တရုတ္ႏုိင္ငံ၏ ပေဟဠိဆန္ေသာ ကိုယ္ေပ်ာက္ ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္ J-20၏ ေဝဟင္မွ
ေဝဟင္ပစ္ ဒံုးက်ည္စနစ္ စမ္းသပ္ေသာ ဓာတ္ပံုမ်ား အင္တာနက္သို႔ ပထမဆံုးအႀကိမ္
ပ်ံ႕ႏွံ႔လာခဲ့သည္။ အဆိုပါ J-20သည္
တရုတ္ႏုိင္ငံက ကိုယ္ပိုင္ေဆာက္လုပ္သည့္ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာသံုး ကိုယ္ေပ်ာက္
တိုက္ေလယာဥ္ ျဖစ္ကာ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ ဆန္းသစ္မႈ တစ္ခုအျဖစ္ ေဒသတြင္း
ၿပိဳင္ဘက္မ်ားကို ၿခိမ္းေျခာက္ႏုိင္ခဲ့သည္။ အဂၤါေန႔ကမူ အဆိုပါ ေလယာဥ္၏
ေဝဟင္မွ ေဝဟင္ပစ္ ဒံုးက်ည္စမ္းသပ္မႈ ဓာတ္ပံုမ်ားကို အင္တာနက္တြင္ စတင္
လႊင့္တင္လာခဲ့သည္။ အဆုိပါ ဓာတ္ပံုမ်ားကို တရုတ္စစ္ဘက္ ဖိုရမ္တစ္ခုျဖစ္ေသာ
iissbbs.comတြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ လႊင့္တင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အသံုးျပဳထားေသာ ဒံုးက်ည္သည္ အနီေအာက္ ေရာင္ျခည္ အာရံုခံစနစ္ ပါရွိသည့္ PL-10 အမ်ိဳးအစား မ်ိဳးဆက္သစ္ ဒံုးက်ည္ဟု ယူဆရသည္။ ယင္းသည္ အေမရိကန္လုပ္ AIM-9Xကို ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ တီထြင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ (၂၀၁၂)ခုႏွစ္က ကမာၻသို႔ မိတ္ဆက္ခဲ့ေသာ တိုက္ေလယာဥ္ကို ဆီခၽြန္ေဒသရွိ ခ်န္ဒူးတြင္ ဒံုးက်ည္စမ္းသပ္ ပစ္လႊတ္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းဟုလည္း ဆိုသည္။ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက အဆိုပါ ဒံုးက်ည္ကို တပ္ဆင္ထားမႈ နည္းပညာအရ တရုတ္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၏ လက္ရာဟု ေထာက္ခံ သံုးသပ္ခဲ့ၾကသည္။
အေမရိကန္သည္ ေလတပ္တြင္ F-22 ပဉၥမမ်ိဳးဆက္ Raptor တိုက္ေလယာဥ္မ်ားကို အင္အား တိုးခ်ဲ႕လာခ်ိန္တြင္ တရုတ္ကလည္း ကိုယ္ေပ်ာက္နည္းပညာသံုး J-20ကို တည္ေဆာက္ လာျခင္း ျဖစ္ သည္။ ေလ့လာသူမ်ားကမူ F-22သည္ J-20ထက္ လက္နက္သယ္ေဆာင္ တပ္ဆင္မႈ အပိုင္းတြင္ သာလြန္ေနဆဲျဖစ္ၿပီး ေဝဟင္စီးခ်င္း တိုက္ပြဲမ်ားတြင္ အေကာင္းဆံုး မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ တိုက္ခုိက္ေရး ယႏၱရားမ်ားအျဖစ္ ရပ္တည္ေနေၾကာင္း ခ်ီးက်ဴးထားသည္။ သို႔ေသာ္လည္း Aviation World လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္း၏ ဒုတိယ အယ္ဒီတာေဟာင္း ဘိုင္ေဝကမူ J-20၏ လက္နက္တပ္ဆင္ရန္ ေနရာခ် ထားသိုပံုသည္ အရွိန္ျမွင့္ ပ်ံသန္းသည့္ ေဝဟင္ စစ္ပြဲမ်ားအတြက္ ပညာသားပါပါ ဖန္တီးထားေၾကာင္း သံုးသပ္ခဲ့သည္။
"J-20ရဲ႕ လက္နက္ အထားအသို ဒီဇုိင္းက ထူးျခားတယ္။ ၿပီးေတာ့ အရမ္းကို ဖန္တီးမႈ ေကာင္းပါတယ္။ တပ္ဆင္ထားပံုက ေလယာဥ္ရဲ႕ တရြတ္ဆြဲ ပ်ံသန္းမႈ အဟန္႔အတားကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္တယ္။ အင္ဂ်င္နီယာေတြရဲ႕ ႀကံဳေတြ႕လာရႏုိင္တဲ့ တပ္ဆင္မႈ အခက္အခဲေတြကိုလည္း အမ်ားႀကီး နည္းပါး သြားေစႏုိင္တယ္"ဟု ေဝက မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ တရုတ္ႏိုင္ငံသည္ J-20 အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္ အနည္းဆံုး (၂)စင္းမွ်ကို ထုတ္လုပ္ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ယူဆရသည္။ ထုိ႔အျပင္ ျပင္ပအေခၚ J-21ဟု ေယဘုယ် သတ္မွတ္ႏုိင္သည့္ ေလယာဥ္သစ္ တစ္စင္းကိုလည္း စမ္းသပ္ေနေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚေနသည္။
