လာမည့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွစတင္၍ ႐ုံးခြန္၊ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္မ်ားကို မူလေကာက္ခံေနသည့္ႏႈန္းမွ ထက္ဝက္ေလွ်ာ့ခ်ေကာက္ ခံရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဘဏ္မ်ားႏွင့္ ေငြေရးေၾကးေရးဆိုင္ ရာ ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႉး ဦးဝင္းျမင့္က ေျပာသည္။
“လႊတ္ေတာ္ မေပၚခင္အထိက ဒီဟာကိုဘ႑ာအခြန္ကပဲ လုပ္ေဆာင္တာ၊ လႊတ္ေတာ္ေပၚလာေတာ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က သာ ျပဌာန္းနိုင္တဲ့ ဥပေဒေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္ ယူရတယ္၊ အရင္ကတည္းက ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာနက မူရင္းဥပေဒျပင္ဖို႔ ရွိတယ္၊ လႊတ္ေတာ္ေပၚလာခ်ိန္မွာ ဒါကို အေျခခံဥပေဒပါအတိုင္း လႊတ္ေတာ္ကေန လုပ္ေဆာင္ တာပါ”ဟု ၎က ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ၀င္ေငြခြန္၊ ကုန္သြယ္ခြန္၊ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ႏွင့္ ႐ုံးခြန္ စသည္တို႔ကို လႊတ္ေတာ္ ျပဌာန္းခ်က္ႏွင့္ အညီ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲလ်က္ ရွိၿပီး ယခုက်င္းပေနသည့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားျပဳ လုပ္ေနေသာ္လည္း အတည္ျပဳေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေသး ေပ။
“ဥပေဒေတြကေတာ့ ေဆြးေႏြးေနတုန္းပဲ၊ ဒါကလည္း အထဲမွာပါတဲ့ စကားကိုပဲ ေဆြးေႏြးေနတာပါ၊ ဝင္ေငြခြန္ေတြ၊ ကုန္သြယ္ခြန္ ေတြကေတာ့ အေသးစိတ္ ညိႇမရေသးဘူး၊ ဘယ္ေလာက္ေကာက္ရမလဲ မသိေသးဘူး၊ အခုက ႐ုံးခြန္နဲ႔ တံဆိပ္ေခါင္း ခြန္ကေတာ့ အခု ေကာက္ေနတဲ့ႏႈန္းထက္ ထက္ဝက္ခ်ိဳး ပဲေကာက္ခံဖို႔ သေဘာတူလိုက္တာပါ၊ အေသးစိတ္ေတာ့ မေျပာႏိုင္ေသးဘူး”ဟု ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ဘဏ္မ်ားႏွင့္ ေငြေရးေၾကးေရးဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႉး ဦးဝင္းျမင့္ က ေျပာသည္။
ယခု အခ်ိန္အထိ မည္သည့္ပမာဏႏွင့္ ေကာက္ခံမည္ကို ေျပာၾကားႏိုင္မႈ မရွိေသးျခင္းမွာ အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးေနဆဲ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိတြင္ မူရင္းအခြန္ဆိုင္ရာႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဥပေဒကိုလည္း ေဆြးေႏြးေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“အခုေဆြးေႏြးေနတာမွာ အခြန္ေတြအတြက္ ဥပေဒၾကမ္းတခု ေရးဆြဲတာကို ေဆြးေႏြးေနတယ္၊ ဒီဟာကေန တရားဝင္ တိက်တဲ့ အေျဖထြက္လာရင္ သမၼတဆီ ပို႔ၿပီးတာနဲ႔ အတည္ျဖစ္ပါမယ္၊ ဒီလႊတ္ေတာ္မွာ ၿပီးႏိုင္ပါမယ္၊ အခုအခ်ိန္မွာက လႊတ္ေတာ္အမတ္ တေယာက္ရဲ႕ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ တာဝန္အရ ဘယ္ေလာက္ဆိုတာကို တရားဝင္ သမၼတ လက္မွတ္မထိုးမခ်င္း ေျပာခြင့္မရေသးလို႔ပါ”ဟု ဦး၀င္းျမင့္က ေျပာသည္။
