Monday, September 02, 2013

န်ဴ ကလီးယားဘာသာရပ္ျဖင့္ ဘြဲ႕ရရွိ သူမ်ား အလုပ္ပါတစ္ပါတည္းရရွိမည္

Monday, September 2, 2013
န်ဴ ကလီးယားဘာသာရပ္ျဖင့္ ဘြဲ႕ရရွိ သူမ်ား အလုပ္ပါ တစ္ပါတည္း ရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိပၸံႏွင့္နည္း ပညာဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ န်ဴကလီး ယားဘာသာရပ္ ျဖင့္ ေက်ာင္းၿပီး သူမွာ တစ္ႏွစ္လၽွင္ အမ်ားဆုံး ၁ဝဦးခန႔္သာရွိၿပီး ယင္းဘာသာ ရပ္ကို စိတ္ဝင္တစားတက္ေရာက္ သူ အလြန္အမင္းနည္းပါးလ်က္ရွိ ေနေၾကာင္း သိရသည္။
''ျမန္မာနိုင္ငံမွာက န်ဳက လီးယားဘာသာရပ္ကို စိတ္ဝင္စား သူနည္းတယ္။ အဓိကကေတာ့ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြ ေၾကာင့္ပါတယ္။ ဝန္ႀကီးဌာနအ ေနနဲ႔ကေတာ့ ေက်ာင္းၿပီးတဲ့သူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ထိန္းထား ပါတယ္။ ေက်ာင္း ဆရာ၊ ဆရာမ ျပန္လုပ္ခ်င္လုပ္၊ မဟုတ္ရင္ ဌာန အတြင္းမွာ သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာ ေတြကိုေပးထားပါတယ္။ ေက်ာင္း ၿပီးတဲ့သူေတြကို အလုပ္အကိုင္အ တြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာေတြကို တစ္ပါတည္း ေပးသြားမွာပါ'ဟု အဆိုပါ တာဝန္ ရွိ သူက ေျပာသည္။ န်ဴကလီးယားဘာသာရပ္ ကို ေက်ာက္ဆည္နည္းပညာတကၠ သိုလ္တြင္သာ ထည့္သြင္းသင္ၾကား လ်က္ရွိၿပီး ယမန္ႏွစ္က မႏၲေလး နည္းပညာတကၠသိုလ္တြင္ သင္ ၾကားခဲ့ေသာ္လည္း တက္ေရာက္ မည့္ ေက်ာင္းသားမရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရ သည္။ အဆိုပါတာဝန္ရွိသူက ''ဘာ သာရပ္တိုင္းက အသုံးဝင္ၾကတာ ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းသားေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားက ဝါသနာထက္ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္လို႔ျမန္တဲ့ ဘာသာ ရပ္ေတြကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ၾကေတာ့ တျခားဘာသာရပ္ေတြမွာ ပညာ ရွင္ေတြ နည္းကုန္တယ္။ ေဆာက္ လုပ္ေရးေတြ၊ စက္မွုေတြမွာပဲ စုျပဳံ ေနၾကတယ္။ သူတို႔ကိုက်ေတာ့ လူကမ်ားတဲ့အတြက္ အလုပ္အ ကိုင္ဖန္တီးေပးဖို႔ခက္တယ္။ န်ဴ ကလီးယားလို ဘာသာရပ္ကေတာ့ လူဦးေရတအားနည္းေတာ့ ဖန္ တီးေပး နိုင္ တယ္''ဟု ဆက္လက္ ေျပာသည္။

ျမန္မာနိုင္ငံတြင္နည္းပညာတကၠသိုလ္မ်ားမွ ေက်ာင္းဆင္း ေသာအင္ဂ်င္နီယာအမ်ားစုမွာ ေဆာက္လုပ္ေရး၊ စက္မွု၊ လၽွပ္စစ္၊ အိုင္တီဘာသာရပ္မ်ားကိုသာ အဓိကထား တက္ေရာက္လ်က္ ရွိၾကေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းၿပီးေသာ ေက်ာင္းသား အမ်ားစု မွာလည္း အလုပ္အကိုင္အတြက္ အခက္အ ခဲမ်ားရွိေနေၾကာင္း ေက်ာင္းၿပီးသူ တခ်ိဳ႕ထံမွ သိရသည္။ ယင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး Electrical Powerဘာသာရပ္ျဖင့္ ေက်ာင္းၿပီးသူတစ္ဦးက ''အလုပ္ အကိုင္ တစ္ခါတည္းဖန္တီးေပး မယ္ဆို ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ေက်ာင္းၿပီးေတာ့ အလုပ္ ရဖို႔ခက္တယ္။ ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ အလုပ္ေခၚေတာ့ သြားေလၽွာက္ တယ္။ ေခၚတာက ၁ဝဦးေလာက္ ပဲ။ လာေလၽွာက္တာ အေယာက္ ၁ဝဝဝေက်ာ္ေလာက္ရွိတယ္''ဟု ေျပာ သည္။

ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ နည္းပညာ တကၠသိုလ္ေပါင္း၃၃ခု၊ ကြန္ပ်ဴ တာတကၠသိုလ္ ၂၅ခု၊ နည္းပညာ ေကာလိပ္သုံးခု၊ GTI အဆင့္ သိပၸံ ၁၁ခု၊ THS အဆင့္ ေက်ာင္းေပါင္း ၃၆ေက်ာင္းမွာ နည္းပညာေက်ာင္း သားေပါင္းမ်ားစြာကို ေမြးထုတ္ ေပးေနေသာ္ လည္း အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းရရွိမွု နည္းပါးလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ေအာင္ေအာင္
Yangon Media Group

No comments:

Post a Comment

My Blog List