ရန္ကုန္ၿမိဳ ႔တြင္ အမ်ိဳးအစားအသစ္ တကၠစီကားမ်ား ဝင္ေရာက္ လာ သျဖင့္ ကားအမ်ိဳးအစားေဟာင္း တကၠစီမ်ားကို ဌားရမ္းစီးနင္း လိုေသာ ကားဌားသူမ်ားေလ်ာ့က်လာေၾကာင္းတကၠစီေမာင္းႏွင္သူမ်ားထံမွ သိရ သည္။
“ကြၽန္ေတာ္ကားက ဆလြန္းကားပါ သိပ္ေတာ့ မေဟာင္းေသးဘူး။ အလယ္ အလတ္အဆင့္ေလာက္ေတာ့ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ကားဌားတဲ့ သူေတြက လမ္းမွာ ကားဌားဖို႔တားရင္ ကြၽန္ေတာ့္ကားရဲ႕ေနာက္မွာ တကၠစီလုပ္ထားတဲ့ အခု အသစ္၀င္လာတဲ့ကားေတြပါလာရင္ အဲ့ဒီ ကားေတြ ကို ေရြးၿပီး တားၾကတာမ်ိဳးေတြရွိေတာ့ ကားေမာင္းရတာ သိပ္အဆင္မေျပဘူး။ ဒါေတာင္ ကိုယ့္ ကားက သိပ္မေဟာင္းေသးလို႔၊ေတာ္ေတာ္ ေဟာင္းတဲ့ ကားေတြဆိုရင္ေတာ့ ပိုဆိုးမယ္ထင္တယ္” ဟုတကၠဆီေမာင္းႏွင္သူ ကိုေဇာ္မိုးက ေျပာၾကားသည္။
တကၠစီအသစ္မ်ားကို ေျပာင္းလဲေမာင္းႏွင္လိုေသာ္လည္း စေပၚေငြမွာ မ်ားျပားလြန္းေၾကာင္းကို “ကြၽန္ေတာ့္ ကားက စေပၚေငြ၄သိန္း ေပးရတယ္။ တစ္ေန႔ကို အံုနာခက တစ္ေသာင္း သြင္းရတယ္။ ကားဆီ က ေမာင္းရင္ ေမာင္းသေလာက္ကုန္ေပမယ့္တစ္ေန႔ကို အနည္းဆံုး ၄ဂါလံ ေလာက္ ကုန္တယ္။ အသစ္ သြင္းတဲ့ တကၠစီကားေတြက အရမ္းေစ်းျမင့္တယ္။ အံုနာခ၁၀သိန္းေလာက္ရွိတယ္။ တစ္ေန႔ အံုနာခ တစ္ေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ကေန တစ္ေသာင္းခြဲေလာက္အထိ ရွိတယ္။ ဆီက်ေတာ့ သူတို႔ကအကုန္သက္ သာတယ္ ၂ဂါလံ၊ ၃ဂါလံေလာက္ထည့္ ထားရင္ တေနကုန္ေမာင္းလို႔ရတယ္၊ ကားအသစ္ ကို ေျပာင္း ၿပီး ေမာင္းခ်င္ေပမယ့္အံုနာခမတတ္ႏိုင္လို႔ ဒီကားပဲ ဆက္ေမာင္းေနရတယ္။” ဟုငါးႏွစ္ခန္႔ တကၠစီေမာင္း နွင္ေနသူ ဦးေအာင္နိုင္က ေျပာၾကားသည္။
တကၠစီကားအသစ္မ်ားကို ေရြးၿပီးဌားရမ္းမႈ မ်ားလာျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး “ကားဌားစီးတယ္ဆိုတာက အခ်ိန္ အတိုင္းအတာတစ္ခု ခရီးအတိုင္း အတာ တစ္ခုအထိ ကားဌားတဲ့သူက အဲ့ဒီကားကိုပိုင္ တယ္ လို႔ ေျပာ ရမွာေပါ့။ ႀကိဳက္တဲ့ကားကို ေရြးၿပီးတားပိုင္ခြင့္လည္း ကားဌားတဲ့သူဆီမွာ ရွိတယ္ေလ။ ကား အေဟာင္း