ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္လည္ပတ္ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပတ္ရထား သည္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားအတြက္ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈရွိျခင္းေၾကာင့္
ေအာက္ေျခရွိ အေျခခံလူတန္းစားမ်ားသည္ ရထားထက္ ကားကိုသာ
အသံုးျပဳ သြားလာေနရၿပီး လက္ရွိရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆြဲလ်က္ ရွိေသာရထားမ်ားသည္ ျမန္ဆန္မႈႏွင့္ မွန္ကန္မႈရွိရန္ လို အပ္ေန ၾကာင္း သိရွိရသည္။ အဆိုပါကဲ့သို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပတ္ရထားအား ယခုထက္ ပိုမိုျမန္ ဆန္စြာေျပးဆြဲႏုိင္ရန္အတြက္ ႀကိဳးစားလ်က္ရွိေၾကာင္းကို ျမန္မာ့ မီးရထားလုပ္ငန္းမွၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္ နီယာဌာနမွဴးဦးတင္၀င္းကေျပာ ၾကားရာတြင္ ““ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး အပါအ၀င္ ၃၈ဘူတာလံုးကိုပထမ ဦးစားေပး၊ဒုတိယဦးစားေပး၊တတိ ယဦးစားေပးဆိုၿပီး သံုးပိုင္းခြဲျခား လုပ္ေနတယ္။ပထမဦးစားေပး အေနနဲ႔ ၿပီးသြားၿပီ။အခု ဒုတိယ ဦးစားေပးနဲ႔တတိယဦးစားေပးလုပ္ ဖို႔႐ံုးခ်ဳပ္ကိုတင္ျပဖို႔လုပ္ေနတယ္။ အဲဒီ အေပၚမွာလည္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြကို တင္ဒါေခၚၿပီးေတာ့ဆက္ လုပ္သြားမယ္””ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
လက္ရွိျမန္မာ့မီးရထားလုပ္ ငန္းႏွင့္ပတ္သက္၍အထက္ပါ ပုဂ္ၢိဳလ္ကဆက္လက္ေျပာၾကားရာ တြင္လည္း ““အရင္တုန္းက ရထားလမ္းေတြက သစ္သားဇလီဖာတံုးေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ရထားေမာင္းႏွင္ရာမွာျမန္ႏႈန္း မ်ားမ်ားမေပးႏုိင္ဘူး။အခုဦးတို႔အေနနဲ႔ကြန္ကရစ္ ဇလီဖာတံုးေတြကိုလဲလိုက္ရတယ္ ရထားလမ္းေတြက လည္း ေတာင့္တင္းႀကံ့ခိုင္လာတယ္။ရထားရဲ႕ ျမန္ႏႈန္းကိုလည္း ယခင္ထက္ပိုၿပီးေတာ့တိုးျမႇင့္လို႔ရတယ္။ အဲဒီလိုတိုး ျမႇင့္လိုက္တဲ့အတြက္ရထားစီးရတဲ့ အခ်ိန္ေတြကလည္းနည္းသြား မယ္။အဲဒီလိုျမန္ႏႈန္းျမင့္ေမာင္း ဖို႔ကအေ၀းေျပးရထားလမ္းေတြမွာပဲ ျဖစ္ႏုိင္မယ္။ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းမွာ ေတာ့ ျမန္ႏႈန္းကို ယခုထက္ တိုး ျမႇင့္ေမာင္းႏွင္ဖို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ ရထားတစ္ဘူတာနဲ႔ တစ္ဘူ တာ လည္းကပ္တယ္။ရထားတစ္စင္း နဲ႔တစ္စင္းကလည္း ဆက္ေနတာ ဆိုေတာ့ သူ႔ထက္ေတာ့ျမန္ႏႈန္းျမႇင့္
ဖို႔မာင္း ဖို႔မျဖစ္ႏုိင္ေသးဘူး””ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာ့မီးရထားလမ္းအား ယခုထက္ပိုမိုအဆင့္ျမင့္ေျပးဆြဲ ႏုိင္ရန္အတြက္ JICA မွတာ၀န္ရွိ သူမ်ားက မၾကာခဏလာေရာက္ ၾကည့္႐ႈလ်က္ရွိေၾကာင္း မၾကာမီ တြင္ရန္ကုန္ႏွင့္မႏၱေလးရထား လမ္းအား ျမန္မာႏွင့္ ဂ်ပန္ပူးေပါင္း ကာအဆင့္ျမင့္တင္သြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ၿဖိဳးေအာင္