မူလက ေကာက္ခံေနသည့္ ႐ုံးခြန္၊ တံဆိပ္ေခါင္း ခြန္မ်ား ေစ်းကို လႊတ္ေတာ္က ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေလွ်ာ့ခ် ေကာက္ခံရန္ စီစဥ္ ခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ အစိုးရအဖြဲ႔ႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းခ်က္အရ ထက္ဝက္ႏႈန္းသာ ေလွ်ာ့ခ် ေကာက္ခံရန္ သေဘာတူလိုက္ျခင္း ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။
“႐ုံးခြန္နဲ႔ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ က်ေတာ့ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ ၁ က်ပ္ တန္ တံဆိပ္ေခါင္း ကပ္ရတယ္ဆိုရင္၂၀၁၀ မွာ အဆ ၁၀၀ တက္ လိုက္တယ္၊ လူထုမွာ သြားထိခိုက္တယ္၊ ဥပမာ – ႐ုံးခြန္ေတြ ဘာေတြဆို အမႈတခုျဖစ္ရင္ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ ၁၅ သိန္း၊ ႐ုံးခြန္ တံဆိပ္ ေခါင္း ကပ္ၿပီးမွ ရတယ္၊ ကိုယ့္အမႈ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႏိုင္မယ္ ထင္ထင္ ၁၅ သိန္း မရွိရင္ တရားစြဲခြင့္ မရွိဘူး၊ လႊတ္ေတာ္ေပၚလာေတာ့ ဒါမျဖစ္သင့္ဘူး ဆိုၿပီး တာ၀န္ေပးတယ္၊ အခုျပင္မယ္”ဟုလည္း ဦးဝင္းျမင့္ က ေျပာဆုိသည္။
လက္ရိွတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အခြန္ ၁၄ မ်ိဳးရွိေနေသာ္လည္း အဓိက ၄ မ်ိဳးသာ ေကာက္ခံႏိုင္ေသးေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ၄ မ်ိဳးမွာ ႐ုံးခြန္၊ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္၊ ဝင္ေငြခြန္၊ ကုန္သြယ္ခြန္ တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ဒီ ၄ မ်ိဳးကေန ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ေက်ာ္ ရတယ္၊ ၀င္ေငြခြန္၊ ကုန္သြယ္ခြန္၊ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္နဲ႔ ႐ုံးခြန္၊ ေအာင္ဘာေလ က ရတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ေကာက္ခံတာမွာကလည္း အရမ္းမ်ားရင္ အခြန္မေဆာင္ေတာ့ဘူး၊ ေလ်ာ့ရင္လည္း ႏိုင္ငံဘ႑ာ မရဘူး၊ ဒီေတာ့ ဒီႏွစ္ခု ၾကားခ်ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေနတာပါ”ဟု ျပည္တြင္း အခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတဦး က ေျပာသည္။
လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အခြန္ေကာက္ခံမႈႏႈန္းမွာ ျပည္တြင္း အသားတင္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ တန္ဖုိး(GDP)၏ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိေသး ေၾကာင္း၊ အာရွတြင္ အခြန္ေကာက္ခံရရွိမႈ အနည္းဆံုးႏိုင္ငံ၌ ပါ၀င္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းသည့္ ဘ႑ာေရး ဆိုင္ရာ စာရင္းဇယားတြင္ ပါရွိသည္။
အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေငြေၾကး ရန္ပုံေငြအဖြဲ႕(IMF) က ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ GDP တန္ဖုိးမွာ ယခုႏွစ္တြင္ ၇.၈ ရာခုိင္ႏႈန္းနီးပါးအထိ ျမင့္ လာႏုိင္သည္ဟု ခန္႔မွန္းထားၿပီး လာမည့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ အတြက္ ၈.၉ ရာခုိင္ႏႈန္း ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္။
