Thursday, November 01, 2012

ဟာရီကိန္း စဲန္ဒီေၾကာင့္ နယူးေယာက္ပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္တခုလံုး ပ်က္စီး ျမင့္လွိဳင္၊ ေအာက္တိုဘာ ၃၁ ရက္၊ ၂၀၁၂



ဟာရီကိန္း စဲန္ဒီေၾကာင့္ နယူးေယာက္ျပည္သူမ်ား အဓိကအားထားရၿပီး တေန႔ကို လူေပါင္း ၈.၅ သန္းခန္႔ အသံုးျပဳေနတဲ့ နယူးေယာက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္တခုလံုး ပ်က္စီးသြားေၾကာင္း အမ္မ္တီေအ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ေတာ္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဌာန (MTA New York City Transit) က ၂၀၁၂   ေအာက္တိုဘာ ၃၀ ရက္ေန႔ မနက္အေစာပိုင္းတြင္ ေၾကျငာခ်က္ ထုတ္ျပန္လိုက္ပါတယ္။ သယ္ယူပို႔ ႔ေဆာင္ေရးစနစ္ တခုလံုးပ်က္စီးသြားျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အမ္မ္တီေအ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတြင္ အမ္မ္တီေအ ဥကၠ႒ Joseph J. Lhota က နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ေတာ္ ရထားစနစ္ဟာ ၁၀၈ ႏွစ္ သက္တမ္း ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ မေန႔ညကႀကံဳေတြ႕ခဲ့တဲ့ ေဘးဒုကၡေၾကာင့္ ပ်က္စီးမွဳမ်ိဳး ဘယ္တုန္းကမွ မႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရေၾကာင္း၊ ဟာရီကိန္းစဲန္ဒီဟာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္တခုလံုးကို ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ေၾကာင္း အစခ်ီကာ ႀကံဳေတြ႕ ခဲ့ရတဲ့ အခက္အခဲဒုကၡမ်ားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရးသားထားပါတယ္။ အမ္မ္တီေအ အေနနဲ႔ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ တြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးသာမက နယူးေယာက္ရဲ့ေျမာက္ပိုင္းေဒသေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္တဲ့ မက္ထရို   ေနာ့တ္ (Metro - North) ၊ ေလာင္း အိုင္းလဲန္း (Long Island) ေဒသနဲ႔ ဆက္သြယ္တဲ့ LIRR (Long Island Rail Road) စတဲ့ ရထားလိုင္းလုပ္ငန္းမ်ား၊ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕က ေျမေအာက္၊ ေရေအာက္ ရထားလမ္း၊ ကားလမ္းမ်ား၊ တံတားမ်ားတည္ေဆာက္ ျပဳျပင္ ထိမ္းသိမ္းမွဳလုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိပါတယ္။ ဟာရီကိန္း စဲန္ဒီေၾကာင့္ မက္ထရို ေနာ့တ္လမ္းပိုင္းတြင္ ဓါတ္အား   ျပတ္
ေတာက္မွဳမ်ား ျဖစ္ခဲ့သလို LIRR လိုင္းရဲ့ ေရေအာက္ရထားလမ္းႏွစ္ခု ေရလႊမ္းျခင္း၊ ရထားမ်ား ထားရွိရာေနရာ ပ်က္စီးျခင္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ရထားလမ္းပိုင္းမ်ားအားလံုးနီးပါး ေရလႊမ္းမိုးျခင္း၊ သစ္ပင္ သစ္ကိုင္းမ်ား က်ိဳးက်ျခင္း၊ အမွိဳက္မ်ား၊ အပ်က္အစီးမ်ား တင္က်န္ရစ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဆိုးရြား ဆံုးအေနနဲ႔ South Ferry ဘူတာရံုတြင္ ေျမေအာက္ ရထားလမ္းဘူတာရံု တခုလံုးမွ ေျမေပၚ၀င္ေပါက္ အထိ ေရျပည့္လွ်ံေနခဲ့ၿပီး မန္ဟက္တန္ကၽြန္းေအာက္ပိုင္း ေျမေအာက္ရထားလမ္းမ်ားနဲ႔ ဘူတာရံုမ်ား၊ ၿမိဳ႕အႏွံ႔က ေျမေပၚ၊ ေျမေအာက္ ရထားလမ္းမ်ားတြင္လည္း ေရမ်ား ျပည့္လွ်ံခဲ့ပါတယ္။ နယူးေယာက္က ရထားစနစ္ဟာ ဗို႔အားျမင့္ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားနဲ႔ ေမာင္းႏွင္တဲ့စနစ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆားငံေရအတြင္း နစ္ျမဳတ္ခဲ့တဲ့ ဓါတ္အားလိုင္းမ်ား၊ အခ်က္ျပမီးစနစ္မ်ားအားလံုးကို ျပန္လည္ စစ္ေဆးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔အျပင္ နယူးေယာက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္တြင္ အသံုးျပဳေနတဲ့ ဘတ္စ္ကား ၅,၆၀၀၊ ရထားတြဲ ၆,၂၀၀၊ မီးရထားလမ္း မိုင္ ၆၀၀ နဲ႔ ဘူတာရံု ၄၆၈ ရံု၊ မက္ထရို ေနာ့တ္နဲ႔ LIRR မီးရထားစနစ္က ရထားလမ္းမ်ား၊ အခ်က္ျပမီးစနစ္မ်ား၊ ရထားမ်ား စသည္ျဖင့္ စနစ္တခုလံုး ျပန္လည္ စစ္ေဆးၿပီး စိတ္ခ်ရမွ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းတခုလံုး ျပန္လည္ လည္ပတ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ္မ္တီေအ အေနနဲ႔ ပ်က္စီးသြားတဲ့ စနစ္တခုလံုး အျမန္ဆံုးပန္လည္စတင္ႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနရာ Cross Bay တံတား ၊ ေရေအာက္ရထားလမ္း ႏွစ္ခုက လြဲလို႔ က်န္တဲ့ တံတားမ်ားကို ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘတ္စ္ကားလိုင္းတခ်ိဳ႕ကို ေအာက္တိုဘာ ၃၀ ရက္ေန႔ ညေနပိုင္းက ျပန္လည္ ေျပးဆြဲခဲ့ၿပီး ေအာက္တိုဘာ ၃၁ ရက္ေန႔တြင္ ဘတ္စ္ကားလိုင္းမ်ား ျပန္လည္ ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ေအာက္တိုဘာ ၃၀ ရက္ေန႔ ညေနပိုင္းနဲ႔ ၃၁ ရက္ေန႔တြင္ အခမဲ့ဘတ္စ္ကားစီးႏိုင္ပါတယ္။ မီးရထားမ်ား ပံုမွန္ ေျပးဆြဲႏိုင္ ဖို႔ကေတာ့ အခ်ိန္အတန္ၾကာဦးမယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။ မီးရထားလိုင္းမ်ားအားလံုး ပံုမွန္ မေျပးဆြဲႏိုင္ရင္
ေတာ့ ေျပးဆြဲႏိုင္တဲ့လမ္းပိုင္းမ်ားကို အကန္႔အသတ္နဲ႔ စတင္ ေျပးဆြဲလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။ နယူးေယာက္ေနျပည္သူအမ်ားဟာ မီးရထားကို အဓိက အသံုးျပဳၿပီး ခရီးသြားလာၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရထားမ်ား ပံုမွန္ ေျပးဆြဲႏိုင္ေအာင္ အစြမ္းကုန္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း သိရပါတယ္။

No comments:

Post a Comment

My Blog List