အင္န္အယ္လ္ဒီ အမတ္ေတြ လႊမ္းမိုးထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ေတြ စတင္ အသက္၀င္ျပီးတာနဲ႔ လူေျပာအမ်ားဆံုး ျဖစ္လာတဲ့ ကိစၥ တစ္ခုကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ ျဖစ္ေရးပါ။ အင္န္အယ္လ္ဒီ ရဲ႕ ဥပေဒ အၾကံေပး ေရွ႕ေနၾကီး ဦးကိုနီကေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ၂၀၀၈ ထဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို သမၼတ ျဖစ္ခြင့္ကေန တားျမစ္ပိတ္ပင္ထားတဲ့ ပုဒ္မ ၅၉(စ) ရွိတယ္၊
ဒီ ပုဒ္မကို ယာယီ ဆုိင္းငံ့ထားႏုိင္ရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ ျဖစ္ေရး လမ္းပြင့္သြားလိမ့္မယ္၊ ဖြဲ႕စည္းပံုပါ ျပဌာန္းခ်က္ တစ္ခုခုကို အဲလို ဆိုင္းငံ့တာမ်ိဳး ျမန္မာ့သမိုင္းမွာလည္း ရွိခဲ့ဖူးေတာ့ ဒါဟာ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ ကိစၥ တစ္ခုျဖစ္တယ္ဆိုျပီး ေျပာဆုိေနခဲ့တာကေတာ့ ၾကာပါျပီ။ အခု ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ လႊတ္ေတာ္အသစ္ေတြ စတင္ အသက္၀င္လာေနျပီဆိုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ အင္န္အယ္လ္ဒီ ဘက္ကမ်ား အဲလို ပုဒ္မ ၅၉(စ) ဆုိင္းငံ့ေရး လုပ္လာေလမလား ဆိုျပီး ေျပာဆို ေ၀ဖန္ စိတ္၀င္စားမွဳေတြ ျမင့္တက္ေနပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ပုဒ္မ ၅၉(စ) ကို ယာယီ ဆုိင္းငံ့တယ္ ဆိုတာဟာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို စိန္ေခၚမွဳ တစ္ခုလို႔ ေခၚမယ္ဆို မမွားႏုိင္ပါဘူး။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ အင္န္အယ္လ္ဒီ အေနနဲ႔ အခု အခ်ိန္မွာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို စိန္ေခၚဖို႔ အခ်ိန္တန္ျပီလား ဆိုတာ ေလ့လာ သံုးသပ္ၾကည့္ၾကရေအာင္။
ျမန္မာ့သမုိင္းကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္မွာ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ အာဏာရ ဖဆပလ ပါတီၾကီး ႏွစ္ျခမ္းကြဲပါတယ္။ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု ဦးေဆာင္တဲ့ သန္႔ရွင္း ဖဆပလ နဲ႔ ဦးဘေဆြ၊ ဦးေက်ာ္ျငိမ္း ေခါင္းေဆာင္တဲ့ တည္ျမဲ ဖဆပလ တို႔ျဖစ္ျပီး ဦးႏုအဖြဲ႕ဟာ အတုိက္အခံ ပမညတ ပါတီရဲ႕ ေထာက္ခံမွဳနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ (၈) မဲေလာက္ အသာနဲ႔ပဲ အစိုးရဖြဲ႕ထားႏိုင္တဲ့ အေျခအေနပါ။ ဒီလိုအေျခ အေနမ်ိဳးဟာ လႊတ္ေတာ္ထဲ အယံုအၾကည္မရွိ အဆုိ တင္သြင္းလိုက္ရင္ ဦးႏု အစိုးရ အခ်ိန္မေရြး ျပဳတ္က်သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးႏုဟာ လႊတ္ေတာ္ ကို ဖ်က္သိမ္းျပီး ေရြးေကာက္ပြဲ အသစ္ေတြ ျပန္က်င္းပ ျပဳလုပ္လိုပါတယ္။ ဒီအတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေန၀င္းကို ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ခန္႔၊ အိမ္ေစာင့္ အစိုးရ ဖြဲ႕စည္းေစျပီး လြတ္လပ္ျပီး တရားမွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေတြ က်င္းပေပး ႏုိင္ဖို႔ အာဏာလဲႊေပးခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေခတ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာ ပါတာက ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ ျခင္း ခံရတဲ့ အမတ္ မဟုတ္သူတစ္ေယာက္ကို လိုအပ္လို႔ ေခတၱ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ အျဖစ္ တာ၀န္ေပးမယ္ဆိုရင္ အခ်ိန္ (၆)လ ထက္ ေက်ာ္လြန္ျပီး ေပးလို႔ မရဘူး ဆိုတာပါ။ ဖြဲ႕စည္းပုံ ပုဒ္မ ၁၁၆ ျဖစ္ပါတယ္။
၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ တာ၀န္ယူ ထားတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေန၀င္း အာဏာရယူျပီး ၆ လျပည့္တဲ့တိုင္ ေရြးေကာက္ပြဲ မက်င္းပေပးႏုိင္ေသးပါဘူး။ ေနာက္ထပ္ အခ်ိန္လိုေသးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီအခါ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုဟာ ဥပေဒ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ တုိင္ပင္ျပီး ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ပုဒ္မ ၁၁၆ ကို ဆိုင္းငံ့တဲ့ ဥပေဒ တစ္ခု ျပဌာန္းေပးလိုက္ပါတယ္။ ပုဒ္မ ၁၁၆ ဆုိင္းငံ့လိုက္ တဲ့အတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေန၀င္းဟာ ေရြးေကာက္ခံ အမတ္ မဟုတ္ေပမယ့္ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ အျဖစ္ ၆ လ ထက္ပိုျပီး တစ္ႏွစ္နဲ႔ ေလးလ နီးပါး တာ၀န္ယူသြား ခဲ့တာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။
လက္ရွိ အင္န္အယ္လ္ဒီ အၾကံေပး ဦးကိုနီနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးသမား တစ္ခ်ိဳ႕ ေျပာဆိုေနတာကေတာ့ အဲဒီေခတ္ ဖြဲ႕စည္းပံုထဲက ပုဒ္မ ၁၁၆ ကို ဆုိင္းငံ့ခဲ့တဲ့ နည္းတူ လက္ရွိ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုထဲက ပုဒ္မ ၅၉(စ) ကိုလည္း ဆုိင္းငံ့ထားႏုိင္တယ္ ဆိုျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ပုဒ္မ၅၉(စ) ဆုိင္းငံ့ေရး အၾကံေပးေနသူေတြ သတိမမူမိတဲ့ အေရးၾကီး အခ်က္တစ္ခုကေတာ့ ဦးႏုေခတ္ ဖြဲ႕စည္းပံုထဲက ပုဒ္မ ၁၁၆ ကို ဆုိင္းင့ံရာမွာ လႊတ္ေတာ္ထဲက အမတ္အမ်ားစုနဲ႔ တပ္မေတာ္ ၾကိဳတင္ သေဘာတူညီခ်က္ ယူျပီးမွ ဆုိင္းငံ့ခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါ။
လက္ရွိ အေျခအေနကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အင္န္အယ္လ္ဒီ အမတ္က အမ်ားစုပါ။ ေလးပံုတစ္ပံုကေတာ့ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ ဖြဲ႕စည္းပံုထဲက ပုဒ္မ ၅၉(စ) ကို ဆုိင္းငံ့ထားလို႔ ရတယ္၊ မရဘူး ဆိုတာဟာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ ျပသနာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ဆုိင္ရာ ျပသနာျဖစ္တာနဲ႔ ေလ်ာ္ညီစြာ ပုဒ္မ ၅၉(စ) ကို ဆုိင္းငံ့ေရး လုပ္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ အင္န္အယ္လ္ဒီ နဲ႔ တပ္မေတာ္ ၾကိဳတင္ သေဘာတူညီခ်က္ ရယူျပီး လုပ္မွ သင့္ေတာ္ပါလိမ့္ မယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးၾကီး မင္းေအာင္လွိဳင္ တို႔ ႏွစ္ေယာက္ ၾကိဳတင္ သေဘာတူညီခ်က္ ရယူျပီးမွ ေဆာင္ရြက္သင့္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးပါ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးၾကီး မင္းေအာင္လွိဳင္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ ေတြ႕ဆံုေရး ဆိုတာဟာ အရင္ေခတ္တုန္းကလို မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။ ခုဆိုရင္ပဲ ေရြးေကာက္ပြဲ ျပီးကတည္းက စ ေရတြက္ရင္ ႏွစ္ၾကိမ္ေတာင္ ေတြ႕ဆံုျပီးသြားခဲ့ပါျပီ။
