Monday, July 01, 2013

ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ ပုဒ္မ ၁၅၊ ၁၆၊ ၃၂၊ ၃၃၊ ၃၈၊ ၄၀၊ ၅၆၊ ၅၇၊ ၅၈၊ ၇၄၊ ၇၆ တို႔ျဖင့္ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈလိုင္စင္ ရရႇိေသာ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပကုမၸဏီမ်ားကို ၀န္ႀကီးဌာနမႇ လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ ႏိုင္ေၾကာင္း သိရ

Monday, July 01, 2013
၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ ႏို၀င္ဘာလ အတြင္းက ထုတ္ျပန္ခဲ့ျပီး လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးရန္အတြက္ တင္ျပထားသည့္ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ ပုဒ္မ ၁၅၊ ၁၆၊ ၃၂၊ ၃၃၊ ၃၈၊ ၄၀၊ ၅၆၊ ၅၇၊ ၅၈၊ ၇၄၊ ၇၆ တို႔ျဖင့္ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ လိုင္စင္ရရႇိေသာ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပကုမၸဏီမ်ားကို ဆက္သြယ္ေရး သတင္းအခ်က္အလက္ႏႇင့္ နည္းပညာ ၀န္ၾကီးဌာနမႇ လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ေၾကာင္း ဥပေဒေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက ေျပာဆိုခဲ့ၾကပါသည္။

ျပီးခဲ့သည့္ ဇြန္ ၂၇ ရက္ေန႔က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား လုပ္ကိုင္ရန္ ေနာ္ေ၀ႏိုင္ငံ Telenor ႏႇင့္ ကာတာႏိုင္ငံ Qtel (Ooredoo) တို႔ကို လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ ျပဳခဲ့ၿပီးေနာက္ ဥပေဒေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက ယင္းကဲ့သို႔ ေျပာဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း တည္ေထာင္ခြင့္ လိုင္စင္ရရႇိသူ ေအာ္ပေရတာ ေလးခုအနက္ ႏႇစ္ခုကို အစိုးရပိုင္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းႏႇင့္ ခ႐ိုနီလုပ္ငန္းရႇင္မ်ား ပိုင္ဆိုင္ထားသည့္ ရတနာပံု တယ္လီပို႔ အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီတို႔ ရရႇိထားသည့္ အတြက္ ျပည္ပကုမၸဏီမ်ား၏ လြတ္လပ္စြာ ေစ်းကြက္ ယႇဥ္ျပိဳင္မႈအေပၚ မည္မွ်အထိ ခြင့္ျပဳႏိုင္မည္ဆိုေသာ ေမးခြန္းမ်ား ထြက္ေပၚေနခ်ိန္၌ ေျပာဆိုခဲ့ၾကျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။

''ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒမူၾကမ္းမႇာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြအေပၚ ၀န္ႀကီးဌာနက လႊမ္းမိုးထားတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ရႇိေနတယ္'' ဟု တရားလႊတ္ေတာ္ ေရႇ႕ေနဦးကိုနီက ေျပာၾကားပါသည္။

ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းပါ ပုဒ္မ ၁၅ ႏႇင့္ ၁၆ တြင္ လိုင္စင္ ရရႇိသူမ်ားသည္ ၀န္ႀကီးဌာနႏႇင့္ ဦးစီးဌာန၏ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကို အျပည့္အ၀ လိုက္နာရန္ ေဖာ္ျပထားၿပီး ပုဒ္မ ၃၂ တြင္ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ ရရႇိသူမ်ားသည္ ခြင့္ျပဳေပးထားေသာ ၀န္ေဆာင္ခ ႏႈန္းထားမ်ားျဖင့္သာ ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ျပီး ၀န္ေဆာင္ခ ႏႈန္းထားမ်ားကို ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ပယ္ဖ်က္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လိုသည္ ဆိုပါက ဦးစီးဌာန၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္သာ လုပ္ေဆာင္ရမည္ဟု ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ ပုဒ္မ ၃၈ တြင္မူ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ ရရႇိသူမ်ားသည္ ႏႈန္းထားျပင္ဆင္ သတ္မႇတ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ေစ်းကြက္ခြဲေ၀ ရယူရန္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ဆက္သြယ္ေရးပစၥည္း ေထာက္ပံ့သူ၊ ေရာင္းခ်သူ တစ္ဦးဦးထံမႇ ၀ယ္ယူျခင္း မျပဳရန္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ျပိဳင္ဘက္တစ္ဦး ဦးအား မတရားေသာ နည္းလမ္းျဖင့္ ဆန္႔က်င္မႈ ျပဳလုပ္ျခင္း ကိစၥမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦး၊ ဌာနသို႔မဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္းတို႔ႏႇင့္ နားလည္မႈ ရယူေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ သေဘာတူညီမႈ ရယူျခင္း၊ အစီအစဥ္မ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုျခင္းမ်ားကို မျပဳလုပ္ရန္ တားျမစ္ထားပါသည္။

ပုဒ္မ ၄၀ တြင္ ပုဒ္မ ၃၇၊ ၃၈ ႏႇင့္ ၃၉ မ်ားတြင္ ဟန္႔တားထားေသာ တားျမစ္ခ်က္မ်ားကို ေဖာက္ဖ်က္ပါက ဦးစီးဌာန အေနျဖင့္ ၀န္ၾကီးဌာန၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ရယူၿပီး လုပ္ငန္းလိုင္စင္ ရရႇိသူအား လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို ရပ္စဲရန္ ညႊန္ၾကားႏိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ ပုဒ္ ၄၃ တြင္ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ အျငင္းပြားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚပါက ထိုအျငင္းပြားမႈမ်ားကို ဦးစီးဌာနက ေျဖရႇင္းေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်နပ္မႈ မရႇိပါက ၀န္ႀကီးဌာနသို႔ တင္ျပရမည္ျဖစ္ကာ ၀န္ႀကီးဌာန၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မႇာ အၿပီးအျပတ္ ျဖစ္ေစရမည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

ပုဒ္မ ၅၆ တြင္ ဦးစီးဌာနသည္ ၀န္ႀကီးဌာန၏ လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားျဖင့္ စီမံခန္႔ခြဲျခင္း၊ ႀကီးၾကပ္ျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး လိုင္စင္ရယူထားေသာ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းအပါအ၀င္ အျခားေသာ ကြန္ရက္အေထာက္အကူျပဳ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ဆက္သြယ္ေရး ပစၥည္းမ်ားကို စစ္ေဆးျခင္းႏႇင့္ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကြဲျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရႇိရန္ ေဖာ္ျပထားၿပီး ပုဒ္ ၅၇ တြင္ ဦးစီးဌာန အေနျဖင့္ လိုအပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေခၚယူေမးျမန္းျခင္း၊ လိုအပ္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ႏႇင့္ အေထာက္အထားမ်ား၊ စာရြက္စာတမ္းမ်ားႏႇင့္ စာတမ္းအမႇတ္အသားမ်ားကို တင္ျပေစျခင္းတို႔ကို ျပဳ လုပ္ႏိုင္ၿပီး ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ေဆာက္ရြက္သည့္ အေဆာက္အအံုႏႇင့္ ေနရာမ်ား၊ စက္ပစၥည္းမ်ားကို ၀င္ေရာက္ၾကည့္႐ႈ စစ္ေဆးႏိုင္ျခင္း၊ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စာရင္းဇယားႏႇင့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ား၊ စာတမ္း အမႇတ္အသားမ်ားကို ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးျခင္း၊ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ ရယူျခင္းႏႇင့္ မိတၲဴကူးျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။

ပုဒ္မ ၇၃ တြင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕သည္ ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရး၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး သို႔မဟုတ္ ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရးကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ေသာ မည္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္ႏႇင့္ ဆက္သြယ္ေရးကိုမဆို ၾကားျဖတ္ဖမ္းယူေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသို႔ ညႊန္ၾကားႏိုင္ရန္ ျပ႒ာန္းထားပါသည္...



ပုဒ္မ ၅၈ တြင္ လိုင္စင္ရရႇိသူက စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ျခင္း၊ ဥပေဒအရ ျပစ္ဒဏ္ခ်မႇတ္ခံရျခင္း၊ လိုင္စင္ရရႇိသူ၏ တာ၀န္တစ္ရပ္ရပ္ကို ပ်က္ကြက္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚရာ၌ စီမံခန္႔ခြဲေရး နည္းလမ္းအရ အေရးယူျခင္းကို ၀န္ႀကီးဌာနႏႇင့္ ဦးစီးဌာနမႇ အျပည့္အ၀ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးထားျပီး ပုဒ္မ ၅၉ တြင္ ဦးစီးဌာနက ပုဒ္မ ၅၈ အရ ခ်မႇတ္ထားေသာ စီမံခန္႔ခြဲေရးဆိုင္ရာ အမိန္႔တစ္ရပ္ရပ္ကို မေက်နပ္ပါက ၀န္ႀကီးဌာနသို႔ အမိန္႔ခ်မႇတ္သည့္ေန႔မႇ ရက္ေပါင္း ၃၀ အတြင္း အယူခံ ၀င္ႏိုင္မည္ျဖစ္ကာ ၀န္ႀကီးဌာနသည္ လိုအပ္ပါက စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္း၊ ဦးစီးဌာန၏အမိန္႔ကို အတည္ျပဳျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ပယ္ဖ်က္ျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ႏိုင္မည္ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။

ပုဒ္မ ၇၃ တြင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕သည္ ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရး၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး သို႔မဟုတ္ ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရးကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ေသာ မည္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္ႏႇင့္ ဆက္သြယ္ေရးကိုမဆို ၾကားျဖတ္ဖမ္းယူေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသို႔ ညႊန္ၾကားႏိုင္ရန္ ျပ႒ာန္းထားပါသည္။ ပုဒ္မ ၇၄ တြင္ ၀န္ႀကီးဌာန သို႔မဟုတ္ ယင္းက တာ ၀န္ေပးအပ္ထားေသာဌာန၊ အဖြဲ႕ အစည္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရးႏႇင့္ လံုျခံဳေရး ကိစၥမ်ားအတြက္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အမ်ားျပည္သူ၏ အက်ဳိးအတြက္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ ရရႇိသူတစ္ဦးဦးက လုပ္ကိုင္လ်က္ရႇိေသာ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း တစ္ရပ္ရပ္အတြင္း ၀န္ေဆာင္မႈ ျပဳလုပ္ေနသူကို လိုအပ္ပါက ၀င္ေရာက္ၾကည့္႐ႈ စစ္ေဆးျခင္း၊ ၾကီးၾကပ္ျခင္းႏႇင့္ စာတမ္းအမႇတ္အသားတို႔ကို တင္ျပေစျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ ျပ႒ာန္းထားခဲ့သည္။ ပုဒ္မ ၇၅ တြင္ ၀န္ႀကီးဌာနသည္ အမ်ားျပည္သူ အက်ဳိးေဆာင္ရြက္ရန္ အေျခအေန ေပၚေပါက္လာသည့္အခါ အစိုးရအဖြဲ႕၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းအား ယာယီရပ္ဆိုင္ေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းအား ယာယီရပ္ဆိုင္းေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားႏႇင့္ ဆက္သြယ္ေရး ပစၥည္းမ်ားကို ယာယီထိန္းခ်ဳပ္ သံုးစြဲေရးတို႔အတြက္ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ ရရႇိသူအား ညႊန္ၾကားႏိုင္ရန္ ျပ႒ာန္းထားသည္။ ပုဒ္ ၇၆ တြင္ လိုင္စင္ရရႇိသူသည္ ပုဒ္မ ၇၅ ပါကိစၥရပ္မ်ား အနက္ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ရပ္အား လံုျခံဳေရး ကိစၥအတြက္ ဥပေဒႏႇင့္အညီ ေဆာင္ရြက္သည့္ ဖမ္းယူမႈ ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ေရးကို ႀကိဳတင္စီမံ ေဆာင္ရြက္ထားရႇိရမည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

''ဥပေဒၾကမ္းမႇာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အရာေတြထဲမႇာ အထင္ရႇားဆံုး အခ်က္ကေတာ့ ေစ်းႏႈန္းကိစၥကို ၀န္ႀကီးဌာနက သတ္မႇတ္ေပးတဲ့ ႏႈန္းထားအတိုင္း ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ။ လံုျခံဳေရး႐ႈေထာင့္က ထည့္စဥ္းစားတဲ့ ကိစၥေတြကေတာ့ သတ္သတ္ေပါ့ဗ်ာ။ ေစ်းႏႈန္းကိစၥမႇာ ၀န္ႀကီးဌာန ပါ၀င္ပတ္သက္တာက လြတ္လပ္တဲ့ ေစ်းကြက္ယႇဥ္ၿပိဳင္မႈမႇာ ျပႆနာရႇိလာႏိုင္တယ္'' ဟု ဦးကိုနီက ေျပာၾကားသည္။

