Friday, December 27, 2013

ဒီဇင္ဘာ (၂၄) ရက္ေန႔ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၄) အပိုင္း(၁၇၇)တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္း လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွ ဦးကိုကိုႀကီး၏ သေဘာထားကို တင္ျပေပးလိုက္ပါသည္။


ေက်ာ္ေက်ာ္ဦး

ျပင္ခ်င္တဲ့ ပမာဏ အထိ နီးစပ္လာေအာင္
ကိုင္တြယ္ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္းသည္ ႏုိင္ငံေရး အႏုပညာ တစ္ရပ္

အားလံုး ပါ၀င္တဲ့ ႏုိင္ငံေရး
ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးပြဲ ညီလာခံ လိုအပ္
ဒီဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ျဖစ္ေပၚလာတာ ကိုယ္ႏိႈက္က အေရးပါတဲ့ ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ ေတြၾကားထဲမွာ ႏုိင္ငံေရး သေဘာတူညီမႈ ရရွိဖို႔ မႀကိဳးစားခဲ့ဘဲ တစ္ဖက္သတ္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့လို႔ ဒီေန႔အထိ ျပႆနာေတြ ေပၚေနတာ ျဖစ္တယ္၊ အခုအခ်ိန္အထိ အေရးပါတဲ့ ႏုိင္ငံေရး သေဘာတူညီခ်က္ တစ္စံုတစ္ရာ ရၿပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မၾကားမိဘူး၊ ထုတ္မေျပာေသး တာလား၊ သို႔မဟုတ္ ထုတ္ေျပာေလာက္ေအာင္ သေဘာတူညီမႈ မရွိလို႔လားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူး၊ အဲဒီ အေျခအေနေတြက ဘာျဖစ္ လာလဲဆိုေတာ့၊ ဘာမ်ားျဖစ္ေတာ့မလဲ ဆုိတဲ့ မေရရာမႈ အေျခအေနေတြကို ဖန္တီးေနတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ရမယ္ဆုိတာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရွစ္ေလးလံုး ေငြရတု အခမ္းအနား ဆံုးျဖတ္ခ်က္ထဲမွာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒျပင္ရန္ သို႔မဟုတ္ အသစ္ျပန္လည္ ေရးဆြဲရန္၊ အဲဒီဟာကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျပင္ဖို႔ နံပါတ္ ၃ အခ်က္ ေနာက္ဆံုး ဆံုးျဖတ္ခ်က္က အေရးႀကီးတယ္။ အားလံုး ပါ၀င္တဲ့ ႏုိင္ငံေရး ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးပြဲ ညီလာခံႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေျမာက္ဖုိ႔၊ ေငြရတု အခမ္းအနား ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာ ႏုိင္ငံေရး အင္အားစု အားလံုး ပါ၀င္ၿပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္ ထားတာ ျဖစ္တယ္။

အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္းဆုိင္ရာ
ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကို ေက်ာ္လႊားႏုိင္ဖို႔
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ညီလာခံႀကီး တစ္ခု ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈႀကီး တစ္ခုကေန တစ္ဆင့္ ျပင္ဆင္ဖို႔ဆိုတာ ဒီသေဘာထား ရွင္းလင္း ၿပီးသား ျဖစ္တယ္။ တကယ္က်ေတာ့ ျပင္ဖို႔ ဆိုတာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ တည္ဆဲ အခင္းအက်င္း အရဆုိရင္ လႊတ္ေတာ္ မွာပဲ ျပင္ႏုိင္တယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာရွိတဲ့ သူေတြက ျပင္မွျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ အသိတစ္ခု မျပင္ရင္ ဘယ္လို အက်ပ္အတည္းေတြ စိန္ေခၚမႈေတြ ေတြ႕ရမယ္ ဆိုတာမ်ိဳး သူတုိ႔ ကိုယ္တုိင္ နားလည္ လက္ခံလာေအာင္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေဆြးေႏြးတဲ့ ျပင္ဆင္တဲ့အခါ၊ ျပင္ဆင္ႏုိင္တဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္း ျပင္ဆင္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေန ျဖစ္လာဖို႔ အေရးႀကီးတယ္၊ အဲသလို မဟုတ္ရင္ စိုးရိမ္စရာ တစ္ခုက ဘာလဲဆိုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ျပင္ရမယ္ ဆိုတာ တည္ဆဲ အေျခအေန၊ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ျပင္တဲ့ အေျခအေန ေရာက္ေအာင္ ျပင္ပကေန ႀကိဳးပမ္းတဲ့ ကိစၥေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီထဲမွာ လူထု ဆႏၵေဖာ္ထုတ္တဲ့ ကိစၥေတြ ရွိတယ္။ အလြတ္ သေဘာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ ေဆြးေႏြးတာေတြလည္း ရွိႏုိင္တယ္၊ အဲဒီကေနမွ တစ္ဆင့္ တရား၀င္ ေဆြးေႏြး ဆံုးျဖတ္တဲ့အခါလည္း က်ေရာ ဘယ္ေလာက္ ပမာဏကို ျပင္မယ္ဆုိတဲ့ သေဘာတူညီမႈေပါ့၊ အဲဒီကို သြားၾကရမွာ ျဖစ္တယ္။

၂၀၁၅ ခုႏွစ္ မတုိင္ခင္ တစ္ထုိင္တည္း
မၿပီးႏုိင္၊ စဥ္ဆက္မျပတ္
ျပင္ဆင္ရမွာ ျဖစ္တယ္
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က အားလံုး ၾကားထဲမွာ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ျပင္ရမယ္ဆုိတဲ့ဟာကို မႀကိဳက္တဲ့ အခံနဲ႔၊ ႀကိဳက္ျခင္း မႀကိဳက္ျခင္းက တရားတယ္ မတရားဘူး ဆိုတဲ့ ကိစၥက ရွင္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အားလံုးလည္း ဒါႀကီးကို ႀကိဳက္လို႔ ဒီ အေျခအေနႀကီးကို လက္ခံထားတာ မဟုတ္ဘူး၊ သို႔ေသာ္ ဒီလက္ရွိ အေျခအေနကေန အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္လို ဆက္ၿပီးေတာ့ ေျပာင္းလဲ မလဲဆိုတဲ့ အတြက္ကို စဥ္းစားေနၾကတာ၊ အဲေတာ့ ႀကိဳက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ ျဖစ္ေစ လက္ရွိ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို အသစ္ဆြဲတာ မဟုတ္ဘူး ဆုိရင္ ျပင္ဆင္သည့္ နည္းလမ္းသည္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာရွိတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္းဆုိင္ရာ အခန္းက႑မွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဟာေတြကို ေက်ာ္လႊားႏုိင္ဖို႔ ႀကိဳးစား ရမယ္၊ အဲဒါကို ႏုိင္ငံေရး စိတ္၀င္စားတဲ့ သူေတြေကာ၊ ျပည္သူေတြ ဘက္ကေကာ ဘယ္လိုျပင္မလဲ ဆိုတဲ့ဟာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္ဖို႔လိုတယ္။ အသစ္ေရးဆြဲတဲ့ နည္းလမ္း မဟုတ္ဘူးလို႔ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကလည္း ေတာက္ေလွ်ာက္ လူထု သေဘာထား ေကာက္ယူတယ္ဆုိၿပီး လုပ္ထား တာေတြမွာက ျပင္ဖို႔လို႔ပဲ ေျပာထားတယ္။ ျပင္ဖို႔ဆိုရင္ ခုနစ္ဆယ္ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ဆုိတဲ့ ဟာကို ေက်ာ္ေအာင္ လုပ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။

သူ ျပင္ခ်င္တဲ့ ပမာဏထက္ ပိုတုိးလာ
ေအာင္ ကိုယ္ ျပင္ခ်င္တဲ့ ပမာဏ အထိ နီးစပ္လာေအာင္
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ထပ္ နားလည္ရမယ့္ ဟာ တစ္ခုက ဒီ ၂၀၁၅ မတုိင္ခင္မွာ တစ္ထိုင္တည္း နဲ႔ ဥပေဒပုဒ္မေပါင္း ရာနဲ႔ခ်ီတဲ့ဟာေတြ အားလံုးကို ျပင္ဆင္လိမ့္မယ္လို႔ နားလည္ေနတယ္၊ အဲလိုမ်ိဳး စဥ္းစားေနမယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္လည္း အဲဒါဟာ စိန္ေခၚမႈ တစ္ခုပဲ၊ အဲဒီ ဥပေဒ ပုဒ္မေတြ အားလံုးက ခ်ေရးလိုက္ရတာ လြယ္တယ္၊ ႏုိင္ငံေရး သေဘာတူညီခ်က္ ရၿပီးေတာ့ ဒီကာလမွာ ဒီေလာက္ပမာဏကို သေဘာ တူညီၿပီး ျပင္မယ္ ျဖတ္သန္းမယ္ ေနာက္တစ္ခါ ဒီဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒသည္ စဥ္ဆက္မျပတ္ လိုအပ္သလို ျပင္ဆင္သြားရမယ့္ အသစ္ျပ႒ာန္း သြားရမယ့္ ကိစၥျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ တစ္ထုိင္ တည္းနဲ႔ ျပင္ဆင္တဲ့ကိစ္ၥ မဟုတ္ဘူး ဆုိတာ ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ နားလည္ဖို႔ လုိတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စံထားၿပီး ေျပာေနတဲ့ အေမရိကန္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒက ႏွစ္ ႏွစ္ရာေက်ာ္ ေတာက္ေလွ်ာက္ ျပင္တုန္း ရွိေသးတယ္။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ စကတည္းက အေျခခံေကာင္းေတြ ပါရင္ေတာ့ ျပင္ရတာ သက္သာတာေပါ့ အခုဟာကေတာ့ စတည္ ကတည္းက တစ္ဖက္သတ္ အေျခခံမူေတြ ခ်ၿပီးေတာ့ ဆြဲခဲ့တာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျပင္ရတဲ့ ကိစၥမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ အခက္အခဲေတြ အက်ပ္အတည္းေတြ ေပၚေန ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာက ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ဆိုတာသည္ တစ္ထုိင္တည္းမွာ ျပင္ခ်င္သမွ် အားလံုးကို ျပင္တဲ့ လုပ္ငန္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲနဲ႔ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေတာက္ေလွ်ာက္ ႐ုန္းကန္ လႈပ္ရွားၿပီးေတာ့ ျပင္သြားရမယ့္ စဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က နားလည္ဖို႔ လိုတယ္။

