အဲယားဘတ္စ္ A380 သည္ EADS ၏ လက္ေအာက္ခံျဖစ္ေသာ ဥေရာပ ေကာ္ပိုေရးရွင္း
အဲယားဘတ္စ္မွ ထုတ္လုပ္ေသာ ၂ ထပ္၊ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ကိုယ္ထည္ႏွင့္ အင္ဂ်င္ ၄
လံုးပါေသာ ေလ ယာဥ္ျဖစ္ သည္။ ကမာၻေပၚတြင္ အၾကီးဆံုးေသာ ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္ျဖစ္ျပီး
ပထမဆံုး ပံ်သန္းမႈ ကို ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ဧျပီလ တြင္ ျပင္သစ္ႏိုင္ ငံေတာ္ လို႔စ္ၿမိဳ႕မွ စတင္ပံ်သန္းခဲ့ျပီး ပထမဆံုး ခရီးသည္တင္ ပံ်သန္းမႈကို
စင္ကာပူ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၅ ရက္ေန႔တြင္
စင္ကာပူမွ ဆစ္ဒနီ ခရီးစဥ္ျဖင့္ စတင္ခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ပံ်ကို တည္ေဆာက္စဥ္
အခိ်န္အတြင္းက ထိုေလယာဥ္ကို အဲယားဘတ္စ္ A3XX ဟုသာ အမ်ားကသိခဲ့ၾကျပီး
ထိုအခိ်န္မွစ၍ စူပါဂ်မ္ဘိုဆိုသည့္ အျခားအမည္သည္ စတင္တြင္က်ယ္ခဲ့သည္။
A380 ၏ အေပၚထပ္သည္ ေလယာဥ္ပံ်၏ ကိုယ္ထည္တစ္ခုလံုးနီးပါးကို ျဖန္႔က်က္ထားျပီး ၄င္း၏ အက်ယ္အဝန္းမွာ ကိုယ္ထည္က်ယ္ျပန္႔ေသာ ေလယာဥ္မ်ား၏ အက်ယ္ႏွင့္ ညီမွ်သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒုတိယ အၾကီးဆံုး ေလယာဥ္ပံ် အမိ်ဳးအစား ျဖစ္သည့္ ဘိုးအင္း 747-400 ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက ခရီးသည္ တင္ခန္းသည္ ၅၀% မွ်ပို၍ က်ယ္ျပန္႔ျပီး ပံုမွန္ ကလပ္စ္ ၃ခု ျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းထားေသာ ဖဲြ႕စည္းပံုတြင္ ခရီးသည္ ၅၂၅ ဦးမွ်တင္ေဆာင္ႏိုင္ျပီး အားလံုးကို ရိုးရိုးတန္းျဖင့္သာ ဖဲြ႕စည္းထားပါက ခရီးသည္ ၈၅၃ ဦးအထိ တင္ေဆာင္ႏိုင္သည္။ A380 သည္ ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္ႏွင့္ ကုန္တင္ေလယာဥ္ဟူ၍ အမိ်ဳးအစား ၂ မိ်ဳး ထုတ္လုပ္သည္။
A380-800 ခရီးသည္တင္ ေမာ္ဒယ္လ္သည္ ကမာၻေပၚတြင္ အၾကီးဆံုးေသာ ခရီးသည္ တင္ေလ ယာဥ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္မွာ အဲယားဘတ္စ္၏ ဒုတိယအၾကီးဆံုး ခရီးသည္ တင္ေလယာဥ္ အမိ်ဳးအစားျဖစ္ေသာ A340-600 ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက အနည္းငယ္မွ် တိုေတာင္းသည္။ A380-800F ကုန္တင္ေလယာဥ္ ေမာ္ဒယ္လ္သည္ ကမာၻေပၚတြင္ အၾကီးဆံုး ကုန္တင္ေလယာဥ္ အမိ်ဳးအစားမ်ားတြင္တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ျပီး၄င္းထက္ပို၍ကုန္တင္ဝန္ကိုသယ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္ဟူ၍ အန္တိုေနာ့ဗ္ An-225 တစ္မိ်ဳးသာရိွသည္။
A380-800 သည္ ၈၂၀၀ ေလေၾကာင္းမိုင္ (၁၅၂၀၀ ကီလိုမီတာ) အထိ ပံ်သန္းႏိုင္ရန္ ဒီဇိုင္းျပဳလုပ္ထားျပီး ဥပမာအားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ထိုအကြာအေဝးမွာ မက္ဆာခ်ဴးဆက္ျပည္နယ္ရိွ ေဘာ့စတြန္မွ ေဟာင္ေကာင္အထိ မရပ္မနား ပံ်သန္းႏိုင္ေသာ အကြာအေဝးျဖစ္သည္။ တသမတ္တည္းရိွေသာ အျမင့္တြင္ပံ် သန္းႏိုင္ေသာႏႈန္း (cruising speed) မွာ Mach 0.85 (အျမင့္တသမတ္တည္း ရိွေနခိ်န္တြင္ တစ္နာရီ ၉၀၀ ကီလိုမီတာ သို႔ တစ္နာရီလွ်င္ ၅၆၀မိုင္) ျဖစ္သည္။ အဲယားဘတ္စ္ A380 သည္ စီးပြားျဖစ္ပံ်သန္းေသာေလယာဥ္မ်ားတြင္ပထမဆံုးGTLအေျခခံဆီကိုအသံုးျပဳ၍ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္ျဖစ္သည္။
အမိ်ဳးအစား ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္သူ အဲယားဘတ္စ္ပထမဦးဆံုးခရီးစဥ္ ဧျပီလ ၂၇ရက္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္စတင္ပံ်သန္းျခင္း စင္ကာပူ ေလေၾကာင္းလိုင္း တြင္ ေအာက္တိုဘာ ၂၅၊ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေျပးဆဲြခဲ့သည္။အဓိကအသံုးျပုသူမ်ားစင္ကာပူ ေလေၾကာင္းလိုင္းအဲမရိတ္ ေလေၾကာင္းလိုင္းထုတ္လုပ္သည့္အခိ်န္ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ မွ ယခုထိတည္ေဆာက္ျပီးခဲ့သည့္ အေရအတြက္ ဇြန္လ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္အထိ ၁၆ စင္း