The Hot News
ေအာက္ေျခရွိ အေျခခံလူတန္းစားမ်ားသည္ ရထားထက္ ကားကိုသာ
အသံုးျပဳ သြားလာေနရၿပီး လက္ရွိရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆြဲလ်က္ ရွိေသာရထားမ်ားသည္ ျမန္ဆန္မႈႏွင့္ မွန္ကန္မႈရွိရန္ လို အပ္ေန ၾကာင္း သိရွိရသည္။ အဆိုပါကဲ့သို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပတ္ရထားအား ယခုထက္ ပိုမိုျမန္ ဆန္စြာေျပးဆြဲႏုိင္ရန္အတြက္ ႀကိဳးစားလ်က္ရွိေၾကာင္းကို ျမန္မာ့ မီးရထားလုပ္ငန္းမွၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္ နီယာဌာနမွဴးဦးတင္၀င္းကေျပာ ၾကားရာတြင္ ““ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး အပါအ၀င္ ၃၈ဘူတာလံုးကိုပထမ ဦးစားေပး၊ဒုတိယဦးစားေပး၊တတိ ယဦးစားေပးဆိုၿပီး သံုးပိုင္းခြဲျခား လုပ္ေနတယ္။ပထမဦးစားေပး အေနနဲ႔ ၿပီးသြားၿပီ။အခု ဒုတိယ ဦးစားေပးနဲ႔တတိယဦးစားေပးလုပ္ ဖို႔႐ံုးခ်ဳပ္ကိုတင္ျပဖို႔လုပ္ေနတယ္။ အဲဒီ အေပၚမွာလည္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြကို တင္ဒါေခၚၿပီးေတာ့ဆက္ လုပ္သြားမယ္””ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
လက္ရွိျမန္မာ့မီးရထားလုပ္ ငန္းႏွင့္ပတ္သက္၍အထက္ပါ ပုဂ္ၢိဳလ္ကဆက္လက္ေျပာၾကားရာ တြင္လည္း ““အရင္တုန္းက ရထားလမ္းေတြက သစ္သားဇလီဖာတံုးေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ရထားေမာင္းႏွင္ရာမွာျမန္ႏႈန္း မ်ားမ်ားမေပးႏုိင္ဘူး။အခုဦးတို႔အေနနဲ႔ကြန္ကရစ္ ဇလီဖာတံုးေတြကိုလဲလိုက္ရတယ္ ရထားလမ္းေတြက လည္း ေတာင့္တင္းႀကံ့ခိုင္လာတယ္။ရထားရဲ႕ ျမန္ႏႈန္းကိုလည္း ယခင္ထက္ပိုၿပီးေတာ့တိုးျမႇင့္လို႔ရတယ္။ အဲဒီလိုတိုး ျမႇင့္လိုက္တဲ့အတြက္ရထားစီးရတဲ့ အခ်ိန္ေတြကလည္းနည္းသြား မယ္။အဲဒီလိုျမန္ႏႈန္းျမင့္ေမာင္း ဖို႔ကအေ၀းေျပးရထားလမ္းေတြမွာပဲ ျဖစ္ႏုိင္မယ္။ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းမွာ ေတာ့ ျမန္ႏႈန္းကို ယခုထက္ တိုး ျမႇင့္ေမာင္းႏွင္ဖို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ ရထားတစ္ဘူတာနဲ႔ တစ္ဘူ တာ လည္းကပ္တယ္။ရထားတစ္စင္း နဲ႔တစ္စင္းကလည္း ဆက္ေနတာ ဆိုေတာ့ သူ႔ထက္ေတာ့ျမန္ႏႈန္းျမႇင့္
ဖို႔မာင္း ဖို႔မျဖစ္ႏုိင္ေသးဘူး””ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာ့မီးရထားလမ္းအား ယခုထက္ပိုမိုအဆင့္ျမင့္ေျပးဆြဲ ႏုိင္ရန္အတြက္ JICA မွတာ၀န္ရွိ သူမ်ားက မၾကာခဏလာေရာက္ ၾကည့္႐ႈလ်က္ရွိေၾကာင္း မၾကာမီ တြင္ရန္ကုန္ႏွင့္မႏၱေလးရထား လမ္းအား ျမန္မာႏွင့္ ဂ်ပန္ပူးေပါင္း ကာအဆင့္ျမင့္တင္သြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ၿဖိဳးေအာင္
The Hot News
No comments:
Post a Comment