ဌားစီးလည္း ဒီေစ်းပဲ ကားအသစ္ဌားစီးလည္း ဒီေစ်းပဲဆိုေတာ့ ကားအသစ္ ပဲေရြးၿပီး ဌားစီးၾက မွာေပါ့။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ကားအသစ္ကပိုျမန္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ပိုသန္႔ရွင္းတယ္။ တခ်ိဳ႕ကားေတြ ဆို အဲယား ကြန္းတို႔ တီဗီတို႔ပါ ဖြင့္ေပးထားေတာ့ စီးရတဲ့လူက သက္ေသာင့္သက္သာ ပိုရွိတယ္” ဟု တကၠစီ စီးနင္းသူ မေမသုတက မွတ္ခ်က္ေပးေျပာၾကားသည္။
“ကြၽန္ေတာ္က အရင္ကတည္းက တကၠစီေမာင္းတာပါ။အိမ္မွာ အရင္ကတည္းက တကၠစီကားေဟာင္းေလး ပိုင္ထားေတာ့ ကားအေဟာင္း အပ္ေတာ့ စလစ္ရတယ္ေလ။ စလစ္ကလက္ထဲမွာ ရွိေနေတာ့ စုထားတဲ့ပိုက္ဆံေလးေတြနဲ႔ လိုတဲ့ေငြေလးကို ဟိုနည္းနည္းဆြဲ ဒီနည္းနည္းဆြဲ နဲ႔ ကားအသစ္၀ယ္လိုက္ တယ္။ Probox ကားေလးေပါ့။ အလံုးအရင္းနဲ႔ မ၀ယ္နိုင္ေတာ့ အရစ္က်နဲ႔ ဝယ္တာေပါ့။ မရွိလို႔သာ အရစ္က်နဲ႔ ၀ယ္ရတယ္။ ဘဏ္အတိုးႏႈန္းေတြ ဘာေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ ကားတန္ဖိုးကေတာ့ ပိုမ်ားသြားတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ ဝယ္တဲ့ဆီမွာေတာ့တစ္ေန႔ကို တစ္ ေသာင္းႏွစ္ေထာင္နဲ႔ ဆယ္ရက္ကို တစ္သိန္းနွစ္ေသာင္း သြင္းရတယ္။ ကားအသစ္ဆိုေတာ့ လူကေတာ့ အရမ္းႀကိဳက္တယ္။ ဌားတဲ့သူလည္း မ်ားတယ္။ ေစ်းကေတာ့ ပံုမွန္ေစ်းပဲ ေတာင္းပါတယ္။ မ်ားမ်ားအဌားလိုက္ရမွ ျမန္ျမန္ အေၾကြးေတြ ေက်မွာ ဆိုေတာ့” ဟုတကၠစီကိုယ္တိုင္ ေမာင္းနွင္သူ Probox အဌားကားပိုင္ရွင္ တစ္ဦး ကေျပာၾကားသည္။
အစိုးရမွ နိုင္ငံျခားမွ ေမာ္ေတာ္ကားတင္သြင္းခြင့္မ်ား ေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ ႔တြင္ အိမ္စီးေမာ္ေတာ္ကား အမ်ိဳးအစားအသစ္မ်ားကိုသာ မက တကၠစီေစ်းကြက္တြင္လည္း ကားအမ်ိဳးအစားအသစ္မ်ားကို ပါတင္ သြင္းလာခဲ့ၾကၿပီး AAနံပါတ္နွင့္ တကၠစီကားအသစ္မ်ားမွာလည္း ကား အေရာင္းဆိုင္မ်ားတြင္ ေနရာယူခဲ့ ၾကသည္။ တကၠစီျပဳလုပ္ထားေသာ ကားအမ်ိဳးအစားအသစ္မ်ားတြင္ AD Van၊ Mark II ၊ Harrier နွင့္ Pro box ကားအမ်ိဳး အစားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
