Tuesday, August 27, 2013
တကၠသုိလ္မ်ားတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုိင္းကုိသာ အေလးေပးေနၾကသည့္အတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အေရးပါမႈ အခန္းက႑ ေပ်ာက္ဆုံးလ်က္ရွိေနသည္ဟု တကၠသုိလ္တခ်ဳိ႕၏ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေျပာ ၾကားၾကသည္။
“ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ တကၠသုိလ္ေတြမွာ စည္းကမ္းပုိင္းထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြအားနည္းေနပါတယ္။ တကၠသုိလ္ ေတြ မွာ အထက္ပုိင္းလူႀကီးေတြကအစ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုိင္းကုိပဲ အေလးေပးေနၾကတယ္။ ေက်ာင္းသား ေတြ အတြက္ အကာအကြယ္ေပးမႈ၊ လုံၿခံဳမႈစတာေတြ ေလ်ာ့နည္းေနတယ္။ အထက္လူႀကီးတစ္ ေယာက္ဆင္း၊ တစ္ေယာက္တက္တုိင္းမူဝါဒေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းလဲေနရတာနဲ႔ ေက်ာင္းသားေရးရာရဲ႕ အခန္း က႑ေတြ ေပ်ာက္ဆုံးေနပါတယ္။ ဒါေတြကုိ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ လုိအပ္ေန ပါၿပီ” ဟု ရန္ကုန္တကၠသုိလ္မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။တကၠသုိလ္မ်ားအား ကုိယ္ပုိင္လြတ္လပ္ခြင့္ေပးမည္ဆုိပါက ေက်ာင္းသားမ်ား၏ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚဖန္ တီးခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ႏွင့္ လြတ္လပ္စြာေျပာဆုိေရးသားႏုိင္ခြင့္ စသည့္ အခြင့္အေရး မ်ား ျပန္ လည္ ရရွိႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။“ျပည္တြင္းက တကၠသုိလ္ေတြကုိ ႏုိင္ငံတကာ တကၠ သုိလ္ေတြရဲ႕ လယ္ဗယ္နဲ႔အညီျဖစ္ေစဖုိ႔ဆုိရင္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကုိ လမ္းဖြင့္ေပးႏုိင္ရမယ္။ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ လုပ္ပုိင္ ခြင့္နဲ႔အညီ လမ္းညႊန္ေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။ လူႀကီးတစ္ဦးေျပာင္းတုိင္း မူဝါဒေျပာင္းတာကုိ ေျပာင္းလဲသင့္မွ ေျပာင္းလဲႏုိင္ရပါမယ္။ ေရွ႕ကခ်မွတ္ထားၿပီးသားထဲက ေကာင္းမြန္မွန္ ကန္တဲ့အခ်က္ကုိ ျပန္လည္ အသုံးျပဳေပးဖုိ႔၊ အသိအမွတ္ျပဳေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အဲဒါဆုိရင္ ဒီမုိကေရစီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ညီတဲ့ တကၠသုိလ္ပညာေရးကုိ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မွာပါ” ဟု တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား မ်ား သမဂၢေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး ျဖစ္သူ ကုိေက်ာ္ကုိကုိက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ခုိင္မာေသခ်ာသည့္ တကၠသုိလ္အက္ဥပေဒေပၚေပါက္လာမည္ဆုိပါ က ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အခန္း က႑ျပန္လည္ အေရးပါလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အေနာက္ပုိင္းတကၠသုိလ္မွ ဌာနမွဴးတစ္ဦးက “တကၠသုိလ္တုိင္းမွာ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ တစ္ဦးခ်င္းစီလုိက္နာ ရမယ့္ စည္းကမ္းနဲ႔ က်င့္ဝတ္ေတြရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အခန္းက႑၊ လြတ္လပ္ခြင့္ ဆုိတာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္းစီ ထိန္းသိမ္းရမယ့္ လူ႔က်င့္ဝတ္နဲ႔ ဆုိင္ပါတယ္။ လြတ္လပ္ခြင့္ဆုိတာ စည္းကမ္းနဲ႔လဲဆုိင္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး စည္းလြတ္ဝါးလြတ္ စည္းကမ္းမဲ့ေနရင္ သူ႔ရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ က သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ကုိလဲ ထိခိုက္ႏုိင္တာမုိ႔လုိ႔ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္အခ်က္ပါ။ ေက်ာင္းသား ေတြရဲ႕အခန္း က႑ဆုိတာေက်ာင္းရဲ႕ခ်မွတ္ထားတဲ့ေပၚလစီနဲ႔ဆုိင္တာမုိ႔လုိ႔တကၠသုိလ္အက္ဥပေဒထဲမွာေသခ်ာျပ႒ာန္းေပးႏုိင္ ရင္ အေကာင္းဆုံးပါ” ဟု ဆုိသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တကၠသုိလ္၊ ဒီဂရီ၊ ေကာလိပ္ေပါင္း ၁၆၀ ေက်ာ္ ဖြင့္လွစ္ထားၿပီး တကၠသုိလ္ပညာေရး ဥပေဒကုိ ၁၉၆၄ တြင္စတင္ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး ၁၉၇၃ တြင္ ဥပေဒသစ္ေရးဆဲြ အစားထုိးျပ႒ာန္းခဲ့ကာ ၁၉၈၃၊ ၁၉၈၉ ႏွင့္ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္အထိ က်င့္သုံးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
The Flower News Journal
