၂၀၁၂ အကယ္ဒမီမွာ ဘာေတြထူးျခားခဲ့လဲ
30-12-2013
၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲကို ၂၀၁၃ ဒီဇင္ဘာ ၂၉ ရက္တြင္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သု၀ဏၰ မိုးလံု ေလလံုအားကစား႐ုံတြင္
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးတို႔က
ပူးတြဲ ေဆာင္ ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္း အကယ္ဒမီေပးပြဲသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕
သု၀ဏၰ အားကစား႐ံုတြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေျမာက္ ျပန္လည္က်င္းပခြင့္
ရရိွခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား
ရရိွလာခဲ့ၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္း၌ ႏိုင္ငံေတာ္က ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြက္ ေပးသည့္
အကယ္ဒမီကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ ရန္ကုန္တြင္ ျပန္လည္က်င္းပႏိုင္ရန္
ခြင့္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြက္ ထူးျခားမႈမ်ား
၁၉၅၂ ခုႏွစ္ကစတင္ကာ အကဲျဖတ္အဖြဲ႕က ႏွစ္တိုင္း ဆုမ်ားကို
ေရြးခ်ယ္ခ်ီးျမႇင့္ရာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀အတြင္း ယခုအခ်ိန္ထိ ၅၆ ႀကိမ္
က်င္းပႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္း အျပင္ ၁၉၅၂ ႏွစ္က စၿပီး ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ အထိ
သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၀ အထိသည္
ေနျပည္ေတာ္၌ က်င္းပခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။
ယခု အစိုးသစ္တက္လာၿပီး
ေနာက္ပိုင္း ၂၀၁၁ ကစၿပီး ၂၀၁၂ အတြက္ အကယ္ဒမီေပးျခင္းကို ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္
ျပန္လည္ က်င္းပႏိုင္ခဲ့သည္။ ယခင္ႏွစ္မ်ားက က်င္းပခဲ့သည့္
အကယ္ဒမီေပးပြဲပံုစံမ်ားျဖင့္ ကြဲျပား ျခင္းသည္ အစီစဥ္တင္ဆက္ၾကသူမ်ားသည္
ေအာင္ျမင္ေနၾကသည့္ တင္မိုးလြင္ႏွင့္ ဆန္းထြဋ္တို႔က အစီ အစဥ္ တင္ဆက္သူအျဖစ္
ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိ႔အျပင္ အကယ္ဒမီ ဆုမေပးမီအခ်ိန္တြင္
ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးဌာန အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အႏုပညာ တကၠသိုလ္မွ ေက်ာင္းသူ
၁၂ ဦးက ေရႊစင္ၾကယ္ကို ကိုင္ေဆာင္ၿပီး ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္၏ အထြတ္အထိပ္ျဖစ္
သည့္ ေရႊစင္နတ္သမီး အ၀တ္အစားမ်ားျဖင့္ ကျပေဖ်ာ္ေျဖမႈသည္ ပြဲက်င္းပရာ
အကယ္ဒမီကို ပိုၿပီး အသက္၀င္ေစခဲ့သည္။
၎အျပင္ ယခင္ႏွစ္မ်ားက
က်င္းပခဲ့သည့္ပံုစံမ်ားထဲက ခြဲထြက္ၿပီး အကယ္ဒမီဗန္းကိုင္မ်ား၏ လမ္း
ေလွ်ာက္ပံုစံမ်ားသည္ ျဖည္းညင္းစြာ ေလွ်ာက္လွမ္းမႈမ်ား မဟုတ္ေတာ့ဘဲ