ေစ်းႏႈန္းသတ္မႇတ္မႈ အပိုင္းတြင္ လုပ္ငန္းလိုင္စင္အတြက္ တင္ဒါေခၚယူစဥ္က တင္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း လုပ္ေဆာင္သည္ ဆိုပါက ျပႆနာ မရႇိႏိုင္ေသာ္လည္း လိုင္စင္ရၿပီးခ်ိန္တြင္ ေျပာင္းလဲ သတ္မႇတ္မည္ ဆိုပါက ျပႆနာ ရႇိလာႏိုင္ေၾကာင္း သံုးသပ္မႈမ်ား ရႇိပါသည္။

''အခုခ်ိန္မႇာ ႏႇစ္ဘက္စလံုးကို စိုးရိမ္ေနရတယ္။ အစိုးရပိုင္းက သဘာ၀မက်တာေတြ လုပ္လာမႇာကို စိုးရိမ္ရသလို၊ ကုမၸဏီေတြဘက္က သဘာ၀မက် လုပ္လာမႇာေတြကိုလည္း စိုးရိမ္ရတယ္။ အစိုးရဌာန ဆိုင္ရာေတြနဲ႔ ၀န္ႀကီးဌာနပိုင္းက လူေတြ မႇန္မႇန္ကန္ကန္နဲ႔ ႐ိုး႐ိုးေျဖာင့္ေျဖာင့္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္'' ဟု တရားလႊတ္ေတာ္ေရႇ႕ေန ဦးသန္းေမာင္က ေျပာၾကားသည္။

ဥပေဒၾကမ္းကို အသံုးျပဳျပီး ျပည္တြင္းေအာ္ပေရတာႏႇစ္ခု နစ္နာမႈ မရႇိေစရန္ ျပဳလုပ္လာႏိုင္သည္ ဆိုေသာ အခ်က္မႇာ အစိုးရႏႇင့္ လႊတ္ေတာ္တို႔ သီးျခားစီ ရပ္တည္ႏိုင္မႈ အေပၚတြင္သာ မူတည္မည္ဟု Fairway Web ၏ ပေရာဂ်က္မန္ေနဂ်ာ ကိုအိေမာင္က ေျပာၾကားသည္။

''လႊတ္ေတာ္နဲ႕ အစိုးရက သီးျခားအျဖစ္ ရပ္တည္ေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ပူစရာ မလိုပါဘူး။ အဲလို သီးျခားအဖြဲ႕အျဖစ္ အမႇန္တကယ္ ရပ္တည္ေနတယ္၊ မတည္ေနတယ္ အေပၚမႇာပဲ မူတည္မယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ဥပေဒျပဳေရးက အမႇန္တကယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕ကို ဒီေလာက္ႀကီး လိုက္ၾကည့္စရာ မလိုဘဲ ဒီဥပေဒကိစၥကို အမႇန္တကယ္ ေသခ်ာေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ျပႆနာ ျဖစ္စရာ မရႇိပါဘူး။ အဲလိုမဟုတ္ဘဲနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕နဲ႔ ဥပေဒျပဳေရးအဖြဲ႕က အျပန္အလႇန္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဥပေဒျပဳကတည္းကိုက လက္ရႇိ ရႇိေနတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြကို အကာအကြယ္ ေပးေနသလို ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္'' ဟု ကိုအိေမာင္က ေျပာၾကားသည္။

ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္း ထြက္ရႇိစဥ္ အခ်ိန္ကပင္ လူတစ္ဦးခ်င္း၏ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ထိပါးေသာ အခ်က္မ်ားစြာ ပါ၀င္ေနသည့္အတြက္ ျပင္ဆင္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ားရႇိခဲ့ၿပီး ယခုအခ်ိန္တြင္ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ရန္ ျပည္ပကုမၸဏီမ်ားကို ခြင့္ျပဳေပးလိုက္သျဖင့္ ဥပေဒၾကမ္းပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ျပင္ဆင္စရာ အခ်က္အလက္မ်ားစြာ ရႇိလာႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရႇိရပါသည္။

''ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းက ဒီလႊတ္ေတာ္ သက္တမ္းအတြင္းမႇာပဲ ထြက္မယ္ထင္တယ္။ ကုမၸဏီေတြရဲ႕ တခ်ဳိ႕လုပ္ေဆာင္မႈေတြကိုလည္း ဥပေဒ မထြက္ေသးရင္လည္း ျပန္ျပင္ရဦးမႇာပဲ။ သူတို႔လည္း ဥပေဒကို ေစာင့္ဦးမယ္ထင္တယ္။ ဥပေဒကလည္း ျပန္ျပင္ဖို႔ လုပ္ထားတာပဲ။ ျပည္တြင္းကုမၸဏီေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ ကုမၸဏီေတြ ယႇဥ္ၿပိဳင္တဲ့အခါမႇာ ျပည္တြင္းကုမၸဏီေတြ နစ္နာမႈ မရႇိေအာင္ေတာ့ ဥပေဒထဲမႇာ ပါလာမႇာေပါ့။ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထိပါးၿခိမ္းေျခာက္ေနတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ဥပေဒၾကမ္း ထြက္လာကတည္းက ျပင္ဖို႔ေျပာထားတာပဲ။ သံုးစြဲသူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထည့္မဆြဲဖို႔ ကိစၥေတြ၊ ေနာက္ၿပီး ဒီအခ်က္ေတြက ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံတဲ့ ကုမၸဏီေတြ အတြက္ပဲ ျဖစ္သင့္တယ္ ဆိုတာေပါ့။ ေနာက္ ေထာင္ဒဏ္ေတြ ဘာေတြကို ဖ်က္ဖို႔ကိစၥေတြ အဲတာေတြကို အကုန္လံုး၀ိုင္းၿပီး ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတယ္။ ျပန္ျပင္တဲ့ အထဲမႇာလည္း အဲဒါေတြ ျပန္ပါလာမႇာလား ျဖဳတ္လိုက္မလားဆိုတာ ေသခ်ာ မသိရေသးဘူး'' ဟု ဘေလာ့ဂါ ေနဘုန္းလတ္က ဆိုသည္။

''ေအာ္ပေရတာေတြ အေနနဲ႔က ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီဥပေဒအတိုင္းပဲ သြားရမႇာပဲေလ။ အဲတာကို လိုက္နာႏိုင္တယ္။ မလိုက္နာႏိုင္ဘူး ဆိုတာမႇာပဲ အလုပ္ျဖစ္မယ္ မျဖစ္ဘူးလို႔ပဲ ေျပာရမႇာေပါ့ေနာ္။ ျပည္ပေအာ္ပေရတာေတြ အေနနဲ႔ လုပ္သာကိုင္သာေတာ့ ရႇိမႇာပါ။ အဲေလာက္ေတာ့ မဆိုးရြား ေလာက္ပါဘူး။ ဥပေဒၾကမ္းကေတာ့ အရင္က ေျပာထားသလိုပဲ လံုးေထြးေနေသးတယ္ ရႇင္းရႇင္းလင္းလင္း မရႇိေသးဘူး'' ဟု Yangon Heartz Media ၏ မန္ေနဂ်င္း ဒါ႐ိုက္တာ ကိုေဇာ္ေဇာ္မ်ဳိးလြင္က ေျပာၾကားသည္။

''လက္ရႇိ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒေတြနဲ႔ေတာ့ ဘယ္ေအာ္ပေရတာမႇ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အျပည့္အ၀ ရၾကမႇာ မဟုတ္ပါဘူး။ မၾကာမီ ျပင္ဆင္မယ္ ဆိုေတာ့ အဲအခ်ိန္မႇာ လိုအပ္တာေတြ ေျဖေလ်ာ့ေပးမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဥပမာ ဆင္ဆာကိစၥနဲ႔ Gateway ကိစၥလိုမ်ဳိးေတြမႇာ ပုံစံေျပာင္းရ ပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာ ဆက္သြယ္ေရး ပင္မ Gateway တစ္ခုတည္းက အကုန္ျဖတ္ျပီးမႇဆိုရင္ ေႏႇာင့္ေႏႇး ၾကန္႔ၾကာမႈေတြ ရႇိကုန္မယ္'' ဟု Ubuntu Myanmar LoCo ၏ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ကိုကိုရဲက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

EMG

No comments:

Post a Comment

My Blog List