Sunday, October 21, 2012

“ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ (၄၄၂) – Mar Mar Aye

    

ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ …
မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ … အရင္တပါတ္က “ျမျခဴသံ” သီခ်င္း အစပုိဒ္ နားေထာင္ရင္း က်န္ေနရစ္တာ မဟုတ္ လား။ ဇါတ္ကါးအေၾကာင္းေတာ့ ျပန္ေျပာျပစရာလုိမယ္ မထင္ေတာ့ပါဘူးရွင္။ ကဗ်ာသခင္ ဗန္းေမာ္ညိဳႏြဲ႔ ဆုိတ့ဲ ဆရာႀကီး စာေရးလာတာနဲ႔ ေျပာျပျပီးခ့ဲတာၾကာလွပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ ျမျခဴသံထဲမွာ ျပန္သုံးတ့ဲ ၀င္း၀င္းရုံ၊ ျပဇါတ္ေခတ္က သီခ်င္းေလးတပုဒ္ကုိေတာ့ ျပန္ျပီး နားေထာင္ေစ့ခ်င္ပါေသးတယ္။ ျပဇါတ္ သီခ်င္းေတြကုိ ဟုိတုန္းက ေရဒီယုိ ပရိတ္သဒ္ေတြကလဲ ႀကိဳက္ၾကပါတယ္ရွင္။ ရန္ကုန္မွာ ျပဇါတ္ လာမၾကည့္ျဖစ္နုိင္ေပမယ့္ စေနမနက္တုိင္း ျပဇါတ္သီခ်င္းေတြကုိ တုိက္ရုိက္အသံလႊင့္တာေၾကာင့္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္စြာ ေစါင့္စားနားေထာင္နုိင္ေသးလုိ႔ပါဘဲ။
အဲဒီ ၀င္း၀င္းရုံ ျပဇါတ္တေခတ္ကုန္သြားလုိ႔ မနက္ပုိင္း အသံမလႊင့္နုိင္တ့ဲအခါ အေပ်ာ္တမ္းကါလေပၚ သီခ်င္း အသံလႊင့္အဖဲြ႔ေတြ ေပၚလာခ့ဲတာေပါ့ရွင္။ အသံလႊင့္ခ်ိန္က ၁၅ မိနစ္ေလာက္ပဲ ရတာမုိ႔ သီခ်င္းႏွစ္ ပုိဒ္ေလါက္ပဲပါတ့ဲ သီခ်င္းတုိေလးေတြ (ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္က႑)မွာ မ်ားေနေၾကာင္း ေလ့လာသိရိွနုိင္ပါတယ္ရွင္။
ခု မာေအး ျပန္ျပီး ၾကားေစ့ခ်င္တ့ဲ ျပဇါတ္သီခ်င္းေလးကေတာ့ “ေမွ်ာ္တလင့္လင့္”တ့ဲရွင့္။ ခ်စ္သူကုိ ေမွ်ာ္ေန သူတေယာက္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ကေလးကုိ ေရးဖဲြ႔ထားတာပါ။ ဘယ္ျပဇါတ္မွာ ပါ၀င္ခ့ဲတာလဲေတာ့ မသိဘူး။ မာေအးက အေမၾကည္လုိ႔ ေခၚခ့ဲတ့ဲ ဂႏၱ၀င္ အႏုပညာရွင္ အကယ္ဒမီ ၾကည္ၾကည္ေ႒းရဲ႕ ဓါတ္ျပားကုိ ၾကားျပီး သေဘာက်ခ့ဲရတာပါရွင္။ ေမြးခ့ဲရာ ဇာတိအခ်ိန္ကေန ဇရာ၊ ဗ်ာဒိ၊ မရဏ၊ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္း ၾကြ ေၾကြလြင့္ အသင့္အမွန္ သိတန္သိေနပါေသာ္လဲ မခဲြရည္တူ ခ်စ္ရသူနဲ႔ ၾကည္ျဖဴေျမ႕ခ်မ္း ေမတၱာလမ္း ကုိ ေမွ်ာ္မွန္းတမ္းတေနေနရေတာ့တယ္လုိ႔ လုိရင္း တုိရွင္းေလးနဲ႔ ေဆြးပုံျပတ့ဲသေဘာ ေရးစပ္ထားတ့ဲ သီခ်င္းေအးေလးပါ။
‘ျမျခဴသံ’ရဲ႕ ဇာတ္အိမ္ကလဲ ဇါတ္ပဲြလုိဘဲ ဇါတ္ခုံနဲ႔ကျပ အသုံးေတာ္ခံတ့ဲ ျပဇါတ္အဖဲြ႔ တည္ေထာင္ ေဖ်ာ္
ေျဖေရးလုပ္ငန္း လုပ္ၾကတ့ဲသူေတြနဲ႔ ပါ၀င္ေဖ်ာ္ေျဖေပးၾကတ့ဲ စာေရးဆရာ၊ အဆုိေတာ္၊ သရုပ္ေဆာင္
ေတြၾကားမွာ ေတြ႔ႀကဳံရတတ္တ့ဲ အသီးသီးေသာ ေမတၱာေတြထဲမွာ မိဘနဲ႔သားသမီးတုိ႔ရဲ႕ သံေယာဇဥ္ ဘယ္လုိႀကီးခ့ဲတယ္ ဆုိတာေလးေတြနဲ႔တင္ျပတ့ဲ ေတးဂီတ အသားေပးတ့ဲ ဇါတ္လမ္းမ်ဳိးမို႔လုိ႔ “ေမွ်ာ္တလင့္လင့္”ကုိ ရုပ္ရွင္အတြက္ ျပန္အသုံးျပဳတာလုိ႔ ျမင္မိပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ကိစၥ ေျပာရရင္ … ေရႊဟသၤာရုပ္ရွင္ကုမၼဏီက မၾကာခဏ မာေအးကုိ ရုပ္ရွင္ရုိက္ဖုိ႔ ေျပာဖူးတယ္။
ဒိအရင္က ကုိ၀ဏၰတုိ႔ ကုိသုေမာင္တုိ႔အေဖ စာေရးဆရာ ဒါရုိက္တာႀကီး “သာဓု”က  “မက်ည္းတန္” နာမည္နဲ႔ ရုိက္ခ်င္တယ္လုိ႔ ေျပာခ့ဲဖူးပါတယ္။ မာေအးရဲ႕ ခ်စ္သူက – မယူျဖစ္ခင္မွာကုိဘဲ သေဘာမတူ ပါဘူး ဆုိလုိ႔ မရုိက္တာပါဘဲ။ ေနာက္တေယာက္ နာမည္က နာမည္ေက်ာ္မင္းသားႀကီး ၀င္းဦးပါပါရွင္။ အကုိ၀င္းဦး ဂရင္းဘင့္(ဂ)လမ္း အင္းလ်ားကန္စပ္နားက အိမ္ကေလး ေျပာင္းလာေနေတာ့ မာေအးတုိ႔က ၀င္ဒါမီယာလမ္းမွာမုိ႔ အနီးဆုံး ျဖစ္ေနတာကုိး။ သူက ညတုိင္းလာျပီး အိမ္ကလူနဲ႔အတူ ပေလာင္ထင္းၾကလုိ႔ ညီေနာင္တမွ်ရင္းလာၾကခ်ိန္မွာ မာေအးနဲ႔ ရုပ္ရွင္ရုိက္ဖုိ႔ ေျပာပါတယ္။ အဲဒါက “တေၾကာ့ႏွစ္ေၾကာ့ေတးကုိ သီ” ဇါတ္ကားအတြက္တ့ဲ။ ၀င္းဦးနဲ႔ အဆုိေတာ္တင္တင္ျမ၊ အဆုိေတာ္ခ်ဳိၿပဳံးတုိ႔နဲ႔ ရုိက္ျဖစ္သြားတ့ဲဇါတ္ကါး