စင္ကာပူႏိုင္ငံက ေမာ္ဒယ္ ဆရာ ဘ႐ိုင္ယန္ႏွင့္ အကယ္ဒမီ
မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္တို႔က ေမာ္ဒယ္မ်ားေလွ်ာက္သကဲ့သို႔ ေျပာင္းလဲၿပီး
ေလွ်ာက္ေစခဲ့သည္။
ပရိသတ္မ်ား ယခင္ႏွစ္မ်ားက
ေတြ႕ေနၾကပံုစံမ်ားမဟုတ္သည့္ ေဖ်ာ္ေျဖေရး တင္ဆက္မႈမ်ားသည္ ယခုႏွစ္
အကယ္ဒမီထူးခၽြန္ဆုကို ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားေစခဲ့ျပန္သည္။ ယခင္က
ေဖ်ာ္ေျဖေရးမ်ားတြင္္ ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈကို ထည့္သြင္းေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ေသာ္လည္း
ယခု ႏွစ္ကစၿပီး ေဖ်ာ္ေျဖမႈသည္ ေခတ္ပၚအကမ်ားျဖင့္ တြဲဖက္ၿပီး
စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္၊ ယူေရနီယမ္အကအဖြဲ႕၊ ေခမီကိုအကအဖြဲ႕ မ်ားသည္လည္း
ပါ၀င္ေဖာ္ေျဖ လာျခင္းသည္ ထူးျခားၿပီး ပရိတ္သတ္အျမင္ကို ေျပာင္းလဲေစခဲ့သည္။
စင္ျမင့္တည္ေဆာက္မႈ
ယခုႏွစ္ အကယ္ဒမီေပးပြဲအတြက္ စင္ျမင့္တည္ေဆာက္မႈအပိုင္းတြင္ တင္ဒါ
ေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ Burco Co.,Ltd (Singapore) ၏ ျမန္မာႏုိင္ငံ
ကုိယ္စားလွယ္ျဖစ္သည့္ Clover Solution Co.,Ltd က စင္ျမင့္ တည္ေဆာက္မႈကို
ရရိွခဲ့ၿပီး Futer Futuristic concert ကို Burco ကုမၸဏီႏွင့္ Ariel
Architect ကို ဗိသု ကာပညာရွင္ ကိုေက်ာ္ေဇထြန္းသူက ပံုၾကမ္းေဖာ္ေဆာင္ေပးၿပီး
စင္ျမင့္ဒီဇိုင္း အၿပီးသတ္ အေခ်ာကိုင္ျခင္း ကို ကိုေက်ာ္လင္းသူ၊
ကိုမင္းခန္႔ေက်ာ္တို႔က အၿပီးသတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ယခုႏွစ္၏
စတိတ္ဒီဇိုင္းကို တည္ေဆာက္ၾကသူမ်ားသည္ ကြင္းအေနထားကိုၾကည့္ၿပီး LED၊
မီးအလင္း ေရာင္ မိုးစက္ေတြက်ေနသည့္ပံုစံကို ဖန္တီးထားျခင္း၊
စင္ျမင့္ထိပ္တြင္ တစ္လံုးတည္းရိွသည့္ ေရႊစင္ ၾကယ္ကိုတပ္ထားျခင္း၊ ေရႊႏွင့္
အနက္ေရာင္စင္ျမင့္ကို တြဲဖက္အသံုးျပဳထားျခင္းသည္ ေရႊစင္႐ုပ္တုကို
ေပၚလြင္ေစရန္အတြက္ အဓိကထာေၾကာင္း ဒီဇိုင္းပညာရွင္မ်ားက ဆိုသည္။
ယင္းအျပင္ အသံပိုင္းဆိုင္ရာမ်ား၊ မီး အသံုးမႈမ်ားကို စင္ကာပူႏွင့္
ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းက ပစၥည္းမ်ားကို အသံုးျပဳသြားျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္၏
စင္ျမင့္တည္ေဆာက္မႈသည္ စင္ျမင့္အပိုင္းတြင္ သိန္း ၁၅၀ အထိ ရိွၿပီး
မီးအလင္းသံုးစြဲမႈႏွင့္ အသံပိုင္းဆိုင္ရာ ပစၥည္းမ်ားသံုးစြဲမႈကိုလည္း
ေပါင္းစပ္ပါက ကုန္က်စရိတ္သည္ ၂၅၀၊ ၃၀၀ အထိ ရိွႏိုင္ေၾကာင္း
စင္ျမင့္တည္ေဆာက္သူမ်ားက သံုးသပ္ ေျပာဆိုၾကသည္။
အဆိုပါ
စင္ျမင့္တည္ေဆာက္မႈတြင္ စင္ျမင့္ပံုစံကို ယခင္ႏွစ္မ်ားႏွင့္မတူဘဲ
ျမန္မာႏိုင္ငံက ေရႊစင္႐ုပ္တုႏွင့္ အႏုပညာရွင္မ်ားကို ရည္ရြယ္ၿပီး
သီခ်င္းသီဆိုသူမ်ားေနရာ၊ အစီအစဥ္တင္ဆက္သူမ်ားေနရာ၊ အကယ္ ဒမီ