ျပင္ဆင္ႏုိင္တဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္းရေအာင္
ေယဘုယ်အားျဖင့္ တစ္ဖက္က အစိုးရပိုင္း လႊတ္ေတာ္ပိုင္း။ စစ္တပ္ပိုင္းကလည္း ေလာေလာဆယ္ ႏွစ္ဆယ့္ငါး ရာခုိင္ႏႈန္း ၀င္ထုိင္ေနတာပဲ။ သူတုိ႔ေတြ ကိုယ္ႏိႈက္က ဒီဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဟာ အားနည္းခ်က္ ေတြ ရွိတယ္၊ ျပင္ဆင္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာကို ေယဘုယ် လက္ခံထားၿပီးသားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္တယ္၊ ျပင္တာေတာ့ ျပင္မွာပဲ ျပင္တဲ့ ပမာဏက ကိုယ္လိုခ်င္သေလာက္ မျပင္ဘဲနဲ႔ သူျပင္ခ်င္ သေလာက္ ျပင္မွာကို ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔က အျငင္းပြားေနတဲ့ ကိစၥလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္တယ္၊ အဲဒီေတာ့ သူျပင္ခ်င္တဲ့ ပမာဏ ထက္လည္း တိုးလာေအာင္ ကိုယ္ျပင္ခ်င္တဲ့ ပမာဏ အထိလည္း နီးစပ္လာေအာင္ ဘယ္လို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကိုင္တြယ္ ခ်ဥ္းကပ္ ႏုိင္သလဲ ဆိုတာကေတာ့ အႏုပညာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္တယ္။ ဒါဟာ ႏုိင္ငံေရးအရ အႏုပညာ တစ္ရပ္ပါပဲ။

စားပြဲ၀ိုင္းမွာ အဆံုးသတ္ရမွာ ျဖစ္တယ္
ဧရာမ စစ္ပြဲႀကီးေတြလည္း အၿပီးသတ္ စစ္ေျပၿငိမ္း စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တယ္ဆိုရင္ စားပြဲ၀ိုင္းနဲ႔ပဲ ရွင္းရတာပဲ။
အခု ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥသည္ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ေဆြးေႏြး ညိႇႏိႈင္းတာနဲ႔ပဲ ေျဖရွင္းရမွာပဲ၊ ေဆြးေႏြး ညႇိႏိႈင္းျခင္းကသာလွ်င္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္တဲ့ အေျခအေနကို ေရာက္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္တယ္။
အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ဆုိတာကို ဆံုးျဖတ္ထားတာ။ ျပင္ဆင္ေရးလို႔ေျပာရင္ တည္ဆဲ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ဖ်က္သိမ္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါဆုိရင္ တည္ဆဲ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးဆုိင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္ ေတြကို က်င့္သံုးၿပီးေတာ့ပဲ ျပင္ဆင္ရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာသက္ေရာက္တယ္၊ အဲဒါ ဆုိရင္ အဲဒီမွာ လိုအပ္တဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္း ပမာဏရေအာင္ ျပင္ဆင္ ႏုိင္တဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္းရေအာင္ ႀကိဳးစားတာသည္ ေဆြးေႏြး ညိႇႏိႈင္းၿပီးေတာ့ ျပင္ဆင္တဲ့ နည္းလမ္းပဲ။

ကိုကိုႀကီး

No comments:

Post a Comment

My Blog List