ဆုေဝ
The Myanma Age
“ကြၽန္ေတာ္ကားက ဆလြန္းကားပါ သိပ္ေတာ့ မေဟာင္းေသးဘူး။ အလယ္ အလတ္အဆင့္ေလာက္ေတာ့ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ကားဌားတဲ့ သူေတြက လမ္းမွာ ကားဌားဖို႔တားရင္ ကြၽန္ေတာ့္ကားရဲ႕ေနာက္မွာ တကၠစီလုပ္ထားတဲ့ အခု အသစ္၀င္လာတဲ့ကားေတြပါလာရင္ အဲ့ဒီ ကားေတြ ကို ေရြးၿပီး တားၾကတာမ်ိဳးေတြရွိေတာ့ ကားေမာင္းရတာ သိပ္အဆင္မေျပဘူး။ ဒါေတာင္ ကိုယ့္ ကားက သိပ္မေဟာင္းေသးလို႔၊ေတာ္ေတာ္ ေဟာင္းတဲ့ ကားေတြဆိုရင္ေတာ့ ပိုဆိုးမယ္ထင္တယ္” ဟုတကၠဆီေမာင္းႏွင္သူ ကိုေဇာ္မိုးက ေျပာၾကားသည္။
တကၠစီအသစ္မ်ားကို ေျပာင္းလဲေမာင္းႏွင္လိုေသာ္လည္း စေပၚေငြမွာ မ်ားျပားလြန္းေၾကာင္းကို “ကြၽန္ေတာ့္ ကားက စေပၚေငြ၄သိန္း ေပးရတယ္။ တစ္ေန႔ကို အံုနာခက တစ္ေသာင္း သြင္းရတယ္။ ကားဆီ က ေမာင္းရင္ ေမာင္းသေလာက္ကုန္ေပမယ့္တစ္ေန႔ကို အနည္းဆံုး ၄ဂါလံ ေလာက္ ကုန္တယ္။ အသစ္ သြင္းတဲ့ တကၠစီကားေတြက အရမ္းေစ်းျမင့္တယ္။ အံုနာခ၁၀သိန္းေလာက္ရွိတယ္။ တစ္ေန႔ အံုနာခ တစ္ေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ကေန တစ္ေသာင္းခြဲေလာက္အထိ ရွိတယ္။ ဆီက်ေတာ့ သူတို႔ကအကုန္သက္ သာတယ္ ၂ဂါလံ၊ ၃ဂါလံေလာက္ထည့္ ထားရင္ တေနကုန္ေမာင္းလို႔ရတယ္၊ ကားအသစ္ ကို ေျပာင္း ၿပီး ေမာင္းခ်င္ေပမယ့္အံုနာခမတတ္ႏိုင္လို႔ ဒီကားပဲ ဆက္ေမာင္းေနရတယ္။” ဟုငါးႏွစ္ခန္႔ တကၠစီေမာင္း နွင္ေနသူ ဦးေအာင္နိုင္က ေျပာၾကားသည္။
တကၠစီကားအသစ္မ်ားကို ေရြးၿပီးဌားရမ္းမႈ မ်ားလာျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး “ကားဌားစီးတယ္ဆိုတာက အခ်ိန္ အတိုင္းအတာတစ္ခု ခရီးအတိုင္း အတာ တစ္ခုအထိ ကားဌားတဲ့သူက အဲ့ဒီကားကိုပိုင္ တယ္ လို႔ ေျပာ ရမွာေပါ့။ ႀကိဳက္တဲ့ကားကို ေရြးၿပီးတားပိုင္ခြင့္လည္း ကားဌားတဲ့သူဆီမွာ ရွိတယ္ေလ။ ကား အေဟာင္း ဌားစီးလည္း ဒီေစ်းပဲ ကားအသစ္ဌားစီးလည္း ဒီေစ်းပဲဆိုေတာ့ ကားအသစ္ ပဲေရြးၿပီး ဌားစီးၾက