ေပါ့ရွင္။ ခ်ဳိၿပဳံးက – အမႀကီး တင္တင္ျမရဲ႕ ခ်စ္သူ ျဖစ္မယ့္သူကုိ – ျမွဴခ်ဴ ယူလုိက္ရတာမ်ဳိး ကါရုိက္တာကုိ ၾကည့္ဖူးခ့ဲတ့ဲသူေတြေတာ့ သိမွာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီေနရာဟာ မေအားကုိ အကုိ၀င္းက ယာထားတာေလ။ ဇါတ္လမ္းအရကေတာ့ အမႀကီးေနရာက အဓိက ျဖစ္ေနတာမုိ႔လား။ ဒါေၾကာင့္ မာေအးခင္ပြန္း က ေမးပါ တယ္။ “က်န္တာေတြကုိ ဘာမွ မေျပာေတာ့ဘူး ဆုိေပမယ့္ တခုေတာ့ ေမးမွ ျဖစ္မယ္။ ပဏါမထိပ္အထြက္ စာတမ္းေတြထုိးတ့ဲအခါ မာမာေအးနဲ႔ တင္တင္ျမ ဘယ္နာမည္ကုိ အရင္စာတမ္းထုိးမွာလဲ။ အကုိ၀င္းဥိး
ေတာင္မွ ျမန္မာ့ထုံးစံအရ ပုရိသကုိ ဦးစားေပးရလုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ေလးစားျပီး ဘာမွမေျပာတာ။ နုိင္ငံ တကါလုိသာ ဆုိရင္ ေအးအရင္ ဘယ္သူ႔နာမည္မွ အတင္မခံနုိင္ပါဘူး။ အကုိသေဘာတူရင္ ျပန္ေျပာပါ” ဆုိလုိ႔ အကုိ၀င္းဦးႀကီး အီလယ္လယ္နဲ႔ ေကါက္သြားရွာတယ္ ထင္ပါရဲ႕။
“ျမျခဴသံ”  နဲ႔ အျပိဳင္ အျမန္လုိက္ရုိက္ျပီး ျပသခ့ဲတာ တေလာကထဲဘဲဟာ မသိမရိွပါဘူး။ ေနာင္ လုိတ့ဲအခါ က်မွ ထပ္ေျပာပါဦးမယ္။ ခုဟာက ဗုိလ္ကေလးတင့္ေအာင္ရဲ႕ ရုပ္ရွင္ကုိ ဘယ္လုိ ခံစားနုိင္ေအာင္ ႀကံစီ ရုိက္ကူး ေပါင္းစပ္တယ္ဆုိတာေလးကုိ “ေမွ်ာ္တလင့္လင့္”သီခ်င္းနဲ႔ သရုပ္ေဖၚတ့ဲ ျပကြက္ အေၾကာင္းျဖစ္
ေနလုိ႔ပါ။
အဲဒီအခန္းကေတာ့ ‘အမာ’ ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းဆုိ အသံေကါင္းမေလးဟာ မိဘေတြနဲ႔အတူ ကဇါတ္ရုံကုိ လုိက္လာတယ္၊ သူတုိ႔အလုပ္လုပ္ေနစဥ္မွာ ဇါတ္ခုံေပၚက စႏၵရားႀကီးေတြ႔ေတာ့ စင္ေပၚ တက္သြားျပီး “ေမွ်ာ္တလင့္လင့္”ကုိ ဆုိတီး တီးေနတာနဲ႔ စပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ေလာင္းကုတ္ႀကီး၀တ္ထားတ့ဲ လူ တေယာက္ ေၾကာေပးျပီးေဆးလိပ္ေသာက္ နားေထာင္ေနပုံကုိ မီးခုိးေငြ႔ေတြနဲ႔အတူ ျပသခုိက္မွာ မာေအး အသံကေနျပီး ၾကည္ၾကည္ေ႒းရဲ႕ အသံ ေျပာင္းသြားပါတယ္။ အေမၾကည္ ဆုိတ့ဲအပုိဒ္က စာသားေလးက “ေစ့ေစ့ေတြးျပန္ေတာ့ မေအးတ့ဲလူ႔ဘ၀ေျပ ဇာတိဆုိ ေမြးစကေန၊ ဇရာအုိျခင္း၊ ဗ်ာဒိယုိယြင္း၊ ေသမင္း နဲ႔ေတြ႔ရန္ အေခ်၊ စခန္းေဗြ လမ္းရွည္ ႏြမ္းပေစ မနားဘဲ အားခဲလုိ႔ ေလွ်ာက္ၾကရေပ့မယ္လဲ တုိ႔အတူပါေန၊ ယေန႔ထက္ နက္ဖန္ – ေအာ္ ရက္ျမန္ အနိစၥ ေတြ႔ရမ်ာေတြ၊ ဆုိတ့ဲ အဓိပၸါယ္ေတြနဲ႔ ေလွကါးထစ္ေတြကုိ နင္းတက္ေနတ့ဲ လူႀကီးရဲ႕ ေျခလွမ္းေတြကုိ ျပတယ္။ သီခ်င္းဆုံးလုိ႔ လွည့္ၾကည့္တ့ဲအခါ မ်က္ႏွာမွာ ဒဏ္ရာႀကီးနဲ႔လူကုိ ေတြ႔ေတာ့ လန္႔ေအာ္လဲက် သတိမရေတာ့တာကုိ ရုိက္ျပခ့ဲပါတယ္။ ဒီျပကြက္ေၾကာင့္ ဒီလူႀကီး ၾကားေယာင္ေနတာ သူ႔ဇနီး ျဖစ္ခ့ဲသူရဲ႕ အသံလုိ႔ သေဘာေပါက္သြားေစတယ္။ မာမာေအးနဲ႔ ၾကည္ၾကည္ေ႒း သားအမိလုပ္ရင္း တဲြဆုိတာလဲ လူသိေစတယ္ ခံစားေစပါတယ္။
ေသာတရွင္တုိ႔လဲ အရုပ္မျမင္ရေသာ္လဲ အသံေပၚမွာ ခံစား နားေထာင္လုိက္ပါေတာ့ေနာ္။
(ေမွ်ာ္တလင့္လင့္) ေရး – ဗုိလ္ကေလးတင့္ေအာင္
(ေအာ္ တေန႔ …. တေန႔ ရက္ေျပာင္းကါ ေရြ႕ေပမယ့္ မေမ့တ့ဲခ်စ္သူေရ ေပၚလာနုိ္း ေမွ်ာ္ကုိးရေပ xx) ၂ x
ေစ့ေစ့ေတြးျပန္ေတာ့ မေအးတ့ဲလူ႔ဘ၀ေျပ၊ ဇာတိဆုိ ေမြးစကေန ဇရာအုိျခင္း၊ ဗ်ာဒိယုိယြင္း၊ ေသမင္းနဲ႔ေတြ႔ရန္အေျခ xx စခန္းေဗြလမ္းရွည္ႏြမ္းပါေစ မနားဘဲ အားခဲလုိ႔ေလွ်ာက္ၾကရေပ၊ မယ္လဲထုိ႔အတူပါေန၊ ကေန႔ထက္နက္ဖန္ ေအာ္ … ရက္ျမန္ အနိစၥ ေတြ႔ရမွာေတြ၊ သိေပမယ့္ တရား မျမင္နုိင္ေသး၊ စုလ်ားယွဥ္ျပိဳင္ေရး၊ ေမာင့္ကုိ ေတြး ေမွ်ာ္ေငးကါသာေန xxx

No comments:

Post a Comment

My Blog List