႐ုံးခြန္ဆိုရာတြင္ တရား႐ုံး၌ အျငင္းပြားသည့္ အမႈတန္ဖိုးအလိုက္ ေကာက္ခံရာတြင္ေပးသြင္းရျခင္းျဖစ္ၿပီး အမႈတခုတြင္ ပိုင္ဆိုင္မႈမွာ ၁ သိန္းမွ သိန္း ၁၀၀ ဆိုပါက ႐ုံးခြန္ ၅ ေသာင္း၊ အမႈတန္ဖိုး၏ ၀.၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ေပးေဆာင္ရေၾကာင္း၊ သိန္း ၁၀၀ အထက္ႏွင့္ သိန္း ၅၀၀၀ အထက္ကို ႐ုံးခြန္ ၁၅ သိန္း ေပးေဆာင္ရေၾကာင္း တရား႐ုံးခ်ဳပ္ ေရွ႕ေန ဦးဝင္းျမင့္ကလည္း ေျပာဆိုသည္။
တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ ဆိုရာတြင္ မည္သည့္ အမ်ိဳးအစား ပစၥည္းမဆို ဝယ္ယူရာ၌ လည္းေကာင္း၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ခ်ဳပ္ဆိုၾကရာ၌ ေပးေဆာင္ရသည့္ တံဆိပ္ေခါင္း တန္ဖိုးမ်ားျဖစ္ၿပီး ၎တို႔တြင္အိမ္ၿခံေျမ ဝယ္ယူျခင္း၊ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုျခင္းတို႔ ပါဝင္သည္ ဟုလည္း ဆိုသည္။
လက္ရွိေရးဆြဲေနသည့္ အခြန္ဥပေဒၾကမ္းတြင္ အခြန္ကို ေသခ်ာစည္းက်ပ္ႏိုင္မည့္ နည္းဥပေဒမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းေၾကာင္း၊ စာရင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး တင္ျပမႈမ်ားကို ထိေရာက္စြာ အေရးယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စာရင္းလိမ္ပါက ထိေရာက္စြာအျပစ္ေပးႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“အခြန္ထမ္းအေနနဲ႔ ဘာေတြရမလဲ ဆိုတာလည္း ရွိသင့္တယ္၊ ဒါေတြကို အခြန္ဘက္ကလည္း ျပင္ရမယ္၊ လႊတ္ေတာ္မွာလည္း အခုက အခြန္ေကာက္ေနတဲ့ပံုစံက ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ ရပ္ကြက္တခုမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၿမိဳ႕နယ္တခုမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အခြန္ေဆာင္သူေတြကိုပဲ အခြန္တိုးသထက္ တိုးေကာက္တယ္၊ အခြန္ထမ္းသစ္မရွာဘူး၊ ဒီေတာ့ ဒီအခြန္ကို မထမ္းခ်င္ဘူး၊ အခြန္ထမ္းတဲ့ ဦးေရ တိုးဖို႔လိုတယ္”ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဘဏ္မ်ားႏွင့္ ေငြေရးေၾကးေရး ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႉး ဦးဝင္းျမင့္က ေျပာသည္။
လက္ရွိ ေဆြးေႏြးေနသည့္ အခြန္ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ဝင္ေငြခြန္ေပးေဆာင္ရာ၌ ယခင္က လစာ တသိန္း အထက္ရသူတိုင္း ဝင္ေငြခြန္ ေပးေဆာင္ရမည္ဟု သတ္မွတ္ထားသည့္အခ်က္ကိုလည္း ျပင္ဆင္ေဆြးေႏြးရန္ ရွိေၾကာင္း၊ မည္သည့္ ပမာဏမွသာ ေကာက္ခံမည္ ကို တိက်စြာ မသိေသးေၾကာင္း၊
ေကာက္ခံရာတြင္လည္း ယခုအခါ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားသာ ေပးေဆာင္ေနရၿပီး ကုမၸဏီဝန္ထမ္းမ်ားမွာ ေပးေဆာင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ မွ်တမႈ မရွိေၾကာင္း၊ သို႔အတြက္ အဆိုပါ ပမာဏကို ျပင္ဆင္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
ဧရာဝတီ
No comments:
Post a Comment