တစ္စီးခ်င္း၏တန္ဖိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၁၇.၂ မီလီယံမွ ၃၃၇.၅ မီလီယံ ခန္႔
ေ၀ဟင္ခ်စ္သူ
www.waihinchitthu.com
A380 ၏ အေပၚထပ္သည္ ေလယာဥ္ပံ်၏ ကိုယ္ထည္တစ္ခုလံုးနီးပါးကို ျဖန္႔က်က္ထားျပီး ၄င္း၏ အက်ယ္အဝန္းမွာ ကိုယ္ထည္က်ယ္ျပန္႔ေသာ ေလယာဥ္မ်ား၏ အက်ယ္ႏွင့္ ညီမွ်သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒုတိယ အၾကီးဆံုး ေလယာဥ္ပံ် အမိ်ဳးအစား ျဖစ္သည့္ ဘိုးအင္း 747-400 ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက ခရီးသည္ တင္ခန္းသည္ ၅၀% မွ်ပို၍ က်ယ္ျပန္႔ျပီး ပံုမွန္ ကလပ္စ္ ၃ခု ျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းထားေသာ ဖဲြ႕စည္းပံုတြင္ ခရီးသည္ ၅၂၅ ဦးမွ်တင္ေဆာင္ႏိုင္ျပီး အားလံုးကို ရိုးရိုးတန္းျဖင့္သာ ဖဲြ႕စည္းထားပါက ခရီးသည္ ၈၅၃ ဦးအထိ တင္ေဆာင္ႏိုင္သည္။ A380 သည္ ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္ႏွင့္ ကုန္တင္ေလယာဥ္ဟူ၍ အမိ်ဳးအစား ၂ မိ်ဳး ထုတ္လုပ္သည္။
A380-800 ခရီးသည္တင္ ေမာ္ဒယ္လ္သည္ ကမာၻေပၚတြင္ အၾကီးဆံုးေသာ ခရီးသည္ တင္ေလ ယာဥ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္မွာ အဲယားဘတ္စ္၏ ဒုတိယအၾကီးဆံုး ခရီးသည္ တင္ေလယာဥ္ အမိ်ဳးအစားျဖစ္ေသာ A340-600 ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက အနည္းငယ္မွ် တိုေတာင္းသည္။ A380-800F ကုန္တင္ေလယာဥ္ ေမာ္ဒယ္လ္သည္ ကမာၻေပၚတြင္ အၾကီးဆံုး ကုန္တင္ေလယာဥ္ အမိ်ဳးအစားမ်ားတြင္တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ျပီး၄င္းထက္ပို၍ကုန္တင္ဝန္ကိုသယ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္ဟူ၍ အန္တိုေနာ့ဗ္ An-225 တစ္မိ်ဳးသာရိွသည္။
A380-800 သည္ ၈၂၀၀ ေလေၾကာင္းမိုင္ (၁၅၂၀၀ ကီလိုမီတာ) အထိ ပံ်သန္းႏိုင္ရန္ ဒီဇိုင္းျပဳလုပ္ထားျပီး ဥပမာအားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ထိုအကြာအေဝးမွာ မက္ဆာခ်ဴးဆက္ျပည္နယ္ရိွ ေဘာ့စတြန္မွ ေဟာင္ေကာင္အထိ မရပ္မနား ပံ်သန္းႏိုင္ေသာ အကြာအေဝးျဖစ္သည္။ တသမတ္တည္းရိွေသာ အျမင့္တြင္ပံ် သန္းႏိုင္ေသာႏႈန္း (cruising speed) မွာ Mach 0.85 (အျမင့္တသမတ္တည္း ရိွေနခိ်န္တြင္ တစ္နာရီ ၉၀၀ ကီလိုမီတာ သို႔ တစ္နာရီလွ်င္ ၅၆၀မိုင္) ျဖစ္သည္။ အဲယားဘတ္စ္ A380 သည္ စီးပြားျဖစ္ပံ်သန္းေသာေလယာဥ္မ်ားတြင္ပထမဆံုးGTLအေျခခံဆီကိုအသံုးျပဳ၍ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္ျဖစ္သည္။
အမိ်ဳးအစား ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္သူ အဲယားဘတ္စ္ပထမဦးဆံုးခရီးစဥ္ ဧျပီလ ၂၇ရက္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္စတင္ပံ်သန္းျခင္း စင္ကာပူ ေလေၾကာင္းလိုင္း တြင္ ေအာက္တိုဘာ ၂၅၊ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေျပးဆဲြခဲ့သည္။အဓိကအသံုးျပုသူမ်ားစင္ကာပူ ေလေၾကာင္းလိုင္းအဲမရိတ္ ေလေၾကာင္းလိုင္းထုတ္လုပ္သည့္အခိ်န္ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ မွ ယခုထိတည္ေဆာက္ျပီးခဲ့သည့္ အေရအတြက္ ဇြန္လ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္အထိ ၁၆ စင္း
တစ္စီးခ်င္း၏တန္ဖိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၁၇.၂ မီလီယံမွ ၃၃၇.၅ မီလီယံ ခန္႔
ေ၀ဟင္ခ်စ္သူ
www.waihinchitthu.com
No comments:
Post a Comment