မွာေပါ့။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ကားအသစ္ကပိုျမန္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ပိုသန္႔ရွင္းတယ္။ တခ်ိဳ႕ကားေတြ ဆို အဲယား ကြန္းတို႔ တီဗီတို႔ပါ ဖြင့္ေပးထားေတာ့ စီးရတဲ့လူက သက္ေသာင့္သက္သာ ပိုရွိတယ္” ဟု တကၠစီ စီးနင္းသူ မေမသုတက မွတ္ခ်က္ေပးေျပာၾကားသည္။
“ကြၽန္ေတာ္က အရင္ကတည္းက တကၠစီေမာင္းတာပါ။အိမ္မွာ အရင္ကတည္းက တကၠစီကားေဟာင္းေလး ပိုင္ထားေတာ့ ကားအေဟာင္း အပ္ေတာ့ စလစ္ရတယ္ေလ။ စလစ္ကလက္ထဲမွာ ရွိေနေတာ့ စုထားတဲ့ပိုက္ဆံေလးေတြနဲ႔ လိုတဲ့ေငြေလးကို ဟိုနည္းနည္းဆြဲ ဒီနည္းနည္းဆြဲ နဲ႔ ကားအသစ္၀ယ္လိုက္ တယ္။ Probox ကားေလးေပါ့။ အလံုးအရင္းနဲ႔ မ၀ယ္နိုင္ေတာ့ အရစ္က်နဲ႔ ဝယ္တာေပါ့။ မရွိလို႔သာ အရစ္က်နဲ႔ ၀ယ္ရတယ္။ ဘဏ္အတိုးႏႈန္းေတြ ဘာေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ ကားတန္ဖိုးကေတာ့ ပိုမ်ားသြားတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ ဝယ္တဲ့ဆီမွာေတာ့တစ္ေန႔ကို တစ္ ေသာင္းႏွစ္ေထာင္နဲ႔ ဆယ္ရက္ကို တစ္သိန္းနွစ္ေသာင္း သြင္းရတယ္။ ကားအသစ္ဆိုေတာ့ လူကေတာ့ အရမ္းႀကိဳက္တယ္။ ဌားတဲ့သူလည္း မ်ားတယ္။ ေစ်းကေတာ့ ပံုမွန္ေစ်းပဲ ေတာင္းပါတယ္။ မ်ားမ်ားအဌားလိုက္ရမွ ျမန္ျမန္ အေၾကြးေတြ ေက်မွာ ဆိုေတာ့” ဟုတကၠစီကိုယ္တိုင္ ေမာင္းနွင္သူ Probox အဌားကားပိုင္ရွင္ တစ္ဦး ကေျပာၾကားသည္။
အစိုးရမွ နိုင္ငံျခားမွ ေမာ္ေတာ္ကားတင္သြင္းခြင့္မ်ား ေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ ႔တြင္ အိမ္စီးေမာ္ေတာ္ကား အမ်ိဳးအစားအသစ္မ်ားကိုသာ မက တကၠစီေစ်းကြက္တြင္လည္း ကားအမ်ိဳးအစားအသစ္မ်ားကို ပါတင္ သြင္းလာခဲ့ၾကၿပီး AAနံပါတ္နွင့္ တကၠစီကားအသစ္မ်ားမွာလည္း ကား အေရာင္းဆိုင္မ်ားတြင္ ေနရာယူခဲ့ ၾကသည္။ တကၠစီျပဳလုပ္ထားေသာ ကားအမ်ိဳးအစားအသစ္မ်ားတြင္ AD Van၊ Mark II ၊ Harrier နွင့္ Pro box ကားအမ်ိဳး အစားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
ဆုေဝ
The Myanma Age
No comments:
Post a Comment