ေကာင္းပါျပီ။ တပ္မေတာ္နဲ႔ ၾကိဳတင္သေဘာတူညီခ်က္ မယူပဲ ပုဒ္မ ၅၉(စ) ကို ယာယီ ဆုိင္းငံ့ဖို႔ ၾကိဳးစားရင္ ဘာျဖစ္လာႏုိင္မလဲ စဥ္းစားထားဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အင္န္အယ္လ္ဒီ က အမ်ားစုမို႔ “ပုဒ္မ ၅၉(စ) ကိုယာယီ ဆုိင္းငံ့သည့္ ဥပေဒၾကမ္း ” တင္သြင္း၊ အတည္ျပဳလိုက္ရင္ အလြယ္တကူ ဥပေဒ ျဖစ္လာမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ မညီေၾကာင္း တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ေစာဒက တက္ရင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာ ခံုရံုးကို ေရာက္ေကာင္း ေရာက္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ခံုရံုးက ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ မညီဘူး လို႔ ဆုိရင္ အဲဒီ ၾကိဳးစားခ်က္ ပ်က္ျပယ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အင္န္အယ္လ္ဒီ နဲ႔ တပ္မတာ္ ဆက္ဆံေရး အဖုအထစ္ျဖစ္ က်န္ရစ္ပါလိမ့္မယ္။ ခံုရံုးက ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ ညီတယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ရင္ေတာင္ တပ္မေတာ္က သေဘာမတူရင္ အခက္အခဲ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ကာကြယ္ရမယ္လို႔ သံႏၷိဌာန္ ခ်ထားတဲ့ တပ္မေတာ္က သူ႕ဖာသာသူ ကာကြယ္တဲ့ အေနနဲ႔ အာဏာအရပ္ရပ္ကို ထိန္းသိမ္းတာမ်ိဳး လုပ္ေကာင္း လုပ္လာႏုိင္ပါတယ္။ အေရးၾကီးတာကေတာ့ ပုဒ္မ ၅၉(စ) ဆုိင္းငံ့ေရးဆုိတာကို တပ္မေတာ္နဲ႔ ၾကိဳတင္သေဘာတူညီခ်က္ မယူပဲ ကံစမ္းမဲထိုးသလို သြားျပီး စိန္မေခၚမိဖို႔ပါပဲ။
တကယ္ေတာ့ လက္ရွိ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ဆိုတာဟာ စစ္ဘုရင္မင္း ဆက္ တစ္ဆက္ျပီး တစ္ဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ ၾကိဳတင္ၾကံရြယ္ခ်က္ ရွိရွိ ေရးဆြဲထားတာပါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ဦးေဆာင္မွဳေၾကာင့္သာ အင္န္အယ္လ္ဒီ ပါတီ အျပတ္အသတ္ အႏုိင္ရျပီး အဲဒီ စီမံကိန္းၾကီး ပ်က္ျပယ္သြားခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာရရင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအရ အင္န္အယ္လ္ဒီ ဟာ ဥပေဒျပဳခြင့္ အာဏာနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ ႏွစ္ခု လက္၀ယ္ပိုင္ပိုင္ ရထားျပီးပါျပီ။ အေတာ့္ကို က်ယ္ျပန္႔တဲ့ အာဏာလို႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံုထဲမွာ စစ္ဘုရင္ေတြပဲ အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ေရးဆြဲထားတဲ့အတြက္ သမၼတ အာဏာကလည္း အေတာ္ေလးကို ၾကီးမား က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ ထူးျခားခ်က္ အေနနဲ႔ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကိုလည္း သူ႕ တစ္ဦးတည္း သေဘာနဲ႔ အာဏာသိမ္းႏုိင္တဲ့ ျပဌာန္းခ်က္မ်ိဳး တစ္လံုး တစ္ပါဒမွ ေဖာ္ျပမထားပါဘူး။
ေျပာရရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ အင္န္အယ္လ္ဒီဟာ လက္ရွိ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေဘာင္ထဲကေန တိုင္းျပည္ ေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳး အေျမာက္အမ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ရာစုႏွစ္ တစ္၀က္ေက်ာ္ေလာက္တုန္းက လံုး၀ မရခဲ့တဲ့ အခြင့္အေရးပါ။ ဒီလို အခြင့္အေရးမ်ိဳး ရေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အေျခအေန အားလံုးကို ေနာက္ျပန္လွည့္ သြားေစႏုိင္တဲ့၊ တပ္မေတာ္နဲ႔ ၾကိဳတင္ညွိႏွိဳင္း သေဘာတူညီခ်က္ မရယူပဲ ပုဒ္မ ၅၉(စ) ဆုိင္းငံ့ေရးလို ဖြဲ႕စည္းပံုကို စိန္ေခၚတာမ်ိဳး မလုပ္သင့္ေသး ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
VOA
No comments:
Post a Comment