တကၠသုိလ္မ်ားတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုိင္းကုိသာ အေလးေပးေနၾကသည့္အတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အေရးပါမႈ အခန္းက႑ ေပ်ာက္ဆုံးလ်က္ရွိေနသည္ဟု တကၠသုိလ္တခ်ဳိ႕၏ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေျပာ ၾကားၾကသည္။
“ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ တကၠသုိလ္ေတြမွာ စည္းကမ္းပုိင္းထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြအားနည္းေနပါတယ္။ တကၠသုိလ္ ေတြ မွာ အထက္ပုိင္းလူႀကီးေတြကအစ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုိင္းကုိပဲ အေလးေပးေနၾကတယ္။ ေက်ာင္းသား ေတြ အတြက္ အကာအကြယ္ေပးမႈ၊ လုံၿခံဳမႈစတာေတြ ေလ်ာ့နည္းေနတယ္။ အထက္လူႀကီးတစ္ ေယာက္ဆင္း၊ တစ္ေယာက္တက္တုိင္းမူဝါဒေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းလဲေနရတာနဲ႔ ေက်ာင္းသားေရးရာရဲ႕ အခန္း က႑ေတြ ေပ်ာက္ဆုံးေနပါတယ္။ ဒါေတြကုိ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ လုိအပ္ေန ပါၿပီ” ဟု ရန္ကုန္တကၠသုိလ္မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။တကၠသုိလ္မ်ားအား ကုိယ္ပုိင္လြတ္လပ္ခြင့္ေပးမည္ဆုိပါက ေက်ာင္းသားမ်ား၏ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚဖန္ တီးခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ႏွင့္ လြတ္လပ္စြာေျပာဆုိေရးသားႏုိင္ခြင့္ စသည့္ အခြင့္အေရး မ်ား ျပန္ လည္ ရရွိႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။“ျပည္တြင္းက တကၠသုိလ္ေတြကုိ ႏုိင္ငံတကာ တကၠ သုိလ္ေတြရဲ႕ လယ္ဗယ္နဲ႔အညီျဖစ္ေစဖုိ႔ဆုိရင္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကုိ လမ္းဖြင့္ေပးႏုိင္ရမယ္။ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ လုပ္ပုိင္ ခြင့္နဲ႔အညီ လမ္းညႊန္ေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။ လူႀကီးတစ္ဦးေျပာင္းတုိင္း မူဝါဒေျပာင္းတာကုိ ေျပာင္းလဲသင့္မွ ေျပာင္းလဲႏုိင္ရပါမယ္။ ေရွ႕ကခ်မွတ္ထားၿပီးသားထဲက ေကာင္းမြန္မွန္ ကန္တဲ့အခ်က္ကုိ ျပန္လည္ အသုံးျပဳေပးဖုိ႔၊ အသိအမွတ္ျပဳေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အဲဒါဆုိရင္ ဒီမုိကေရစီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ညီတဲ့ တကၠသုိလ္ပညာေရးကုိ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မွာပါ” ဟု တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား မ်ား သမဂၢေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး ျဖစ္သူ ကုိေက်ာ္ကုိကုိက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ခုိင္မာေသခ်ာသည့္ တကၠသုိလ္အက္ဥပေဒေပၚေပါက္လာမည္ဆုိပါ က ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အခန္း က႑ျပန္လည္ အေရးပါလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အေနာက္ပုိင္းတကၠသုိလ္မွ ဌာနမွဴးတစ္ဦးက “တကၠသုိလ္တုိင္းမွာ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ တစ္ဦးခ်င္းစီလုိက္နာ ရမယ့္ စည္းကမ္းနဲ႔ က်င့္ဝတ္ေတြရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အခန္းက႑၊ လြတ္လပ္ခြင့္ ဆုိတာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္းစီ ထိန္းသိမ္းရမယ့္ လူ႔က်င့္ဝတ္နဲ႔ ဆုိင္ပါတယ္။ လြတ္လပ္ခြင့္ဆုိတာ စည္းကမ္းနဲ႔လဲဆုိင္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး စည္းလြတ္ဝါးလြတ္ စည္းကမ္းမဲ့ေနရင္ သူ႔ရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ က သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ကုိလဲ ထိခိုက္ႏုိင္တာမုိ႔လုိ႔ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္အခ်က္ပါ။ ေက်ာင္းသား ေတြရဲ႕အခန္း က႑ဆုိတာေက်ာင္းရဲ႕ခ်မွတ္ထားတဲ့ေပၚလစီနဲ႔ဆုိင္တာမုိ႔လုိ႔တကၠသုိလ္အက္ဥပေဒထဲမွာေသခ်ာျပ႒ာန္းေပးႏုိင္ ရင္ အေကာင္းဆုံးပါ” ဟု ဆုိသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တကၠသုိလ္၊ ဒီဂရီ၊ ေကာလိပ္ေပါင္း ၁၆၀ ေက်ာ္ ဖြင့္လွစ္ထားၿပီး တကၠသုိလ္ပညာေရး ဥပေဒကုိ ၁၉၆၄ တြင္စတင္ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး ၁၉၇၃ တြင္ ဥပေဒသစ္ေရးဆဲြ အစားထုိးျပ႒ာန္းခဲ့ကာ ၁၉၈၃၊ ၁၉၈၉ ႏွင့္ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္အထိ က်င့္သုံးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
The Flower News Journal
No comments:
Post a Comment