအတြက္ ေသေရးရွင္ေရးပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

NLD ၏ အႏၱိမစိန္ေခၚမႈက ဒီမိုကေရစီသို႔ သြားရာခုိင္မာသည့္ လမ္းေၾကာင္းသို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကို တြန္းတင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ လိုအပ္သည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ျခင္းႏွင့္ ျဖစ္တည္ေနဆဲ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနၾကားတြင္ မေလွ်ာ့မတင္း ေစာင္းႀကိဳးညင္းဆိုသကဲ့သုိ႔ ဟန္ခ်က္ညီညီ ေဖာ္ေဆာင္သြားႏိုင္ေရးပင္ ျဖစ္သည္။ စစ္တပ္၏ အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ စိုးရိမ္မႈမ်ားကုိ လိုက္ေလ်ာျခင္းမရွိ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ေရး သက္သက္ကို ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ခဲ့မည္ဆိုပါက စစ္တပ္ကို ႏႈိးဆြေပးလိုက္တာျဖစ္ၿပီး ခ်ိန္ခြင္လွ်ာမွ်ေျခကိုလည္း ပ်က္စီးသြားေစလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္လည္း ေရြးေကာက္ခံအာဏာ ခိုင္ခိုင္မာမာ ေပးအပ္ခံရသည့္ NLD အေနျဖင့္ လက္ရွိ က်ပ္တည္းသည့္ ဖြဲ႔စည္းပုံအတြင္းမွပင္ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မ်ားအတြက္ ဥပေဒျပဳရာတြင္ စစ္တပ္ႏွင့္ အျခားႏိုင္ငံေရး အင္အားစုမ်ားႏွင့္ပါ အတူလက္တြဲ လုပ္ကိုင္ႏုိင္မည့္ အျခားက႑ နယ္ပယ္မ်ားစြာ ရွိေနေသးသည္ကုိ မေမ့သင့္ေပ။ ထုိသို႔ မွ်ေျခထိန္း လုပ္ကုိင္သြားမည္ ဆိုလွ်င္လည္း အမ်ားစု ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္ အားေကာင္း ေမာင္းသန္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေျခလွမ္းႏိုင္ျခင္း မရွိသျဖင့္ ေ၀ဖန္မႈမ်ားလည္း ခံလာရဖြယ္ရွိပါသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အသြင္ကူးေျပာင္းမႈက အီေလးဆြဲ ေႏွးဖင့္ေနျခင္းေၾကာင့္ စစ္တပ္၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈတြင္ ေထာက္ခံေပးမႈက အေရးႀကီးဆုံး လိုအပ္ခ်က္ပဲ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ စစ္တပ္ႏွင့္ လက္တြဲမႈအား ထိန္းသိမ္းထားျခင္းျဖင့္ အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရးတြင္ ပါ၀င္ထားသည့္ ကိုယ္ပိုင္ အခန္းက႑ကို စစ္တပ္အေနျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲလာလိမ့္မည္ပဲ ျဖစ္သည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment

My Blog List