အေမရိကန္ ေလတပ္ႏွင့္ ေရတပ္တြင္မူ ၎တို႔ တစ္ႏုိင္ငံတည္းသာ အသံုးျပဳၿပီး မဟာမိတ္မ်ားထံသို႔ပင္ မေရာင္းခ်သည့္ F-22 Raptor (၁၉၅)စင္း ရွိေနသလို ထပ္မံ တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ F-22မ်ားကို ပိုမိုမြမ္းမံ အဆင့္ျမွင့္ကာ X-44 Mantaႏွင့္ FB-22 မ်ိဳးဆက္မ်ားကိုလည္း စမ္းသပ္ေန ဆဲ ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္ ေလတပ္ႏွင့္ ေရတပ္တို႔တြင္ ပဉၥမမ်ိဳးဆက္ ကိုယ္ေပ်ာက္ တိုက္ေလ ယာဥ္မ်ား ကိုလည္း အသံုးျပဳလွ်က္ ရွိသည္။
Source: GlobalTimes
Planet
အသံုးျပဳထားေသာ ဒံုးက်ည္သည္ အနီေအာက္ ေရာင္ျခည္ အာရံုခံစနစ္ ပါရွိသည့္ PL-10 အမ်ိဳးအစား မ်ိဳးဆက္သစ္ ဒံုးက်ည္ဟု ယူဆရသည္။ ယင္းသည္ အေမရိကန္လုပ္ AIM-9Xကို ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ တီထြင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ (၂၀၁၂)ခုႏွစ္က ကမာၻသို႔ မိတ္ဆက္ခဲ့ေသာ တိုက္ေလယာဥ္ကို ဆီခၽြန္ေဒသရွိ ခ်န္ဒူးတြင္ ဒံုးက်ည္စမ္းသပ္ ပစ္လႊတ္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းဟုလည္း ဆိုသည္။ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက အဆိုပါ ဒံုးက်ည္ကို တပ္ဆင္ထားမႈ နည္းပညာအရ တရုတ္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၏ လက္ရာဟု ေထာက္ခံ သံုးသပ္ခဲ့ၾကသည္။
အေမရိကန္သည္ ေလတပ္တြင္ F-22 ပဉၥမမ်ိဳးဆက္ Raptor တိုက္ေလယာဥ္မ်ားကို အင္အား တိုးခ်ဲ႕လာခ်ိန္တြင္ တရုတ္ကလည္း ကိုယ္ေပ်ာက္နည္းပညာသံုး J-20ကို တည္ေဆာက္ လာျခင္း ျဖစ္ သည္။ ေလ့လာသူမ်ားကမူ F-22သည္ J-20ထက္ လက္နက္သယ္ေဆာင္ တပ္ဆင္မႈ အပိုင္းတြင္ သာလြန္ေနဆဲျဖစ္ၿပီး ေဝဟင္စီးခ်င္း တိုက္ပြဲမ်ားတြင္ အေကာင္းဆံုး မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ တိုက္ခုိက္ေရး ယႏၱရားမ်ားအျဖစ္ ရပ္တည္ေနေၾကာင္း ခ်ီးက်ဴးထားသည္။ သို႔ေသာ္လည္း Aviation World လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္း၏ ဒုတိယ အယ္ဒီတာေဟာင္း ဘိုင္ေဝကမူ J-20၏ လက္နက္တပ္ဆင္ရန္ ေနရာခ် ထားသိုပံုသည္ အရွိန္ျမွင့္ ပ်ံသန္းသည့္ ေဝဟင္ စစ္ပြဲမ်ားအတြက္ ပညာသားပါပါ ဖန္တီးထားေၾကာင္း သံုးသပ္ခဲ့သည္။
"J-20ရဲ႕ လက္နက္ အထားအသို ဒီဇုိင္းက ထူးျခားတယ္။ ၿပီးေတာ့ အရမ္းကို ဖန္တီးမႈ ေကာင္းပါတယ္။ တပ္ဆင္ထားပံုက ေလယာဥ္ရဲ႕ တရြတ္ဆြဲ ပ်ံသန္းမႈ အဟန္႔အတားကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္တယ္။ အင္ဂ်င္နီယာေတြရဲ႕ ႀကံဳေတြ႕လာရႏုိင္တဲ့ တပ္ဆင္မႈ အခက္အခဲေတြကိုလည္း အမ်ားႀကီး နည္းပါး သြားေစႏုိင္တယ္"ဟု ေဝက မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ တရုတ္ႏိုင္ငံသည္ J-20 အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္ အနည္းဆံုး (၂)စင္းမွ်ကို ထုတ္လုပ္ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ယူဆရသည္။ ထုိ႔အျပင္ ျပင္ပအေခၚ J-21ဟု ေယဘုယ် သတ္မွတ္ႏုိင္သည့္ ေလယာဥ္သစ္ တစ္စင္းကိုလည္း စမ္းသပ္ေနေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚေနသည္။
အေမရိကန္ ေလတပ္ႏွင့္ ေရတပ္တြင္မူ ၎တို႔ တစ္ႏုိင္ငံတည္းသာ အသံုးျပဳၿပီး မဟာမိတ္မ်ားထံသို႔ပင္ မေရာင္းခ်သည့္ F-22 Raptor (၁၉၅)စင္း ရွိေနသလို ထပ္မံ တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ F-22မ်ားကို ပိုမိုမြမ္းမံ အဆင့္ျမွင့္ကာ X-44 Mantaႏွင့္ FB-22 မ်ိဳးဆက္မ်ားကိုလည္း စမ္းသပ္ေန ဆဲ ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္ ေလတပ္ႏွင့္ ေရတပ္တို႔တြင္ ပဉၥမမ်ိဳးဆက္ ကိုယ္ေပ်ာက္ တိုက္ေလ ယာဥ္မ်ား ကိုလည္း အသံုးျပဳလွ်က္ ရွိသည္။
Source: GlobalTimes
Planet
No comments:
Post a Comment