ထူးခၽြန္ဆုခ်ီးျမႇင့္သည့္ေနရာ၊ အကယ္ဒမီ က်င္းပျခင္းႏွင့္ ပက္သက္ၿပီး
စကားေျပာၾကားမည့္ လူႀကီး မ်ားေနရာဟု ေလးေနရာခြဲ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
၎အျပင္ ယခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေခတ္စားေနသည့္ အကယ္ဒမီ
ဆုေပးပြဲမ်ားႏွင့္ အႏု ပညာေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားတြင္ စက္႐ုပ္ဆန္ဆန္
ဖန္တီးမႈမ်ားသည္ကိုလည္း ေနာင္က်င္းပမည့္ အကယ္ဒမီပြဲ မ်ားကို
ႀကိဳတင္ရည္ရြယ္ၿပီး တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
အကယ္ဒမီဆုေရြးခ်ယ္မႈ ပံုစံ
ယခင္ႏွစ္မ်ားက အကယ္ဒမီဆုမ်ားကို ၁၁ ဆုအထိ ေရြးခ်ယ္
ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆုု ၁၂ ဆု ေပးအပ္မည္ဟု
အသံမ်ားထြက္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုႏွစ္တြင္ ထူးထူးျခားျခားအေနျဖင့္
ေရႊစင္႐ုပ္ဆုသည္ ကုိးဆုသာ ေပးအပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းဆုသည္
လက္ပံဇာတ္ကားတြင္ ကေလးသ႐ုပ္ေဆာင္ဇာတ္႐ုပ္ကို ႏွစ္ကုိယ္ခြဲ
သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ ယြန္းယြန္း ျဖစ္သည္။ ယခင္ေပးအပ္ခဲ့သည့္ ဆုမ်ားသည္ အသံ၊
ေတးဂီတ၊ တည္းျဖတ္၊ ဓာတ္ပံု၊ အမ်ဳိး သားဇာတ္ေဆာင္ဆု၊ အမ်ဳီးသမီး
ဇာတ္ေဆာင္ဆု၊ အမ်ဳိးသမီဇာတ္ပို႔ဆု၊ အမ်ဳိးသားဇာတ္ပို႔ဆု၊အေကာင္း ဆံုး
ဒါ႐ိုက္တာဆု၊ ဇာတ္ကားဆုမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ယခုႏွစ္တြင္ ထူျခားမႈအျဖစ္
အထူးျခားဆံုးဆုအျဖစ္ ကေလးသ႐ုပ္ေဆာင္ဆုကို ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ယင္းကေလး သ႐ုပ္ေဆာင္ဆုသည္ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္တြင္ ၀င္းမာေလးက (ဖိုးျပံဳးခ်ဳိ)၊
၁၉၇၇ တြင္ ေအာင္ထြန္း ေလးက (အေဖတစ္ခု သားတစ္ခု)၊ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္တြင္
အဂၤလန္စိန္က (ေမတၱာရွင္မေလး ၿငိမ္းၿငိမ္းအိ)၊ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္တြင္ အိျဖဴစိုးက
(ရင္ထဲက ေဆာင္းရာသီ) ဇာတ္ကားမ်ားျဖင့္ ကေလးသ႐ုပ္ ေဆာင္ဆုကို ရရိွခဲ့ၿပီး
ယခု ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ တြင္ ကေလးသ႐ုပ္ေဆာင္ဆုကို ကေလးသ႐ုပ္ေဆာင္ ယြန္းယြန္းက
“တိမ္မင္း သမီးရဲ႕ ဒ႑ာရီ” ဇာတ္ကားျဖင့္ ျပန္လည္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ျခင္း
ျဖစ္သည္။
အကယ္ဒမီ တစ္ႀကိဳပါ၀င္ေပမယ့္ ဆုမရရိွၾကသူမ်ား
အကယ္ဒမီ တစ္ႀကိဳစာရင္းတြင္ ေမာ္ကင္းဥဒါန္းက ဇာတ္ေကာင္မ်ား ရရိွမည္ဟု အမ်ားက
သံုးသပ္ေျပာ ဆိုခဲ့ၾကသည္။ ယင္းဇာတ္ကားတြင္ ပါ၀င္သ႐ုပ္
ေဆာင္ၾကသည့္သူမ်ားသည္ ယခုႏွစ္တြင္ အကယ္ဒမီမ်ား မရရွိခဲ့ၾကေပ။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment